3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: kkk » 2017-02-09, 02:05

Mam EB 2.0 240 ps w Mondeo, a teoretycznie są to podobne silniki.
Moim zdaniem ten silnik nie nadaje się do takiego auta jak mondeo, a co dopiero mustang.
Użytkowany nieco agresywniej niż przeciętnie.
Przebieg 150 kkm.
Silnik zatarty - 1x.
Padnięta turbina - 3x
Pompa wysokiego ciśnienia - 2x
Zauważalne braki mocy w temperaturze +25-30 stopni, ale to już wspólna cecha z mustangiem EB przez IC.
Skrzynia też raz poległa, ale to już inna sprawa, inna konstrukcja.

EB? nie polecam jako użytkownik :)



Jejku
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2014-11-30, 11:35
Model: 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Jejku » 2017-02-09, 09:39

Skoro przestali produkować V6, to idąc takim tokiem myślenia to za pare/parenaście lat te silniki będą unikatowe bo będą mieli je nieliczni :ok: :ok:
Ale puki co jest ich bardzo dużo :)



krosster
Forumowicz
Posty: 902
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: krosster » 2017-02-09, 09:52

skóra i navi na ebayu po 500$
mustang jest taki że możesz go sobie dowolnie spersonalizować.

ja w swoim v6 zrobiłem gt look (grille i felgi 19")
można sobie dołożyć skóry, navi, turbo itd czego dusza zapragnie.
na +++++ dla v6 jest to że zrobi z 500 000 km
a ecosmok niewiadomo... być może że będą robić milion. czas pokaże
w v6 nie ma sie co psuć bo to zwykły niewysilony silnik który pali tyle co EB. bardzo przyjemnie sie zbiera.
każdy ma wolny wybór jeden lubi v6 drugi v8 a trzeci chce EB...

dla v6 na ++++ to że możesz założyć lpg i wtedy koszt przejechania 100km taki jak Seicent 900 na benyznie.
dla niejednego ma to znaczenie jak lata stangiem w trybie daily car..
to czy ktoś założy gaz czy nie to też indywidualna sprawa, można dużo zarabiać ale niechętnie wydawać kase, a można mało zarobić ale ktoś uznaje że gaz to do kuchenki gazowej i już

silnik w USA kosztuje ok 1100 USD więc nawet jak go zajedziesz to można wymienić po kilkustet tysiącach.



Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Marcelkr » 2017-02-09, 12:03

kkk pisze:Mam EB 2.0 240 ps w Mondeo, a teoretycznie są to podobne silniki.
Moim zdaniem ten silnik nie nadaje się do takiego auta jak mondeo, a co dopiero mustang.
Użytkowany nieco agresywniej niż przeciętnie.
Przebieg 150 kkm.
Silnik zatarty - 1x.
Padnięta turbina - 3x
Pompa wysokiego ciśnienia - 2x
Zauważalne braki mocy w temperaturze +25-30 stopni, ale to już wspólna cecha z mustangiem EB przez IC.
Skrzynia też raz poległa, ale to już inna sprawa, inna konstrukcja.

EB? nie polecam jako użytkownik :)

Tym sposobem EB nie pasuje też do Ford GT 2017, konkret jest taki że 2.0 to nie 2.3EB, to dwie różne konstrukcje , projektowane na innych podzespołach dla innych przyrostów obciazen, nawet skład stopu bloku jest inny- stąd tunerzy na2.0 EB240ps nie polecają przyrostu większego niż do 250ps bo silnik jest maksymalnie obciążony. Taka dygresja.,.
Na mustang6g.com jest miarodajne ilość użytkowników i tam na EB nikt nie narzeka. Tutaj narzekają Ci co ich nie mają.
Ostatnio zmieniony 2017-02-09, 12:15 przez Marcelkr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bullit
Forumowicz
Posty: 128
Rejestracja: 2012-07-13, 17:55

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Bullit » 2017-02-09, 12:09

Marcelkr pisze:Tutaj narzekają Ci co ich nie mają.
:ok:


17' Mustang EcoBoost A/T + 94' Firebird TransAm V8 M/T = 12 cylinders of pure fun

Awatar użytkownika
BaPit
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: black mat
Kontakt:

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: BaPit » 2017-02-09, 12:26

Marcelkr pisze:Tutaj narzekają Ci co ich nie mają.
A chwalą głównie Ci, którzy nie mieli innego i pewnie nie przejechali nim nawet 300-400 tys. km :P :wstyd: :rotfl: Ja dostrzegam wiele zalet EB :ok: Jeśli planowałbym zakup auta na 2-3 lata, pewnie sam zdecydowałbym się na Mondeo Coupe EB (czyt. Mustanga EB) :ok: Jestem daleki od krytykowania EB. Mam co do jego trwałości własną teorię, ale wcale nie musi się ona sprawdzić - поживём – увидим. Moim zdaniem na razie w kwestii trwałości jest zbyt wcześnie na wydawanie jakichkolwiek stanowczych opinii - ani pozytywnych, ani negatywnych...



Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Marcelkr » 2017-02-09, 12:35

BaPit pisze:
Marcelkr pisze:Tutaj narzekają Ci co ich nie mają.
A chwalą głównie Ci, którzy nie mieli innego i pewnie nie przejechali nim nawet 300-400 tys. km :P :wstyd: :rotfl: Ja dostrzegam wiele zalet EB :ok: Jeśli planowałbym zakup auta na 2-3 lata, pewnie sam zdecydowałbym się na Mondeo Coupe EB (czyt. Mustanga EB) :ok: Jestem daleki od krytykowania EB. Mam co do jego trwałości własną teorię, ale wcale nie musi się ona sprawdzić - поживём – увидим. Moim zdaniem na razie w kwestii trwałości jest zbyt wcześnie na wydawanie jakichkolwiek stanowczych opinii - ani pozytywnych, ani negatywnych...
Z całym szacunkiem ale 300-400 tys km mustangiem nie zamierzam robić...Kurierem nie jestem a i bagażnik dla potencjalnych kurierów nie za duzy :D
Przy gwarancji na 5lat śpię spokojnie :)
Wolę się opierać na faktach a nie na teoriach bo już jedną o Smoleńsku mamy a gorzej z jej udowodnieniem....

Na WW forum mają w 2.3 niektórzy ponad 70kmil i nie narzekają.....I filozofowie NT. 300-400tys km pozostawiam Już osobom kompetentny w tej dziedzinie :super:



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Matt84 » 2017-02-09, 12:49

Trwałość to wróżenie z fusów, ale oczywiście mniejsza pojemność i turbo wróżą gorzej niż duża, niewysilona jednostka w układzie V.

EB krytykuje się raczej za dźwięk (a raczej jego brak i protezę z głośników) charakter pracy i rozmiar niepasujący do Mustanga, nie za trwałość. Znacznej części fanów muscle carów nie mieści się w głowie jak można mieć tak długą maskę i wozić pod nią tylko 4 cylindry i masę pustej przestrzeni, no i mieć muscle, który brzmi jak Focus... Ale ja nie o tym.

Mnie najbardziej dziwi polityka Forda polegająca na wycofywaniu V6 3.7 po paru larach od premiery, to jest totalnie bez sensu. Przez ponad 40 lat tłukli poprzedni V6 - 4.0 Cologne. W ostatnich latach produkcji była to już mocno przestarzała jednostka, w Mustangu dawała 210 koni i (trochę słusznie) Mustang V6 był wyśmiewany jako słabeusz i "all show no go". Camaro wyszło na prowadzenie z nowym V6 3.6 i w końcu Ford opracował nowy 3.7. Pamiętacie te zachwyty w prasie na przełomie 2010/2011? Jaki to cudowny, lekki, w całości aluminiowy, dobrze brzmiący i ekonomiczny silnik? Zmienne fazy rozrządu Ti-VCT, 60 stopni regulacji na dolocie i 50 na wydechu! Ponad 30 mpg osiąga bez problemu! Mniejszy, lżejszy a jednocześnie dużo mocniejszy od poprzednika. I co najlepsze, w praktyce te wszystkie zachwyty się potwierdziły - silnik jest ekonomiczny, odpowiednio mocny, lekki i właściwie nie odkryto w nim żadnych wad konstrukcyjnych i typowych usterek. I co robi Ford po 5 latach od premiery tej jednostki? Zaczyna ją wycofywać na rzecz 4-cylindrowego EcoBoosta, który zabiera dużo, a nie daje prawie nic w zamian (oprócz możliwości relatywnie taniego tuningu). A do nowego Forda GT opracowują jeszcze inny, 3.5 litrowy V6. No bez sensu zupełnie, moim zdaniem 3.7 mógłby i powinien być w ofercie przez wiele lat, można by go doładować, robić różne wersje, słabsze, mocniejsze etc. Poprzedni archaiczny silnik trzymali w ofercie przez dziesięciolecia, a jak w końcu opracowali godnego następcę, zaraz go wycofują.



Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Radziu » 2017-02-09, 12:50

Z tą trwałością to póki co widzę, że GT 4,6 oraz 3,7 V6 są najtrwalsze. Ktoś tam zgłaszał problemy z 2,3, ktoś tam zgłaszał problemy z 5,0, może i nawet częściej niż EB. Chyba największy minus EB to taki, że Mustang kojarzy się z V8, już V6 to dla niektórych profancja, a co dopiero R4 ;)



Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Marcelkr » 2017-02-09, 13:03

Radziu pisze:Z tą trwałością to póki co widzę, że GT 4,6 oraz 3,7 V6 są najtrwalsze. Ktoś tam zgłaszał problemy z 2,3, ktoś tam zgłaszał problemy z 5,0, może i nawet częściej niż EB. Chyba największy minus EB to taki, że Mustang kojarzy się z V8, już V6 to dla niektórych profancja, a co dopiero R4 ;)

A od 2021 będzie Mustang hybryda, to już wogole będzie płacz :rotfl:
Niestety Mustang nie jest projektowany na Polskę tylko na cały świat a na przykładzie wolumenu sprzedaży 3,7 w USA podjęto decyzję o wycofaniu go z oferty. Miał funkcjonować jako golas z niską ceną żeby przyciągnąć klientów do salonu.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: veeefour » 2017-02-09, 13:12

Nie, Ford zdecydowal za userow - do V6 nic nie domowisz wiec malo kto chce takiego golasa vide kupuja wiecej EB. Potem, ze wycofujemy bo sie nie sprzedaje...no czit :zdziwko:


Ja bym juz wolal chodzic na pieszke albo jezdzic autobusem niz takie cos sobie kupic ale to moje "prywatne zdanie" zresza takie same mam zdanie o wersji EU.
Zedcydowanie lepiej kupic V6 i podokladac graty - wyjdzie taniej i lepiej i przynajmniej bedzie cie slychac...



Awatar użytkownika
BaPit
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: black mat
Kontakt:

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: BaPit » 2017-02-09, 13:17

Matt84 pisze:jak w końcu opracowali godnego następcę, zaraz go wycofują.
Smutna dygresja, ale prawdziwa. A co gorsza, nie dotyczy to tylko Mustanga, ale powoli całego rynku... Do czego doprowadził downsizing w grupie VAG, czy ogólnie na rynku europejskim, to już widzieliśmy. Nie chcę być złym prorokiem, ale EB moim zdaniem idzie tą drogą... Co z tego wyjdzie, zobaczymy za lat kilka :niepewny: Czasy, w których ekolog projektuje silniki zamiast inżyniera nie muszą prowadzić do niczego dobrego.



Awatar użytkownika
BaPit
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: black mat
Kontakt:

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: BaPit » 2017-02-09, 13:23

Marcelkr pisze:A od 2021 będzie Mustang hybryda, to już wogole będzie płacz :rotfl:
Może będzie, a może nie będzie. Dobra bateria i Mustang 700HP+ pozamiatany ;) :zawstydzony:

https://www.youtube.com/watch?v=cErMQpPP8yw



Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: Marcelkr » 2017-02-09, 13:33

veeefour pisze:Nie, Ford zdecydowal za userow - do V6 nic nie domowisz wiec malo kto chce takiego golasa vide kupuja wiecej EB. Potem, ze wycofujemy bo sie nie sprzedaje...no czit :zdziwko:


Ja bym juz wolal chodzic na pieszke albo jezdzic autobusem niz takie cos sobie kupic ale to moje "prywatne zdanie" zresza takie same mam zdanie o wersji EU.
Zedcydowanie lepiej kupic V6 i podokladac graty - wyjdzie taniej i lepiej i przynajmniej bedzie cie slychac...
Każdy podejmuje decyzję sam , zgodnie z potrzebami, dla mnie wybór jest prosty, mamy na Europę V8 i 2,3 i jeśli ktoś chce dźwięk to bierze V8.

Auto ściągane dziś z USA a w 95% "murzyn płakał jak złomował" i jeśli ktoś lubi takie to też ma prawo bądź też łudzi się że polskie klepanie i spawy są precyzyjniejsze od technologi Forda - to tylko moje zdanie , każdy podejmuje decyzję SAM ;)
Ostatnio zmieniony 2017-02-09, 13:46 przez Marcelkr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost

Post autor: lamina » 2017-02-09, 13:35

BaPit pisze:
Matt84 pisze:jak w końcu opracowali godnego następcę, zaraz go wycofują.
Smutna dygresja, ale prawdziwa. A co gorsza, nie dotyczy to tylko Mustanga, ale powoli całego rynku... Do czego doprowadził downsizing w grupie VAG, czy ogólnie na rynku europejskim, to już widzieliśmy. Nie chcę być złym prorokiem, ale EB moim zdaniem idzie tą drogą... Co z tego wyjdzie, zobaczymy za lat kilka :niepewny: Czasy, w których ekolog projektuje silniki zamiast inżyniera nie muszą prowadzić do niczego dobrego.
Ale jaki downsizing....
na szczęście powoli od tego wszyscy bedą odchodzić.
http://www.antyradio.pl/Adrenalina/News ... ingu-13122" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”