[marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Podczas wymiany uszczelki miski olejowej skrzyni biegów zauważyłem, że mam pękniętą "blaszkę", która wskakując między wycięcia na zębatce "pokazuje" jaki bieg jest wybrany. Już teraz wiem, dlaczego muszę celować w Drive i nie mam pewności, że wskoczył.
Poszukuję zatem takiej blaszki (nie wiem jak się fachowo nazywa), montowanej do płyty zaworowej w skrzyni C4 - widok jak na poniższym zdjęciu.
Może komuś została ta część po remoncie skrzyni. Będę wdzięczny za info.
Poszukuję zatem takiej blaszki (nie wiem jak się fachowo nazywa), montowanej do płyty zaworowej w skrzyni C4 - widok jak na poniższym zdjęciu.
Może komuś została ta część po remoncie skrzyni. Będę wdzięczny za info.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Właśnie dostałem odp. z cjponyparts - taka blaszka nie występuje jako osobny element, trzeba kupić całą nową płytę
Taka płyta była w skrzyniach automatycznych w mustangach do 2004 roku - Koledzy, może ma ktoś niesprawną skrzynię z takim właśnie elementem?
Chętnie przygarnę taką blaszkę

Taka płyta była w skrzyniach automatycznych w mustangach do 2004 roku - Koledzy, może ma ktoś niesprawną skrzynię z takim właśnie elementem?
Chętnie przygarnę taką blaszkę

Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Nowy sezon zbliża się wielkimi krokami, czas przygotować Mustanga i zadbać o ostatnie już szczegóły.
Przy okazji zakupu nowych kół, renowacji poddane zostały hamulce.
Wszystkie elementy już są gotowe i czekają na montaż, kiedy będę miał wystarczająco wolnego czasu aby to wszystko poskładać.
Niestety, śruby które dałem do cynkowania wróciły w stanie nadającym się tylko do kosza - za długo trzymali je w kwasie i zepsuli gwinty.
Na szczęście już nie pierwszy raz z pomocą przyszedł kolega z forum i poratował swoim kompletem śrub.
Dzięki Piotrek!
Trochę czyszczenia, malowania proszkowego, cynkowania i tak wyglądają elementy przed montażem (przód, prawa strona)
Nowe szczęki hamulcowe i cylinderki, reszta odnowiona.

Przy okazji zakupu nowych kół, renowacji poddane zostały hamulce.
Wszystkie elementy już są gotowe i czekają na montaż, kiedy będę miał wystarczająco wolnego czasu aby to wszystko poskładać.
Niestety, śruby które dałem do cynkowania wróciły w stanie nadającym się tylko do kosza - za długo trzymali je w kwasie i zepsuli gwinty.

Na szczęście już nie pierwszy raz z pomocą przyszedł kolega z forum i poratował swoim kompletem śrub.
Dzięki Piotrek!

Trochę czyszczenia, malowania proszkowego, cynkowania i tak wyglądają elementy przed montażem (przód, prawa strona)
Nowe szczęki hamulcowe i cylinderki, reszta odnowiona.

Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
a tak prezentują się hamulce już po montażu...zdjęcie przed i po renowacji
godziny spędzone w garażu bezcenne...

godziny spędzone w garażu bezcenne...

Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Odwrotnie szczęki zamontowałeś...
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.
A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.
A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Musze sprawdzić swoje bo też składałem dzisiajmarcinp pisze:a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.
A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?

Marcin czy taka podkładkę jakby z gąbki dorabiałeś pod tą blaszkę na 4 śruby ??
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.
Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.
Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Taką podkładkę miałem tylko w jednej zwrotnicy i to w stanie trudnym do identyfikacji.yoozeq pisze:Musze sprawdzić swoje bo też składałem dzisiajmarcinp pisze:a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.
A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?, ale... chyba oprócz tego że napisy masz pod spodem to na działanie wpływu chyba nie ma ?? Ja przy swoich nie miałem tej sprężyny długiej co łączy obie szczęki pod cylinderkiem... w 69 też były ??
Marcin czy taka podkładkę jakby z gąbki dorabiałeś pod tą blaszkę na 4 śruby ??
Nie dorabiałem tej gąbkowej podkładki, mam nadzieję, że dużego błędu nie zrobiłem.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
No to ma spore znaczenie - zamiana konieczna. Dzięki! Fachowca to aż miło posłuchać.6t07t pisze:Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.
Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
marcinp pisze:No to ma spore znaczenie - zamiana konieczna. Dzięki! Fachowca to aż miło posłuchać.6t07t pisze:Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.
Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
Ożesz to się porobiło..., muszę sprawdzić wszystkie .... ciekawe ile trafiłem ale znając moje szczęście to wszystkie będą źle ... Dzięki Piotr !
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
Uszczelka filcowa pod blaszaną osłoną jest też dość potrzebna.
Ten filc ma za zadanie zbierać i utrzymywać smar wydostający się z piasty. Czy to nadmiar czy po prostu smar wydostający się przez wytarty uszczelniacz. Przy wysokiej temperaturze smar zamienia się w olej a obracająca się piasta idealnie by to rozprowadziła po powierzchni bębna a ten element akurat nie powinien być smarowany...
Filc zatrzymuje też kurz i pył z hamulców które niszczą uszczelniacz więc działa w dwie strony.
Ten filc ma za zadanie zbierać i utrzymywać smar wydostający się z piasty. Czy to nadmiar czy po prostu smar wydostający się przez wytarty uszczelniacz. Przy wysokiej temperaturze smar zamienia się w olej a obracająca się piasta idealnie by to rozprowadziła po powierzchni bębna a ten element akurat nie powinien być smarowany...
Filc zatrzymuje też kurz i pył z hamulców które niszczą uszczelniacz więc działa w dwie strony.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
U mnie nie był to filc tylko jakby taka gąbka do pakowania np. elementów z chromu.... Rozumiem teraz po co ta blaszka ma taki kształt bo to jakby łapacz a uszczelka jest po to aby nic z niego się nie wydostało z powodu siły odśrodkowej - dobrze rozumiem ?6t07t pisze:Uszczelka filcowa pod blaszaną osłoną jest też dość potrzebna.
Ten filc ma za zadanie zbierać i utrzymywać smar wydostający się z piasty. Czy to nadmiar czy po prostu smar wydostający się przez wytarty uszczelniacz. Przy wysokiej temperaturze smar zamienia się w olej a obracająca się piasta idealnie by to rozprowadziła po powierzchni bębna a ten element akurat nie powinien być smarowany...
Filc zatrzymuje też kurz i pył z hamulców które niszczą uszczelniacz więc działa w dwie strony.
Tak wracając do moich bębnów to trafiłem 50 / 50.. , ale tył składałem dokładnie z kartonów do których rozbierałem i wiem czemu różnicy nie zauważyłem... bo na jednej stronie mam obie krótsze a na drugiej dłuższe... tak ktoś złożył w USA a ja już między stronami nie sprawdzałem...

pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69