[Baz_One] Ford Mustang GT '95 Convertible

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Baz_One
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2008-10-30, 11:03
Model: SN95 GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny + Szare pasy
Kontakt:

[Baz_One] Ford Mustang GT '95 Convertible

Post autor: Baz_One » 2008-11-04, 18:04

Ford Mustang GT '95 Convertible
Chciałbym Wam zaprezentować moje oczko w głowie, a mianowicie Ford'a Mustanga GT z 1995 roku. Pięciolitrowy silnik nie powalał mocą bo z fabryki konik wyjechał z 218 koniami mechanicznymi, na początek wystarcało ale szybko zaczęło ich brakować. Od zawsze amerykańskie samochody były moja pasją a dźwięk V ósemki powodował że ciarki przechodziły mi po plecach stąd taki wybór. Kiedy auto trafiło w moje łapy było 100% seryjne, zielone z beżowym dachem, automatyczna skrzynia biegów i offradowym zawieszaniem. Od początku wiedziałem jak to wszystko ma wyglądać i jeździć wiec od słów przeszedłem do czynów. Aktualnie mało przypomina fabrykę. Stylistyka całości zachowana czystą formą a moim głównym celem jest jak najwięcej mocy bez żadnym kompromisów i dlatego silnik przeszedł mody żeby być mocnym wolnossakiem ale w przyszłości trafi do niego zapewne kompresor i nitro. Silnik aktualnie ma zhamowane 301km ale ciągle jest na seryjnych wtryskach i programie, celem na przyszły sezon jest zmiana układu paliwowego i strojenie aby uzyskać około 360.

Obrazek

a tu mała lista modyfikacji jakie przeprowadziłem:

Body:
-kolor czarny zapożyczony z palety Chryslera 300c + grafitowe pasy 8"
-oryginalny przedni zderzak z Cobry `98 + czarne halogeny
-dokładka zaadaptowana z Mustanga Mach1 1999
-lekko wygładzona karoseria, usunięte emblematy z tył, antena i wkładka zamka po stronie pasażera
-wloty w błotnikach
-przednie lampy z podwójna soczewką + Bi-xenon zaadaptowany z Audi A6 2006 + ukryte Daylight'y
-oryginalne emblematy Cobra
-czarne tylne lampy


Silnik:
-głowice: Trick Flow Specialties TFS-51400004
-blok: rozwiercony pod większe tłoki
-tłoki: Speed-Pro Hypereutectic Pistons
-wałek rozrządu: Trick Flow Specialties TFS-51402000
-popychacze: Trick Flow Specialties TFS-51400510
-laski popychaczy: Trick Flow Specialties TFS-21406700
-pokrywy zaworów: Trick Flow Specialties TFS-51411801
-rozrząd: Trick Flow Specialties TFS-51478520
-pompa oleju: Trick Flow
-pompa wody: Trick Flow
-performance'owa chłodnica
-kolektor ssący: Trick Flow Specialties TFS-51511002
-przepustnica: Ford Racing 70mm
-filtr: Pippercors Pro
-pompa paliwa: Walbro 255l
-dolot: mojego projektu 80mm polerowane aluminium
-kolektory wydechowe: BBK Performance 15290, Silver ceramic coated
-wydech środkowy: MagnaFlow Tru-X Stainless Steel Crossover Pipes 2,5"
-wydech końcowy: MagnaFlow 15638 - Performance Exhaust Kits 2,5"
-śruby silnika ARP
-świece: Ford Racing
-kable: Ford Racing
-aparat zapłonowy: Ford Racing
-moduł zapłonowy: Crane Cams
-koła pasowe: Trick Flow aluminium
-panewki i pierscienie: Sealed Power
-wszystkie uszczelki: Fel-Pro
-oprócz tego został wyeliminowany EGR i smog pompa

Zawieszenie:
-amortyzatory: o skróconym skoku Kayaba Gas-a-just
-sprężyny: Eibach Pro Kit - 2,5"
-tuleje: wszystkie w całym aucie + poduszki skrzyni i silnika Polyurethane Energy Suspension
-Summit Racing Caster/Camber Plates

Hamulce:
-przód: zaadaptowane przeze mnie 6-cio tłoczkowe z Porsche Cayenne Turbo z tarcza 14" :twisted:
-tył: narazie seria + klocki Gold Stop

Kola:
-felgi: ASA by BBS 19"x8,5 i 9,5
-opony: 245/30 i 275/35 Goodyear Eage F1
-dystanse: przód 18mm tył 41mm (spasowane idealnie aby koło było na swoim miejscu)

Wnętrze:
-oryginalna beżowa zastąpiona czarną
-czarno-szare fotke zaadaptowane z Hyundaia Tiburona
-JVC 7" Multimedialna Statacja
-białe zegary Indiglo Cobra style
-3 zegary na słupku: AFR, Oil Temp, Oil Pressure, słupki obszyte skórą
-Shift light
-Custowy drążek zmiany biegów + kula nr8 jako gałka :twisted:

Napęd:
-oryginalny automat zastąpimy 5-biegowym manualem Borg Warner
-kewlarowe sprzęgło Spec stage 2+
-przełożenie tylnego mostu skrócone z 2,72 na 3,73
-nowe tarczki szpery i wszystkie łożyska tylnego mostu

kilka fotek ale niestety na starym setupie silnikowym:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


kilka zdjęc klocków Lego dla dorosłych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

krótki filmik na nowym setupie zaraz po złożeniu które zajęło mi 2 tygodnie w garażu:



przed operacją:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-12-14, 11:19 przez Baz_One, łącznie zmieniany 3 razy.


"How to count to 8: 1-3-7-2-6-5-4-8"

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2008-11-04, 18:08

Cooolowy wygląd ... gratuluje wyobrażni :)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-11-04, 18:10

Woooooooooooooooooow.


Nie jestem zwolennikiem zmian ale muszę przyznać że wyszły mu na dobre!!!!

Jest super!

Mam prośbę napisz gdzie kupiłeś i jakie są koszta:
amorki, sprężyny... bo do mojego są takie same.

No i co to jest:
-komplety zestaw polyuretanów - jak się domyślam chodzi o zmianę z simerbloków?
-Camber Caster Kit od Summit - ?
-Regulowane Rockersy 1.6F Summit ?
-BBK Equal Shorty Headers ?

-\-wywalona Smog pompa i EGR - co to daje?
-Lekkie koła pasowe o zmienionej średnicy Trick Flow - i to? Jest mniejsze czy większE?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2008-11-04, 18:16

zobaczcie Eleonorkę
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=40" onclick="window.open(this.href);return false;


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-11-04, 18:19

Muszę powiedzieć, że zmiany zdecydowanie na plus ;) Ale mam parę pytań:
1) Jak komfort po takim obniżeniu? :D
2) Opony 335 - przypadkiem nie za szerokie :D :D ?

Chyba, że planujesz jakieś grubsze mody, nawet jeśli to 335 to zdecydowanie za dużo ;) Te 285 co masz spokojnie wystarczy :]

Pozdrawiam



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-11-04, 18:25

[b:35d679d63d]celibad[/b:35d679d63d], piękna...ale w tle z tym konikiem to chyba nieporozumienie :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Awatar użytkownika
Baz_One
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2008-10-30, 11:03
Model: SN95 GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny + Szare pasy
Kontakt:

Post autor: Baz_One » 2008-11-04, 18:32

[quote:ce7e5dc0ad="Radek"]Woooooooooooooooooow.


Nie jestem zwolennikiem zmian ale muszę przyznać że wyszły mu na dobre!!!!

Jest super!

Mam prośbę napisz gdzie kupiłeś i jakie są koszta:
amorki, sprężyny... bo do mojego są takie same.

No i co to jest:
-komplety zestaw polyuretanów - jak się domyślam chodzi o zmianę z simerbloków?
-Camber Caster Kit od Summit - ?
-Regulowane Rockersy 1.6F Summit ?
-BBK Equal Shorty Headers ?

-\-wywalona Smog pompa i EGR - co to daje?
-Lekkie koła pasowe o zmienionej średnicy Trick Flow - i to? Jest mniejsze czy większE?[/quote:ce7e5dc0ad]


-komplety zestaw poyluretanow to tak jak mówisz, wszystkie elementy gumowe tuleje itp zostaly zmienione na te wykonane z polyuretanu.

-caster camber plates, nie wiem jak to sie zwie po polsku to coś na wygląd łożyska na gorze amortyzatora z przodu, kupiłem nowe regulowane te płytki żeby dało sie ustawić poprawnie zbieżność i kąty, bo przy takim obniżeniu geometria poszła w las :)

-rockerarms - wydaje mi sie ze to ramiona popychaczy sie nazywa po polskiemu :)

-BBK Equal headers to kolektory wydechowe w których każda rura jest takiej samej dlugosci.

-smog pompa to cos co jest napędzane paskiem głównym a za zadanie ma rozrzedzać spaliny czy cos takeigo, w każdym razie nie potrzebne :P

-EGR tez nie potrzebne, gównie wpływa na mniejsze spalanie poprzez ponowne spalanie części spalin ale z koleji gorące powietrze w dolocie wpływa ujemnie na performance...

-a koła o zmienionej średnicy, czyli zestaw 3 kołek, do alternatora, do wału i do pompy wody, w tych kolach wał ma mniejsza średnice a alternator i pompa wody maja większa co wpływa na zmniejszenie obciążenia wału co z koleji znow wpływa na performance...

jak coś źle objaśniłem to proszę mnie poprawić.

[ [iDodano: 2008-11-04, 17:39[/i] ]
opony 335 to odwieczne marzenie które staram sie sobie spełnić :) wejdą bo dużo na forach sie o tym naczytałem.

tu porównanie:
335<---|--->285

Obrazek
Obrazek


"How to count to 8: 1-3-7-2-6-5-4-8"

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2008-11-04, 19:26

fajne fele :D



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-11-04, 19:52

Mimo wszystko kapeć za szeroki :P Do Vetty by się prędzej nadawał a nie do stanga :D Zobaczysz, że szybko je zmienisz ;)



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Ford Mustang GT '95 Convertible

Post autor: LIZZARD » 2008-11-04, 20:02

[quote:f90bdcdbdb="Baz_One"] [b:f90bdcdbdb]Koła:[/b:f90bdcdbdb] juz sa 335/30R18 czekają na założenie :D [/quote:f90bdcdbdb]

Ło matko :przestraszony: A gdzie Ty bedziesz jeździl na tych oponach? po naszych drogach? W Corvette mialem na przedzie 315/30R17, a z tylu 345/30R19 to mnie na koleinach 126p wyprzedzalo, to jest ch... nie [url=http://www.freesmileys.org:1la91ayi][img:f90bdcdbdb]http://www.freesmileys.org/smileys/scared003.gif[/img:f90bdcdbdb][/url:1la91ayi] jazda IMHO, a na mokrym z tzw. liniami wodnymi w koleinach to juz dead przy nadmiernej predkosci! Zrobiles tyle fajnego, powinienes dac sobie spokoj z ta szerokoscia, drastycznie wzrosnie zuzycie paliwa, ale rozumiem, ze oponki w garazu... to nie pouczanie, to cos co przerabialem, ale mogem byc kierowca do pupki, nie?
Nie obraź sie, moge byc rowniez slepy, ale czy nie sa to używki?
No chyba ze to gumy do palenia gum :rotfl: to by wyjasnialo chec zmiany opon.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-11-04, 20:16

Autko świetne, ja jestem po ogromnym wrażeniem jeśli chodzi o zmiany mechaniczne :) Mógłbym prosić o jakiegoś klipa jak to cudeńko brzmi ? :rotfl: Na Xie są katalizatory z Magnaflow/seryjne czy jest tzw. O/R ? :hyhy:


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Baz_One
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2008-10-30, 11:03
Model: SN95 GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny + Szare pasy
Kontakt:

Post autor: Baz_One » 2008-11-04, 20:17

to gumy tak zeby miec na sporobe, poprostu chcialem miec cos ponad 300 :) i takie sie trafily, tak to uzywki ale to nie wazne bo nie bede na nich duzo jezdzil, moze jakis zlot itp

a co do prowadzenia to teraz jest masakra, te samochod z tym zaiwszeniem za twardy, komfortu nie ma wcale ale to nie wazne, wazne ze jest ladnie :) auto weekednowe ;)

[ [i:bcc7cd8241][b:bcc7cd8241]Dodano[/b:bcc7cd8241]: 2008-11-04, 19:18[/i:bcc7cd8241] ][/size:bcc7cd8241]
[quote:bcc7cd8241="Thomeck"]Autko świetne, ja jestem po ogromnym wrażeniem jeśli chodzi o zmiany mechaniczne :) Mógłbym prosić o jakiegoś klipa jak to cudeńko brzmi ? :rotfl: Na Xie są katalizatory z Magnaflow/seryjne czy jest tzw. O/R ? :hyhy:[/quote:bcc7cd8241]

o/r ;)

a clip bedzie jak zrobie do konca porting kanalow w glowicach bo wlasnie jest w trakcie :)


"How to count to 8: 1-3-7-2-6-5-4-8"

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-11-04, 20:28

[quote:b96a6eb31d="Baz_One"]
o/r ;)[/quote:b96a6eb31d]
Hehe :hyhy: To już wiadomo, że cichy nie jest ale właśnie o to chodzi :D

[quote:b96a6eb31d="Baz_One"]clip bedzie jak zrobie do konca porting kanalow w glowicach bo wlasnie jest w trakcie :)[/quote:b96a6eb31d]
Już nie mogę się doczekać :)
Był hamowany? Jakieś spekulacje wartości mocy/Nm ? ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-11-04, 20:32

[quote:0d9564b9fc="Baz_One"]to gumy tak zeby miec na sporobe, poprostu chcialem miec cos ponad 300 :) i takie sie trafily, tak to uzywki ale to nie wazne bo nie bede na nich duzo jezdzil, moze jakis zlot itp [/quote:0d9564b9fc]
To rozumiem :ok: i jestem spokojniejszy ;)
[quote:0d9564b9fc="Baz_One"] jak zrobie do konca porting kanalow w glowicach bo wlasnie jest w trakcie :)[/quote:0d9564b9fc]
O czym to "dziecko" pisze [url=http://www.freesmileys.org:3u312jng][img:0d9564b9fc]http://www.freesmileys.org/smileys/shocked003.gif[/img:0d9564b9fc][/url:3u312jng] Jade do domu starcow [url=http://www.freesmileys.org:3u312jng][img:0d9564b9fc]http://www.freesmileys.org/smileys/transport012.gif[/img:0d9564b9fc][/url:3u312jng]


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-11-04, 20:32

A właśnie skoro O/R to nie było problemu z przeglądem ? :wstyd: :D
Amortyzatory z regulowanym tłumieniem? Sorki, że tak wypytuje ale uwielbiam takie modyfikowane auta i techniczne "smaczki" :P


Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”