[radoslawstalowy] mustang 66 coupe reaktywacja

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: 6t07t » 2016-12-17, 10:33

Niestety popełniłes błąd w naprawie tej podłuznicy. Przednia część trochę inaczej powinna wyglądać.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-17, 11:54

Podłużnica Skopiowana 1:1 tego co było.
Może troszkę szerzej , co powinno być inaczej? Jak wspominałem Mustang pierwszy ,wspieram się na tym co mam i co podpowiecie.
Odnośnie podkładu, dopiero po naprawach wypełnianie ubytków cyną (jak za starych dobrych czasów) ,szkiełkowanie i dopiero podkład.Oczywiście przestrzenie zamknięte są zabezpieczane przed zaspawaniem.


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: 6t07t » 2016-12-17, 21:36

Wykończenie krawędzi podłużnicy powinno tak wyglądać:
http://4.bp.blogspot.com/-lbP4iyM3cb8/V ... G_7164.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-17, 22:18

Faktycznie ,znalazłem to też w twoim felietonie (pozwoliłem sobie dołączyć Twoje foto)
Jakiś pacan w stanach obciął to na prosto a ja (kolejny pacan:)poszedłem jego śladem, jak myślisz jest sens to korygować? z tego co pamiętam z demontażu na tych wypustach nic się nie trzyma ,chyba że się mylę.Jeśli chodzi o wytrzymałość to nie za wiele się zmieni ,całą długość narożnika zaspawałem Tigiem , a w środku dodałem dwa wzmocnienia ,ceownik wspawany przez otwory na wyskości uchwytu ,oraz blacha 2mm. też przespawana przez otwory w miejscu łączenia.
A tak swoją drogą do czego służą te dwa otwory z gwintami ,szczerze nic tam nie miałem przykręcone ,ale przód miałem przerabiany nieudolnie w USA na "eleonore" ,brak zderzaka więc je odtworzyłem dla spokojności ale do czego służą dalej nie odkryłem:)
Załączniki
bok.jpg


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-17, 22:55

A po niedzieli kolejne wyzwanie:) fot.1
Co ciekawe w lewych podłużnicach w zamkniętych przestrzeniach znajdowała się masa takiego dziadostwa (fot.2) ,zastanawia mnie czy to jakieś stwożonko tego natargało, czy napalony Amerykanin napchał, czy może czymś to oryginalnie wypełniano?
Generalnie wyglada to jak 20letnia wełna mineralna, ale analizy technicznej i chemicznej nie wykonałem.
Załączniki
IMG_6723.JPG
IMG_6725.JPG


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: 6t07t » 2016-12-17, 22:58

Te dwa otwory to najważniejsze i jedyne punkty montażu wsporników zderzaków. Położenie tych otworów jest bardzo ważne dla prawidłowego spasowania przedniego pasa, zderzaka i kłów.
Pojedyncze otwory na końcach poziomej krawędzi trzymają dolny pas i jednocześnie dolne mocowanie kłów.
Wspawywanie grubych blach i miejscowe przesztywnianie konstrukcji to nic dobrego.
Podobnie jak ciągłe spoiny na krawędziach.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-17, 23:17

Dzięki za odpowiedz, to całe sczęście, że je odtworzyłem, jak wspomniałem zderzaka ani wzmocnień nie miałem.
Co do spoin mam wiele doświadczenia zarówno w stali jak i w alu i nierdzewce, wiem co potrafi zrobić długa źle położona spawka z konstrukcją:) i wiem co zrobić żeby zrobiła więcej dobrego niż złego:)
Oczywiście miejscowe przesztywnianie to kolejny błąd, jednak miejsca o których wspomniałem wymagały wzmocnienia.
Tak poza tym widzę podobieństwo w naszych projektach pomimo różnicy rozpoczęcia, też większość prac wykonam sam, niestety nie mam zamiaru ruszać silnika, raczej z bólem serca to zlecę:)


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: 6t07t » 2016-12-17, 23:26

Sam po sobie też nie raz coś poprawiałem ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-17, 23:32

Ale to tak nie boli jak po kimś komu się zapłaciło:) Pozdrawiam


kultura techniczna-to lubię

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: komin » 2016-12-18, 22:10

Spawanie Tig-em czy to nie aby przerost formy nad treścią ?
Nie abym się czepiał, ale jest dość droga metoda w stosunku do tego co chcesz pospawać ;)


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-19, 21:53

Nie tyle droga co czasochłonna , koszt drutu i argonu na pewno jest porównywalny przy 10 cm. spawki do Miga:) Ale możecie mi uwieżyć po dobrych parudziesięciu kilometrach położonych spawek Tigiem zarówno w alu jak i stali to spawanie migomatem dla mnie to "szczepianie" elementów. Oczywiście zaraz będzie larum ,że wysoka temperatura itd. Oczywiście do prostych napraw blacharskich Migomat wskazany, ale osobiście "kluczowe" spawy w grubszych blachach wolę położyć tigiem, oczywiście przy użyciu wszystkich znanych sztuczek aby nie powstało za dużo naprężeń, żadna inna metoda nie daje takiej kontroli nad tym co się nagrzewa ile się nagrzewa,ile i gdzie dodajemy topnika amen:)


kultura techniczna-to lubię

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: komin » 2016-12-19, 23:28

Fakt tigiem jest inne spawanie.
najlepszym rozwiązaniem byłoby wymienianie uszkodzonych elementów w całości i zgrzewanie tak jak było to zrobione w orginale :D


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-20, 14:03

Fakt, najgorsze , że jakość nadchodzących części tzn. grubość użytej blachy ,jej gatunek oraz formy na jakiej jest kształtowana pozostawiają wiele do życzenia:)
Mam zgrzewarkę niestety zasięg szczęk pozwala na wykonanie niewielu czynności, zakup większej raczej się nie karkuluje:)
Mój tor jest taki ,aby w miarę możliwości odbudować i uratować wszystkie oryginalne blachy (na ile to możliwe), jednak ten oryginalnie wybity nr części robi swoje wrażenie po 50 latach.
Oczywiści jest to czasochłonne ,jednak to mój mustang i będę o tym wiedział:)
I kolejny odcinek "telenoweli" tylne wzmocnienie -góra:)
Załączniki
IMG_6766.JPG
IMG_6768.JPG
IMG_6775.JPG


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-20, 17:52

A taką sobie reperaturkę powyginałem:) i dół załatwiony
Załączniki
IMG_6772.JPG
IMG_6777.JPG
IMG_6769.JPG
IMG_6774.JPG
IMG_6778.JPG
IMG_6782.JPG
IMG_6781.JPG


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2016-12-28, 22:33

Święta za nami, a tu niespodzianka.....Mikołaj istnieje....dostałem piękny czerwony,fastback...taki jak marzyłem!!!!!
Szkoda tylko ,że 1:40 :) Na 1:1 byłem za mało grzeczny.....ale i tak żonka kocha:)
A tak na poważnie w tak zwanym "międzyczasie" (którego już brakuje:) powstała w miarę rozsądna rama pod autko uwzględniająca wszystkie wymiary od moim zdaniem świętej "Datum Line". Możecie uwierzyć lub nie, ale po ok.pół godzinie od umieszczenia autka na ramie,większość martwiących mnie wymiarów wróciła do normy!!! Moim zdaniem czas na wstawianie podłogi nadszedł!!! A osiągnełem rozbieżności od rzeczonych wymiarów na poziomie do 4mm.:) Generalnie wreszcie z czegoś jestem zadowolony.
Przed podłogą przymiarka drzwi i do dzieła.

I z innej beczki, jeśli ktoś ma na zbyciu to odkupię :
-przednią maskę (najlepiej rozsądny oryginał) z zawiasami i zapięciem,
-tylne narożniki błotników (prawy/lewy)
-reperaturki cowla(prawa/lewa) http://www.cjponyparts.com/lower-cowl-r ... 8/p/M136R/" onclick="window.open(this.href);return false;
-wzmocnienie pod zamek tył http://www.cjponyparts.com/taillight-pa ... 6/p/TLPB1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oferty z cenami mile widziane:)
Załączniki
90.jpg
91.jpg
92.jpg
93.jpg
94.jpg


kultura techniczna-to lubię

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”