

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
No to jest jakaś opcja - czy wymiana to trudna operacja i gdzie kupię te tarczki ??
Czy to są tarczki możesz sprawdzić bez wybebeszania całości. Wystarczy zdjąć koło -> zdjąć tarcze -> i poruszać półosiami do wewnątrz i zewanątrz auta, one powinny mieć luz coś około 1-2 mm, jeżeli jest więcej może to oznaczać ich zużycie.
Dzięki Michał - jak możesz to podeślij mi link do tych tarczek (tam gdzie kupiłeś) bo nawet nie wiem jak to się nazywa fachowo po agielsku.Michał P. pisze: ↑2020-10-19, 15:47Czy to są tarczki możesz sprawdzić bez wybebeszania całości. Wystarczy zdjąć koło -> zdjąć tarcze -> i poruszać półosiami do wewnątrz i zewanątrz auta, one powinny mieć luz coś około 1-2 mm, jeżeli jest więcej może to oznaczać ich zużycie.
W moim wymieniałem na tarczki powlekane włóknem węglowym, koszt (ściągałem z USA części) był coś 120$ jak dobrze pamiętam. Wymianę przeprowadziłem w swoim garażu, czas jakieś 2-3h. Jakbyś potrzebował jest tutorial na YT jak to zrobić sprawnie. Nic strasznego.
Mam zamiar tak zrobić - ale cegły sobie odpuszczę
Dzięki za odpowiedź, ale to inny rodzaj chałasu i nie wynika z jazdy po nierównościach tylko z ruchu obrotowego jakiejś części, ponadto gumy stabilizatora wymieniłem na nowe przy okazji wymiany klocków.
Przypomniało mi się jak mój mechanior mówił mi o tym luzie kiedy wymieniał łożysko i że jest dosyć duży. Dzisiaj z nim rozmawiałem i powiedział, że na pewno dużo więcej jak 2 mm. Trzeba więc zamawiać tarczki i tyle. Może być tak, że półoś wysuwa się za mocno i tarcza hamulcowa trze o klocki i mamy taki hałas typu łu łu łu (ale to jest śmieszne jak chcesz napisać jakiś dżwięk, człowiek nie wie jak to wyrazić słowem pisanym)Michał P. pisze: ↑2020-10-19, 15:47Czy to są tarczki możesz sprawdzić bez wybebeszania całości. Wystarczy zdjąć koło -> zdjąć tarcze -> i poruszać półosiami do wewnątrz i zewanątrz auta, one powinny mieć luz coś około 1-2 mm, jeżeli jest więcej może to oznaczać ich zużycie.
W moim wymieniałem na tarczki powlekane włóknem węglowym, koszt (ściągałem z USA części) był coś 120$ jak dobrze pamiętam. Wymianę przeprowadziłem w swoim garażu, czas jakieś 2-3h. Jakbyś potrzebował jest tutorial na YT jak to zrobić sprawnie. Nic strasznego.
Jasna sprawa !! W końcu to mój temat, tylko potrwa to trochę bo zakup tarczek będzie pewnie w USA, no i w AM i CJ Pony Parts narazie te tarczki karbonowe nie są dostępne.