Most i dyferencjal

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Most i dyferencjal

Post autor: FoMoCo » 2012-08-01, 21:43

Czy mustangi 1966 coupe miały dwa różne rozstawy osi , czy różnica polegała na wystawieniu felg czy też mosty są inne.?



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Most i dyferencjal

Post autor: ERTE » 2013-05-19, 13:08

Podłącze się pod temat

wymieniłem łożysko na półosi bo błednie zdiagnozowałem że ma luz (łożysko nie wyło, ale podczas jazdy z mała prędkością jest rytmiczny stukot)

okazało się że z nowym łozyskiem jest tak samo tzn kładąc ręke na kole na godzinie 12:00 (uniesionym na lewarku) i bez żadnego wysiłku mozna to koło o 1-2mm popchnąć i cofnąć - słychać wtedy jak półoś uderza w dyfrze - czyli wykonuje ruch jak na obrazku

frezy na półosi bez śladów zuzycia, półoś zazębia się i jest napędzana

Obrazek

kładąc dłonie na godzinie 3 i 9 luzu praktycznie nia ma
próbując unieść kolo też nie ma luzu czyli łożysko jest ok

na drugiej stronie (pasazera) taki luz nie występuje

czego mam się spodziewać?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Most i dyferencjal

Post autor: 6t07t » 2013-05-20, 07:42

Prawdopodobnie może być wygniecione gniazdo łożyska półosi w obudowie mostu.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Most i dyferencjal

Post autor: rzabsky » 2013-06-18, 22:31

Ja sie moze podlacze pod temat.

Ostatnio zaczelo mi cos stukac w blizej nieokreslonym miejscu. Objawy: przy malych predkosciach podczas hamowania slychac stukanieaalbo trzeszczenie. Poczatkowo myslalem ze to sprezyna ale pozniej zaczalem testowac i znalazlem kolejny objaw. Czasami, piszę celowo czasami, bo raz jest a raz nie ma a czasem jest troche, przy malych predkosciach slychac rytmiczny stukot zalezny od predkosci. Stuka niezaleznie od tego czy jest na biegu czy na luzie wiec to nie skrzynia raczej (automat).
Zaczalem szukac dalej i podnioslem auto.
Oba koła z tylu mają luz osiowy ale prawe troche wiekszy.
Nie ma luzow gora dol i przod tyl wiec lozyska ok.
Mam spory luz na dyfrze tzn obracajac jednym kolem przy zablokowanym drugim kole jest kilka stopni luzu zanim dyfer zacznie sie obracac. Pytanie czy to normalne?

Czy ktos ma pomysl co moze stukac?
Czy te wszystkie luzy sa normalne?
Czy moze zle szukam bo ten stukot przy hamowaniu to cos innego w ogole?
Jaki moze byc zwiazek pomiedzy stukaniem/chrobotaniem przy hamowaniu z malych predkosci a stukotem przy jezdzie z mala predkoscia?

Przebieg ok. 100k km. Ostatnio wymenialem olej w skrzyni (pisze mimo iz moze to nie miec nic wspolnego)



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Most i dyferencjal

Post autor: rzabsky » 2013-06-18, 22:34

A.... sorry.... dotyczy mustanga '05. Teraz widze ze ten temat dotyczy klasyka. Ale mimo to ktos moze poradzic?



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”