Olej do Kojota

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2447
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Olej do Kojota

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-08-07, 06:19

SilverTM pisze:W "internetach" zza wielkiej wody twierdzą że jest to pierwsza wymagana modyfikacja do cojota. Stąd moje pytanie czy wyłapanie tego oleju wpływa pozytywnie na przyszłe użytkowanie silnika? Mi się wydawało że koń to przepali, zawsze jakieś dodatkowe smarowanie ;) Co do oszczędzania to jak ma coś pomóc to nie ma co oszczędzać patrz. konserwacja podwozia, nadwozia i innych dupereli ;)
mam założone 2 szt odstojników , bo jest 2 odmy i po 10k w jednej było ok 100ml , a w drugiej ok 50 ml
odstojniki mają za zadanie trzymać układ dolotowy w czystości



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2447
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Olej do Kojota

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-08-07, 06:24

Sventevith pisze:Mam trochę ponad 3 tys po dotarciu jadę wymienić olej. Wskaźnik pokazuje 63%. Ten wskaźnik zużycia oleju działa dziwnie nie ważne ile danego dnia przejadę km i jak dynamicznie będę jeździł następnego dnia po odpaleniu auta spada o 1 %.

Ile będzie wskazywała miarka oleju po zalaniu ilości zgodnie s instrukcją ? W połowie czy raczej pod max ?
wskaźnik zużycia działa w zależności od czasu , użytkowania i przejechanych km . jak ostro jeździsz to szybciej spada , jak mało jeżdżę to po roku jest 0



matlog
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2016-07-12, 16:06
Model: 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Inglot Silver

Re: Olej do Kojota

Post autor: matlog » 2016-08-11, 15:30

Czy może ktoś mi wyjaśnić różnice w oleju WSS-M2C945-A - np. motorcraft i WSS-M2C948-B np. castrol.
Czym są te normy?



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2016-08-11, 17:09

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:
Sventevith pisze:Mam trochę ponad 3 tys po dotarciu jadę wymienić olej. Wskaźnik pokazuje 63%. Ten wskaźnik zużycia oleju działa dziwnie nie ważne ile danego dnia przejadę km i jak dynamicznie będę jeździł następnego dnia po odpaleniu auta spada o 1 %.

Ile będzie wskazywała miarka oleju po zalaniu ilości zgodnie s instrukcją ? W połowie czy raczej pod max ?
wskaźnik zużycia działa w zależności od czasu , użytkowania i przejechanych km . jak ostro jeździsz to szybciej spada , jak mało jeżdżę to po roku jest 0
Dzięki za odpowiedzi ;)

A teraz najciekawsze auto użytkuję normalnie dojazdy do pracy, zakupy itd. Przejechałem 6,5 tyś od ostatniej wymiany ( 5-6 miesięcy muszę sprawdzić dokładniej ) i koń twierdzi że niedługo chce nowy olej ( zostało 5%). Nie będę oszczędzał na wymianach chce to niech ma ale czy to normalny interwał? Miałem EVO i tam z tego co pamiętam też trzeba było olej wymieniać co chyba 7 tyś tylko że tam to była japońska szlifierka a nie V8 ;)



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: Magic » 2016-08-11, 21:48

matlog pisze:Czy może ktoś mi wyjaśnić różnice w oleju WSS-M2C945-A - np. motorcraft i WSS-M2C948-B np. castrol.
Czym są te normy?
tego to raczej tylko producent oleju ci jest wstanie powiedzieć WSS-M2C945-A jest starszą normą spełniającą wymogi v6 i v8 a nowsza norma WSS-M2C948-B jest dla ecoboosta teoretycznie nowsza norma jest lepsza katalog np. Motula zaleca do rumaków 3,7, 5.0 i 2.3 5w20 właśnie z tą nowszą normą więc kitu nie wciskają w końcu to motul najpewniejszy olej na Polskim rynku ;) jeszcze nie rozlewany w Polsce jak siki z castrola


Obrazek

Kusza85

Re: Olej do Kojota

Post autor: Kusza85 » 2016-09-23, 08:23

Ile dokładnie litrów oleju trzeba mieć na wymianę do 5.0 w s550?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-09-23, 08:53

8l musisz kupic.



Kusza85

Re: Olej do Kojota

Post autor: Kusza85 » 2016-09-23, 09:51

veeefour pisze:8l musisz kupic.
dzięki, wchodzi wszystko czy coś zostanie z tych 8l?



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-09-23, 10:38

Ja kupiłem 2 bańki Amsoila czyli 2x 3,784 L i weszło idealnie nie za dużo i nie za mało :chytry:



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2016-09-23, 10:59

Kusza85 pisze:
veeefour pisze:8l musisz kupic.
dzięki, wchodzi wszystko czy coś zostanie z tych 8l?
Instrukcja podaje 7,6l przy wymianie z filtrem. Mi cos zostalo z osmego litra ale nie patrzylem dokladnie ile.



Kusza85

Re: Olej do Kojota

Post autor: Kusza85 » 2016-09-23, 11:43

bigul pisze:Ja kupiłem 2 bańki Amsoila czyli 2x 3,784 L i weszło idealnie nie za dużo i nie za mało :chytry:
Możesz podesłać link do tego oleju bo w serwisie powiedzieli mi, że musi spełniać normę WSS-M2C948-B.



Kusza85

Re: Olej do Kojota

Post autor: Kusza85 » 2016-09-23, 12:01

Pytanie z innej beczki,
co ile zmienia się olej w skrzyni biegów i dyferencjale w S550?



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-09-23, 12:07

Kusza85 pisze:
bigul pisze:Ja kupiłem 2 bańki Amsoila czyli 2x 3,784 L i weszło idealnie nie za dużo i nie za mało :chytry:
Możesz podesłać link do tego oleju bo w serwisie powiedzieli mi, że musi spełniać normę WSS-M2C948-B.

Z tego co wiem Ford w Europie używa Castrola i norma, która podałeś teorytycznie spełniania tylko wcześniej wspomniany Castrol oraz Motul 5w20, lecz ja zdecydowałem się na sprawdzonego Amsoila, który już od X lat jest stosowany na rynku Amerykańskim i ma same dobre opinie. A co do wyboru Castrol/Motul osobiście celował bym w Motula

Olej zakupiłem tutaj:
http://zmienolej.pl/pl/119-5w20" onclick="window.open(this.href);return false;

Wiem, że Canniga aka HD Custom z forum pisał całkiem niedawno, że jest w posiadaniu olejów Amsoil do silnika,skrzyni oraz dyfra więc ewentualnie możesz uderzyć do niego :ok:



Kusza85

Re: Olej do Kojota

Post autor: Kusza85 » 2016-09-23, 12:13

bigul pisze:
Kusza85 pisze:
bigul pisze:Ja kupiłem 2 bańki Amsoila czyli 2x 3,784 L i weszło idealnie nie za dużo i nie za mało :chytry:
Możesz podesłać link do tego oleju bo w serwisie powiedzieli mi, że musi spełniać normę WSS-M2C948-B.

Z tego co wiem Ford w Europie używa Castrola i norma, która podałeś teorytycznie spełniania tylko wcześniej wspomniany Castrol oraz Motul 5w20, lecz ja zdecydowałem się na sprawdzonego Amsoila, który już od X lat jest stosowany na rynku Amerykańskim i ma same dobre opinie. A co do wyboru Castrol/Motul osobiście celował bym w Motula

Olej zakupiłem tutaj:
http://zmienolej.pl/pl/119-5w20" onclick="window.open(this.href);return false;

Wiem, że Canniga aka HD Custom z forum pisał całkiem niedawno, że jest w posiadaniu olejów Amsoil do silnika,skrzyni oraz dyfra więc ewentualnie możesz uderzyć do niego :ok:
W serwisie nie miałeś żadnego problemu z wymianą na olej Amsoil o którym piszesz?



bigul
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: bigul » 2016-09-23, 15:19

Po przetelefonowaniu do Ford Store w Chorzowie i zapytaniu jak wygląda u nich procedura wymiany oleju i jaki olej leją odpowiedzieli, że "jeszcze nie do końca wiedzą bo serwis Mustangów to dla nich nowość", więc wolałem nie ryzykować i na własną rękę zakupiłem olej oraz filtr i wymieniłem w zaprzyjaźnionym warsztacie bo tutaj filozofii dużej nie ma. :|



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”