[ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: marcinp » 2014-04-02, 22:28

ERTE pisze:Jak się nazywają (po ang) korki spustowe do wody?

Obrazek

w zestawie zaslepek otworów produkcyjnych ich nie ma, a jako drain plug wyskakuje korek spustowy oleju co najwyżej
http://www.cjponyparts.com/65-73-260-35 ... 73/p/EFOP/" onclick="window.open(this.href);return false;

tuleje od strony kanałów wodnych.... dają odpowiedź czemu były problemy z chłodzeniem
Obrazek

i coś dla purystów - data produkcji bloku 5L24 czyli listopad 65r (auto sprzedane w styczniu 66) co oznacza matching engine :cwaniak:

Obrazek
to jak to jest z tym "matching engine" skoro na bloku jest C5AE - co oznacza 1965 - ale A = Galaxie, a nie Mustang. Mustang to powinno być chyba C5ZE. Chyba, że ja czegoś nie rozumiem.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-04-02, 23:30

Nie było takiego silnika C5ZE, sam blok typu widsor też powstal jakieś 2 lata wcześniej kiedy jeszcze nie było stanga

oznazczenie c5Ae określa do jakiego pojazdu projektowano dany blok a nie gdzie go zamontowano, to tak jak silnik zaprojektowany do golfa jezdzi w scirocco czy polo itd

Zobacz linki w moim poście w temacie poniżej, tam to dość dobrze wyjaśnili czemu jest taka numeracja w mustangach
viewtopic.php?f=123&t=7918" onclick="window.open(this.href);return false;

konkretnie to wyjaśnia czemu jest AE:

"E = an engineering number used by Ford
(The 289 was originally designed for the Ford Galaxie and the letters AE stayed on the engine block number even after other models were added to the lineup)"



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: marcinp » 2014-04-02, 23:37

ale to właśnie ten artykuł, z linku, na który tez trafiłem wprowadza w błąd:
A = Designates the vehicle the engine was designed for.
A = Galaxie; D = Falcon; F = made outside the USA; G = Comet; J = Industrial/Marine; M = Mercury; O = Fairlane; P = Autolite or Motorcraft; R = Rotunda; S = Thunderbird; T = Truck; V = Lincoln; Z = Mustang

a poźniej faktycznie:
DECIPHERING THE CODE:
In summary, our engine block sample number "C5AE-6015-E 7C20" tells us the following:

At first glance, one might think that this is a 1965 Galaxie 289 engine block. However, according to the date code, this engine block is a 289 block made on March 20, 1967.

Jeżeli nie było "Z" wynika z tego, że nie nie ma możliwości jednoznacznie określić kiedy silnik pochodzi faktycznie z mustanga.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-04-02, 23:50

w 65/66r nie było silników z oznaczeniem Z na 3 pozycji, co nie wyklucza, że później projektowano już typowo dla konia co by siał postrach w ulicznych wyścigach :p

ten sam artykuł wyjaśnia, że za matching numbers engine ( a w zasadzie blok) należy uznać blok odlany około 2-6 tygodni przed wyprodukowaniem pojazdu co pewnie wynika z tego że na bierzaco montowali silniki i nie mieli nic na zapasie

trzeba też dodać czas na złożenie reszty silnika i osprzętu co jest udokumentowane tabliczką znamionową silnika
Obrazek
czyli np. u mnie blok jest z końca listopada, silnik na gotowo zbudowano 6 stycznia 66r w Clevland a samochod 29 stycznia w San Jose CA czyli silnik musial prawie całe stany przejechać nim trafił do komory silnika stąd rozbieżności czasowe

podsumowując kluczowa jest data odlania bloku względem vinu auta i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy silnik jest faktycznie z mustanga, chociaż nie wiem czy np osprzęt silnika jak pompa wody czy obudowa rozrządu nie da dokładniejszej odpowiedzi na to pytanie
Ostatnio zmieniony 2014-04-03, 00:29 przez ERTE, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: marcinp » 2014-04-02, 23:56

dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-04-03, 00:19

marcinp pisze:dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)
eee jakby był k-code to bym zwariował :D ale i tak trafiło się ślepej kurze... bo jak kupowałem kobyłe to nie słyszałem o forum i ekipie purystów :D skupiłem się na stanie blacharki :)



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: Pavulon_ » 2014-04-03, 07:44

ERTE pisze:
marcinp pisze:dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)
eee jakby był k-code to bym zwariował :D ale i tak trafiło się ślepej kurze... bo jak kupowałem kobyłe to nie słyszałem o forum i ekipie purystów :D skupiłem się na stanie blacharki :)
Pierwsza odznaka purysty zdobyta, gratuluje :D!



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-04-03, 08:44

Czyli generalnie ten silnik 289 co u mnie stoi może być od wszystkiego :D Też mi się wydaję, że przy takim popycie na Stangi nie zastanawiali się jaka literka na silniku jest tylko montowali żeby sprzedać... ja bym tak zrobił aby zaspokoić potrzebę rynku :hurra:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-05-26, 02:14

Dawno nic nie aktualizowałem, ale nie obijam się :)

Nagrzewnica zreanimowana, jeszcze tylko wentylatorem musze się zająć który jest z 65r :O

Obrazek

Chcąc wybić sworznie z dolnych wahaczy musiałem użyć ściagacza przeznaczonego do tirów i metrowej przedłużki, jak dokręcałem tą rurą od C.O. to miałem wrażenie że sciągacz się podda...

Obrazek

Gniazda pod łożyska w tylnym moście napawane i wytoczone, spasowanie bardzo ciasne:D, niestety musze szyko znaleźć nowe uszczelniacze ;/

Obrazek

no i coś na deser :D
przymiarka konwersji do zwrotnic - wszystko P&P
Obrazek



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-05-26, 11:41

ERTE jak Ci tak dobrze z nagrzewnicą poszło to może Tobie moją podesłać ;) Idzie ładnie a napawanie zdało egzamin. Uszczelniacz ja dobierałem na oś z zewnętrzną najbliższą jaka była i lekko szlifowałem..., możesz tak zakombinować albo ściągać bo u nas ciężko z tym tematem.... Jak znajdziesz kogoś w PL to podeślij namiary tak na przyszłość :)

Ciekawe kiedy zakończysz całą sprawę ... ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-06-02, 00:26

Jak wypiaskujesz te blaszki to moge ogarnac :)
Plan jest taki żeby w połowie sierpnia było już wszystko złożone na gotowo, i jest to całkiem realne ;)

Pożyczę dolny wahacz (albo dwa) na 3-4tygodnie, stan obojętny byle gwinty były ok, potrzebuje go tylko do postawienia auta na koła na czas lakierowania.



tymczasem dyfer został rozebrany na czynniki pierwsze
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-06-11, 23:06

Taka sytuacja.....

Podwozie zabezpieczone
Obrazek

to trzeba stanga zdjąć z ramy "siłom'" własnych rąk (i brata), troche zabawy z paletami i cegłami i przód uwolniony

Obrazek

tył też, to pora zamontować świeżo pomalowany proszkowo most i resory

Obrazek

Po dniu przerwy druga runda do 2 w nocy :D
Wpierw wieża z palet zaczyna znikać

Obrazek

Pomimo zrobienia shelby dropa stwierdziłem że nadal jest za wysoko więc użyłem paczke trytek, Carol pewnie też tak robił

Obrazek

Skoro shelby drop v2.0 zamontowany to pora czymś wyhamować ta bestie

Obrazek

2.15 w nocy pora spakować bałagan i wracać do domu

Obrazek


Ale to nie koniec aktualizacji
po 2 etapach czyszczenia kanały wodne w silniku zaczeły przypominać nówki sztuki

Obrazek

tak było przed myciem karcherem co niestety usuneło tylko luźną rdze (nie mam foty po myciu pod ciśnieniem ale szału nie było):

Obrazek

cały blok zresztą był sodowany, po tym jak magik co czyścił kanały wodne nie zabezpieczył reszty przed korozja :wsciekly:

Obrazek

pod miską olejową widać kolejną date

Obrazek

Teraz myjka ultradźwiękowa i szlif pod nowe tłoki ]:->



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-06-12, 08:33

No ładnie ładnie jesteś jakieś dwa tygodnie przed moją kobyłą :) Powiedz mi czym spód zabezpieczałeś ostatecznie ?? Tak nawiasem to nie bałeś się zbyt głębokiego uszkodzenia gładzi cylindrów bo widać że są zmatowione... ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-06-12, 11:45

2 tyg z robotą i 1,5 miesiąca nabierania mocy urzędowych :cenzura:

Co do gładzi cylindrów to porażka bo były ok (o 0,15mm rozjechane), ale pordzewiały (bo koleś który czyścił kanały wodne nie smarował ich olejem po każdym płukaniu bloku) więc oddałem cały blok na sodowanie, które nie uszkadza powierzchni metalu. Można zedrzeć stempel z jajka albo farbe z puszki napoju gazowanego bez uszkodzenia powierzchni więc nie boje się że zebrało więcej niż szlif na 0,020" czyli 0,508mm plus 0,05 luzu pod tłok
Jak wróci do mnie obudowa rozrządu po napawaniu kanałów wodnych to wstawie fote jak wygąda amelinium po sodowaniu

Jako że szlifierz jakimś dziwnym trafem ma do zrobienia 3 bloki od mustangów i jeden od cheviego to ustawi raz maszyny i za tydzień zaczynam składanie silnika :hurra:



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-06-12, 13:25

Qźwa gdybym miał już bebechy do swojego to by miał 4 bloki :D Napisz mi na PW gdzie sodowałeś i za ile ... ? Jak możesz podaj też mi namiary na swoją szlifiernie.

No coś czuję że na wrzesień się uzbroisz i wyruszysz w stronę zachodzącego słońca ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”