(empi1955) MUSTANG II KING COBRA
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
(empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Od pierwszych moich dni na Forum męczyła mnie strasznie świadomość zastraszająco małej ilości wątków w galerii poświęconej II gen. Wypadało coś zmienić w tym temacie. Liczyłem po cichu, że właściciele II -ek w PL powoli będą się pojawiać. Zawiodłem się. Pomimo obecności w PL kilkunastu sztuk nie znalazł się żaden z odważnych by się ujawnić. Co to może z człowiekiem zrobić wszechobecny hejt tej generacji Mustanga. To tyle, tytułem wstępu z duuużym przymrużeniem oka.
A na poważnie to fakty są takie, że mimo wszystko nie da się wymazać z historii Forda, II generacji Mustanga, który był b. dobrym samochodem na miarę swoich czasów, " perłą Lee Iaccoca". Bez Mustanga II nie byłoby ciągłości historii kultowego modelu. W USA istnieje obok Klubu Mustang odrębny Klub Mustanga II. Odbywają się osobne zloty właścicieli modeli tylko tej generacji. Są wśród nich też "generacyjne perełki" jak : T5 (na DE) ; Mach1, Stallion, King Cobra.
Dziś do forumowej galerii chciałbym wpisać mojego Forda Mustanga II KING COBRA. Rok modelowy 1978 (był produkowany w tym jednym roku) , hatchback. Auto zakupione w USA w stanie Michigan, po wielu przygodach dotarło do mnie.
Realizacja jednego z moich marzeń nie byłaby możliwa bez zaangażowania, pomocy i pośrednictwa Maxa i Sylwii. (AS-Profi). Dziękuję!
Jak można się domyśleć egzemplarz nie jest sztuką wystawową. To 40 letnie auto ze wszystkimi swoimi bliznami wynikającymi z eksploatacji. Ale nie jest to stojąca na kołach "RUDA" (chociaż kolor Bright Red może coś sugerować). Plan jak zawsze jest prosty : restauracja, ew. modyfikacja -operacja serca aby przywrócić moc 302 V8 fabrycznie wykastrowanej przez kryzys paliwowy. Co z tego wyjdzie zobaczymy. Najważniejsze, aby nie zabrakło determinacji w dążeniu do celu. Liczyć będę na Waszą pomoc i porady bo wiedza na tym forum jest potężna. Dla mnie to początek zabawy z 40 letnim autem, nigdy nie posiadałem takiego. Z prostej przyczyny, że kiedy zacząłem swoją przygodę z motoryzacją to dzisiejsze klasyki były nówkami nie dostępnymi w PL dla zwykłych zjadaczy chleba.
Kilka załączników.
Dla tych co wolą FB polecam : https://www.facebook.com/pg/KingCobra.1 ... e_internal" onclick="window.open(this.href);return false;
A na poważnie to fakty są takie, że mimo wszystko nie da się wymazać z historii Forda, II generacji Mustanga, który był b. dobrym samochodem na miarę swoich czasów, " perłą Lee Iaccoca". Bez Mustanga II nie byłoby ciągłości historii kultowego modelu. W USA istnieje obok Klubu Mustang odrębny Klub Mustanga II. Odbywają się osobne zloty właścicieli modeli tylko tej generacji. Są wśród nich też "generacyjne perełki" jak : T5 (na DE) ; Mach1, Stallion, King Cobra.
Dziś do forumowej galerii chciałbym wpisać mojego Forda Mustanga II KING COBRA. Rok modelowy 1978 (był produkowany w tym jednym roku) , hatchback. Auto zakupione w USA w stanie Michigan, po wielu przygodach dotarło do mnie.
Realizacja jednego z moich marzeń nie byłaby możliwa bez zaangażowania, pomocy i pośrednictwa Maxa i Sylwii. (AS-Profi). Dziękuję!
Jak można się domyśleć egzemplarz nie jest sztuką wystawową. To 40 letnie auto ze wszystkimi swoimi bliznami wynikającymi z eksploatacji. Ale nie jest to stojąca na kołach "RUDA" (chociaż kolor Bright Red może coś sugerować). Plan jak zawsze jest prosty : restauracja, ew. modyfikacja -operacja serca aby przywrócić moc 302 V8 fabrycznie wykastrowanej przez kryzys paliwowy. Co z tego wyjdzie zobaczymy. Najważniejsze, aby nie zabrakło determinacji w dążeniu do celu. Liczyć będę na Waszą pomoc i porady bo wiedza na tym forum jest potężna. Dla mnie to początek zabawy z 40 letnim autem, nigdy nie posiadałem takiego. Z prostej przyczyny, że kiedy zacząłem swoją przygodę z motoryzacją to dzisiejsze klasyki były nówkami nie dostępnymi w PL dla zwykłych zjadaczy chleba.
Kilka załączników.
Dla tych co wolą FB polecam : https://www.facebook.com/pg/KingCobra.1 ... e_internal" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Gratulacje, fantastyczna sztuka!
Też mnie czasami kusi II generacja, ma super potencjał w wersji z V8 szczególnie w takiej topowej edycji specjalnej.
Wizualnie ta budą jest naprawdę fajna (trochę taki nowszy/brzydszy maverick) i potrzebuje tylko jednej istotnej zmiany.
Te śmieszne malutkie głęboko schowane kółeczka...
Może i tworzą klimat lat 70-tych, ale za ich sprawą ta generacja tak się odcina i wygląda mniej poważnie na tle starszych i młodszych braci.
Też mnie czasami kusi II generacja, ma super potencjał w wersji z V8 szczególnie w takiej topowej edycji specjalnej.
Wizualnie ta budą jest naprawdę fajna (trochę taki nowszy/brzydszy maverick) i potrzebuje tylko jednej istotnej zmiany.
Te śmieszne malutkie głęboko schowane kółeczka...
Może i tworzą klimat lat 70-tych, ale za ich sprawą ta generacja tak się odcina i wygląda mniej poważnie na tle starszych i młodszych braci.
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1707
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Gratulacje będę się przyglądał z zainteresowaniem.
Nie mogę się doczekać, kiedy go zobaczę na żywo.
Trzymaj się możliwie mocno oryginału. (Ja bym tak zrobił ale to nie moje auto.)
W którą stronę nie pójdziesz będzie ogień.
Nie mogę się doczekać, kiedy go zobaczę na żywo.
Trzymaj się możliwie mocno oryginału. (Ja bym tak zrobił ale to nie moje auto.)
W którą stronę nie pójdziesz będzie ogień.
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Dzięki.
No właśnie śmieszne 13" kółeczka. Na dodatek mocowane na 4 śruby. Zamiana na inny rozmiar wbrew pozorom nie jest taka prosta. Większa felga 16", 17" w zasadzie nie do zdobycia. Można zrobić swap zawieszenia . Przód jest ogólnie dostępny, kompletne zawieszenie z 5-cio śrubowymi tarczami, zaciskami, wahaczami nie stanowi problemu. Choćby z tej racji, że zalety i rozwiązanie przedniego zawieszenia Mustang II są kultowymi dla wszystkich twórców hot rodów w US.
Problem zaczyna się z zawieszeniem tylnym, nie ma gotowych swapów. Pozostaje "rzeźba" z przeróbkami bębnów, półosiek. Ale wszystko jest możliwe. Sporo "zrobionych" II -ek startuje na 1/4 mili w US. To auto jest chętnie przerabiane właśnie ze względu na zalety przedniego zawieszenia no i cenę. Aut tej generacji w US jest coraz mniej, niektóre części są już nie do zdobycia, część tylko używki z rozbieranych do przeróbek aut. Niektóre części nadwozia występują już tylko z tworzyw sztucznych. Sklepów prowadzących sprzedaż części do tej generacji jak na lekarstwo.
Ale wracając do kółek to zapewniam że w realu sylwetka auta wygląda deko inaczej, lepiej niż na zdjęciach. Mnie się widzi! I jest ten klimat, jak pisze nomad.
No właśnie śmieszne 13" kółeczka. Na dodatek mocowane na 4 śruby. Zamiana na inny rozmiar wbrew pozorom nie jest taka prosta. Większa felga 16", 17" w zasadzie nie do zdobycia. Można zrobić swap zawieszenia . Przód jest ogólnie dostępny, kompletne zawieszenie z 5-cio śrubowymi tarczami, zaciskami, wahaczami nie stanowi problemu. Choćby z tej racji, że zalety i rozwiązanie przedniego zawieszenia Mustang II są kultowymi dla wszystkich twórców hot rodów w US.
Problem zaczyna się z zawieszeniem tylnym, nie ma gotowych swapów. Pozostaje "rzeźba" z przeróbkami bębnów, półosiek. Ale wszystko jest możliwe. Sporo "zrobionych" II -ek startuje na 1/4 mili w US. To auto jest chętnie przerabiane właśnie ze względu na zalety przedniego zawieszenia no i cenę. Aut tej generacji w US jest coraz mniej, niektóre części są już nie do zdobycia, część tylko używki z rozbieranych do przeróbek aut. Niektóre części nadwozia występują już tylko z tworzyw sztucznych. Sklepów prowadzących sprzedaż części do tej generacji jak na lekarstwo.
Ale wracając do kółek to zapewniam że w realu sylwetka auta wygląda deko inaczej, lepiej niż na zdjęciach. Mnie się widzi! I jest ten klimat, jak pisze nomad.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Domyślam się, że z kołami jest "trochę" trudniej niż przy pozostałych generacjach.
16/17 to byłoby dodatkowo duże wyzwanie, by nie wyglądał jak na szczudłach.
Ja bym szukał 15" z epoki próbując zmieścić istotnie większą oponę niż seryjnie.
I poważnie rozważyłbym a'la dragowe koła. U nas właściwie "styl" niespotykany, a będący dla mnie kwintesencją amerykańskiej motoryzacji.
16/17 to byłoby dodatkowo duże wyzwanie, by nie wyglądał jak na szczudłach.
Ja bym szukał 15" z epoki próbując zmieścić istotnie większą oponę niż seryjnie.
I poważnie rozważyłbym a'la dragowe koła. U nas właściwie "styl" niespotykany, a będący dla mnie kwintesencją amerykańskiej motoryzacji.
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Fajnie, że trafił na polskie drogi.
Tu fajny projekt dla KC
http://www.mustangandfords.com/featured ... ing-cobra/" onclick="window.open(this.href);return false;
17" wygląda na duże na tym modelu.
Tu fajny projekt dla KC
http://www.mustangandfords.com/featured ... ing-cobra/" onclick="window.open(this.href);return false;
17" wygląda na duże na tym modelu.
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Jeśli już bullitty to raczej klasyczne "głębokie", niż współczesne 17".
Wizualizując co miałem na myśli w temacie kół:
Klimat zachowany, a zupełnie inne, poważniejsze auto się robi
Wizualizując co miałem na myśli w temacie kół:
Klimat zachowany, a zupełnie inne, poważniejsze auto się robi
-
- Forumowicz
- Posty: 571
- Rejestracja: 2017-02-17, 10:02
- Model: 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: ............
- Kontakt:
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Pogratulowac !
https://www.instagram.com/darkknightv6/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Janosik
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 147
- Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
- Model: Mustang V manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny diament
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Piękna sztuka ... będzie kolejna perełka w naszym klubie Gratulacje !!!
Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Ale ogień ! Gratulacje ! Nie rób narazie nic tylko wpadaj na zloty!!
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Długo sie zastanawiałem, rozważając wszystkie znane mi "za" i "przeciw". W końcu decyzja zapadła. WKZ stanął na wysokości zadania i po 10-ciu dniach czekania otrzymałem informację o wpisie KING COBRY do ewidencji zabytków ruchomych. Biała Karta zrobiona perfekcyjnie, dziękuję Piotrze.
Teraz jeszcze przegląd i szybka przesiadka z tablic próbnych na żółte.
W międzyczasie wprowadziliśmy trochę terorru wśród mieszkańców okolicznych domostw powodując wyleganie z chałup i uśmiech radości na twarzach. Customowy wydech robi swoje. Poprzedni właściciel Bob, nadał KC ksywkę "Little Monster" i ciągle mnie utwierdza że "pokochasz ją tak jak Ja". Lubię to autko!
Teraz jeszcze przegląd i szybka przesiadka z tablic próbnych na żółte.
W międzyczasie wprowadziliśmy trochę terorru wśród mieszkańców okolicznych domostw powodując wyleganie z chałup i uśmiech radości na twarzach. Customowy wydech robi swoje. Poprzedni właściciel Bob, nadał KC ksywkę "Little Monster" i ciągle mnie utwierdza że "pokochasz ją tak jak Ja". Lubię to autko!
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Polecam się na przyszłość
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007