Olej do Kojota

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-02-25, 18:55

Witam Paniowie/Panie?

Przemek mam na imie. Kupilem wlasnie Konia z Kojotem i z AT wersja US. Moj pierwszy mustang.

W poprzedniej generacji kojot byl prawie taki sam wiec moze niejtorzy maja jakies rozeznanie. Swoje auta i motocykle serwisuje sam i stad moje zdziwnie po przeczytaniu manuala US i DE.
Oba kaza lac 5w20 co mnie troche martwi. Nie ma Perf. Packa wiec chlodzenie standardowe. 70% przebiegow to mam po Auotbahnie(szybko) i boje sie o gorna temperature tego oleju - tylko 20.
Myslalem bardziej nad 5w30 albo 5w40.

Ktos eksplatuje Kojota bardzo mocno z takim olejem?

Z gory dzieki.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Olej do Kojota

Post autor: Volver » 2016-02-26, 01:11

Źródłem wiedzy jest rynrk amerykański, poczytaj forum mustang6g.com. Używam Amsoil Signature 5w20. Polecają go tam, nawet do szybkiej jazfy. Wartość 20 w oznaczeniu to raczej parametr lepkości niż temp. w praktyce. Wyższe są stosowane w wyczynowej jeździe, nawet 5w50. Istotą sprawy jest odporność filmu olejowego na zrywanie pod obiążeniem.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-02-26, 15:38

Volver pisze:Źródłem wiedzy jest rynrk amerykański, poczytaj forum mustang6g.com. Używam Amsoil Signature 5w20. Polecają go tam, nawet do szybkiej jazfy. Wartość 20 w oznaczeniu to raczej parametr lepkości niż temp. w praktyce. Wyższe są stosowane w wyczynowej jeździe, nawet 5w50. Istotą sprawy jest odporność filmu olejowego na zrywanie pod obiążeniem.
Dzieki

Amerykanskie fora poczytalem juz dawno - ang zan bdb. Oni tam rzaczej kupuja co najtansze :looka: a jak polecaja jakis olej to Amsoil albo inny ktory u nas jest ciezko dostepny.
Motul ma serie bdb syntetykow o nazwie Specific - jeden 5w20 do Kojota i drugi 5w30 do ekopierta. Oba spelniaja takie same normy lepkosci podane przez Forda

Liczby np jak 5 i 20 mowia o zakresie temperaturowym oleju a lepkosci decyduje kalsa lepkosci np API czy SAE.
Mamy niestety inny klimat i inne warunki i kazdy moj motocykl ma nawet inny olej podany dla USA i inny dla EU. Zawsze jest info, ze jezeli letnia temp
przekracza powiedzmy np. 25st to stosowac 10w40 a jak nie to 10w30 wystarczy - w literaturze Konia tego brak i to mnie zdziwilo.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Olej do Kojota

Post autor: Volver » 2016-02-26, 17:48

Powiem tak: Amsoil 5w20 ma klasę ACEA A5, zatem w pełni spełnia opisane w instrukcji obsługi parametry jako alternatywa dla Motorcraft. W serwisie Partner próbowano ze mną dyskutować, po zacytowaniu instrukcji Mustanga - przestano. Rozumiem ich, maja cele sprzedazy oleju w Ford Polska. Ogólnie bardzo polecam ten serwis. Pełna klasa i terminowość. Olej Amsoil ma skład oparty o grupy 4 i 5 (estry), a nie jest olejem hyrdrocrackowanym olejem na bazie mineralnej baza 2 z domieszką bazy 3 (półsyntetyk) i (HC).
Specyfika przepisów konsumenckich i zasad komunikacji producentów w Unii powoduje, że tzw. oleje syntetyczne, są nimi z nazwy zaledwie, będąc HC w rzeczywistości. Historia przeczytana w sieci (nie znam jej wiarygodności-poszukajcie faktów i oceniajcie sami): w 1999 r Castrol wprowadził na rynek olej, który nazwał olejem full syntetic. Laboratoria Mobila wykazły niezbicie, że w istocie tak nie jest, a Castrol wprowadza w błąd konsumentów i konkurencję. Proces, który trwał trochę czasu zakończył się wyrokiem na rzecz Castrola. Stwierdzono bowiem, że Castrol ma prawo nazywac w ten sposób sowoje produkty, a ponieważ spełniają technicznie klasy lepkościowe i jakościowe, kwestia składu chemicznego jest irrelewantna.
Motul i Amsoil robią oleje na bazie 4 i 5, a są to oleje nie tak niedostępne i nie tak drogie, jak się sądzi. Polecam dealera Amsoil z Krakowa:
zmienolej.pl
z Wieliczki.
Co do Amsoila, ponieważ skrzynie MT82 hałasują na biegach 1-3-moja hałasuje, podobno Amsoilowski Mesh działa wyciszajaco-to środek smarny do skrzyni. Pomyślę o zmianie po gwarancji, na razie polecam olej silnikowy.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-02-26, 18:05

Amsoil jest dostepny nawet po alledrogo i nie jest wcale taki drogi - kosztuje normalnie ok 150 za banke. W takiej samej cenie jest do kupienia Motul.
Oba to beda "pelne syntetyki" - znam ta historie Castrola. Dodac mozna, ze w EU 90% olejow nazywanych syntetykami jest w rzeczywistosci polsyntetykami.
Takze to nie jest problem ani z dostepnosci ani z cena.

Mnie caly czas martwi ta letnia temp 20 :zdziwko:
Nigdy nie stosowalem tak "niskiego".



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Olej do Kojota

Post autor: Volver » 2016-02-26, 19:25

Z informacji z forów US jest ok do cywilnej jazdy. Sam zastanawiam się jak z ewentualnym torem, niektórzy w Stanach leją 5w30. Ale mając wzgląd na gwarancję lepiej nie zmieniaj. Koniem codziennie, no prawie, śmigam autostradą 70 km. Żyje.



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-06-05, 13:57

Hej, przymierzam się do zmiany oleju w moim Gt'ku, przebieg 5k.
Z racji, że nie bardzo ufam mojemu dealerowi, zamierzam kupić olej na własną rękę.
Stąd pytanie jaki olej koniec końców będzie najlepszy na nasze warunki klimatyczne?
Amsoil/Motul 5w20?



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Olej do Kojota

Post autor: Winston_Wolf » 2016-06-05, 16:50

Ja do swojego 3.7 V6 dwa razy wlałem to:
http://top-oil.pl/glowna/71-motul-speci ... 20-1l.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I chodzi mi zarówno o sam olej jak i sklep - czasem są takie kwiatki, że kupi sie z internetów olej i po 5k kilometrów z silnika lecą wióry. :dobani: Jeden "komplet" zjeździłem cały, teraz drugi ma chyba 70% zużycia i silnik trybi bez problemu - polecam jako sprawdzony.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 17:01

bigul pisze:Hej, przymierzam się do zmiany oleju w moim Gt'ku, przebieg 5k.
Z racji, że nie bardzo ufam mojemu dealerowi, zamierzam kupić olej na własną rękę.
Stąd pytanie jaki olej koniec końców będzie najlepszy na nasze warunki klimatyczne?
Amsoil/Motul 5w20?
Po 5k? Nie ma potrzeby tak szybko.

Amsoil czy Motul - tu nie bedzie za wielkiej roznicy. Klasyfikacje do Mustanga masz opisane wyzej.



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-06-05, 17:10

Wiem, że szybko ale już od jakiegoś czasu wyskakuje mi powiadomienie z informacja o wymianie oleju, więc wole to zrobić i mieć z głowy.
Od razu powiem, żeby wymienili filtry chociaż tu też mam pewna obawe czy w ogóle takowe posiadają... Mam wrażenie, że Polscy dealerzy są kompletnie nie przygotowani do obsługi Mustangów.



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Olej do Kojota

Post autor: Winston_Wolf » 2016-06-05, 17:28

Nie wiem jak jest w nowym Kucu, ale przy niektórych nowych autach polecana (nie zalecana czyli obowiązek, tylko właśnie polecana prze producenta ;)) jest zmiana oleju przy 2k km.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 18:17

bigul pisze:Wiem, że szybko ale już od jakiegoś czasu wyskakuje mi powiadomienie z informacja o wymianie oleju, więc wole to zrobić i mieć z głowy.
Od razu powiem, żeby wymienili filtry chociaż tu też mam pewna obawe czy w ogóle takowe posiadają... Mam wrażenie, że Polscy dealerzy są kompletnie nie przygotowani do obsługi Mustangów.
Cholera nie wiem jak trzeba ostro palowac zeby miec po 5000km komunikaty :rotfl:

U mnie po 8 tys pokazuje jeszcze 40% a noge mam nie lekka. Cos ty go tak morodowal :hyhy:



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 18:21

Winston_Wolf pisze:Nie wiem jak jest w nowym Kucu, ale przy niektórych nowych autach polecana (nie zalecana czyli obowiązek, tylko właśnie polecana prze producenta ;)) jest zmiana oleju przy 2k km.
Tak potem pisza o long life i kaza wymieniac co 30k :szok: A w automacie sie oleju w ogole nie wymienia :hyhy:

WIadomo co pisza ale ja bym mimo to tak szybko nie zmianial. Mam u siebie 8k i zamierzam zmienic nie pozniej jak 10k.
No chyba, ze jak kolega upalasz auto to musisz wymienic po 5k :hyhy:

Trzymajmy sie serwisowki:

If your information display resets
prematurely or becomes inoperative, you
should perform the oil change interval at
six months or 5000 miles (8000
kilometers) from your last oil change.
Never exceed one year or 10000 miles
(16000 kilometers) between oil change
intervals.


Obrazek



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Olej do Kojota

Post autor: Winston_Wolf » 2016-06-05, 18:58

veeefour pisze:
Winston_Wolf pisze:Nie wiem jak jest w nowym Kucu, ale przy niektórych nowych autach polecana (nie zalecana czyli obowiązek, tylko właśnie polecana prze producenta ;)) jest zmiana oleju przy 2k km.
Tak potem pisza o long life i kaza wymieniac co 30k :szok: A w automacie sie oleju w ogole nie wymienia :hyhy:

WIadomo co pisza ale ja bym mimo to tak szybko nie zmianial. Mam u siebie 8k i zamierzam zmienic nie pozniej jak 10k.
No chyba, ze jak kolega upalasz auto to musisz wymienic po 5k :hyhy:
Nie co 2k km, tylko jednorazowo przy przebiegu 2 000 km. ;) Potem jw - wg. serwisówki. Ale jak mówiłem - tak jest w przypadku np. Hondy Accord, a jak jest w S550 - nie wiem. Ale mogłoby to tłumaczyć zapalenie się kontrolki po 5kkm (osobiście bym na to nie stawiał, ale jakiś pomysł to jest...).


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-06-05, 20:40

Nie no wiem, ze chodzilo ci o pierwsza zmiane oleju w nowym silniku ale nawet te 2k to tez jest bardzo wczesnie szcegolnie w malym silniku(accord to podejrzewam jakies 4 cyl).

W S550 jest inteligenty algorytm zmiany oleju. Analizuje temp, obr, silnika, predkosci etc i na podstawie tego oblicza procent zuzycia.
Jedneu wyjdzie ponad 10k a drugiemu co ostro paluje wyjdzie do zmiany po 4k :hyhy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”