

Co się okazuje ziściło się!



Bardzo długo zajęło mi jego sprowadzenie do PL w porównaniu do poprzednich aut, do tego opieszałość osób trzecich zrobiła swoje.
Kupiłem go ponad rok temu w Californi Fresno z uszkodzeniem podwozia, do dzisiaj nie doszedłem do tego co konkretnie ale prawdopodobnie ktoś nie zapanował nad bestią i wypadł z drogi



Początkowo miało się skończyć jedynie na zabezpieczeniu wymianie i polakierowaniu od spodu uszkodzonych elementów. Wygięta była ramka z chłodnicy (o dziwo wszystkie chodnice były całe, porysowane i zagnieciony był trawers i jeden wahacz, do wymiany przekładnia kierownicza.
Także już z wyprzedzeniem kupiłem wszystkie te elementy nowe : ramke chłodnicy, trawers, zwrotnice, maglownice , wahacze, piasty łożyszka i końcówki drązków – co się okazało jak dostałem samochód niepotrzebnie bo wahacze były nienaruszone ale jak wiadomo nowe jest nowe.

Psikusy jednak pojawiły się jak auto przyjechało do Polski, o ile w stanach wszystko wyglądało dobrze to nawalił transport urwali mi przy załadunku przedni zderzak, porysowali tylny błotnik zderzak i drzwi

tutaj był pkt kulminacyjny – samochód miał być zrobiony w trzy tygodnie, a finalnie było to 3 miesiące. Moja frustracja i rozgoryczenie była u granic możliwości, ale na szczęście miałem zajęcie z dwoma pozostałymi ;P. Efekt finalny jest świetny i naprawdę zrobiona dobra robota.

Do meritum czyli najciekawszego


Żółtek to Terminator 1z299 Screaming Yellow kupiony z przebiegiem 56tyś mil , Coupe, wygląd zewnętrzy był i pozostanie niemal 100% stock. Jednak to co się dzieję w środku zasługuje na uwagę. Spokojnie można powiedzieć i worku pieniędzy który został włożony w ten samochód, liczne upgrade'y, bardzo skrupulatnie zrobione robią swoje.
Pod maską fabryczny 4,6 dohc 32V z kompresorem jednak Kenne Bell 2,9L Liquid cooled, wraz instalacją etanolu, pozwalający na moc ponad 800RWHP ~ ponad 900km na silniku kwestia podniesienia boostu, i mapy paliwa.
Auto było zbudowane i zestrojone przez firmę Starkweather Performance z Turlock.w 2015r Przygotowane na 700RWHP( dokładnie wykres z hamowni który od nich otrzymałęm to 674RWHP (800km) E85 630RWHP na beznynie.– w temp 35 Stopni, także w zimnym ma być podobno spokojnie ponad 800km).
Jak usłyszałem dla tej gigantycznej instalacji paliwowowej z wtryskami 105bls, i Kenne bell z tym silnikiem to żaden problem 8-) .

Do samochodu otrzymałem 3 mapy paliwowe w połączeniu z SCT, i upustem układu paliwowego można sobie nimi dowolnie żonglować:
Race E85 (etanol 85% i na takiej też jeżdzę),
Sport 100octan,
Eco

I to co najciekawsze czyli lista modyfikacji i cześci część zrobiona w CA a część już przeze mnie:
kenne bell 2,8L Polished + chłodnica HD cieczy SVT
Instalacja paliwowa Fore Dual Pump high flow+ E85
Zminiony układ chłodzenia silnika na upper-pipe.
Sprzęgło Mcleod 2dwutarczowe
No lift shift + launch control WOTBOX
Starkweather performance 3 tune
Wskaźniki ciśnienia paliwa
Wzmocnione głowice
Zimne świece zapłonowe
Dolot JLT + polerowana przepustnica Accufaba , air mass SCT red
Wydajniejsza chłodnica kompresora "SVT"
Tank kompresora na lód
Zegary boost, ciśnienei paliwa, doładowania, shift light
Auxiliary idler pulley 2 częsciowe
Short Shifter Steeda
Zawieszenie;
Caster camber plates Maximum Motorsport
IRS na poliuretanach
Rozporkami wzdłużne Maximum Motorsport
IRS sport bolts
Amortyzatory przód Bilstein HD
Amortyzatory tył Viking pełna 19 stopniowa regulacja tłumienia i kompresji
Nowe końcówki drążka i sworznie
Napęd:
Wzmocniony tremec t56 z lepszym wałkiem 31
Sprzęgło dwutarczowe mcleod
aluminium one piece driveshaft
Loop zabezpieczający wału
Przełożenie dyferencjału 4:10, wzmocnione łożyska i mechanizm różnicowy z blokada
Toyo r888 275/40 semi slick na oryginalnych felgach 17" SVT 2004 + dystanse 30mm
Hamulce
Oryginalne 2 tłoczkowe z cobry + tarcze wentylowane nacinane i nawiercane wraz z klockami ceramic
Wydech:
Straight Hpipe + Borla Stinger 2,5" + końcówki ceramiczne Mg Motorsport 4”
Wyposażenie dodatkowe:
Fotele kubełkowe + rear delete seat
Launch control i Flat shift
Moduł blokowania hamulców osi przedniej (linelock) taki bajer do grzania opon czy palenia gumy na zlotach ;-P
Przyciemnione szyby
Światła LED, Pomarańczowe kierunkowskazy we wstecznych
Aluminowe detale w środku
Czarne obrysy
To chyba wszystko, mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałem







Ostatnio oddałem go do zabezpieczenia powłoką ochronna do studia detailingowego i przy okazji tego właśnie te zdjęcia zostały zrobione



Miałem ostatnio okazje przejechać się nowym Challangerem hellcatem i stweirdzam komisyjnie że żółta szybsza, zwinnijesza i wrazenia z jazdy większe – 400 kg rożnicy też robi swoje.
stwierdzam że lepsze. To chyba tyle resztą mogę się pochwalić jedynie w rzeczywistości na na piśmie


Strzeżcie się pszczółki bo nie odpuszcza tak łatwo


Pozdrawiam serdecznie wszystkich !
P.S jedyne co bym jeszcze zmienił to felgi polakierował na czarno co sądzicie ? :-)