LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-30, 23:14

Dolaczam jeszcze plik z tuningu ze strony v-tech dla porownania, tam maja tylko dopracowana lepiej gore, reszta u mnie zdecydowanie lepiej na gazie i benzynie :))
Załączniki
vtech_4.0_v6.JPG



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-12-03, 18:41

JEŚLI KOGOŚ NIE INTERESUJE TEMAT LPG, TO NIECH SIĘ TU NIE WYPOWIADA ANI W ŻADNYM INNYM TEMACIE "ALTERNATYWNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII". DODATKOWO PRZYPOMINAM, ŻE OBOWIĄZUJE NAS KULTURA OSOBISTA I WZAJEMNY SZACUNEK. OSOBY, KTÓRE SIĘ DO TYCH UWAG NIE BĘDĄ CHCIAŁY STOSOWAĆ, ZOSTANĄ GRZECZNIE WYPROSZONE Z FORUM.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-12-04, 12:18

caniggia pisze:No to jeszcze wykres z hamowni z porownaniem gaz i benzyna 98 ultimate.

Widac ze dol lepszy nawet niz benzyna, moment ciut mniejszy ale wczesniej sie zaczyna,
gora niewiele slabsza (max 4,5%, 9HP).
Wydaje mi sie ze gora robi sie slabsza, bo spada cisnienie gazu i jego dynamika jest troche mniejsza. Ale tam gdzie najczesciej sie jezdzi jest lepiej niz na benz:)))


Raport spalania po ostatnich modyfikacjach (wszystko zakonczone):
1. Jazda po krajowkach econo, tyle co znaki - 9,5-10ltr
2. Jazda na trasie krajowki 150km, autostrada 150km z predkoscia 150km/h 13ltr
3. ta sama trasa co punkt 2 tylko z predkoscia 120 km/h 11ltr
Czy w 44 hamowałeś auto tą przenośną hamownią instalowaną na koło?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-08, 11:54

tak, ta na kolo, dlatego niekoniecznie sam wynik wartosciowo jest ok, ale na pewno porownanie benz/gaz raczej tak.

tak jeszcze odnosnie v8.

Wlasnie kilka dni temu moj gazownik gazowal v8 rowniez, mowi ze bardzo czula bestia, moze nawet bardziej niz v6, szczegolnie na ten emulator cisnienia listwy paliwowej, dwa dni mu zajelo, ale udalo sie bez problemow i bez checka zapalonego (za wyjatkiem czujnika poziomu baku, ale to jak u mnie, jak jest powyzej 1/2 baku nie zapala sie. 130eur zeby wyeliminowac jak komus bardzo przeszkadza). rowniez odciecie pompy paliwa z powodu braku przelewu przez listwe.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-12-08, 12:51

caniggia pisze:tak, ta na kolo, dlatego niekoniecznie sam wynik wartościowo jest ok, ale na pewno porownanie benz/gaz raczej tak.
Ok też tam chcę się udać w przyszłym roku - ta metoda podobno daje najbardziej wiarygodne wyniki - bo mierzone na ulicy a nie w 'laboratorium', jakim jest hamowania.
Czy oni tam ważą auto czy trzeba je gdzieś samemu zważyć przed pomiarem?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-08, 12:56

waza, maja wage 500m obok. moj byl wazony na 1790kg.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-08, 23:26

dokonalem jeszcze nowych modyfikacji, czuc wiecej mocy, w czwartek jade na nastepny pomiar, mysle ze wynik bedzie jeszcze lepszy na lpg, moze nawet lepszy niz na pb:)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-10, 14:18

no to koniec strojenia:)))) 5hp i 11nm wiecej niz na benzynie 98. Na benzynie na wykresie wczesniej 214hp i 344nm z tym ze dopiero przy 3600rpm, na gazie juz od 2800 356nm.
na wykresie troche koniec opadl, bo auto z przeciwka jechalo i trzeba bylo odpuscic lekko.

no teraz to juz nikt mi nie powie ze gaz to syf:)
Załączniki
pomiar Ford Mustang 4.0 i 214 KM rok 2006 - gaz przed i po regulacji.jpg



figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-10, 23:40

i o takie stwierdzenia mi chodziło! Bo z gazem zamontowanym w aucie tez mozna normalnie funkcjionowac!
Mnie wysiadła sonda lambda i na benzynie totalna kicha auto nie jezdzi a pije jak smok(oficjalnie do załozenia nowej auto powinno stac w garazu a ja zapierdzelac autobusem) jezdze na gazie i choc jest lekko osłabiony to na paliwie nic sie nie wkreca na obroty!



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-11, 00:35

a skad pewnosc ze sonda padla? chociaz zuzycie paliwa jak smok moze to potwierdzac...



figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-12, 20:25

swieci mi sie chek i bylem na sprawdzeniu komputerowym i tak wyszlo!



ADI
Młodszy Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 2009-08-19, 17:23
Model: S197 Ford Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: szary z czarnymi pasami

Post autor: ADI » 2009-12-25, 17:50

Posiadam Mustanga GT (2006 rok) i zostal zagazowany u tego samego gazownika co u uzytkownika caniggia (on mi go polecil, za co jestem wdzieczny). Musze powiedziec ze jestem milo zaskoczony poniewaz auto pali 15.5 l. przy miare spokojnej jezdzie (50% miasto 50% trasa), dzwiek silnika w/g mnie taki sam jak na benzynie... nie slychac zadnej roznicy, rowniez w osiagach jakis brakow nie odczuwam.... Za to na 100km oszczedzam ok. 30/40zl.
Faktycznie jak ktos ma auto na "Łikend" albo malo smiga to mu sie nie oplaca i szkoda gazowac... ale jesli ktos uzywa go do codziennej jazdy to sporo moznaza oszczedzic....



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-27, 17:18

uraziles... brakiem wiedzy i pisaniem wiadomosci z przed 10 lat.

o emulatorach sondy lambda slyszalem, i uwazam ze stosowanie ich to nastepny debilizm, bo nie pozwala sterwnikowi ECU korygowac skladu mieszanki, a pozatym nie wiem o co ci chodzi z tym emulatorem, chciales sie popisac wiedza czy cos?

emulator sondy lambda powoduje zasymulowanie ECU idealnego skladu mieszanki 14.7:1, ponadto na WOT rowniez taki sklad pokazuje, a tymczasem ecu oczekuje bogatej mieszanki (napiecia na sondzie powyzej 0.8V) a go nie dostaje, wiec leje paliwa duzo wiecej niz powinien. emulatory stosuje np. oslawiony nie wiadomo dlaczego prins, ktory stosuje emulatory do wszystkiego, tak ze check nie ma prawa sie zapalic, co akurat nie sugeruje poprawnie dzialajacej instalacji i jest jedynie polsrodkiem.
W starszych generacjach (mieszalnikowych) emulator sondy stosowalo sie z jednego powodu - braku mozliwosci precycyjnego ustawienia skladu mieszanki w calym zakresie, co nie dotyczy instalacji sekwencyjnych IVi i V gen.


podobnie jak Ty nie podalem przykladow bo wszystkie sa w google...

tak np odnosnie kalorycznosci:

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/energialpg.html

dla jednego litra (bo to nas interesuje) benzyna ma 38 a lpg luzem czyli w stanie lotnym 24.

odnosnie oleju np:

http://www.motofakty.pl/artykul/olej_do ... a_gaz.html

Olej na lpg jest czystszy niz na benz, wiec po co go czesciej wymieniac?:
"Co bardzo istotne, LPG nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów i jego rozcieńczania w misce olejowej. Film olejowy naniesiony na części trące utrzymuje się Fot. Adam Warżawa: W sprzedaży pojawiły się specjalne oleje silnikowe zalecane przy zasilaniu jednostki napędowej gazem. Wydaje się, że to raczej chwyt marketingowy. długo chroniąc elementy przed skutkami tarcia. Należy podkreślić, że w silniku zasilanym gazem przepracowany olej badany organoleptycznie jest mniej zanieczyszczony, w porównaniu z olejem, gdy silnik pracuje na benzynie."

"
Zasadniczo nie istnieją ważne przesłanki uzasadniające użycie specjalnego oleju z dopiskiem „Gas” do smarowania silników, których paliwem jest LPG, po okresie eksploatacji na dotychczas stosowanym oleju silnikowym. Niektórzy znawcy przedmiotu głoszą pogląd, że specjalne oleje do smarowania silników spalinowych zasilanych LPG to raczej chwyt marketingowy niż wynikający z potrzeb technicznych."

swiece:

http://www.auto-swiat.pl/poradnik,Warsz ... 871,1.html

"Nie warto szukać specjalnych świec do gazu - najlepszym rozwiązaniem jest montaż świec zalecanych przez producenta."

jedyne co moge dodac tutaj, to ze w mieszance lpg/powietrze iskra ma gorsze warunki do przeskoku, dlatego potrzebny jest dobry stan ukladu zaplonowego, mozna jedynie zmniejszyc odstep na swiecach w niektorych ukladach zaplonowych.

wiecej nie chce mi sie szukac, tak jak tu popelniles babola, tak w innych punktach rowniez.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-27, 19:40

cos jeszcze musze cie poprawic:

"Co do emulatora masz jak najbardziej racje służy on do oszukiwania oryginalnego kompa żeby nie korygował map na siłę skoro i tak nie chodzi na bęzynie. Więc to chyba nie do końca debilizm bo instalacja gazu ma swoją jednostkę zarządzania."

tylko ze jednostka lpg nie jest podlaczona do zadnych czujnikow w systemie i dziala w zasadzie jedynie jako kalkulator czasow wtryskow benzynowych, wiec kompletnie nie wie co sie dzieje w silniku, a z emulatorem sondy rowniez ECU beznyny przestaje cokolwiek wiedziec...

"niestety wtryski które dostają po ogonie, tu chyba nie ma co wyjaśniać. Takie coś wymyślił sobie ziomek w warsztacie który zakładał mi pierwsze LPG i powiem szczerze że nie zaszkodziło mi, jeszcze nie miałem problemów z wtryskami. "

wtryski w sekwencji pracuja zawsze przy odpaleniu przez jakis czas, w zwiazku z czym sa plukane benzyna, jak ktos ma inst II gen i odpala na gazie, to niestety problem z wtryskami moze miec.

"Co do świec sam przyznajesz że iskra ma gorsze warunki pracy i twierdzisz że zmiana przerwy w niektórych układach jest pomocna + dobry stan całego układu. Zgoda tylko że zamiast zmieniać przerwę można dobrać odpowiednią ciepłotę i masz ten sam efekt."

zmiana odstepu na swiecy ma za zadanie ulatwic przeskok iskry (krotsza droga) i nie ma to kompletnie nic wspolnego z ciepłotą. ciepłota swiecy to jej zdolnosc do samooczyszczania.


"W ten czy inny sposób nasza wymiana zdań chyba przemawia za LPG"

przemawia, zgadza sie, tylko nie potrzebnie awanture w swoim pierwszym poscie wywolujesz, bo jakbys popatrzyl na daty wczesniejszych postow, wojna w tym temacie zostala DAWNO zakonczona.

a nawiasem mowiac, bardziej aktualny watek zrobil sie w temacie lpg w v8 i tam jest troche technicznych informacji:

viewtopic.php?t=769&postdays=0&postorder=asc&start=75



can



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-03-20, 15:04

Caniggia,

no te wykresy są super, bowiem porównanie jest mierzalne, a nie "wydaje mi się..." etc.... Bardzo ciekawe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”