[komin] Wiśnia convertible 66

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-02-24, 21:59

zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: pieron » 2017-02-24, 22:47

komin pisze:zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek

Lepszy niz baranek jest lakier no i najlepiej pod kolor.pzdr.



Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-26, 10:11

u mnie malowane było dopiero po zamontowaniu
Mam rozumieć ,że wymalowałeś "przez kominy"(mistrz) ,bo w innym przypadku i tak lakier był grzany ;)
Myślę że baranek w tym miejscu jest zbyteczny,stosuje się go raczej w miejscach narażonych na udeżenia piasku lub kamieni. Lepiej położyć konserwację "jak najbardziej na gładko" (jeśli ją tam chcesz) i lakier. Najgorsze jest to,że standardowo konserwacje "pod malowanie" są "w baranku" a te "na gładko" nie nadają się do malowania :D Trzeba dobrze poszukać :D (ja znalazłem)


kultura techniczna-to lubię

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-02-26, 15:07

pieron pisze:
komin pisze:zabezpieczenie antykorozyjne jest oczywiste najważniejsze ale mi chodzi w tym momencie o aspekt wizualny
cały panel został pokryty 2x epoksyd, na spawy iłączenia uszczelniacz do spoin i na koniec baranek

Lepszy niz baranek jest lakier no i najlepiej pod kolor.pzdr.
tylko jeszcze sie na kolor nie zdecydowałem :D
Ps. a w orginale jest tam jakiś lakier czy coś??z tego co pamiętam żadnego zabezpieczenia tam nie było więc to co zrobiłem jest 100% lepsze niż stosowała fabryka


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-26, 19:28

Pamiętajmy,że nie zawsze "więcej" znaczy "lepiej",idąc tym tropem pokrywalibyśmy auta 17-stoma przeróżnymi powłokami "do okoła" i zapmnielibyśmy o rdzy na zawsze, a przecież niestety tak nie jest :| W niektórych miejscach podkład powleczony lakierem robi "lepszą robotę" niż centymetrowa warstwa "czarnucha" :D
Myślę ,że w podszybiu najważniejsze jest aby woda ,która na pewno się tam dostanie jak najszybciej spłynęła gdzie należy i na pewno nie do kabiny :D
Pomalowanie go chropowatym "barankiem" na pewno tego nie ułatwi (pozostanie w strukturze) i już ze "100% lepiej" robi się tylko 50 :D
Myślę,że jak zadbamy o "drożność" tego elementu to podkład i lakier zrobią wystarczającą robotę.
P.S.
Gratulacje Tato!!! Teraz dopiero jest dla kogo działać :D


kultura techniczna-to lubię

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-02-27, 23:04

Dzięki za merytoryczną odpowiedź :ok: tylko że teraz w kropce jestem, czy położyć na baranka farbe i patrzeć jak wyjdzie czy znów wycinać piaskować i znów malować
Ps .radoslawstalowy tylko że teraz już całkiem czasu zabraknie na szkape :/


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: pieron » 2017-02-28, 08:26

komin pisze:Dzięki za merytoryczną odpowiedź :ok: tylko że teraz w kropce jestem, czy położyć na baranka farbe i patrzeć jak wyjdzie czy znów wycinać piaskować i znów malować
Ps .radoslawstalowy tylko że teraz już całkiem czasu zabraknie na szkape :/

Kolego ciesz się życiem nie przesadzaj pomaluj akrylem (jedno warstwowy dwu składnikowy u dostępny w każdym lakierniczych sklepie) jak będziesz konserwowal auto po malowaniu zakonserwoj podszybie konserwacja do profili zamkniętych i koniec.Powodzenia.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: 6t07t » 2017-02-28, 09:41

Tzw. "baranków" nigdy nie należy stosować jako ostatniej warstwy, nawet na podwoziu. Chłoną wilgoć i zabrudzenia oraz z czasem się zsychają.
Mogą być warstwą pośrednią przykrytą później warstwą lakieru.
W podszybiu ważne jest aby od wewnątrz zabezpieczyć masą uszczelniającą krawędzie styku elementów bo to tam zaczyna się korozja.
Co do końcowego zabezpieczenia środkiem do profili zamkniętych to ważny jest wybór odpowiedniego środka.
Podszybie się nagrzewa a całe powietrze do wentylacji właśnie tędy przepływa. Zastosowanie w podszybie typowego środka woskowego spowoduje, że już zawsze z wentylacji będzie wydobywał się smród a o wpływie na zdrowie nie wspomnę...
Firma Sika robi bezzapachowy środek, który nadaje się właśnie do kanałów wentylacyjnych.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: Pavulon_ » 2017-02-28, 11:25

6t07t pisze:...
Firma Sika robi bezzapachowy środek, który nadaje się właśnie do kanałów wentylacyjnych.
Piotrek, wklej proszę jakis link do takiego preparatu, przyda sie z pewnością

Dzieki



pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: pieron » 2017-02-28, 21:14

Ja używam Sika 6220 i 6250.



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-03-01, 21:13

Doszły prawie wszystkie graty do silnika zaraz składanie i mam pytanie:
zamówiłem nowe śruby do głowicy ale nie przyszły- gdzieś w gąszczu części nie znalazły się na zamówieniu i teraz składać na starych??
a i pochwale się gaźnikiem :D
Załączniki
DSC_0140.JPG


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: mgrajek » 2017-03-02, 00:08

Nie powinieneś używać tych samych śrub. Nie będę jechał z litanią ostrzeżeń co się może stać i dlaczego ale to taka podstawowa rzecz przy składaniu silnika. Te śruby są specjalne i można je dokręcić tylko raz z zalecanym momentem. Po odkręceniu już nie spałniają swej funkcji w różnych temperaturach i obciążeniach (wydmuchana uszczelka itp)



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-03-02, 10:01

Też tak myślałem, tylko teraz znów czekanie, a może ma ktoś takie śruby?


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-03-07, 22:45

w oczekiwaniu na części zawiozłem klawiaturę do naprawy, niestety nie udało się znaleźć klawiatury, za wymiane wałka i zatulejowanie koników zawołali sobie 900 zł ale ma być po niedzieli


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Wiśnia convertible 66

Post autor: komin » 2017-03-11, 19:54

może słabo widać ale od pasażera jest 7mm a kierowcy 9mm, ok można jeszcze przesunąć klape i będzie po równo ale i tak 8mm to dużo :kwasny:
pas do którego jest przykręcona tylna klapa ma swój wymiar i nie idzie w inny sposób zbliżyć nadkoli do siebie, trochę słabo to wygląda ale chyba tak zostanie :dobani: narazie jedyna rzecz która mi się nie podoba i nie mam pojęcia jak temu zaradzić
Załączniki
DSC_0169 (1).JPG
DSC_0168 (1).JPG


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”