TPS SENSOR

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-12, 16:11

Niema to jak prawdziwy fan motoryzacji w legendzie nie wiedzący co ma się pod maską... :wstyd: jak wskazuje przy przepustnicy zaznaczone niebieskim

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-12, 16:12

Nr: 72692B2

odłączyłem złączkę do niego wpiętą. nic się nie zmieniło oprócz innej pracy silnika i tego że kontrolka "pompy" mi na wyświetlaczu wyskoczyła.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-09-12, 18:11

to co ty pokazujesz że odcina ci przy 4 tyś obrotów na postoju to przy automacie to normalka bo tak jest i tu nie szukaj sobie problemów
a że szarpie ci skrzynią i niechce jechać na D to wina skrzyni podjedż do gościa co się zajmuje automatami tylko nie do takiego czesia (co zrobił 2 skrzynie i myśli że wszystko umie) i on ci powie co jest grane



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-12, 19:40

problem nie polegał na odcinaniu na postoju obrotów tylko podczas jazdy samochód mi odcinał obroty i nie zmieniał biegu... musiałem spuścić z gazu żeby i delikatnie przyśpieszać żeby zmienił bieg...

to było wcześniej...

a teraz jest juz totalna lipa... i pokazuje aktualny stan... dziwi mnie tylko że w każdym serwisie (od amerykańców) mi mówili że to nie skrzynia tylko szukać problemu w elektronice... a teraz się okazuje że jednak mogłem rozebrać i zobaczyć tą skrzynie...



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-09-12, 19:57

jak skrzynia to kupuj używaną naprawiac sie napewno nie opłaca a do GT za 3 tys sie spokojnie kupi, ja 3 lata temu za naprawe automatu w Bmw e38 zapłaciłem 6 tys :/ i to nie w servisie a fabrycznie żłozona pewniejsza od naprawianej
Ostatnio zmieniony 2010-09-12, 20:00 przez Stachu_xjr, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-12, 19:59

niema co gdybać podjedz do Długołęki na przeciwko selgrosu koło koparek są tam chłopaki co od wielu lat siedzą w skrzyniach automatycznych również amerykańskich, jak ostatnio u nich byłem to stał piękny stary cadilak z Warszawy

ps jak by co to powiedz że przysłali cię chłopaki z Auto mixu Oleśnica

http://lekop.beep.pl/kontakt.htm


Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-09-12, 21:49

no posłuchaj kilera jedź sobie do nich jeżeli proponuje że są dobrzy i nie szukaj drugiej bo możesz trafić też na spaloną a wyremontowana będzie git ale faktycznie nastaw się na koszty ja za swoją cały środek nowy zapłaciłem 5tyś



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-13, 11:35

remont skrzyni w PL jest bez sensu.

lepiej kupić używkę.

a TPS łatwo sprawdzić skanerem diagnostycznym do OBDII.
może być taki objaw, bo pedał gazu daje sygnał że np przepustnica ma być otwarta 50%,
po czym ECU daje sygnał do przepustnicy aby się tyle otworzyła. Ta się na tyle otwiera,
ale TPS tego nie widzi i system wariuje. a może byc tez kilka innych przyczyn elektronicznych i wcale nie uszkodzona skrzynia. częstą przyczyną jest czujnik położenia dźwigni biegów.



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-13, 13:52

Więc wyjeżdżam dzisiaj do tego zakładu w długołęce.

Wsteczny nie działa na zimnym silniku.

Jedynie 1 działa. Dziwne, że na 1 potrafił mi się rozpędzić do 140 przy obrotach 2 tys. nagle załapał chyba że jedzie na 1 - obroty czerwony i samochód hamuje...

Na D troche dało się ujeździć do momentu rozgrzania silnika.

Przez chwile migała mi kontrolka O/D

Później totalna lipa pobocze i po 10 km jazdy holowanie do garażu.



porównać z tym



Różnica mdz neutrala a drive:





Laweta i skrzynie rozbierać czy to może jakaś pieprzona elektroniczna pierdółka...?
Ostatnio zmieniony 2010-09-13, 14:09 przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-13, 13:57

no jak automata holujesz to jestes mistrz. szukaj nowej skrzyni.



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-13, 14:10

co miałem zrobić dałem Neutral i mnie kolega pociągnął w sumie jakieś 700 metrów.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-13, 14:17

a sie nie powinno... nie ma smarowania, wal trzeba odpiac do holowania.



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-13, 17:24

Spokojnie do 40km/h można holowac kilka kilometrów ;) Tragedii nie ma.Wyłącz wygasanie bo te wiadomości się przydadzą.



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-18, 12:50

Coś się wyjaśniło w temacie?



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-18, 13:08

tak wyskoczyły 2 błędy. napisze później dokładnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”