Most 4.0 manual

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
wachacz
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
Model: 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: mineral grey

Most 4.0 manual

Post autor: wachacz » 2024-10-26, 09:09

Pomocy! Mam do wymiany most w 4.0 manual z 2005 roku. Nie wiem jakie jest przełożenie i czy podejdzie od automatu? Podpowiadał mi z serwisu że będzie pasował z 3.7 ale razem z wałem, tylko nie dopytałem czy pasuje bez przeróbek



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most 4.0 manual

Post autor: Michał P. » 2024-10-26, 19:14

Raczej nie będzie pasował, most w 4.0 jak i wał jest totalnie inny. Jeżeli zrobisz przeszczep mostu to wał też musi być modyfikowany bo będzie inna flansza i też długość od skrzyni do mostu. Ogólnie most 8.8 jest lepszy , chyba większość ma LSD .


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

dand4niel
Posty: 3
Rejestracja: 2024-10-22, 20:59
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Granatowy
Lokalizacja:: Londyn
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Most 4.0 manual

Post autor: dand4niel » 2024-10-28, 23:40

Standardowe przełożenie dla manualnej skrzyni biegów wynosi 3.31 lub 3.55 (w zależności od wersji i wyposażenia). W automatach częściej spotyka się przełożenie 3.31, jednak może się różnić w zależności od kraju produkcji lub pakietu wyposażenia.
Most z przełożeniem 3.73 może być kompatybilny z twoim autem, jednak istnieje kilka istotnych różnic między mostami w wersjach manualnych a automatycznych. Przełożenie 3.73 będzie pasować do skrzyni, ale najlepiej pasuje do wału od automatu, dlatego słusznie wspomniano, że najlepiej wymienić go razem z wałem. Wał napędowy różni się długością między automatem a manualem, dlatego przy zmianie na most z innej wersji lepiej dopasować wał, by uniknąć wibracji i problemów z łączeniem.
Wał od automatu będzie pasować bez większych przeróbek, jednak upewnij się, że krzyżaki i mocowania są w dobrym stanie i będą pasowały do mocowania tylnego mostu.
Złącza i półosie w przypadku wymiany całego mostu razem z wałem powinny pasować bez dodatkowych przeróbek.
Jeśli zależy Ci na przełożeniu 3.73 (lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty przy prędkościach autostradowych) możesz też rozważyć zmianę przełożeń w swoim aktualnym moście, choć to bardziej czasochłonne i kosztowne, może być bardziej zgodne z fabrycznymi częściami twojego modelu. :ok:



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most 4.0 manual

Post autor: Michał P. » 2024-10-29, 08:39

dand4niel pisze:
2024-10-28, 23:40
Standardowe przełożenie dla manualnej skrzyni biegów wynosi 3.31 lub 3.55 (w zależności od wersji i wyposażenia). W automatach częściej spotyka się przełożenie 3.31, jednak może się różnić w zależności od kraju produkcji lub pakietu wyposażenia.
Most z przełożeniem 3.73 może być kompatybilny z twoim autem, jednak istnieje kilka istotnych różnic między mostami w wersjach manualnych a automatycznych. Przełożenie 3.73 będzie pasować do skrzyni, ale najlepiej pasuje do wału od automatu, dlatego słusznie wspomniano, że najlepiej wymienić go razem z wałem. Wał napędowy różni się długością między automatem a manualem, dlatego przy zmianie na most z innej wersji lepiej dopasować wał, by uniknąć wibracji i problemów z łączeniem.
Wał od automatu będzie pasować bez większych przeróbek, jednak upewnij się, że krzyżaki i mocowania są w dobrym stanie i będą pasowały do mocowania tylnego mostu.
Złącza i półosie w przypadku wymiany całego mostu razem z wałem powinny pasować bez dodatkowych przeróbek.
Jeśli zależy Ci na przełożeniu 3.73 (lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty przy prędkościach autostradowych) możesz też rozważyć zmianę przełożeń w swoim aktualnym moście, choć to bardziej czasochłonne i kosztowne, może być bardziej zgodne z fabrycznymi częściami twojego modelu. :ok:
To co napisałeś to racja ale dla roczników 2010-2014 gdzie w standardzie masz most 8.8 , wszystkie mają LSD , i przełożenia z fabryki 2,73, 3,31 , 3,55 lub 3,73. W wątku jest mowa o V6 4.0 który ma inny most 7.5. Także przełożenie przełożeniem, w tym wypadku jest mało ważne , problem będzie z połączeniem tego wszystkiego bo punkt mocowań wahaczy, wału etc są w innych miejscach.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

wachacz
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
Model: 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: mineral grey

Re: Most 4.0 manual

Post autor: wachacz » 2024-12-21, 22:11

Temat do zamknięcia. Podziękowania dla Rico123 za chęć pomocy, duża wiedzę na temat. Kupiłem taki jak miałem i auto jeździ



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”