Witam wszystkich
Zwracam się do Was ponieważ mam problem z moim konikiem 4.6 GT z 2008 w manualu.
Otóż gdy zaczynają panować wysokie temperatury na zewnątrz, konik staje się mułowaty, czyli w okresie czerwiec - wrzesień coś mu się dzieje i nie za bardzo ma ochotę na przyspieszenie w zakresie od 800-4000rpm na rozgrzanym silniku. Powyżej 4000-4500rpm nabiera wigoru.
Na zimnym silniku (rano) przyspiesza dobrze, kiedy się nagrzeje jest odczuwalnie gorzej. Jest to odczuwalne na każdym biegu.
Tak dzieje się od trzech lat od kiedy jestem jego posiadaczem.
Próbowałem wymieniać świece, trochę pomaga, ale i tak nie ma takiej mocy jaką ma zimą. Po za tym to kosztowna zabawa, biorąc pod uwagę ze robię jakieś 15000km na rok.
Mechanik, zauważył że na dwóch świecach (nie pamiętam których:( ) pojawia się nietypowy biały nalot, ale nie umie tego wytłumaczyć.
Może orientujecie się co to może być ? Ewentualnie co sprawdzić. Korzystam z Torque / OBDII więc może sam jestem w stanie coś zdiagnozować .
Z góry dzięki
słabe przyspieszenie w gorące dni
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Torsen
- Forumowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
- Model: GT Track Pack
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: ...
Re: słabe przyspieszenie w gorące dni
Nie wiem jak duże są to różnice ale to normalne, że przy wysokich temperaturach osiągi spadają, skoro temperatura zasysanego powietrza jest duża. Jeszcze jak masz stożek to tymbardziej.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-11-26, 14:17
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Grodzisk Mazowiecki
Re: słabe przyspieszenie w gorące dni
Stożka nie mam, różnice są bardzo wyczuwalne. Podejrzewam (ale to jeszcze zmierzę) na przyspieszeniu 0-100 różnica ze 2 sekundy w porównaniu do zimnego silnika (nie zimnego otoczenia).
Zastanawiające jest to że powyżej 4500 rpm dostaje dużego kopa. Trochę to przeczy teorii, że gorące powietrze...
Zastanawiające jest to że powyżej 4500 rpm dostaje dużego kopa. Trochę to przeczy teorii, że gorące powietrze...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-11-26, 14:17
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Grodzisk Mazowiecki
Re: słabe przyspieszenie w gorące dni
Hej
Zmierzone przyspieszenia na tym samym odcinku drogi w tym samym kierunku. Mam manuala więc różnice mogą nieco wynikać z momentu zmiany z 1 na 2, choć starałem się to robić w tym samym momencie: 5500 rpm. Pierwsze dwa na w miarę zimnym silniku (ok 5 km od startu), następne dwa już na rozgrzanym.
Jeszcze jedno, zimą jadąc na 4 130km/h lekkie depnięcie powoduje momentalne przyspieszenie, latem trzeba redukować do 3 i chwilkę czekać aż do załapie ciąg
.
Pozdr
Zmierzone przyspieszenia na tym samym odcinku drogi w tym samym kierunku. Mam manuala więc różnice mogą nieco wynikać z momentu zmiany z 1 na 2, choć starałem się to robić w tym samym momencie: 5500 rpm. Pierwsze dwa na w miarę zimnym silniku (ok 5 km od startu), następne dwa już na rozgrzanym.
Jeszcze jedno, zimą jadąc na 4 130km/h lekkie depnięcie powoduje momentalne przyspieszenie, latem trzeba redukować do 3 i chwilkę czekać aż do załapie ciąg

Pozdr
qeri pisze: ↑2019-06-15, 11:48Stożka nie mam, różnice są bardzo wyczuwalne. Podejrzewam (ale to jeszcze zmierzę) na przyspieszeniu 0-100 różnica ze 2 sekundy w porównaniu do zimnego silnika (nie zimnego otoczenia).
Zastanawiające jest to że powyżej 4500 rpm dostaje dużego kopa. Trochę to przeczy teorii, że gorące powietrze...
- Załączniki
-
pomiary przyspieszenia.pdf
- (617.03 KiB) Pobrany 130 razy