Hamulce - kontrolka
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
- Model: Hardtop Coupe 67'
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Hamulce - kontrolka
Witam...
Układ na czterech bębnach. Wymieniałem cylniderek w prawym przednim kole bo puszczał. Po wymienie odpowietrzenie całego układu (wymina całego płynu). Po odpowietrzeniu nadal swieciła mi się kontrolka hamulca. Kilka gwałtowniejszych przychamowań zgasła. Po kiilku dniach zaobserwowałem żeprawe przednie koło hamuje dużo mozniej niz lewe. Lekkie wcisniecie hamulca przy wolnej jeździe powodowało zblokowanie prawego koła. Przy wyższych prędkościach odczuwalne jest sciaganie w prawo przy hamowaniu. Postanowiłem więc odpowietrzyć lewy przedni cylinderek bo podejrzewałem że to może być powodem słabego hamulca w lewym kole. Po odpowietrzeniu problem delikatnie zmalał nie mniej jednak kontrolka się świeci. Czy możliwe że nadal gdzieś tam jest powietrze ?
Układ na czterech bębnach. Wymieniałem cylniderek w prawym przednim kole bo puszczał. Po wymienie odpowietrzenie całego układu (wymina całego płynu). Po odpowietrzeniu nadal swieciła mi się kontrolka hamulca. Kilka gwałtowniejszych przychamowań zgasła. Po kiilku dniach zaobserwowałem żeprawe przednie koło hamuje dużo mozniej niz lewe. Lekkie wcisniecie hamulca przy wolnej jeździe powodowało zblokowanie prawego koła. Przy wyższych prędkościach odczuwalne jest sciaganie w prawo przy hamowaniu. Postanowiłem więc odpowietrzyć lewy przedni cylinderek bo podejrzewałem że to może być powodem słabego hamulca w lewym kole. Po odpowietrzeniu problem delikatnie zmalał nie mniej jednak kontrolka się świeci. Czy możliwe że nadal gdzieś tam jest powietrze ?
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Jezeli zachowałeś odpowiednią kolejność (prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód) to powinno się wszystko odpowietrzyć.
Sprawdź sam stycznik od lampki kontrolnej.
Ważne jest tez odpowiednie ustawienie regulatorów szczęk tak aby przy wszyskich kołach była jednakowa odległość okładzin od bębna.
Efekt sciagania przy lekkim hamowaniu wlasnie zwykle jest spowodowany niewlasciwą regulacją.
Kolejnym powodem moga byc elestyczne przewody. Jezeli sa stare to czesto wewnatrz sie rozwarswiają i pęcznieją ograniczajac swobodny przepływ płynu w dwie strony.
Sprawdź sam stycznik od lampki kontrolnej.
Ważne jest tez odpowiednie ustawienie regulatorów szczęk tak aby przy wszyskich kołach była jednakowa odległość okładzin od bębna.
Efekt sciagania przy lekkim hamowaniu wlasnie zwykle jest spowodowany niewlasciwą regulacją.
Kolejnym powodem moga byc elestyczne przewody. Jezeli sa stare to czesto wewnatrz sie rozwarswiają i pęcznieją ograniczajac swobodny przepływ płynu w dwie strony.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
Podepnę się bo nie wiem czy ma tak być jak mam. Po przekręceniu stacyjki pali mi się na P czerwona kontrolka na D jeszcze nie próbowałem, bo się zastanawiam czy to dobry pomysł sprawdzać jak jeździ... Silnik odpala i mnie korci... tak nawiasem to muszę wcisnąć hamulec przy zmianie biegu jak w nowych automatach ? Może głupie to pytanie ale z C4 to mój pierwszy kontakt i nie wiem co powinno się palić na licznikach itd ...
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
Ok, dzięki. A ta kontrolka na skrzyni dosłownie jest ?? Mi po przekręceniu stacyjki świeci na czerwono kontrolka hamulca na licznikach... i nie wiem czy tak ma być czy np. są uszkodzone.stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
To ja mówię o kontrolce przy dźwigni skrzyni. Na licznikach nie mam żadnej kontrolki skrzyni
Jest kontrolka od hamulców ale ze skrzynią nie ma nic wspólnego. Może jest za mało płynu?
Jest kontrolka od hamulców ale ze skrzynią nie ma nic wspólnego. Może jest za mało płynu?
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
Muszę sprawdzić w takim razie hamulce i płyn
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
A mi spec od amerykańskich skrzyń mówił że podczas jazdy można na N tak jak w normalnej skrzyni można dać luz.Piotrek86skc pisze:W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
I ruszając można z jedynki, przerzucić na dwójkę a potem na D. Natomiast NIE powinno się wrzucać P jak zatrzymujesz się np na światłach.
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Hamulce - kontrolka
Stang raz, drugi.. a nawet dwudziesty uda ci się ale kiedyś skrzynia może się sypnąć i będziesz się zastanawiał czy to może dlatego. W Polsce nie potrafimy jeździć automatami. Kurs na prawko jest na manualu, większość aut w manualu itd. Sytuacja się zmienia, ale potrzeba czasu. Zauważ, że serwisów od skrzyń automatycznych przyrasta jak grzybów po deszczu. Jak jeździsz po kraju to co chwila po oczach szyld" naprawa automatycznych skrzyń biegów" nawet w małych wioskach.stang67 pisze:A mi spec od amerykańskich skrzyń mówił że podczas jazdy można na N tak jak w normalnej skrzyni można dać luz.Piotrek86skc pisze:W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
I ruszając można z jedynki, przerzucić na dwójkę a potem na D. Natomiast NIE powinno się wrzucać P jak zatrzymujesz się np na światłach.
http://automat.pl/jak-jezdzic-z-automat ... ,4,76.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poczytaj co tutaj piszą o biegu N. Moim zdaniem lewarka skrzyni biegów nie powinno się ruszać dopóki auto kompletnie się nie zatrzyma a obroty spadną do wartości biegu jałowego. Ja muszę przyznać, że sam nie wiedziałem takich szczegółów, że np w korku lepiej nie zaciągać P bo tarczki sprzęgłowe się zużywają i lepiej trzymać nogę na hamulcu. Druga sprawa, że na najmniejszych górkach lepiej nie obciążać niepotrzebnie skrzyni i na postoju zaciągać ręczny. Ludzie z automatem zapominają o używaniu ręcznego hamulca.
Skrzynia AT z definicji powinna przedłużyć żywotność silnika i sama długo służyć. Co tu dużo mówić ludzie nawet nie wiedzą gdzie się sprawdza olej w automacie nie mówiąc już jak( ciepły czy zimny, P czy D itd). Ostatnio mój fachowiec jak zobaczył jedną kobietę która przyprowadziła mu auto to powiedział, że nie powinna nim jeździć. Jadąc do tyłu a samochód jeszcze się nie zatrzymał wrzucała D i na odwrót. Jak na amerykańskich filmach. W manualu to może przechodzi, ale automat to naprawdę wrażliwy mechanizm.
Jedyną opcję w automacie jeśli chodzi o zmianę biegu jest kickdown, opcja wyłączenia nadbiegu( w nowszych), która przy wyprzedzaniu bądź jeżdżąc po mieście też jest przydatna, ewentualnie w tych nowszych przejście na ręczny tryb zmiany biegów.
Polecam do poczytania tego serwisu. Człowiek jak zrozumie jak ta konstrukcja działa to dopiero do niego dojdzie, że nie można go katować bez litości.