Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

Post autor: mk_cin » 2018-02-05, 22:56

Hej,

Wczoraj wyciągnąłem gaźnik w celu oddania do regeneracji i mam kilka pytań

1) W moim gaźniku (2V, najpewniej Autolite Motorcraft 2100) podłączone były trzy rzeczy: przewód paliwowy, drugi przewód miedziany (nadmiar paliwa?) i linka gazu. Wydaje mi się, że w samym gaźniku jest jeszcze kilka niezagospodarowanych króćców. O czym jeszcze powinienem pamiętać przy ponownym montażu?
2) Pod gaźnikiem znajduje się podkładka (spacer) z króćcem, do którego podłączony jest gumowy wąż. W moim aucie wąż ma 10 cm długości i jego końcówka jest zalepiona. Domyślam się, że tak nie wyszedł z fabryki... :)
3) Pod podkładką gaźnika jest kartonowa uszczelka, która zerwała mi się przy demontażu. Czy można ją z czegoś dorobić? Nie widzę takowej do kupienia u CJ'a.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

Post autor: emgie » 2018-02-06, 06:27

Hej!

Ad1
Ta dodatkowa rurka... Masz na myśli zapewne coś co wychodzi po prawej stronie podstawy gaźnika. To rurka podciśnienia do aparatu zapłonowego. Musi być podłączona.

Ad2
To powinno iść do pokrywy zaworów z prawej strony silnika.

Ad3
Koniecznie daj nowe uszczelki pod gaźnik i spacer. Tu masz przykładowo pod spacer
https://quadrajetparts.com/base-gasket-ford-p-1974.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

Post autor: 6t07t » 2018-02-06, 08:41

Sam gaźnik ma 4 podłączenia: zasilanie paliwem, podciśnienie do aparatu zapłonowego oraz przewody powietrzne sterowania ssaniem.
Przewód odpowietrzający z zaworem PVC podłączany pod gaźnik we wczesnych silnikach nie był stosowany.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Re: Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

Post autor: mk_cin » 2018-02-06, 10:40

6t07t pisze:Przewód odpowietrzający z zaworem PVC podłączany pod gaźnik we wczesnych silnikach nie był stosowany.
Podkładka (spacer) pod gaźnik ma oznaczenie C3OE, co wskazywało by na rok 1963. Masz na myśli, że odpowietrzenie do pokrywy zaworów nie było stosowane w ogóle w Windsorach, czy nie było stosowane w Mustangach?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Podkładka pod gaźnik (spacer) 1964.5 V8 260

Post autor: 6t07t » 2018-02-06, 12:31

We wczesnych Mustangach 1964 występowały pełne pokrywy zaworów, bez wlewu oleju i podłączenia zaworu i przewodu pcv pod gaźnik.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”