[marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2013-11-11, 23:40

Podczas wymiany uszczelki miski olejowej skrzyni biegów zauważyłem, że mam pękniętą "blaszkę", która wskakując między wycięcia na zębatce "pokazuje" jaki bieg jest wybrany. Już teraz wiem, dlaczego muszę celować w Drive i nie mam pewności, że wskoczył.

Poszukuję zatem takiej blaszki (nie wiem jak się fachowo nazywa), montowanej do płyty zaworowej w skrzyni C4 - widok jak na poniższym zdjęciu.
Może komuś została ta część po remoncie skrzyni. Będę wdzięczny za info.
baszka.JPG


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2013-11-13, 23:39

Właśnie dostałem odp. z cjponyparts - taka blaszka nie występuje jako osobny element, trzeba kupić całą nową płytę :(
Taka płyta była w skrzyniach automatycznych w mustangach do 2004 roku - Koledzy, może ma ktoś niesprawną skrzynię z takim właśnie elementem?
Chętnie przygarnę taką blaszkę :)


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2014-02-20, 01:10

Nowy sezon zbliża się wielkimi krokami, czas przygotować Mustanga i zadbać o ostatnie już szczegóły.
Przy okazji zakupu nowych kół, renowacji poddane zostały hamulce.
Wszystkie elementy już są gotowe i czekają na montaż, kiedy będę miał wystarczająco wolnego czasu aby to wszystko poskładać.

Niestety, śruby które dałem do cynkowania wróciły w stanie nadającym się tylko do kosza - za długo trzymali je w kwasie i zepsuli gwinty. :wsciekly:

Na szczęście już nie pierwszy raz z pomocą przyszedł kolega z forum i poratował swoim kompletem śrub.
Dzięki Piotrek! :super:

Trochę czyszczenia, malowania proszkowego, cynkowania i tak wyglądają elementy przed montażem (przód, prawa strona)
Nowe szczęki hamulcowe i cylinderki, reszta odnowiona.
Obrazek


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: Dezo » 2014-02-20, 10:55

Dobra robota. :ok:


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: conver67 » 2014-02-20, 11:06

No super ,oby tak dalej;) :ok:



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2014-03-13, 19:41

a tak prezentują się hamulce już po montażu...zdjęcie przed i po renowacji
godziny spędzone w garażu bezcenne...
Obrazek


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: 6t07t » 2014-03-13, 19:46

Odwrotnie szczęki zamontowałeś...


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2014-03-13, 21:58

a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.

A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: yoozeq » 2014-03-13, 22:49

marcinp pisze:a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.

A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?
Musze sprawdzić swoje bo też składałem dzisiaj :D , ale... chyba oprócz tego że napisy masz pod spodem to na działanie wpływu chyba nie ma ?? Ja przy swoich nie miałem tej sprężyny długiej co łączy obie szczęki pod cylinderkiem... w 69 też były ??

Marcin czy taka podkładkę jakby z gąbki dorabiałeś pod tą blaszkę na 4 śruby ??


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: 6t07t » 2014-03-13, 23:23

Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.

Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2014-03-13, 23:32

yoozeq pisze:
marcinp pisze:a już miałem tych zdjęć nie wrzucać, hamulce jak hamulce każdy wie jak wyglądają. A tu taka pomyłka.
Dzięki za zwrócenie uwagi - tak to jest jak się po nocach montuje...będę musiał zamienić, będzie pretekst aby pójść do garażu.

A możesz napisać z czego to wynika, dlaczego powinny być odwrotnie?
Musze sprawdzić swoje bo też składałem dzisiaj :D , ale... chyba oprócz tego że napisy masz pod spodem to na działanie wpływu chyba nie ma ?? Ja przy swoich nie miałem tej sprężyny długiej co łączy obie szczęki pod cylinderkiem... w 69 też były ??

Marcin czy taka podkładkę jakby z gąbki dorabiałeś pod tą blaszkę na 4 śruby ??
Taką podkładkę miałem tylko w jednej zwrotnicy i to w stanie trudnym do identyfikacji.
Nie dorabiałem tej gąbkowej podkładki, mam nadzieję, że dużego błędu nie zrobiłem.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2014-03-13, 23:34

6t07t pisze:Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.

Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
No to ma spore znaczenie - zamiana konieczna. Dzięki! Fachowca to aż miło posłuchać.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: yoozeq » 2014-03-14, 00:01

marcinp pisze:
6t07t pisze:Właśnie umiejscowienie szczęk ma decydujący wpływ na ich działanie i skuteczność hamulców.
Nie bez powodu jedna szczęka ma krótszą okładzinę i nie jest to niedoróbka.

Przy typowej jeździe do przodu jedna szczęka przy hamowaniu działa współbieżnie, druga przeciwbieżnie.
Mimo, ze są w układzie pływającym, który niweluje częściowo różnice w sile nacisku to współbieżna szczęka działa w sposób samo-dociskający do bębna dlatego jej okładzina jest proporcjonalnie mniejsza względem szczęki przeciwbieżnej.
No to ma spore znaczenie - zamiana konieczna. Dzięki! Fachowca to aż miło posłuchać.

Ożesz to się porobiło..., muszę sprawdzić wszystkie .... ciekawe ile trafiłem ale znając moje szczęście to wszystkie będą źle ... Dzięki Piotr !


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: 6t07t » 2014-03-14, 00:33

Uszczelka filcowa pod blaszaną osłoną jest też dość potrzebna.
Ten filc ma za zadanie zbierać i utrzymywać smar wydostający się z piasty. Czy to nadmiar czy po prostu smar wydostający się przez wytarty uszczelniacz. Przy wysokiej temperaturze smar zamienia się w olej a obracająca się piasta idealnie by to rozprowadziła po powierzchni bębna a ten element akurat nie powinien być smarowany...
Filc zatrzymuje też kurz i pył z hamulców które niszczą uszczelniacz więc działa w dwie strony.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: yoozeq » 2014-03-14, 10:03

6t07t pisze:Uszczelka filcowa pod blaszaną osłoną jest też dość potrzebna.
Ten filc ma za zadanie zbierać i utrzymywać smar wydostający się z piasty. Czy to nadmiar czy po prostu smar wydostający się przez wytarty uszczelniacz. Przy wysokiej temperaturze smar zamienia się w olej a obracająca się piasta idealnie by to rozprowadziła po powierzchni bębna a ten element akurat nie powinien być smarowany...
Filc zatrzymuje też kurz i pył z hamulców które niszczą uszczelniacz więc działa w dwie strony.
U mnie nie był to filc tylko jakby taka gąbka do pakowania np. elementów z chromu.... Rozumiem teraz po co ta blaszka ma taki kształt bo to jakby łapacz a uszczelka jest po to aby nic z niego się nie wydostało z powodu siły odśrodkowej - dobrze rozumiem ?

Tak wracając do moich bębnów to trafiłem 50 / 50.. , ale tył składałem dokładnie z kartonów do których rozbierałem i wiem czemu różnicy nie zauważyłem... bo na jednej stronie mam obie krótsze a na drugiej dłuższe... tak ktoś złożył w USA a ja już między stronami nie sprawdzałem... :cenzura: a przód poleciał z marsza...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”