LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-14, 13:56

dzisiaj zapalil mi sie check. Podjechalem do goscia na korekte/sprawdzenie,
byl blad ze zbyt uboga mieszanka i tak przy 4800rpm przelaczal sie na benzyne sam,
a gosc mowil ze na jezdzie testowej to mial max 3500 rpm bo nie jego samochod i sie boi.

Dzisiaj pojezdzilem z nim z 30 min z podlaczonym laptopem i scanerem obdII, poustawial juz tak pod moj styl jazdy i jest OK, zuzycia po korektach nie liczylem jeszcze, ale z baku ubywa podobnie. Co ciekawego bylo, to jak sterownik wlaczyl blad ze uboga mieszanka, to automatycznie zwiekszyl dawke i spalil mi 17ltr/100, co od razu zreszta widac na komputerze, srednie spalanie wg niego automatycznie jest duzo wyzsze.


caniggia.



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-07-14, 17:40

caniggia pisze:Co ciekawego bylo, to jak sterownik wlaczyl blad ze uboga mieszanka, to automatycznie zwiekszyl dawke i spalil mi 17ltr/100, co od razu zreszta widac na komputerze, srednie spalanie wg niego automatycznie jest duzo wyzsze.
Ja mam teraz spalanie LPG w granicach 17-18. Jeżeli jest to sprawa wyregulowania tej instalacji chetnie pojechalbym do tego goscia żeby mi tez to sprobowal ustawić.
Od jakiegos czasu przymierzam sie do tego , żeby gdzies z tym gazem pojechac i powiem szczerze ze chcialbym to zalatwic u kogoś kto jest w miarę pewny, więc jakbyś mógł napisać czy to ustawienie dalo jakas poprawę i ewentualnie dać namiar do tego gościa to byłbym wdzięczny :)


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 00:00

Dzisiaj podnieslismy temp przelaczenia na gaz na troche wyzsza oraz podgrzewanie wtryskiwaczy, bo wszystko jest ok jak auto jest cieple. Blad odczytany to byl zbyt uboga mieszanka, w zwiazku z czym gosc mi ja wzbogacil, choc moim zdaniem niepotrzebnie, bo dzisiaj na tej samej drodze bylo 12ltr, a ten blad ewidentnie jest tylko na kompletnie zimnym silniku. Jutro pojade na korekte zeby zubozyl jak wczoraj bylo ustawione a zostawil te ustawienia zwiazane z temperatura.

W kazdym razie dzisiaj mierzylem osiagi i na gazie mialem 7 sec z ta uwaga ze testowalem na deszczu wiec na 1 biegu dupa mi bokiem jechala, co wskazuje ze bez poslizgu spokojnie 6,5 powinno byc.

Jaka masz instalacje? zapytam jutro czy gosc ma podlaczowki do tego.


Pozdro.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 00:34

caniggia

[ Dodano: 2009-07-15, 09:47 ]
caniggia pisze:Dzisiaj podnieslismy temp przelaczenia na gaz na troche wyzsza oraz podgrzewanie wtryskiwaczy, bo wszystko jest ok jak auto jest cieple. Blad odczytany to byl zbyt uboga mieszanka, w zwiazku z czym gosc mi ja wzbogacil, choc moim zdaniem niepotrzebnie, bo dzisiaj na tej samej drodze bylo 12ltr, a ten blad ewidentnie jest tylko na kompletnie zimnym silniku. Jutro pojade na korekte zeby zubozyl jak wczoraj bylo ustawione a zostawil te ustawienia zwiazane z temperatura.

W kazdym razie dzisiaj mierzylem osiagi i na gazie mialem 7 sec z ta uwaga ze testowalem na deszczu wiec na 1 biegu pupka mi bokiem jechala, co wskazuje ze bez poslizgu spokojnie 6,5 powinno byc.

Jaka masz instalacje? zapytam jutro czy gosc ma podlaczowki do tego.


Pozdro.
no to poprawka wprowadzona, wlaczyl mi pdgrzewanie wtryskiwaczy do 30st i podniosl temp przelaczania na gaz na 35st i dzisiaj rano juz bez checka, mapy zostaly skorygowane i zuzycie wrocilo do 10ltr/100km trasa.

Zrobilismy strojenie na afr z moja sonda szerokopasmowa wg ponizszych wartosci:


wartosc lambda AFR benz AFR LPG
wolne lambda 1 14,7 15,5
cruise 1.05 15.4 16,3
lekkie obciazenie 0.95 14.0 14,7
duze obciazenie 0.90 13.2 14,0
WOT 0.88 - 0.85 12.8-12.5 13,4-13,2

caniggia.
Ostatnio zmieniony 2009-12-03, 18:29 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 11:00

I jeszcze cos, praca wtryskiwaczy powiedzialbym ze nawet ciszej chodza te od lpg niz od benz.
V8 tez na gazie bedzie chodzil bez problemu, w UK duzo ludzi jezdzi na LPG w mustangach v8, subaru z turbinami i bez, tam natomiast na forach nie zauwazylem zeby ktos pisal o profanacji. W USA jakby mieli zupe po 4.80 tez jezdziliby na LPG albo czyms innym.

Zreszta na lpg tez jezdza:



http://www.mustangblogger.com/node/178
http://www.mustang50magazine.com/featur ... index.html

http://www.autobloggreen.com/2008/05/12 ... -off-bi-f/

a to zaleta jakby ktos chcial sie bawic tak jak w UK w tuning LPG, to tu jest po co niektorzy go uzywaja:

"
Propane allows you to run 14:1 compression ratio or extremely high boost with no detonation. Farm equipment has used gaseous LPG or propane for years. The oil never gets dirty and the engines have very little wear on them. It is very low pollution, so it makes good city car fuel.
"



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-07-15, 11:33

Mały1973, absloutnie nie jestem fanem LPG, ale wykazujesz sie kompletnym brakiem tolerancji. Zauwaz rowniez, ze w stanach ludzie ktorzy sie scigaja stosuja dosc zaawansowana instalacja IMPCO na najmociejszym gazniku 425 - gaz oprocz tego ze ma wyzsza liczbe oktanowa to jescze mozna go sprezac praktycznie w nieskonczonosc wiec kompresja 12-13 czy wyzej - czyli darmowe KM. Dla zobrazowania sytuacji niech Ci posluzy ten oto Challenger 70 smigajacy bardzo sprawnie na cwiartke a instalacja nie jest tam bynajmniej z powodu oszczednosci.

[yt][/yt]


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 11:42

Mały1973 pisze:Nie no jak dla mnie to rewelacja...
Jeszcze do kompletu CNG + olej z biedronki i AMC pełną gębą.


Rozumiem że jak kotlety to też tylko sojowe...?


CNG? prosze:
http://www.gearlog.com/2008/10/cngpower ... ang_gt.php



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-07-15, 11:50

No właśnie posłużył mi ten film do stwierdzenia, że auto na drugim pasie dojechało go mimo dużego opóźnienia...
A co to za gaznik 425 i skąd to wziąłeś???
Bo Mopar robił 350 i 500 tzw sixpack a holleyowe to już 4 cyfrowe oznaczenia.
Ostatnio zmieniony 2009-12-03, 18:32 przez Mały1973, łącznie zmieniany 1 raz.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-07-15, 11:55



nie chce sie z Toba klocic, bo sam nigdy przenigdy nie zaloze gazu do auta, ale pamietajmy, ze to wolny kraj i kazdy robi ze swoim autem to co chce - nie ma sensu nikogo krytykowac tylko dlatego, ze ma sie inna opinie.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-07-15, 12:10

Robert ja tez sie z nikim nie kłóce ale należy wiedzieć co się pisze lub mówi.
Ten IMPCO 425 to nie jest gaźnik tylko mikser...

http://www.propanecarbs.com/impco/425ca ... mixer.html


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 12:14

zreszta wystawczy poczytac posty w temacie mustang na gaz, temat byl juz przerabiany,
byly rozne opinie za i przeciw,
kazdy sie na ten temat wypowiedzial w ankiecie (powtarzam sie) i stad jest tu osobny dzial dla tych ktorzy chca technicznie pogadac na temat, a nie ponownie sluchac o profanacjach itp. przez nastepne 10 stron. Od zalozenia dzialu dyskusja na temat profanacji sie zamknela az znalazl sie jeszcze jeden uzytkownik ktory nie zdazyl sobie pogadac w poprzedniej rozmowie.

"No to jeszcze te kotlety sojowe bym poprosił bo wyglądają też jak ze schabu..."

Jednemu smakuja schabowe, drugiemu sojowe, sojowe ludzie jedza np dla zdrowotnosci co np. mozna porownac do zakladania LPG dla ekologii a nie osczednosci, bo tacy tez sa.

[ Dodano: 2009-07-15, 12:17 ]
Mały1973 pisze:Robert ja tez sie z nikim nie kłóce ale należy wiedzieć co się pisze lub mówi.
Ten IMPCO 425 to nie jest gaźnik tylko mikser...

http://www.propanecarbs.com/impco/425ca ... mixer.html

Jakbys nie wiedzial to carburetor znaczy gaznik, czyli gaznik/mixer.

tekst ze strony ktora przytoczyles:
The Impco 425 carburetor is a standard mixer with standard or optional throttle bodies.

Pozdro i bez stresow, dluzej pozyjemy.

can.



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-07-15, 12:19

A widziałeś kiedyś gażnk na żywo od cahllengera, chargera czy mustanga?
Bo chyba mylisz tematy


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-15, 12:23

Mały1973 pisze:A widziałeś kiedyś gażnk na żywo od cahllengera, chargera czy mustanga?
Bo chyba mylisz tematy
Gaźnik (karburator) - urządzenie tworzące mieszankę paliwowo-powietrzną o odpowiednim składzie w silnikach spalinowych benzynowych. W gaźniku następuje dozowanie paliwa, jego odparowanie i wymieszanie par paliwa z powietrzem oraz dostarczenie odpowiedniej ilości wytworzonej mieszanki poprzez kolektor dolotowy do cylindra. Jest częścią układu zasilania silnika spalinowego.

impco wlasnie to robi, miesza paliwo z powietrzem, dlatego nazywaja to Carburetor Mixer.



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-07-15, 12:33

Gaźnik = mikser :rotfl:
Własnie dlatego nazywają to mixer i tak jest od zawsze, mixer to mixer a gaźnik to gaźnik.

[ Dodano: 2009-07-15, 12:35 ]
paytoplay pisze:mały - nie bądź taki mądry bo Cię zjedzą flądry :P - bez obrazy - ale nie mogłem się powstrzymac :)
pay ja się nie obrażam ale wybacz siedze qwa w amcarach od lat i nikt mi nie wmówi, że mixer to jest gaźnik.
No jakby tak było to do LPG nie potrzebny byłby mixer a do pb gażnik.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-07-15, 12:43

ja tam sie nei znam - na żywo widziałem tylko bagażnik :)


Bart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”