2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy [INSTRUKCJA]

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie , komputer

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy [INSTRUKCJA]

Post autor: Matt84 » 2016-07-03, 12:32

Cześć

wczorajszy powrót z Black Sabbath deszczową nocą miałem faktycznie trochę czarny, bo padła lewa lampa ;)

Zanim kupię nowy żarnik, prośba o sugestie jaki wybrać.
Rozumiem, że D3S. Jaka marka i temperatura barwowa, żeby się nie odróżniał od oryginalnego?
Ostatnio zmieniony 2016-07-18, 11:12 przez Matt84, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: 2013 - jaki żarnik ksenonowy?

Post autor: Winston_Wolf » 2016-07-04, 23:57

Przepraszam, że truje dupe, ale - nie ma czegoś takiego jak żarnik xenonowy. Tzn jest - np. w latarkach Maglite na żarówke, po prostu zwykłą żaróweczka wypełniona ksenonem. To co świeci w Kucu to palnik xenonowy bądź skrót HID. Jest to o tyle istotne, że w internetach, np. na eBayu używa się obu nazw - zarówno poprawnej jak i potocznej.

Co do samego tematu - niestety nie pomoge. :( Może tylko tyle - nie baw sie w chińskie HIDy za <10$. Nie trzymają parametrów i się psują. Jesteś pewien że padł palnik? Bo mogła też paść przetwornica.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 2013 - jaki żarnik ksenonowy?

Post autor: Matt84 » 2016-07-05, 14:16

Może masz rację, że "żarnik" to też zła nazwa (bo na pewno nie "żarówka"), powinno się chyba pisać lampa wyładowcza. Żeby nie być dłużnym - popraw sobie "allert" w podpisie, powinno być tylko jedno "l", i to już wiem na 100 % :hyhy:

Wracając do tematu. Wczoraj zrobiłem pierwsze podejście do lamp. Niestety udało mi się tylko zdjąć zewnętrzne dekielki. Nie wiem jak wyjąć palnik, czuję pod palcem jakiś system na sprężynki ale nie wiem w którą stronę nacisnąć i co, żeby puściło. Plusem jest to, że wiem, że w prawej lampie mam OSRAM, więc do lewej po prostu kupię taki sam. Oczywiście kiedy upewnię się, że to palnik a nie przetwornica - a upewnić się moge poprzez zamianę palników. Tylko jak?

Wobec powyższego, pytanie z tematu zamienia się w:

"Jak wyjąć palnik z lampy?"



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy?

Post autor: veeefour » 2016-07-05, 14:27

Palniki D3S sie przekreca przeciwnie do ruchu wsk.zeg. w celu demontazu.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy?

Post autor: Matt84 » 2016-07-05, 15:26

Cholera, tak robiłem ale nie chciał się ruszyć, bałem się, żeby czegoś nie złamać.
Jesteś pewien, że tam nie ma dodatkowego mocowania? Czułem pod palcami takie sprężynujące druty bo bokach obudowy palnika, podobny system miałem w poprzednim aucie i trzeba było "odhaczyć" druciane zawleczki.

EDIT:

znalazłem taki krok w instrukcji wymiany lamp na te od RAXIOM - wygląda na to, że trzeba na górze (na zdjęciu lampa do góry nogami) nacisnać śrubokretem?:
Załączniki
HID remove.png
HID remove.png (121.26 KiB) Przejrzano 3205 razy



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy?

Post autor: veeefour » 2016-07-05, 17:37

Zdjecie pokazuje, ze jest tam srubka. Nie znam twoich lamp dokladnie ale czasem sa srubki a czasem nie ma.
Czasem tez trzeba przelozyc plastikowy adapter jak jest.

EDIT:
Wychodzi na to, ze moze byc i srubka i sprezyna:

http://mustangforums.com/forum/v6-s197- ... t-d3s.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy?

Post autor: Matt84 » 2016-07-05, 18:11

Dzięki, moje "macane" doświadczenia się potwierdzają. Odkręcanie śrubki to chyba krok za daleko, trzeba jakoś tak odhaczyć tę sprężynkę, żeby puściła palnik.

Bujając się z niemal identycznym systemem w Fiacie Stilo (H7 wytrzymywały pół roku max) przeklinałem włoskich inżynierów za użycie rozwiązania, które u mojej babci trzymało pokrywkę słoika przy wekach (pamięta ktoś te sprężynki?). Widać u Forda podobny poziom techniki, i mimo długiej maski ciasnota przy dostępie do lamp taka sama, jak w rzeczonym Fiacie. Takie moje fatum ;P



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 2013 - jak wyjąć palnik HID z lampy?

Post autor: Matt84 » 2016-07-15, 10:27

Ok, sprawa rozwiązana :)

Udało mi się wyjąć palniki, zamienić miejscami i lewy nadal nie świecił. Już się szykowałem na zakup przetwornicy, ale przypomniałem sobie o najbardziej banalnej rzeczy, którą powinienem był sprawdzić na samym początku - bezpieczniki. Jakiś głąb włożył 10A zamiast 20A w przypadku lewej lampy, dziwne że to przez tak długi czas w ogóle działało. Głąb tym większy, że obok miał wolny bezpiecznik 20A z podgrzewania siedzeń, którego nie mam. Plusem jest to, że mam przećwiczone wyciąganie i montaż palników :hyhy:

Podaję sposób na wyjęcie palnika z HID 2013, bo jak widać wiedza o tym prawie zerowa na forum i pojawiają się różne ciekawe, ale błędne koncepcje:

1. Odkręcamy okrągłą pokrywę z tyłu reflektora, ok 1/4 obrotu w kierunku wskazanym strzałką i napisem UNLOCK.
2. Odpinamy od palnika wtyczkę podobną do USB ciągnąc w dół samochodu, jest to ciężki manewr bo nie ma miejsca, można pomóc sobie śrubokrętem zahaczając go o małe otwory we wtyczce i pchając w dół.
3. Dopiero po odpięciu wtyczki puszczą sprężynujące druciki po lewej i prawej stronie palnika, trzeba je nacisnąć lekko ku środkowi palnika i w tył. Nie odkręcamy śrubki trzymającej druciki i okrągłą metalową maskownicę!
4. Wyciągamy palnik do tyłu samochodu, żadnego przekręcania etc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „11. układ elektryczny”