2016 Camaro vs S550

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 08:58

Nowe Camaro jest super autem - bez dwoch zdan. Sam sie rozgladalem swego czasu ale bylo po prostu zbyt drogie i nadal jest.
Ale tez plyta podlogowa alfa, 8 biegowy automat, magneride i kilka innych bajerow wiec tez jest od S550 minimalnie jedna klase wyzej.
Nie jestem sam fanem silnikow od GM i w ogole pushrodow - silnik ktory w pojemnosci ma OPLA CORSE(1.2l) wiecej powinien robic
duzo duzo wieksze moce ale technologicznie to stara konstrukcja i bez 6 litrow 400 koni nie zrobi chocby bylo ze zlota...

Swoja droga nowe Camaro dostalo plyte, zawieche, skrzynie, i jesczcze kilka innych bajerow od Corvette - jakbym bym wlascicielem
Corvette to bym sie deko zdenerwowal, ze ja musialem dac za auto ponad 100k papiera a teraz Gm to wszystko wrzuca do auata za 50k...
Smiale posuniecie GM - ale nie ma sie co dziwic. Camaro zawsze przegrywalo w sprzedazy z Mustangiem i nawet na kilka lat zniknelo o oferty :szok:

Wiec GM zeby czyms do Camaro zachecic wrzuca praktycznie pol super sportowego auta do sredniej klasy coupe...czy to sprawiedliwe?
Nie mnie to osadzac ale cos w tym jednak jest delikatnie nie teges...z punktu ekonomicznego GM na nowym Camaro nie robi pieniedzy.
Silnik ktory jest technologicznie 50 lat temu dostal bezposredni wtrysk bo juz wiecej w zgodzie z przepisami nie da sie z tego wycisnac.
Spoko - ja po FSI w Audi i 2cm nagarze po jakims czasie nie chcem miec z bezposrednim wtryskiem nic wspolnego...tu nie ma magii -
od czasu jak to wprowadzilo Mitsubishi zawsze byly z nagarem problemy bo to wada tej technologii.

Silnik mniej pali i generuje wiecej mocy ale sama pompa wysokiego cisnienia to pewnie z 1000 baksow wiec stad tez nie da sie nowego
Camaro nie da sie sprzedawac za 35k USD - kazdy sobie sam to wszystko policzy ale zeby nie bylo ze te wszystkie bajery sa za darmo ;)

Do wygladu Camaro tzreba sie przekonac - minimalistyczne okienka ktore w sposob niebezpiczny ograniczaja widocznosc to temat ktory kazdy zna.
S550 wyglada po prostu swietnie - jak to mawiaja za wielka woda: poor's man DB9. Nowe camaro...nie przypada mi wygladem do gustu.

Anyways, ostatnio mielsmy mini spota z Mustangami, Corvette, Hellcatem i wlasnie nowym Camaro. Kilka wyscigow na luzie z roznym rezultatem.
Moj "Zygulin" wiadomo jaki jest - duzo z oryinalem nie ma wspolnego. Mam najmiejsze mozliwe przelozenie 3.15 bo wyboru nie mialem
gdzie wszystkie modele EU maja 3.55. Jednen S550 EU w MT, jeden S550 US w AT i Camaro tez w AT. Eco biust tez byl ale to wiadomo jak jest ;)

Gdy wylaczalem trakcje w trybie sport to do 100 to wydawalo mi sie, ze albo koledzy nie umia startowac albo mam z 200 kunia wiecej.
Powyzej 100 juz wyraznie Camaro zaczelo mnie doganiac - wiecej krotkich biegow a powyzej 150 gdzie tak naprawde wszyscy juz odpuszczali
Hellcat tylko przemykal...jak sie juz dogadal z trakcja...potem S550 MT ganialo sie lokalnie z Camaro i ten juz go nie mogl dogonic.
Generalnie dzwne wyniki bo tez byla to tylko zabawa ale cos mnie ostatnimi czasy tknelo, zeby sie temu przyjrzec od strony technicznej.
Jako, ze planuje zalozenie sobie normalnego przelozenia 3.55 - bo powiedzmy sobie szczerze 3.15 w tym automacie jest tylko do max.
oszczedzania paliwa - to pokusilem sie o male wyliczenia ktore przedstawiaja sie bardzo ciekawie.

Ponizsze dane to calkowite przelozenie czyli przelozenie koncowe razy przelozenie poszczegolnego biegu.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 09:01

S550 AT 3.15

1 - 13.153
2 - 7.371
3 - 4.788
4 - 3.591
5 - 2.740
6 - 2.173


S550 AT 3.55


1 - 14.8035
2 - 8.307
3 - 5.396
4 - 4.047
5 - 3.088
6 - 2.449


S 550 MT 3.55

1 - 12.982
2 - 8.626
3 - 5.985
4 - 4.668
5 - 3.55
6 - 2.311

S550 MT 3.73

1 - 13.640
2 - 9.0639
3 - 6.288
4 - 4.904
5 - 3.73
6 - 2.428

2016 Camaro AT 2.77

1 - 12.631
2 - 8.226
3 - 5.761
4 - 4.681
5 - 3.517
6 - 2.769
7 - 2.354
8 - 1.800



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 09:10

Jakie sie nasuwaja wnioski?

Osmiobieg z Camaro ma prawie identyczne przelozenia jak S550 w MT z 3.55 a to jest ciekawe:

1 - 12.631>12.982
2 - 8.226>8.626
3 - 5.761>5.985
4 - 4.681>4.668
5 - 3.517>3.55

Pierwsze 5 biegow identyko!

8 bieg w tej skrzyni z przelozeniem 1.8 pomine bo to jest masakryczny nadbieg ktory z performance nie ma nic wspolnego.
7 bieg wypada za to jak 6 w Mustangu: 2.354 vs 2.311 wiec Camaro w miedzczasie zmieni jeszszce jeden bieg.

Taka sytuacja ;)



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 09:20

Stad tez wynika to dlaczego moje AT na 1 biegu tak wystrzela do przodu mimo dziadkowego 3.15 na przelozeniu.
Przelozenie pierwszego biegu w AT w Mustangu to 4.17 i jakby ktos kiedykolwiek myslal zeby do tego AT zakladac np przelozenie
koncowe 3.73 czy nawet 4.1 to niech sie mocno zastanowi - po takim zabiegu 1 i 2 bieg bedzie sluzl tylko to "topienia" opon ;)

Za to 3.73 w MT sie moze bardzo oplacic jezeli ktos szuka poprawy osiagow - tylko do pakietu proponowalbym zalozyc szersze opony z tylu :ok:
Ostatnio zmieniony 2017-05-15, 09:24 przez veeefour, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 09:23

Filmiki ze spota:








Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: deeboy » 2017-05-15, 10:42

Z Camaro 2015 Cabrio miałem okazje się ścigać podczas zawodów na 1/4 mili, u mnie jeszcze stock program i stock koła u niego jakieś delikatne modyfikacje mapy plus 315 opony tył.

Wynik mój najlepszy to 13,006 a jego 13,300 - każdy z wyścigów robiłem 0,3 lepszym czasem i prędkością końcową wyższą ok 10kmh pomimo wiele gorszego startu. Cabrio cięzszy więc trochę wynik zafałszowany ale u mnie MT więc tu też miałem stratę.

Most 3,73 do rozważenia, gdyby to było takie łatwe w montażu to bym się nie zastanawiał bo części drogie nie są....



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: 2016 Camaro vs S550

Post autor: veeefour » 2017-05-15, 15:48

3.73 polecalbym tylko w komplecie z torsenem - Ford wiedzial co robi w GT350 ;)

Zreszta generalnie GT350 to taki Mustang po modach - tylko z fabryki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”