[komin] Wiśnia convertible 66
Re: Wiśnia convertible 66
zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: Wiśnia convertible 66
komin pisze:zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek
Lepszy niz baranek jest lakier no i najlepiej pod kolor.pzdr.
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
Mam rozumieć ,że wymalowałeś "przez kominy"(mistrz) ,bo w innym przypadku i tak lakier był grzanyu mnie malowane było dopiero po zamontowaniu
Myślę że baranek w tym miejscu jest zbyteczny,stosuje się go raczej w miejscach narażonych na udeżenia piasku lub kamieni. Lepiej położyć konserwację "jak najbardziej na gładko" (jeśli ją tam chcesz) i lakier. Najgorsze jest to,że standardowo konserwacje "pod malowanie" są "w baranku" a te "na gładko" nie nadają się do malowania Trzeba dobrze poszukać (ja znalazłem)
kultura techniczna-to lubię
Re: Wiśnia convertible 66
tylko jeszcze sie na kolor nie zdecydowałempieron pisze:komin pisze:zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek
Lepszy niz baranek jest lakier no i najlepiej pod kolor.pzdr.
Ps. a w orginale jest tam jakiś lakier czy coś??z tego co pamiętam żadnego zabezpieczenia tam nie było więc to co zrobiłem jest 100% lepsze niż stosowała fabryka
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: Wiśnia convertible 66
Pamiętajmy,że nie zawsze "więcej" znaczy "lepiej",idąc tym tropem pokrywalibyśmy auta 17-stoma przeróżnymi powłokami "do okoła" i zapmnielibyśmy o rdzy na zawsze, a przecież niestety tak nie jest W niektórych miejscach podkład powleczony lakierem robi "lepszą robotę" niż centymetrowa warstwa "czarnucha"
Myślę ,że w podszybiu najważniejsze jest aby woda ,która na pewno się tam dostanie jak najszybciej spłynęła gdzie należy i na pewno nie do kabiny
Pomalowanie go chropowatym "barankiem" na pewno tego nie ułatwi (pozostanie w strukturze) i już ze "100% lepiej" robi się tylko 50
Myślę,że jak zadbamy o "drożność" tego elementu to podkład i lakier zrobią wystarczającą robotę.
P.S.
Gratulacje Tato!!! Teraz dopiero jest dla kogo działać
Myślę ,że w podszybiu najważniejsze jest aby woda ,która na pewno się tam dostanie jak najszybciej spłynęła gdzie należy i na pewno nie do kabiny
Pomalowanie go chropowatym "barankiem" na pewno tego nie ułatwi (pozostanie w strukturze) i już ze "100% lepiej" robi się tylko 50
Myślę,że jak zadbamy o "drożność" tego elementu to podkład i lakier zrobią wystarczającą robotę.
P.S.
Gratulacje Tato!!! Teraz dopiero jest dla kogo działać
kultura techniczna-to lubię
Re: Wiśnia convertible 66
Dzięki za merytoryczną odpowiedź tylko że teraz w kropce jestem, czy położyć na baranka farbe i patrzeć jak wyjdzie czy znów wycinać piaskować i znów malować
Ps .radoslawstalowy tylko że teraz już całkiem czasu zabraknie na szkape
Ps .radoslawstalowy tylko że teraz już całkiem czasu zabraknie na szkape
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: Wiśnia convertible 66
komin pisze:Dzięki za merytoryczną odpowiedź tylko że teraz w kropce jestem, czy położyć na baranka farbe i patrzeć jak wyjdzie czy znów wycinać piaskować i znów malować
Ps .radoslawstalowy tylko że teraz już całkiem czasu zabraknie na szkape
Kolego ciesz się życiem nie przesadzaj pomaluj akrylem (jedno warstwowy dwu składnikowy u dostępny w każdym lakierniczych sklepie) jak będziesz konserwowal auto po malowaniu zakonserwoj podszybie konserwacja do profili zamkniętych i koniec.Powodzenia.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wiśnia convertible 66
Tzw. "baranków" nigdy nie należy stosować jako ostatniej warstwy, nawet na podwoziu. Chłoną wilgoć i zabrudzenia oraz z czasem się zsychają.
Mogą być warstwą pośrednią przykrytą później warstwą lakieru.
W podszybiu ważne jest aby od wewnątrz zabezpieczyć masą uszczelniającą krawędzie styku elementów bo to tam zaczyna się korozja.
Co do końcowego zabezpieczenia środkiem do profili zamkniętych to ważny jest wybór odpowiedniego środka.
Podszybie się nagrzewa a całe powietrze do wentylacji właśnie tędy przepływa. Zastosowanie w podszybie typowego środka woskowego spowoduje, że już zawsze z wentylacji będzie wydobywał się smród a o wpływie na zdrowie nie wspomnę...
Firma Sika robi bezzapachowy środek, który nadaje się właśnie do kanałów wentylacyjnych.
Mogą być warstwą pośrednią przykrytą później warstwą lakieru.
W podszybiu ważne jest aby od wewnątrz zabezpieczyć masą uszczelniającą krawędzie styku elementów bo to tam zaczyna się korozja.
Co do końcowego zabezpieczenia środkiem do profili zamkniętych to ważny jest wybór odpowiedniego środka.
Podszybie się nagrzewa a całe powietrze do wentylacji właśnie tędy przepływa. Zastosowanie w podszybie typowego środka woskowego spowoduje, że już zawsze z wentylacji będzie wydobywał się smród a o wpływie na zdrowie nie wspomnę...
Firma Sika robi bezzapachowy środek, który nadaje się właśnie do kanałów wentylacyjnych.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Wiśnia convertible 66
Piotrek, wklej proszę jakis link do takiego preparatu, przyda sie z pewnością6t07t pisze:...
Firma Sika robi bezzapachowy środek, który nadaje się właśnie do kanałów wentylacyjnych.
Dzieki
Re: Wiśnia convertible 66
Doszły prawie wszystkie graty do silnika zaraz składanie i mam pytanie:
zamówiłem nowe śruby do głowicy ale nie przyszły- gdzieś w gąszczu części nie znalazły się na zamówieniu i teraz składać na starych??
a i pochwale się gaźnikiem
zamówiłem nowe śruby do głowicy ale nie przyszły- gdzieś w gąszczu części nie znalazły się na zamówieniu i teraz składać na starych??
a i pochwale się gaźnikiem
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- mgrajek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
- Model: 65 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Vintage Burgundy
Re: Wiśnia convertible 66
Nie powinieneś używać tych samych śrub. Nie będę jechał z litanią ostrzeżeń co się może stać i dlaczego ale to taka podstawowa rzecz przy składaniu silnika. Te śruby są specjalne i można je dokręcić tylko raz z zalecanym momentem. Po odkręceniu już nie spałniają swej funkcji w różnych temperaturach i obciążeniach (wydmuchana uszczelka itp)
Re: Wiśnia convertible 66
Też tak myślałem, tylko teraz znów czekanie, a może ma ktoś takie śruby?
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
Re: Wiśnia convertible 66
w oczekiwaniu na części zawiozłem klawiaturę do naprawy, niestety nie udało się znaleźć klawiatury, za wymiane wałka i zatulejowanie koników zawołali sobie 900 zł ale ma być po niedzieli
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
Re: Wiśnia convertible 66
może słabo widać ale od pasażera jest 7mm a kierowcy 9mm, ok można jeszcze przesunąć klape i będzie po równo ale i tak 8mm to dużo
pas do którego jest przykręcona tylna klapa ma swój wymiar i nie idzie w inny sposób zbliżyć nadkoli do siebie, trochę słabo to wygląda ale chyba tak zostanie narazie jedyna rzecz która mi się nie podoba i nie mam pojęcia jak temu zaradzić
pas do którego jest przykręcona tylna klapa ma swój wymiar i nie idzie w inny sposób zbliżyć nadkoli do siebie, trochę słabo to wygląda ale chyba tak zostanie narazie jedyna rzecz która mi się nie podoba i nie mam pojęcia jak temu zaradzić
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie