Gratulacje !!
[pluzz] - Coupe 1965
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Pomyslalem, ze dla porzadku napisze co ostatnio zrobilem w aucie i nad czym pracuje obecnie.
Jeszcze w Polsce zaspawalem dziure w podlodze i zabezpieczylem ja takim hamerykanskim wynalazkiem POR15. Straszne scierwo, ktorego, jak wyschnie, niczym nie mozna zmyc. Schodzi samo po jakims czasie razem ze skora

Srodek zostal mi polecony przez czlonkow MOCGB, ktorzy go sobie bardzo chwala. Jest elastyczny, niepekajacy, wodoodporny i odporny na zadrapania. Dostepny w kilku tylko kolorach ale mozna po nim pojechac dowolna farba. Przy okazji wykleilem podloge mata wygluszajaca.











W miedzyczasie zainstalowalem z ojcem dodatkowa chlodnice do skrzyni biegow. Zdjecia z komorki, wiec jakosc slaba.





Wibracje, ktore mnie od dawien dawna denerwowaly, zostaly w koncu zindentyfikowane. Okazalo sie, ze to wal napedowy, ktory niedawno wywazalem i w ktorym zmienialem krzyzaki
Fachowcy z zakladu zalozyli dokladnie takie same krzyzaki jakie byly na moim wale ale "ktos" (prawdopodobnie Damon) przelozyl moj wal z '66 do budy '65 i koncowka mocowania krzyzaka na wale byla inna. Kiedy zanioslem wal z reklamcja do fachowcow, jeden zapytal mnie ile lat jezdzilem na tych krzyzakach
A ja mu na to, ze 2 tygodnie
Fakt, ze dostaly w ciagu tych 2 tygodni w dupe, bo prawie 4000km zrobilem. Byly tak zuzyte, ze facet powiedzial, ze mam szczescie, ze dojechalem w jednym kawalku. Teraz czekam az zlokalizuja odpowiednie czesci i to powinno naprawic problem. Dla ciekawych, zdjecia - jak nie powinny wygladac kopulki na krzyzaku!
Widac wyraznie, ze srednica kopulki (U-joint cap) jest mniejsza od miejsca mocowania (flange). Dodatkowo widac jak pierscien z kopulki wbil sie w powierzchnie mocowania.





Obecnie pracuje nad owiewka do wiatraka przy chlodnicy. Zobaczylem jak to wyglada u Pavulona i postanowilem swoja zmodyfikowac, zeby wygladal podobnie. To co ja mam zainstalowane ciezko nazwac owiewka
Uzywam do tego waty szklanej. Jestem w polowie drogi i jak bedzie gotowe to podziele sie zdjeciami.
Slyszac jak przyjemnie buczy auto Dezo bede sie pozbywal tych koncowek wydechu co je mam zaintalowane (GT tips) i wyprowadze rury bezposrednio przez dziury w budzie.
Oprocz tego naszukalem sie jak glupi tego ustrojstwa co to sie przykreca do kola balansowego a ktore to napedza alternator, wiatrak i wspomaganie. Moje bylo potluczone, chyba zle wywazone i powodowalo nierowne napiecie na pasku wspomagania co objawialo sie strasznymi odglosami spod maski przy manewrowaniu. Po anglicku nazywa sie to crank pulley.
Najwazniejszy projekt na najblizsze dni to konwersja hamulcow bebnowych na tarczowe. Zestaw CSRP juz przyszedl, czekam tylko az MacRedel bedzie mial wolny weekend i sie za to zabierzemy.
Mam tez male problemy z plynem wyrzucanym z chlodnicy i razem z Kuczko znalezlismy chyba winowajce w postaci zakretki do chlodnicy, w ktorej uszczelka jest mocno zuzyta i niecentrycznie zalozona. To moze powodowac uciekanie plynu. MacRedel wiezie mi nowa i zobaczymy czy cos sie poprawi.
Na razie to tyle
Jeszcze w Polsce zaspawalem dziure w podlodze i zabezpieczylem ja takim hamerykanskim wynalazkiem POR15. Straszne scierwo, ktorego, jak wyschnie, niczym nie mozna zmyc. Schodzi samo po jakims czasie razem ze skora

Srodek zostal mi polecony przez czlonkow MOCGB, ktorzy go sobie bardzo chwala. Jest elastyczny, niepekajacy, wodoodporny i odporny na zadrapania. Dostepny w kilku tylko kolorach ale mozna po nim pojechac dowolna farba. Przy okazji wykleilem podloge mata wygluszajaca.











W miedzyczasie zainstalowalem z ojcem dodatkowa chlodnice do skrzyni biegow. Zdjecia z komorki, wiec jakosc slaba.





Wibracje, ktore mnie od dawien dawna denerwowaly, zostaly w koncu zindentyfikowane. Okazalo sie, ze to wal napedowy, ktory niedawno wywazalem i w ktorym zmienialem krzyzaki
Widac wyraznie, ze srednica kopulki (U-joint cap) jest mniejsza od miejsca mocowania (flange). Dodatkowo widac jak pierscien z kopulki wbil sie w powierzchnie mocowania.





Obecnie pracuje nad owiewka do wiatraka przy chlodnicy. Zobaczylem jak to wyglada u Pavulona i postanowilem swoja zmodyfikowac, zeby wygladal podobnie. To co ja mam zainstalowane ciezko nazwac owiewka
Slyszac jak przyjemnie buczy auto Dezo bede sie pozbywal tych koncowek wydechu co je mam zaintalowane (GT tips) i wyprowadze rury bezposrednio przez dziury w budzie.
Oprocz tego naszukalem sie jak glupi tego ustrojstwa co to sie przykreca do kola balansowego a ktore to napedza alternator, wiatrak i wspomaganie. Moje bylo potluczone, chyba zle wywazone i powodowalo nierowne napiecie na pasku wspomagania co objawialo sie strasznymi odglosami spod maski przy manewrowaniu. Po anglicku nazywa sie to crank pulley.
Najwazniejszy projekt na najblizsze dni to konwersja hamulcow bebnowych na tarczowe. Zestaw CSRP juz przyszedl, czekam tylko az MacRedel bedzie mial wolny weekend i sie za to zabierzemy.
Mam tez male problemy z plynem wyrzucanym z chlodnicy i razem z Kuczko znalezlismy chyba winowajce w postaci zakretki do chlodnicy, w ktorej uszczelka jest mocno zuzyta i niecentrycznie zalozona. To moze powodowac uciekanie plynu. MacRedel wiezie mi nowa i zobaczymy czy cos sie poprawi.
Na razie to tyle
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Ta pierwsza fotka z autem w iskrach wygląda przerażająco
ale widać ze mocno się napracowałeś, sam myślę i chyba tak zrobię żeby machnąć podłogę tym POR15, mam niby pomalowaną i zakonserwowaną ale nie wygląda tak porządnie jak teraz u Ciebie. Także zajęcię na któryś weekend w pazdzierniku jak znalazł.
ale widać ze mocno się napracowałeś, sam myślę i chyba tak zrobię żeby machnąć podłogę tym POR15, mam niby pomalowaną i zakonserwowaną ale nie wygląda tak porządnie jak teraz u Ciebie. Także zajęcię na któryś weekend w pazdzierniku jak znalazł.
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Dziek Pawel! Troche pracy bylo ale warto. Tylko uwazaj, zebys sie nie podtrul oparami jak ja
Leb mnie bolal caly dzien po tym scierwie
Gdybys potrzebowal wskazowek to daj znac to cos skrobne.
A teraz w troche lzejszym tonie... Lyssia na moim slubie
No i moja zona tez tam jest, ale Wy "zboczency" od razu Jej nie zobaczycie...






Wiecej tu: http://blog.zdankowski.com/2009/09/07/c ... gu-nie-ma/
Gdybys potrzebowal wskazowek to daj znac to cos skrobne.
A teraz w troche lzejszym tonie... Lyssia na moim slubie






Wiecej tu: http://blog.zdankowski.com/2009/09/07/c ... gu-nie-ma/
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Pluzz - co tam Mustang... zrobi się i będzie jeździł!
Najważniejsze, że założyłeś Własną Rodzinę. Życzę Wam szczęścia na Nowej Drodze Życia i gromadki pociesznych, małych Pluzzów. Aż mię się normalnie łza w oku zakręciła...ze wzruszenia (po obejrzeniu zdjęć na blogu zwłaszcza).
A, i pozdrów Basię-skrzypaczkę (lubię skrzypce na takich imprezach).
Jak, kiedyś pisał chyba Celibad, Mustang to auto rodzinne bo ma z tyłu fabrycznie montowane foteliki dla dzieci.
Pozdrawiam
Najważniejsze, że założyłeś Własną Rodzinę. Życzę Wam szczęścia na Nowej Drodze Życia i gromadki pociesznych, małych Pluzzów. Aż mię się normalnie łza w oku zakręciła...ze wzruszenia (po obejrzeniu zdjęć na blogu zwłaszcza).
A, i pozdrów Basię-skrzypaczkę (lubię skrzypce na takich imprezach).
Jak, kiedyś pisał chyba Celibad, Mustang to auto rodzinne bo ma z tyłu fabrycznie montowane foteliki dla dzieci.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-09-08, 09:08 przez Dezo, łącznie zmieniany 1 raz.
Samotny Wilk
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Dzieki za propozycje. Wczoraj zalozylem wal i wyglad na to, ze wszystko lezy jak powinno. Pisze "wyglada" bo nie mam jak sprawdzic. Brakuje paru rzeczy zanim bede mogl wzias auto na przejazdzke6t07t pisze:Jak sobie poradziłeś z wałem i końcówką przy moście??
Jezeli byś miał dalej problemy to mam luzem dobrą końcówkę mostu (Yoke) na krzyżak z miseczkami 1-1/16.
Wlasciwie to szukam kola pasowego do wiatraka (srednica: 6.1"; 1 rowek). Pisalem w poscie o owiewce, ze mi kola pasowe lekko ocieraly o siebie. Pojechalem mala szlifierka i zniwelowalem roznice. Po czym zalozylem paski i odpalilem wczoraj. Troche pozgrzytalo ale na poczatku nie skumalem o co chodzi. Jednak wylaczylem silnik (po jakichs 30sek), obejrzalem co sie dzieje i oto co ukazalo sie moim oczom:



Wyglada na to, ze pod naciskiem paskow oba kola sie do siebie zblizyly i mimo wszystko obcieraly. 30 sekund wystarczylo, zeby narobic takich szkod
Jestem lekko podk... poddenerwowany. Juz myslalem, ze jak dostane popychacz i linie hamulcowe to sobie w koncu posmigam a teraz musze czekac az znajde to kolo pasowe
Echhh.... Frickin' american classics....
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
No tak, koła pasowe są tłoczone z jednego kawałka blachy, zeszlifowałeś zgięcie i zrobiłeś dwa elementy... Nie można nic ruszać przy elementach, które się obracają kilka tys. obr/min. Co by się stało gdyby się to urwało a ktoś by akurat zagladał pod maskę !!!
Jakieś nie takie te koła pasowe miałeś. Zmierzę dzisiaj średnicę i wysokość moich i ci napiszę jakie mają być.
Tą owiewkę też proponowałbym jak najszybciej usunąć bo może sporych spustoszeń narobić gdy się coś odklei i wpadnie w wiatrak.
Jak koniecznie chcesz to mieć to daj do zrobienia w PL porządną owiewkę z blachy stalowej. Wiele aut ma fajne stalowe owiewki, wystarczy może jakąś lekko zmodyfikować i bedzie pasować
Jakieś nie takie te koła pasowe miałeś. Zmierzę dzisiaj średnicę i wysokość moich i ci napiszę jakie mają być.
Tą owiewkę też proponowałbym jak najszybciej usunąć bo może sporych spustoszeń narobić gdy się coś odklei i wpadnie w wiatrak.
Jak koniecznie chcesz to mieć to daj do zrobienia w PL porządną owiewkę z blachy stalowej. Wiele aut ma fajne stalowe owiewki, wystarczy może jakąś lekko zmodyfikować i bedzie pasować
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

