Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: YoDa » 2011-03-29, 10:49

Witam ,

Znacznę od początku... w Stangu mojej żony od jakiegoś czasu zaczęło się TIK" przy ruszaniu , Tszik" przy zaczymaniu i PUK PUKPUKPUK podczass jazdy na nierównej powierzchni , najwyrażniej coś się zużuło ,poluzowało czy cóś... byłem w US Motor w zeszłym tygodniu na wymianie oleju i poprosiłem o sprawdzenie. Szukali , szarpali , bujali , ciągnęli , i co? NIC , żadnych wyrażnych oznak wszystko OK.
Niemniej coś się dzieje ... no to mówie sobie wezme klucze i sam posprawdzam , może jakieś śruby ???. Pokolei te i tamte , sprawdzam ogólnie mocno skręcone , no nic nie ma co sobie naderwać mięsnia hehe.
Aż doszedłem do śrub które mocują ( nie wiem jak się to fachowo nazywa) tą dolną część (Front Subframe) zawieszenia , taki "X" i okazało się że dokręciłem te śruby o prawie dwa obroty !!! Jest ich w sumie 4 na każdą stronę, jedne trzeba zdjąć koło , drugie są pod budą za przednim kołem.
No i BINGO , wszelkie niepokojące dzwięki ustały, NIC nie puka nie trzeszczy itp :) Ale jestem Happy że sam znalazłem to co innym się niechciało hehe :)

Radzę przy niepokojących dzwiękach sprawdzić te śruby , zaczęłem szukać jakieś info po sieci i znalazłem kilka postów na forach mówiących o tym że te płyty w miejscu mocowania fabrycznie skręcone jak leci , potrafią się ugniatać z czasem co powoduje jakiś tam luz. Nie mówie że to u wszystkich może występować ale lepiej sprawdzić zanim jakiś warsztat naciągnie nas na kosztowne wymiany elementów zawieszenia :(

Zaznaczam że samochód NIGDY nie miał wypadku , zawieszenie nie było rozbierane itp...

Teraz zostało mi tylko u siebie sprawdzic , choć nic mi nie pikpszikpuka to prewencyjne spróbuje dokręcić te śruby.

Oto te śruby zaznaczone na foiletowo , wszystkie dokręca się kluczem nasadowym (długim) 18' :

Obrazek


I te pod budą (lewa strona)

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
YoDa


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: YoDa » 2011-03-29, 18:42

Dzięki :) :zawstydzony: , Wiesz mając dwa koniki w domu to już jest powód by od każdej śrubki poznać te woziki.

No właśnie nie mogę się doczekać kiedy kogoś z Was spotkam, fajnie by było :D Generalnie jakbyś przez Szpitalną w Wawie przejeżdzał to daj znać , jestem tam codziennie po południu.

mój tel 602606416

Pozdrawiam
YoDa


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
Scania
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2010-11-19, 17:29
Model: GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: UA black

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: Scania » 2011-03-29, 18:59

SZACUN :padam: SZACUN :padam: SZACUN :padam:

Właśnie wylazłem z kanału.
Od jakiegoś czasu nic mnie tak nie spieniało jaktakie właśnie stuki puki..............a tu...............10 minut i po sprawie :hurra: :hurra: :hurra:

WIELKIE, WIELKIE DZIĘKI !!!



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: Bolek » 2011-03-29, 22:28

Ja też :D Już wymieniłem pół zawiasu poszły sworznie, gałki,łączniki i dalej stuka,wiec to zapewne to :) Dobrze ze nie mieli poduszek amortyzatora i tej gumy pod sprężyne w rockauto bo kolejne 500zł byłbym pewnie do tyłu.

YoDa Dobra robota :super:
Ostatnio zmieniony 2011-03-29, 23:09 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: Madasek » 2011-03-29, 22:46

hihi to tez sobi sprawdze :) polecam tez sprawdzic dokrecenie pompy wspomagania, jak wymienialem płyn to odkrecilismy w celu pomalowania no i okazalo sie ze klucz sam sie przekrecil bez wkladania siły :P no ale nic nie ciekło...



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: YoDa » 2011-03-30, 08:12

Witajcie ,

Dajcie koniecznie znać jakie efekty u Was
Z tego co czytam tu i tam to generalnie ten samochód lubi się rozkręcać chyba, następne śruby które znajdę lużne skręcę na Loctite. Jak tak dalej pójdzie to chyba litrową butle kupie hehe :D


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: caniggia » 2011-07-24, 14:07

miałem takie same objawy w v6, też było luźne, często taki objaw daje wystukane albo poluzowane górne łożysko amortyzatora.



Awatar użytkownika
sobanek
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 2011-04-11, 12:05
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: sobanek » 2011-07-25, 09:41

Yoda :padam:
U mnie w V8 były identyczne objawy. Zastosowana Twoja recepta (każda ze śrub doszła 1,5-2 obroty). Stukanie zanikło.


...Always remember you're unique, just like everyone else...
..>> sobanek.pl - blog pisany sprawnie inaczej <<..

plwalczakj
Posty: 3
Rejestracja: 2016-04-24, 23:01
Model: 2010
Silnik: V6 4.0
Kolor: bialy

Re: Tik tszik puk pukpukpuk - WAŻNE

Post autor: plwalczakj » 2016-05-07, 23:24

Panowie
Mam pukanie i stukanie a mechanik powiedzial ze nie mam nic do zmiany. Na sile wymysla gumy na stabilizatorze. W dodatku auto troche plywa.
Niestety nie widze zdjec ktore byly na poczatku a ze Mustanga 2010 mam dopiero od 2 tygodni to nie znam kazdej srubki jeszcze.

Pozdrowienia dla wszystkich



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”