
Import pojazdow z USA przez moja firme moze odbywac sie na 2sposoby :
1.Wybrane auto kupuje jako firma US.Autoimport KS (jestem tam zarejestrowany jako diler z siedziba w Tacoma ) i wtedy klient dostaje auto przygotowane do rejestracji z pełna fv23- niezaleznie czy bierze to auto na firme czy prywatnie ja i tak musze wystawic wyłącznie pełną fv23. wtedy kazdy przelew musze nabic na kase i naliczyc vat, tak jak kazdy inny koszt zwiazany z importem auta podlega temu podatkowi,czyli suma zakupu auta i kosztów importu , cła i akcyzy na koniec jest opodatkowana . Jest to drozsza opcja,ale wygodniejsza dla klienta gdyz dostaje auto przygotowane do rejestracji, moze tez starac sie o leasing/kredyt ,tym moga sie zajac tez agenci wspolpracujacy z moja firma.
2.Wybrane auto kupuje przez wspólnika/firme z USA ktory z kolei wystawia fakture prosto na klienta lub jego firme. Wtedy klient od poczatku jest wlaścicielem auta, a ja tylko posrednicze w imporcie i wystawiam fakture wylacznie za pośrednictwo w imporcie czyli moja marze ktora tez nabijam na kase i opodatkowuje vat23, jednakze wyłącznie sama marze a nie calkowity koszt auta. Czyli np od marzy 4000zl netto naliczam vat 920zl, a nie jak w przypadku auta na firme za 100tys.zl netto aż 23tys.zl vat, miedzy vat 920zl a 23tys.zl jest zasadnicza różnica. Oczywiscie zakup z USA na prywatna podlega tez podatkom ,ale wtedy cło i vat 19% placimy w De, i te oplaty sa od rachunku (w PL od ceny w infoexpert lub wyceny rzeczoznawcy),no i vat w DE nie jest jak w PL naliczany od akcyzy bo takiego podatku tam nie ma, takze zaoszczedzamy kilka tysiecy zlotych a w przypadku drozszych aut nawet kilkanascie czy kilkadziesiat.. Minusem jest to ze klient dostaje auto odprawione w DE (cło i vat) ale akcyze oplaca juz sam w UC wg miejsca zamieszkania,a nie jak w przypadku importu na moja firme gdy ja oplacam akcyze ,a klient tylko rejestruje (oczywiscie moge tez na zyczenie zarejestrowac ).