C4 a C4

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

C4 a C4

Post autor: stang67 » 2013-10-21, 18:28

Standardowo na początek, przepraszam moda jeśli już było - nie znalazłem :)

Czy mógłby mi jakiś ekspert :hyhy: nakreślić i wyczerpać temat skrzyń C4 ?
Chodzi generalnie o różnice w aspektach budowy i działania. Różnice pomiędzy skrzyniami C4 budowanymi, czy wkładanymi do stangów w latach 64-66, a 67-70 ... podobno są.
Mechanik powiedział mi że mój brak trójki wynika z różnic sterowaniem skrzyni (bo wyczytał że mam skrzynię z 65r :szok: )
że podobno wrzucając D jeździłem na jakimś D1 które używa tylko dwóch pierwszych biegów, a właściwe dla tej skrzyni D jest tam gdzie moja 2-jka (na panelu z symbolami biegów)

Dzięki ;)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: C4 a C4

Post autor: conver67 » 2013-10-21, 21:38

Stang,a dasz radę rozkodować numery ze skrzyni??wtedy będziesz wiedział,jaka skrzynia siedzi u konia i można dalej coś wnioskować.Rozumiem,że 3ka nie wchodzi?,czy jak?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: C4 a C4

Post autor: yoozeq » 2013-10-21, 21:48

Chyba że w środku będzie miał inne graty:)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: C4 a C4

Post autor: stang67 » 2013-10-21, 22:05

Kurde jak się wkurzę to ściągnę 4-spd manual :D

Numeru nie mam w tej chwili, ale mech. rozkodował że 65r
A co w środku...? Już ją rozbierał wcześniej i podobno C4


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: C4 a C4

Post autor: ERTE » 2013-10-21, 22:49

wiem że różnią się bebechy między 64-69 a 70-73

można to spr po kształcie filtra
http://search.cjponyparts.com/search?keywords=c4+filter" onclick="window.open(this.href);return false;

a tym samym inna jest płyta sterująca
http://www.cjponyparts.com/1964-1973-mu ... /10190270/" onclick="window.open(this.href);return false;

inne są też nakładki na tunel ale tu różnica jest własnie pomiędzy 66/67 (może budowa samego wybieraka??)
http://www.cjponyparts.com/automatic-sh ... 6/p/ASBK1/" onclick="window.open(this.href);return false;
(i na chłopski rozum to 3 biegi są przy zielonej kropce w kółku - zielony=ekonomiczny)
a tutaj już 3b jest zaraz za N:
http://www.cjponyparts.com/auto-shifter ... 8/p/ASBK2/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/shifter-beze ... 73/p/ASC3/" onclick="window.open(this.href);return false;

gdzieś znalazłem że dość popularnym "modem" była przekładka płyty sterującej z nowszych skrzyń ale ile w tym prawdy to nie wiem więc nie chce wprowadzać w bład - tak czy owak po samych nakładkach widać że były zmiany w ustawieniu biegów

Piotr pewnie rozwieje wątpliwości :)



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: C4 a C4

Post autor: stang67 » 2013-10-21, 23:00

No to widzę że miały:

64-66____67-70
P ___ P
R ___ R
N ___ N
D ___ .
2 ___ o
1 ___ L

Co oznacza kropka, kółko i L w 64-66??


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: C4 a C4

Post autor: Pavulon_ » 2013-10-21, 23:05

. - dwójka i trójka
o - jedynka, dwója i trójka
L - low gear, chyba tylko jedynka

:)

zmienili to po 2 latach bo ludzie sie nie mogli przyzwyczaić że na pierwszym biegu po N nie było jedynki i wogole jakieś kropki, mniejsza, większa :D



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: C4 a C4

Post autor: ERTE » 2013-10-21, 23:11

ponoć lata 60-te to jeszcze samowolka producentów, dopiero tworzył się jeden standard dla wszystkich automatów w sensie kolejności wybierania biegów i zostało P R N D (3) 2 1=L



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: C4 a C4

Post autor: stang67 » 2013-10-21, 23:13

Jeździłem na kropce (jako moje D), ale nadal nie wyjaśnia czemu nie było trójki (a raz bieg zmieniał - ok 30mph)... :mur:
Tuż po remoncie zmieniał jeszcze przy ok 50mph ...nic mi to nie wyjaśnia :zdziwko: :zakrecony: Tak jakby wcześniej wrzucał jedynkę i 2jkę na kropce


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: C4 a C4

Post autor: ERTE » 2013-10-21, 23:18

ja u siebie mam bebechy z lat >70 a nakładka na tunelu zgodna z 64-66 i początkowo nie mogłem skumać czemu jak jade na zielonym to sie biedak męczy a na kropce ma 3b, ale przy okazji zmiany filtra i oleju wyszlo że ktoś zmodernizował środek


co nadal nie daje odpowiedzi czym się różni (fizycznie) wybieranie biegów w 66 a w 67



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: C4 a C4

Post autor: Pavulon_ » 2013-10-22, 07:59

jest kilka artykułów:

http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... _shifters/" onclick="window.open(this.href);return false;

i trochę więcej szczegółów: http://www.pigseye.com/sadie/trans/c4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: C4 a C4

Post autor: conver67 » 2013-10-23, 20:57

Stang,a powiedz mi tak szczerze,czy Twój mechanik coś dotykał ,regulowałó Vaccum Modulator?tam jest w środku niego mała śróbka(płaski śrubokręt),którą się reguluje zmianę biegów w zależności do obrotów.czyli,jeśli pokręcisz w prawo,to wydłuża np. 2kę i trójka wchodzi bardzo póżno.byc może masz żle wyregulowany ten modulator i w ogóle trójki nie wymusza??poszukaj na necie,jest o tym vaccum modulatorze

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
ramek
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2013-04-15, 14:53
Model: 1966 V8 Conv
Silnik: inny V8
Kolor: Emberglo Poly 22610
Lokalizacja:: Gdynia
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: C4 a C4

Post autor: ramek » 2013-10-24, 10:24

conver67 pisze:Stang,a powiedz mi tak szczerze,czy Twój mechanik coś dotykał ,regulowałó Vaccum Modulator?tam jest w środku niego mała śróbka(płaski śrubokręt),którą się reguluje zmianę biegów w zależności do obrotów.czyli,jeśli pokręcisz w prawo,to wydłuża np. 2kę i trójka wchodzi bardzo póżno.byc może masz żle wyregulowany ten modulator i w ogóle trójki nie wymusza??poszukaj na necie,jest o tym vaccum modulatorze

" onclick="window.open(this.href);return false;
Alo Pitrus
U mnie tez trojka nie wchodzi, oddalem auto do Rodz Factory, no i ci twoi magicy beda wyjmowac skrzynie. narazie maja wymienic uszczelki i zmienic olej. Mowili ze u Ciebie tez skrzynie robili. chyba im powiem zeby ten film zobaczyli.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: C4 a C4

Post autor: stang67 » 2013-10-24, 21:26

Już wiem. Niepotrzebnie rozbieralismy:/ :wsciekly: :mur:
Skrzynia jest z 65r w związku z czym jeździłem na D1
Jedynka się znalazła i.... nie ma trakcji przy ruszaniu :P No i zrodziło się pytanie jakie ja mam przełożenia, skoro wydawało mi się że nie ma trójki... zobaczę numer na moście bez demontażu?? Dwójkę mi wrzuca przy 15mph, a trójkę przy 30-40 ... przy 60mph jest ok 2900rpm


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: C4 a C4

Post autor: conver67 » 2013-10-25, 19:12

Hallo Stang,czytałeś mój post??
Za moment zmiany biegów odpowiada właśnie ten vacum regulator,ten co na filmiku z YT masz.wyreguluj go płaskim śrubokrętem(na necie jest 4,1/2 obrotu w prawo i szafa będzie grała.
to aż jest nie możliwe, że przy 60mph masz prawie 2900RPM.Na bank jedziesz w tym momencie na 2ce.



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”