Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
hondzik
Stowarzyszenie MKP
Posty: 52
Rejestracja: 2015-09-18, 19:54
Model: s550 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: hondzik » 2015-11-09, 20:42

@kkk
temat ubezpieczenia mnie przekonuje jak najbardziej :D
Dla mnie wystarczy by uznać, że 275 musi być z tyłu i tyle dla GT.
Aby dokończyć temat ciekawy jestem czy jest jednak jakaś tabliczka w aucie wskazująca jakie koła i opony można używać (czyli jakie są dopuszczone przez homologację). W instrukcji on-line nic nie widzę na ten temat.
Swojego auta jeszcze nie mam i mam prośbę do innych czy mogą sprawdzić w wolnej chwili i dać zdjęcie lub opisać.


Przy okazji zapytam o opony 275 jakie polecacie.
Wiem, że trudno coś polecać jak jeszcze większość waszych nowych Mustangów śniegu nie widziała, ale może już mamy jakieś pierwsze wrażenia.

Na razie pojawiły się tutaj w dyskusji takie opony 275/40 R19:
NEXEN (jak sądzę WINGUARD SPORT)
PIRELLI SottoZero 2
PIRELLI SottoZero 3



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-09, 21:12

Mogę tylko odradzić Dunlopy Wintersport 3D, fatalne gdy spadnie śnieg... Sottozero w miarę, jest jeszcze Yokohama w.drive V905 w obu niezbędnych rozmiarach...nad tym zestawem bym się zastanawiał. Ok. 4000 zł na oponeo.



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: kkk » 2015-11-09, 22:02

SPECYFIKACJE TECHNICZNE

Moment dokręcania nakrętek kół

Typ koła Ib-ft (Nm)
Wszystkie 204 Nm

Ciśnienie powietrza w oponach (przy zimnych oponach)
Koło zapasowe

Wersja Rozmiar opon Jazda z normalnym obciążeniem Jazda z pełnym obciążeniem
przód tył przód tył
kPa kPa kPa kPa
Dojazdowe koło zapasowe, jeśli jest inne od pozostałych kół zamontowanych w pojeździe 155/60R18 420 kPa 420 kPa 420 kPa 420 kPa

Do 100 mil/godz. (160 km/godz.)

Wersja Rozmiar opon Jazda z normalnym obciążeniem Jazda z pełnym obciążeniem
przód tył przód tył
kPa kPa kPa kPa
2,3L EcoBoost 255/40ZR19* 220 kPa 220 kPa 220 kPa 220 kPa
5.0L 255/40ZR19 220 kPa - 220 kPa -
275/40ZR19 - 220 kPa - 220 kPa

*Łańcuchy przeciwśnieżne zakładaj wyłącznie na wskazane opony.
Przedłużona jazda z prędkością powyżej 100 mil/godz. (160 km/godz.)

Wersja Rozmiar opon Jazda z normalnym obciążeniem Jazda z pełnym obciążeniem
przód tył przód tył
kPa kPa kPa kPa
2,3L EcoBoost 255/40ZR19 220 kPa 220 kPa 220 kPa 220 kPa
5.0L 255/40ZR19 220 kPa - 220 kPa -
275/40ZR19 - 220 kPa - 220 kPa



Specyfikacje techniczne Zespół koła i opony został już wyważony w zakładach montażowych. Podczas użytkowania pojazdu występuje wiele elementów, które mogą powodować problemy z wyważeniem koła. Mogą one powodować wibracje pojazdu oraz zwiększone zużycie układu kierowniczego, zawieszenia lub opon. W takiej sytuacji może być konieczne ponowne wyważenie zespołu koła i opony. Maksymalne dynamiczne statyczne niewyważenie na płaszczyznę koła nie może przekroczyć 7 g. Zespół koła i opony musi także zostać ponownie wyważony po wymianie koła i opony.

// W GT jest tylko 255 przód, 275 tył.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-09, 22:22

Po przemyśleniu tematu kupuję wspomniane Yokohamy, dlaczego:

1. Nie bedę ślizgał się po śniegu, bo się zabiję, a w najlepszym razie rozbiję fajne auto.
2. Kuniem pojeżdżę zimą w suche dnie, gdzie Yokohama się sprawuje doskonale-wg. testów ADAC bodajże.
3. Gdy będzie mokro, to tryb WET/ SNOW (czyt. SLOW!)
4. Komplet w specyfikacji rekomendowanej za 4000 zł- to jest bardzo ok.
5. Ogólnie ta marka ma doskonałe oceny jakościowe-a nawet najmniejsze wady opony jak bicie, niewyważalność, nadlewki jeśli się zdarzają, to sprawią same problemy przy tym rozmiarze!
Dla mnie to docelowe rozwiązanie.



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: kkk » 2015-11-09, 22:45

Moim zdaniem.
Zimówka pomoże Ci tylko na śniegu.
W suche dni chyba nie ma aż tak dużej różnicy, raczej nawet letnia będzie lepsza. Ale jeśli będziesz jeździł mustangiem w zimie codziennie, to tez bym zakładał zimówki. Ja na szczęście chowam do garażu i rozglądam się za drugim kompletem na tył ;-)

Nie będziesz się ślizgał :)? Będziesz! Na tym polega frajda jazdy mustangiem :)
Tryb Snow/Wet? Czy ktoś tego w ogóle używa :D? Starzy wyjadacze mustangów mają z tego pewnie największe śmiechy.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-09, 23:02

Nieprawda, że tylko na śniegu! Miękkie mieszanki dają zupełnie inną przyczepność w niskich tempereturach! Śnieg to kwestia bieżnika i jego właściwości, ogólna przyczepność zależy od jakości mieszanki. Pewnie się poślizgam, na jakimś pustym parkingu, ale niech najpierw to auto dojedzie... Do tej pory jeżdżę mocnymi AWD i FWD, pomału muszę sobie przypomnieć RWD, mam nadzieję na spory fun z jazdy :rotfl:
W każdym razie-dzięki za uwagi o homologacji-cenne-zostaję przy Yokohamie.
No...niech już będzie do odbioru. :mur:



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: kkk » 2015-11-09, 23:14

Dobra, bo zaraz zacznie się typowa wojna zimówki vs letnie :D

Pamiętaj, że w Mustangu ciężko jest mieć...... zimne opony :P



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-10, 00:11

Niee... bo o jeżdżeniu Mustangiem wiem niewiele, a z własnych doświadczeń-nic. Uczę się od Was i mam nadzieję na dobre, profesjonalne szkolenie jazdy mocnym RWD. Do tego czasu spokojnie i do celu! :cwaniak:

Na marginesie-ilu jest tu ludzi bez doświadczenia z jazdy mocnym RWD? Przyznać się! :wstyd:



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: swiadeka » 2015-11-10, 01:12

Krotko: ja. Ucze sie caly czas i boje sie jak jasna cholera :P


Arek

kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: kkk » 2015-11-10, 01:20

Ja też jestem świeży.
Przesiadka z 240PS FWD na GT RWD.
Od 2 miesięcy nie ciskam przy wyjazdach z zakrętów :D



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-10, 01:45

No i jak się jeździ Mustangiem-powyżej czy poniżej oczekiwań, a może jeszcze inaczej? Kupilibyście go ponownie?



Awatar użytkownika
bkapust
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-05, 11:34
Model: S550 GT Premium
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby red

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: bkapust » 2015-11-13, 08:20

Volver pisze:No i jak się jeździ Mustangiem-powyżej czy poniżej oczekiwań, a może jeszcze inaczej? Kupilibyście go ponownie?
Nawet nie to że kupił bym go ponownie - na 90% kupię go ponownie. Jak w życiu wszystko ułoży się jak trzeba to jeszcze sobie kupię jakaś mocniejszą wersje :>



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: swiadeka » 2015-11-13, 09:32

Volver pisze:No i jak się jeździ Mustangiem-powyżej czy poniżej oczekiwań, a może jeszcze inaczej? Kupilibyście go ponownie?
Trzeciego mi żona nie pozwoli, ale marzy mi się, aby moi synkowie zaczęli swoją przygodę z samochodami od Mustanga. A jak finanse pozwolą, to pewnie, jak skończy się któryś z obecnych, będzie nowy :)


Arek

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: bart » 2015-11-13, 10:06

ja swojego juz mam 5 lat i raczej nie zamienilbym na innego, byly pomysly na gt500 ale....... zaczalem grzebac i grzebac i grzebac i pewnie juz dawno by bylo gt500 ale tak czy siak bedzie jedyny taki :P
zima nie jezdze, zreszta za duzo momentu mam na tylnich kolach i bylaby masakra sie wozic, na mokrym nie jest latwo a co dopiero zima :)


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?

Post autor: Volver » 2015-11-13, 19:48

Tak czułem...jak się wpadnie, to klops. Mam nadzieję, że i mi to się udzieli! Miałem V8 ale by Yamaha, pewny jestem, że by US go zmiażdży!



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”