temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle opaść

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: YoDa » 2012-12-12, 23:20

Tak jak pisałem , WSS-M97B44-D jest do silników od 2011 . Owszem te bardziej elastyczne i więcej produktów z tą specyfikacją mozna znalesć.
Natomiast do 2005 - 2010 jest WSS-M97B51-A1 a to nie kazdy pasuje ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
tomek107sl
Młodszy Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: CZERWIEŃ
Kontakt:

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: tomek107sl » 2012-12-12, 23:25

Prosisz i masz :D
dla specyfikacji WSS-M97B51-A1 też jest kilka np. COMMA dostępna w Inter Cars .



Awatar użytkownika
tomek107sl
Młodszy Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: CZERWIEŃ
Kontakt:

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: tomek107sl » 2012-12-12, 23:27

Przepraszam nie podałem pełnej nazwy - Comma Xstream Heavy Duty



Awatar użytkownika
tomek107sl
Młodszy Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: CZERWIEŃ
Kontakt:

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: tomek107sl » 2012-12-13, 19:39

Mój post przynajmniej coś wniósł .



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: adaslaw » 2012-12-20, 20:18

YoDa pisze:To co napisałem pomoże Ci znaleść przyczynę w prosty sposób by z Ciebie nie zerżnęli w warsztacie :)
To znaczy przy okazji wymiany termostatu jak już to wtedy wypłukać całośc i zalać nowym płynem jednym a nie dolewać kilkoma różnymi bo to nie dobrze , niektórych płynów nie można łączyć.
Ja żonie zmianiałem cały płyn na taki http://czesci-usa.com.pl/pl,product,256 ... ed4b659761" onclick="window.open(this.href);return false;
W cały układ mieści się 15,2 litra ale nie zejdzie całośc także 7 litrów koncentratu spokojnie starczą. Tylko wazne aby go zmieszac z wodą destylowaną a nie kranówką bo osad się zrobi.
Dobrze jest przy płukaniu użyć specjalnego płynu np. http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html" onclick="window.open(this.href);return false; żeby oczyścić układ.
Panowie - wielkie dziękuję, za wasze wskazówki :)

Jesli chodzi o płyn chłodniczy: kupię rzeczony Płyn do chłodnic Motorcraft ORYGINALNY MOTORCRAFT (koncentrat). Ten wskazany przez YoDę.

Kupię pewnie też za jednym zamachem nowy termostat. Chcę wyeliminować wszelakie źródła tych ostatnio obserwowanych anomalii. W końcu koszt termostatu nie jest wysoki.

Płukanie układu
Mam pytanie - czy płukanie zrobić przed czy po założeniu nowego termostatu?



Na stronie z tym płynem (Prestone Super Radiator Flush) napisane jest:
Dla systemów, których pojemność przekracza 12 litrów zużyj dwa opakowania.
Czyli, jak rozumiem, nalezy kupić dwie butelki tegoż, prawda?

Dziękuję i do zobaczenia :)
Adam



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-02, 23:10

To ja dorzucę moje doświadczenia w tym temacie:

- szybko rosnący poziom płynu tuż przed włączeniem się wentylatora - za mało płynu i gotuje się - zapowietrzony układ . U mnie wskazówka temperatury stała na środku pomimo, że wywalało płyn. W Kielcach Nemax dolał mi 4 litry wody deminarelizowanej, którą miałem ze sobą na pracującym zimnym silniku i w pewnym momencie widać było jak zassał wodę ze ze zbiorniczka. Ewidentnie odpowietrzył się w tym momencie. Od tamtego czasu zero problemów.
Przed zimą wymieniłem cały płyn ale juz bez odpowietrzania - po zalaniu do ponad max zakręciłem korek i już. Po kilku dniach sprawdziłem i spadło do pomiędzy max i min u tak się już utrzymuje. Sprawdzałem jak się zachowuje tuz przed załączeniem wentylatora i wzrost poziomu jest teraz minimalny co oznacza dobry poziom płynu, odpowiednią jakość i odpowietrzenie.

- płyn motorcrafta jest do dostania w serwisach forda na miejscu w dobrej cenie.

- u mnie weszło chyba dokładnie 9 litrów rozrobionego płynu po pełnym spuszczeniu.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op

Post autor: Tom.Tom » 2013-06-29, 18:52

pomyślałem, że podlinkuję tutaj powiązany temat - w skrócie: rozsadziło mi obudowę termostatu, możliwe, że już wcześniej była tam jakaś szczelina, przez którą się zapowietrzał układ albo był jakiś drobny wyciek...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”