

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Czesc,Matt84 pisze:Przede wszystkim zainwestujcie w interfejs OBD-II na bluetooth. 40-70 zł na allegro, wpinacie do auta, połączenie ze smartfonem przez BT, darmowa apka TORQUE czy inna i już widzicie dokładny kod błędu i możecie go zgooglować, skasować i zobaczyć, kiedy się pojawia. Check engine przestaje być magicznym komunikatem i można rozszyfrować dokładniej co i jak. W dzisiejszych czasach jechanie do warsztatu żeby "podpiąć do kompa" i płacenie 100 zł za samo odczytanie kodu błędu to głupota...
Potem dalsze szukanie - czy bak się nie zapowietrza przy tankowaniu (ponoć często tak się dzieje jak się ignoruje pierwsze odbicie pistoletu i leje pod korek), sprawdzenie zaworu EVAP i purge valve, ewentualnie test dymem na szczelność od wlewu paliwa do baku.
Błędy systemu EVAP (wlew można uznać za jego część) są spowodowane auto-testem sprawności systemu odprowadzania oparów z baku, auto sprawdza czy jest odpowiednia próżnia/ciśnienie i jak coś jest nie tak wywala błąd. Jednak równie dobrze może to być głupi przerwany kabelek - tak było u mnie (Caniggia dał radę go namierzyć i naprawić)
P.S. Wojti jak chcesz to możesz podjechać do mnie, podepniemy mój interfejs i zczytamy kody błędów. Jestem z okolcy - Tychy, Katowice, Bielsko, Częstochowa - tu bywam.
Mam też zapasowy zawór EVAP który kupiłem, jednak nie w nim był problem.