Most 4.0 manual
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
- Model: 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: mineral grey
Most 4.0 manual
Pomocy! Mam do wymiany most w 4.0 manual z 2005 roku. Nie wiem jakie jest przełożenie i czy podejdzie od automatu? Podpowiadał mi z serwisu że będzie pasował z 3.7 ale razem z wałem, tylko nie dopytałem czy pasuje bez przeróbek
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Most 4.0 manual
Raczej nie będzie pasował, most w 4.0 jak i wał jest totalnie inny. Jeżeli zrobisz przeszczep mostu to wał też musi być modyfikowany bo będzie inna flansza i też długość od skrzyni do mostu. Ogólnie most 8.8 jest lepszy , chyba większość ma LSD .
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2024-10-22, 20:59
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Granatowy
- Lokalizacja:: Londyn
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Most 4.0 manual
Standardowe przełożenie dla manualnej skrzyni biegów wynosi 3.31 lub 3.55 (w zależności od wersji i wyposażenia). W automatach częściej spotyka się przełożenie 3.31, jednak może się różnić w zależności od kraju produkcji lub pakietu wyposażenia.
Most z przełożeniem 3.73 może być kompatybilny z twoim autem, jednak istnieje kilka istotnych różnic między mostami w wersjach manualnych a automatycznych. Przełożenie 3.73 będzie pasować do skrzyni, ale najlepiej pasuje do wału od automatu, dlatego słusznie wspomniano, że najlepiej wymienić go razem z wałem. Wał napędowy różni się długością między automatem a manualem, dlatego przy zmianie na most z innej wersji lepiej dopasować wał, by uniknąć wibracji i problemów z łączeniem.
Wał od automatu będzie pasować bez większych przeróbek, jednak upewnij się, że krzyżaki i mocowania są w dobrym stanie i będą pasowały do mocowania tylnego mostu.
Złącza i półosie w przypadku wymiany całego mostu razem z wałem powinny pasować bez dodatkowych przeróbek.
Jeśli zależy Ci na przełożeniu 3.73 (lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty przy prędkościach autostradowych) możesz też rozważyć zmianę przełożeń w swoim aktualnym moście, choć to bardziej czasochłonne i kosztowne, może być bardziej zgodne z fabrycznymi częściami twojego modelu.
Most z przełożeniem 3.73 może być kompatybilny z twoim autem, jednak istnieje kilka istotnych różnic między mostami w wersjach manualnych a automatycznych. Przełożenie 3.73 będzie pasować do skrzyni, ale najlepiej pasuje do wału od automatu, dlatego słusznie wspomniano, że najlepiej wymienić go razem z wałem. Wał napędowy różni się długością między automatem a manualem, dlatego przy zmianie na most z innej wersji lepiej dopasować wał, by uniknąć wibracji i problemów z łączeniem.
Wał od automatu będzie pasować bez większych przeróbek, jednak upewnij się, że krzyżaki i mocowania są w dobrym stanie i będą pasowały do mocowania tylnego mostu.
Złącza i półosie w przypadku wymiany całego mostu razem z wałem powinny pasować bez dodatkowych przeróbek.
Jeśli zależy Ci na przełożeniu 3.73 (lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty przy prędkościach autostradowych) możesz też rozważyć zmianę przełożeń w swoim aktualnym moście, choć to bardziej czasochłonne i kosztowne, może być bardziej zgodne z fabrycznymi częściami twojego modelu.

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Most 4.0 manual
To co napisałeś to racja ale dla roczników 2010-2014 gdzie w standardzie masz most 8.8 , wszystkie mają LSD , i przełożenia z fabryki 2,73, 3,31 , 3,55 lub 3,73. W wątku jest mowa o V6 4.0 który ma inny most 7.5. Także przełożenie przełożeniem, w tym wypadku jest mało ważne , problem będzie z połączeniem tego wszystkiego bo punkt mocowań wahaczy, wału etc są w innych miejscach.dand4niel pisze: ↑2024-10-28, 23:40Standardowe przełożenie dla manualnej skrzyni biegów wynosi 3.31 lub 3.55 (w zależności od wersji i wyposażenia). W automatach częściej spotyka się przełożenie 3.31, jednak może się różnić w zależności od kraju produkcji lub pakietu wyposażenia.
Most z przełożeniem 3.73 może być kompatybilny z twoim autem, jednak istnieje kilka istotnych różnic między mostami w wersjach manualnych a automatycznych. Przełożenie 3.73 będzie pasować do skrzyni, ale najlepiej pasuje do wału od automatu, dlatego słusznie wspomniano, że najlepiej wymienić go razem z wałem. Wał napędowy różni się długością między automatem a manualem, dlatego przy zmianie na most z innej wersji lepiej dopasować wał, by uniknąć wibracji i problemów z łączeniem.
Wał od automatu będzie pasować bez większych przeróbek, jednak upewnij się, że krzyżaki i mocowania są w dobrym stanie i będą pasowały do mocowania tylnego mostu.
Złącza i półosie w przypadku wymiany całego mostu razem z wałem powinny pasować bez dodatkowych przeróbek.
Jeśli zależy Ci na przełożeniu 3.73 (lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty przy prędkościach autostradowych) możesz też rozważyć zmianę przełożeń w swoim aktualnym moście, choć to bardziej czasochłonne i kosztowne, może być bardziej zgodne z fabrycznymi częściami twojego modelu.![]()
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
- Model: 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: mineral grey
Re: Most 4.0 manual
Temat do zamknięcia. Podziękowania dla Rico123 za chęć pomocy, duża wiedzę na temat. Kupiłem taki jak miałem i auto jeździ