Ja założyłem klocki Raybestos, najpierw na tył w ub roku, teraz do nowych tarcz na przód. Oba komplety ceramiczne, z tym że te na przód jakiś wyższy model, jutro sprawdzę oznaczenie na pudełku. Kupione w serwisie USA Cars na Ogrodniczej w Warszawie, komplet na przód 478 zł. Te tylne sprawdzają się bardzo dobrze, nie pylą, skuteczność taka że ostatnio tył hamował mi lepiej niż przód z pogiętymi tarczami OEM.zaborjr pisze:O kurczeAluStar pisze:kosztuaj chyba 625 zl/kpl RED STUFFzaborjr pisze: to fajnie, a ile sobie cenisz za takie klocki? chyba to nie jest tajemnica...a nie ma jakiś tańszych...? Bo wiesz ja mam pod maską jedyne 4 litry i może aż takich super klocków to nie potrzebuje, w końcu to prawie 100km mniej od GTka
Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Pozdrawiam - Maciek.
Chlodzenie Hamulcow vol 2
Chlodzenie Hamulcow.
Pokaze wam jak samemu mozna zrobic bardzo wydajny system chlodzenia hamulcow, ktory niekoniecznie moze sie przydawac do szybkiej i agresywnej jazdy na torze - ale i na codzien. Napewno nam przedluzy zywotnosc Tarcz.
1) No wiec
Zdejmujemy Kolo / wyjmujemy klocki / zdejmujemy zaciski ( 2 sruby od wewnątrz ) / Tarcze hamulcowa. Jak nikt nie zmieniał tarczy to jest zabezpieczona taka obraczka na szpilce ( zerwac ja
) Podwieszamy zaciski aby nam nie przeszkadzaly ..
Mamy cos podobnego ( w wiekszosci jest taki uklad )
-----------------------
Mamy tam 2 otwory niewykorzystane ( puste ) wiec zamontujemy tam adapter chłodzenia.
Od tylu piasta wyglada jakos tak .
---------------------------------------------------------------------------------
Przechodzimy do zrobienia szablonu.
Ja wykorzystałem naklejkę Białą, która przykleiłem do naszych dwóch otworów. Wyznaczyło to nam gdzie sa idealne osie tych otworow.
Poniżej widać ja ta naklejkę nakleiłem na tekturę aby wyciąć już szablon. Widać wyraznie rozstaw otworów.
Rysujemy zarys naszego szablonu potrzebnego do przymiarki po wycieciu z tektory. Latwiej obrobic wstepnie taki szablon niz wycieta juz blache aluminiowa 4 mm
Po wycieciu
Pierwsze przymiarki ..
Teraz tylko przenieść wzor do CAD-a i wypalic z blachy aluminiwej 4mm , dospawać króciec do zamocowania węza doprowadzającego powietrze ..
Tak to mniewiecej będzie ułożone .. i te kanały na pewno będą dobrze wentylowane.

Dalsza czesc po wypaleniu na laserze wzoru
Pokaze wam jak samemu mozna zrobic bardzo wydajny system chlodzenia hamulcow, ktory niekoniecznie moze sie przydawac do szybkiej i agresywnej jazdy na torze - ale i na codzien. Napewno nam przedluzy zywotnosc Tarcz.
1) No wiec
Zdejmujemy Kolo / wyjmujemy klocki / zdejmujemy zaciski ( 2 sruby od wewnątrz ) / Tarcze hamulcowa. Jak nikt nie zmieniał tarczy to jest zabezpieczona taka obraczka na szpilce ( zerwac ja

Mamy cos podobnego ( w wiekszosci jest taki uklad )
-----------------------
Mamy tam 2 otwory niewykorzystane ( puste ) wiec zamontujemy tam adapter chłodzenia.
Od tylu piasta wyglada jakos tak .
---------------------------------------------------------------------------------
Przechodzimy do zrobienia szablonu.
Ja wykorzystałem naklejkę Białą, która przykleiłem do naszych dwóch otworów. Wyznaczyło to nam gdzie sa idealne osie tych otworow.
Poniżej widać ja ta naklejkę nakleiłem na tekturę aby wyciąć już szablon. Widać wyraznie rozstaw otworów.
Rysujemy zarys naszego szablonu potrzebnego do przymiarki po wycieciu z tektory. Latwiej obrobic wstepnie taki szablon niz wycieta juz blache aluminiowa 4 mm
Po wycieciu
Pierwsze przymiarki ..
Teraz tylko przenieść wzor do CAD-a i wypalic z blachy aluminiwej 4mm , dospawać króciec do zamocowania węza doprowadzającego powietrze ..
Tak to mniewiecej będzie ułożone .. i te kanały na pewno będą dobrze wentylowane.
Dalsza czesc po wypaleniu na laserze wzoru

Ostatnio zmieniony 2010-12-20, 11:49 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.
Chlodzenie Hamulcow vol 3
Projekt Gotowy ( oszcednosc okolo 350 $ )
Weza mnozna kupic o nazwie waz do transportu trocin
( 50mm )
Laser wypalil motylki do których przyspawaliśmy rurkę aluminiowa - Kruciec
Sruby do przykrecenia sa na stozku aby sie zaglebily w podfrezowane otwory w aluminium.
-----------------------------------------
Ostatnie przymiarki .
Czy to sie komus przyda - sami ocencie.


Weza mnozna kupic o nazwie waz do transportu trocin

Laser wypalil motylki do których przyspawaliśmy rurkę aluminiowa - Kruciec
Sruby do przykrecenia sa na stozku aby sie zaglebily w podfrezowane otwory w aluminium.

-----------------------------------------
Ostatnie przymiarki .


Czy to sie komus przyda - sami ocencie.

Re: Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "
Oto skutki naglego rozgrzewania tarcz hamulcowych - tarcze BAER ( Shelby forum )


A little bit of helpful information to you track guys:
It is really important that the car be warmed up before you go nuts on track. That means warming up everything. Performance brakes work best when they are at operating temperature (these temperatures are usually published by the mfg. of the brake pads. During the first two laps (or so) its important that the brakes be brought up to temperature slowly. Going out and slamming hard on the brakes the first lap can "shock" (thermal shock) the rotors. As the rotors heat up they expand in diameter. Going from ambient temperature to several hundred degrees C in just a few seconds can exacerbate any existing cracks you have and will generally shorten their operating life.
So, take it easy the first 1-2 laps and then have a great time and then when the checker flag drops and you start your cool down lap you need to let the rotors cool SLOWLY. On your cool down lap DON'T run the entire lap without using the brakes, as it will also thermal shock the rotors. Continue to use the brakes in the same spots while running at about 50-60% of your hot lap speeds, but then use the brakes as you would on the street i.e. with less pressure and less duration. You want to keep them warm but not hot and allow them to gradually cool during the cool down lap and then let them continue to cool as the car is parked. Bring the car in and park it. Don't use the parking brake at all, just leave the car in gear and let the brakes cool down just sitting there.
This practice has allowed me to double the track life of my brakes.
Colin Sebern
CorteX Racing / CorteX Precision Technology
Driver - Griggs Racing
A little bit of helpful information to you track guys:
It is really important that the car be warmed up before you go nuts on track. That means warming up everything. Performance brakes work best when they are at operating temperature (these temperatures are usually published by the mfg. of the brake pads. During the first two laps (or so) its important that the brakes be brought up to temperature slowly. Going out and slamming hard on the brakes the first lap can "shock" (thermal shock) the rotors. As the rotors heat up they expand in diameter. Going from ambient temperature to several hundred degrees C in just a few seconds can exacerbate any existing cracks you have and will generally shorten their operating life.
So, take it easy the first 1-2 laps and then have a great time and then when the checker flag drops and you start your cool down lap you need to let the rotors cool SLOWLY. On your cool down lap DON'T run the entire lap without using the brakes, as it will also thermal shock the rotors. Continue to use the brakes in the same spots while running at about 50-60% of your hot lap speeds, but then use the brakes as you would on the street i.e. with less pressure and less duration. You want to keep them warm but not hot and allow them to gradually cool during the cool down lap and then let them continue to cool as the car is parked. Bring the car in and park it. Don't use the parking brake at all, just leave the car in gear and let the brakes cool down just sitting there.
This practice has allowed me to double the track life of my brakes.
Colin Sebern
CorteX Racing / CorteX Precision Technology
Driver - Griggs Racing
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
Re: Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "
AluStar zajmij sie tym projektem dla gt i v6..chetnych na to nie zabraknie..ja pierwszy w kolejce jestem po to 

Re: Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "
Dobry pomysl - jak bede mial okazje zrobie szablon dla GT i V6 -


Ulez wytknie wady naszych hamulców


Ulez wytknie wady naszych hamulców
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "
No teraz to się postarałeś
jak kiedyś będę miał co schładzać to zamówię


Chlodzenie hamulców 2010 " Grille Bezels "
Zaczęły sie pojawiać do modeli 2010 - wloty do chłodzenia

