Olej do Kojota

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-06-05, 21:15

Właśnie, że jeździłem bardzo spokojnie przez te 5k km, raz czy dwa użyłem trybu sport na 15 min.
Może ten komunikat zmiany oleju został celowo zaprogramowany, żeby pojawił się w okolicach 5k km przez salon, w którym kupowałem auto?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 21:16

No ja ci tyle moge powiedziec, ze mam 8500 najechane i to nie wolno i pokazuje mi jeszcze 40%.



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-06-05, 21:57

U to mi na monitorku 4% pokazuje :przestraszony:
A ile tego oleju wchodzi tam na wymiane?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 22:16

7,6l ale nie pisza czy z to z filterm czy bez. Chociaz pisza, ze filtr bezwzglednie zawsze przy wymianie wiec raczej "z".
Dwie duze banki i tak kupic musisz.



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-06-06, 11:05

Ok, jeszcze do późnej nocy przestudiowałem Amerykańskie fora i faktycznie Amsoil ma tam niezaprzeczalnie najlepsza opinie.
Co do specyfikacji 5w20 - jest standard i 90% użytkowników kojotów leje właśnie ten rodzaj oleju, zdarzają się indywidua co leja 10w30 albo inne specyfikacje ale z tego co czytałem jest to podyktowane użytkowaniem auta stricte w warunkach "torowych" + wysokie temperatury, a w zimie auto stoi w garażu.

Stąd wybór padł na Amsoil 5w20 Signature Series + filtr oleju



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-06, 11:20

No jak mozesz przeczytac na poczatku tematu - sam mialem dylemat czy aby 5w20 sie sprawdzi. Chodzilo mi o ta letnia temp. czyli 20.
Troche sie tego balem ale teraz po jakims czasie od zakupu obserwujac wskaznik temp oleju nie mam juz obaw. Naprawde nic wiecej nie potrzeba.
Moze nie 10W30 a 5W30 bedzie dobrym wyborem jak ktos zamierza ostro palowac.

Jak dla mnie nie bedzie za wielkiej roznicy miedzy Motul a Amsoil. Amsoil jest amerykanski wiec sie nie dziwie, za wychwalaja na forum ;)
Motule od zawsze stosuje w Motocyklach i tez mam do nich zaufanie.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-07-13, 19:08

A wiec,

Pierwsza wymiana oleju z glowy. Przy przebiegu 9200 komp pokazywal jeszcze 47%. Olej byl juz brazowy ale daleko my jeszcze bylo
do nalewki kawowej cioci Bazylii. Po prawie 10tys ubylo mi ok 0,3l co nie jest niczym dziwnym.

FIltr oleju org bo po co inny.

Co do oleju to sie okazalo, ze Castrol ma w dobrej cenie syntetyk specjalnie przeznaczony dla Forda. No to hop ;)

Obrazek



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2016-07-13, 20:58

Ile zapłaciłeś za olej? I ewentualnie gdzie kupiłeś? Ja w poszukiwaniach oleju z pewnego źródła ( hurtownie ) udało mi się kupić millersa specjalnie do mustanga 2x5L za 350zł
Załączniki
xf_longlife_eb_5w20.jpg



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-07-13, 22:01

No ja zagramanica wiec taka wiedza Ci sie raczej nie przyda. Jakbym mial to przerobic na zlotowki to ok 22zl za litr.



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2016-07-14, 10:13

Dobra cena ;) Z ciekawości kupowałeś w opakowaniach litrowych ? Z tego co się dowiedziałem w hurtowniach sprzedają tylko litrowe albo całe beczki ( olej jest tylko do warsztatów więc 5L nie ma , 1L jest sprzedawany na dolewki dla klientów ) i teraz pytanie skąd na allegro jest tyle opcji 5L import czy jak ?



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: Olej do Kojota

Post autor: lukas220 » 2016-07-14, 11:21

SilverTM pisze:Dobra cena ;) Z ciekawości kupowałeś w opakowaniach litrowych ? Z tego co się dowiedziałem w hurtowniach sprzedają tylko litrowe albo całe beczki ( olej jest tylko do warsztatów więc 5L nie ma , 1L jest sprzedawany na dolewki dla klientów ) i teraz pytanie skąd na allegro jest tyle opcji 5L import czy jak ?
Jeśli na allegro, to są rozlewnie, które Ci naleją co tylko chcesz... a raczej przykleją na opakowaniu jaką firmę sobie życzysz :chytry: . Chyba rozumiesz do czego zmierzam? Taki problem był swojego czasu z motocyklowym Motulem 5100 za 80zł/4L. A później mokre sprzęgła ślizgały że hej :rotfl: Lepiej oliwę kupić u pewnego źródła :ok:


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-07-14, 12:59

SilverTM pisze:Dobra cena ;) Z ciekawości kupowałeś w opakowaniach litrowych ? Z tego co się dowiedziałem w hurtowniach sprzedają tylko litrowe albo całe beczki ( olej jest tylko do warsztatów więc 5L nie ma , 1L jest sprzedawany na dolewki dla klientów ) i teraz pytanie skąd na allegro jest tyle opcji 5L import czy jak ?
Kupilem 8 butelek litrowych - pol litra do bagaznika jakby zjadlo ;)

W litrowych pewniejszy wg. mnie. Jak pisze lukas - na allegro czesto 4-5l banki to podrobki.



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2016-07-14, 13:57

Mam największe zniżki do hurtowni Gordon a tam mają tylko tego castrola w 1L opakowaniach ( albo całą bańkę ) cena 1L opakowania jest mało konkurencyjna jak za tą klasę produktu. Z pewnych 100% pewnych źródeł to mogłem załatwić tego millersa kupiłem właśnie drugą parę na przyszłą wymianę. Nawet oryginalny filtr namierzyłem ;)



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-07-14, 14:41

SilverTM pisze:Mam największe zniżki do hurtowni Gordon a tam mają tylko tego castrola w 1L opakowaniach ( albo całą bańkę ) cena 1L opakowania jest mało konkurencyjna jak za tą klasę produktu. Z pewnych 100% pewnych źródeł to mogłem załatwić tego millersa kupiłem właśnie drugą parę na przyszłą wymianę. Nawet oryginalny filtr namierzyłem ;)
Spoko, jak masz w lepszej cenie inny to bierz - wazne zeby spelnial wymagania Forda no i ja polecam tylko syntetyk. Mnie akurat byl ten Castrol pod reka wiec kupilem ;)

Filtr Motrocraft FL500S kosztowal mnie ok 40zl wiec nie ma co sie rozgladac. Dostepny jest jeszcze K&N PS/HP-2011.

P.S
Chcialem odpisac na zaczepny post Nomada ale zniknal :luka:



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2016-07-14, 17:12

Co do filtra oleju to dobre info że taki pasuje. ASO montuje fabrycznie takie filtry

Filtr powietrza 5274423 150zł
Filtr kabinowy 5277386 130zł
Filtr oleju 5147501 46zł

Muszę się porozglądać czy nigdzie nie znajdę filtra powietrza i kabinowego ;) Jak macie jakieś pomysły albo alternatywy do oryginalnych filtrów to napiszcie.

Co do oleju to jestem tego samego zdania aby spełniał normę i był w 100% syntetyczny ( a nie tak jak w Polsce formuła syntetyczna ... a w rezultacie to jakieś mieszanki gdzie u naszych sąsiadów nie może się nazywać syntetyk ... ale to bajzel ) ale najważniejsze to żeby był oryginalny a nie jakiś kujawski czy coś. Z kolegą wymienialiśmy olej u niego w aucie kupił olej na allegro, po 3 dniach zapaliła mu się kontrolka oleju spuściliśmy wszystko a tam pełno jakiś białych farfocli w środku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”