Wydech

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-13, 13:24

Thomeck pisze:SLP Loud Motuth to tak naprawdę zestaw "muffler delete", są to same rury podoginane i z odpowiednią końcówką ;)
Zamiast SLP LM lepiej opłaca się Pypes Muffler Delete, jest tańszy a daje to samo :)
Co do Boom'ów to ta siatka wewnątrz powoduje, że dźwięk jest głębszy i dużo przyjemniejszy...

http://pl.youtube.com/view_play_list?p=F442238452767F20 tu mam sporo zebranych filmików z dźwiękami dobrej jakości to można posłuchać :hyhy:
Pozdrawiam ;)
masz racje ,posluchalem brzmienia tych wydechow na yuotubie i tylko Boom mi sie podoba,inne brzmia tak jakby zamiast ostatnich tlumikow mialy same rury przelotowe,masakra,bol glowy murowany po 30minutach jak nie szybciej,dobre sa dla malolatow, ktorzy lubia halas z radia i wydechu pow.130dB;/ to juz wole te Boomy albo zostawie oryginalny wydech,mozna do niego zalozyc koncowki z siatka w srodku i tez beda dawaly lekki bas.. a charczący ryk silnika mnie nie interesuje..
no chyba ze przekonacie mnie ze taki glosny wydech poprawia moc silnika to sie wtedy skusze;d;d ale to musialbym widziec wykres z hamowni;) bo ja w firebirdzie mialem takie sportowe tlumiki zalozone,te ostatnie,na tej samej zasadzie co niektore z tego ww linku i tylko halasowaly,silnik bylo slychac z km ze jest rodem z usa, ale glowa tez bolala.. no i nowy wlasciciel zalozyl jakies normalne ostatnie tlumiki i zadzwonil do mnie ze osiagi auta znacznie sie poprawily.. dlatego nie jestem przekonany do strumienic,rur przelotowych itp , rzadko kiedy naprawde podnosza moc..



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-13, 21:53

koralkarol, Boom Tuby też będą głośne bo one też nie są tłumikami - rury z odpowiednio ukształtowaną wewn. siatką (która poprawia brzmienie). Niezły przyrost mocy zapewniają Corsy i kiedy trzeba są ciche bądź głośne a jak to połączysz "X-rurką" to poprawa mocy będzie jeszcze większa (kilka% rwhp). Podobnie będzie z Borlą/Magnaflow itp. ale już nie tak uniwersalnie z akustyką. No i Corsy są drogie (nawet bardzo), ale zaawansowane technologicznie... Do 300-320$ wg mnie najciekawsze są Boomy, reszta to już droższa sprawa :)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-02-01, 23:19

tez mysle o xpipe,ale co wtedy z katalizatorami? bo w ktorym miejscu sie krzyzowac rury?za katalizatorami ?

sciagnalem przedwczoraj ostatnie tlumiki w GT i bylem mile zaskoczony,nie byl nawet w polowie tak glosny jak firebird ktorego mialem 2lata temu, widocznie katalizatory mocno tlumia;) takze mysle o wywaleniu ostatnich tlumikow;) a co myslicie o strumienicach? zamiast ostatnich tlumikow albo przed nimi? chodzi mi nie tylko o poprawe brzmienia,nie chce tez stracic ani jednego konika mocy;) a po sciagnieciu ostatnich tlumikow mialem odczucie jakby minimalnie gorzej sie zbieral,ale moze tylko wydawalo mi sie..

[ Dodano: 2009-02-01, 22:30 ]
czy taki xpipe mozna samemu zrobic wspawujac ze soba dwie rurki na krzyz?
http://www.ninosport.com/Magnaflow-X-pi ... tegory=797
bo 660$+clo to troche drogo jak za skrzyzowane ze soba 2rury..



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-02-02, 00:23

koralkarol, X'a się montuje za catami (za wyjątkiem O/R gdzie ich nie ma), są też wersje z wysokoprzepływowymi katalizatorami (tzw. hi-flow), np pypes, magnaflow (taka właśnie jak posłałeś), bassani, kooks, slp. Katów bym nie ściągał, a już broń Boże zakładać strumienice... :/ Toż to jarmarkowy wynalazek...
BTW. Jeśli zrobienie X'a byłoby tak proste to firmy zajmujące się tym by splajtowały ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-02-02, 13:19

kuczko pisze:Ceny tam są raczej za komplety bo nie ma opcji kup lewy/prawy ;).

Ja zastanawiam się nad kupnem tłumika w Polsce. Pod Warszawa jest bardzo dobra firma El-Tec, gdzie za tłumik zapłacę może te 600-700 pln (za sztukę), ale dostaje gwarancje na 4 lata - a to oprócz tego, że mi w razie potrzeby na miejscu to zrobią, świadczy też o jakości. Tylko, że zastanawiam się czy będą mi w stanie zrobić taki tłumik, żeby dawał dźwięk, który będzie mi się podobał.
Może by tak skoczyć do nich zobaczyć co mają do zaoferowania?



Awatar użytkownika
Kluczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2008-09-08, 23:44
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Post autor: Kluczyk » 2009-02-03, 22:48

koralkarol pisze:
sciagnalem przedwczoraj ostatnie tlumiki w GT i bylem mile zaskoczony,nie byl nawet w polowie tak glosny jak firebird ktorego mialem 2lata temu, widocznie katalizatory mocno tlumia;) takze mysle o wywaleniu ostatnich tlumikow;)
czyli z przelotowymi koncowkami da sie moze przejechac dluzej niz 30 minut bez obawy o bol glowy :niepewny:



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-02-04, 17:39

Kluczyk pisze: czyli z przelotowymi koncowkami da sie moze przejechac dluzej niz 30 minut bez obawy o bol glowy :niepewny:
zgadza sie,da sie wytrzymac,nie jest za glosny,tylko jesli dasz rury przelotowe to mozesz odczuwac wibracje i tlumik przy puszczaniu gazu moze strzelac;)



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-02-06, 22:34

Tak sobie oglądam tą waszą dyskusję i przypomina mi się dyskusja w warsztacie jednego ze znanych polskich tunerów (jednego z nielicznych, którzy robią samochody do sportu a nie pod dyskotekę). Wchodzi do niego delikwent i pyta, czy ten dorobi mu tłumik. gdy usłyszał potwierdzenie, to zaczął opowiadać jaki ma być dźwięk w poszczególnych zakresach. A właściciel warsztatu gapi się na gościa jak na UFO szeroko otwartymi oczami i wreszcie cedzi pytanie:

- Panie! To ma jeździć, czy pierdzieć?

:rotfl:



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-02-06, 23:34

dlatego ja tak jak pisalem wczesniej zdecydowalbym si ena przerobke wydechu ale pod warunkiem ze mustang nie straci ani jednego KM, a nawet kilka zyska;) jadac ze zdjetymi ostatnimi tlumikami mialem wrazenie ze stracil on troche na mocy,ale moze to mylne odczucie..



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-02-26, 19:25

Chlopaki doradzcie i poradzcie czym sie roznia te tak podobne wydechy . Cena sie rozni o 100$.
1) Bassani BX4607SR5 Axle Back
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bassani- ... .m20.l1116

2) Bassani 4607SR5 Axle Back

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bassani- ... .m20.l1116

3) Stock# 4607SR
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Tru ... .m20.l1116

Mozna zwariowac z tymi oznaczeniami - wszystkei dedykowane ( cos przeoczylem ) gdzie tu tkwi roznica



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-02-26, 21:24

1 jest ze stali aluminiowanej a 2 w całości wykonane są ze stali nierdzewnej SS = Stainless Steal.

3 = 2


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-02-26, 21:27

Też to zauważyłem, po cenie wygląda na to, że stal nierdzewna jest lepsza (droższa) - tak jest? Dlaczego?



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-02-26, 21:47

Proste dlatego ze nie rdzewieją i sa niedozajechania praktycznie.

Za tłumik do omegi metalowy aluminiowany dałem ostatnio 100 złotych gwarancje mam na 2 lata Przy czym to na pewno nie takie aluminiowane wykonanie jak w USA

Za tłumiki Borli 304-Stainless Steal dałem 2700 i mam pisemną gwarancję na 1 milion mil


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-02-26, 22:26

Wielkie dzięki wiec kupuje z nierdzewki - Tylko juz mi tyle gratow idzie ze jak mi zaczną clić to się nie pozbieram .



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-02-27, 09:13

Jóź zamówiony. Ciągle miałem wąchania -ale zastanawilem się z 2 m-ce - a teraz to juz pozamiatane . Kupione i juz . Nie mialem pewnosci czy kupowac dalej uklad, ale sie boje ze sasiadom szyby powypadaja . Druga sprawa bardzo nei chce miec ciagle dowod zabierany za glosnosc. Tak to bede mial na wymianke . Orginal i Bassani . Dzieki za rade w sprawie modelu bo wybralem ten z nierdzewki .
PS. Ciekawe cze cla wysylke UPs tak jak wysylke pocztowa - moze przejdzie bez dodatkowych oplat. Tak ze przyjdzie JLT Carbon Fiber i Wydech Bassani. ..



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”