to jak to jest z tym "matching engine" skoro na bloku jest C5AE - co oznacza 1965 - ale A = Galaxie, a nie Mustang. Mustang to powinno być chyba C5ZE. Chyba, że ja czegoś nie rozumiem.ERTE pisze:Jak się nazywają (po ang) korki spustowe do wody?
w zestawie zaslepek otworów produkcyjnych ich nie ma, a jako drain plug wyskakuje korek spustowy oleju co najwyżej
http://www.cjponyparts.com/65-73-260-35 ... 73/p/EFOP/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuleje od strony kanałów wodnych.... dają odpowiedź czemu były problemy z chłodzeniem
i coś dla purystów - data produkcji bloku 5L24 czyli listopad 65r (auto sprzedane w styczniu 66) co oznacza matching engine![]()
[ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Nie było takiego silnika C5ZE, sam blok typu widsor też powstal jakieś 2 lata wcześniej kiedy jeszcze nie było stanga
oznazczenie c5Ae określa do jakiego pojazdu projektowano dany blok a nie gdzie go zamontowano, to tak jak silnik zaprojektowany do golfa jezdzi w scirocco czy polo itd
Zobacz linki w moim poście w temacie poniżej, tam to dość dobrze wyjaśnili czemu jest taka numeracja w mustangach
viewtopic.php?f=123&t=7918" onclick="window.open(this.href);return false;
konkretnie to wyjaśnia czemu jest AE:
"E = an engineering number used by Ford
(The 289 was originally designed for the Ford Galaxie and the letters AE stayed on the engine block number even after other models were added to the lineup)"
oznazczenie c5Ae określa do jakiego pojazdu projektowano dany blok a nie gdzie go zamontowano, to tak jak silnik zaprojektowany do golfa jezdzi w scirocco czy polo itd
Zobacz linki w moim poście w temacie poniżej, tam to dość dobrze wyjaśnili czemu jest taka numeracja w mustangach
viewtopic.php?f=123&t=7918" onclick="window.open(this.href);return false;
konkretnie to wyjaśnia czemu jest AE:
"E = an engineering number used by Ford
(The 289 was originally designed for the Ford Galaxie and the letters AE stayed on the engine block number even after other models were added to the lineup)"
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
ale to właśnie ten artykuł, z linku, na który tez trafiłem wprowadza w błąd:
A = Designates the vehicle the engine was designed for.
A = Galaxie; D = Falcon; F = made outside the USA; G = Comet; J = Industrial/Marine; M = Mercury; O = Fairlane; P = Autolite or Motorcraft; R = Rotunda; S = Thunderbird; T = Truck; V = Lincoln; Z = Mustang
a poźniej faktycznie:
DECIPHERING THE CODE:
In summary, our engine block sample number "C5AE-6015-E 7C20" tells us the following:
At first glance, one might think that this is a 1965 Galaxie 289 engine block. However, according to the date code, this engine block is a 289 block made on March 20, 1967.
Jeżeli nie było "Z" wynika z tego, że nie nie ma możliwości jednoznacznie określić kiedy silnik pochodzi faktycznie z mustanga.
A = Designates the vehicle the engine was designed for.
A = Galaxie; D = Falcon; F = made outside the USA; G = Comet; J = Industrial/Marine; M = Mercury; O = Fairlane; P = Autolite or Motorcraft; R = Rotunda; S = Thunderbird; T = Truck; V = Lincoln; Z = Mustang
a poźniej faktycznie:
DECIPHERING THE CODE:
In summary, our engine block sample number "C5AE-6015-E 7C20" tells us the following:
At first glance, one might think that this is a 1965 Galaxie 289 engine block. However, according to the date code, this engine block is a 289 block made on March 20, 1967.
Jeżeli nie było "Z" wynika z tego, że nie nie ma możliwości jednoznacznie określić kiedy silnik pochodzi faktycznie z mustanga.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
w 65/66r nie było silników z oznaczeniem Z na 3 pozycji, co nie wyklucza, że później projektowano już typowo dla konia co by siał postrach w ulicznych wyścigach :p
ten sam artykuł wyjaśnia, że za matching numbers engine ( a w zasadzie blok) należy uznać blok odlany około 2-6 tygodni przed wyprodukowaniem pojazdu co pewnie wynika z tego że na bierzaco montowali silniki i nie mieli nic na zapasie
trzeba też dodać czas na złożenie reszty silnika i osprzętu co jest udokumentowane tabliczką znamionową silnika

czyli np. u mnie blok jest z końca listopada, silnik na gotowo zbudowano 6 stycznia 66r w Clevland a samochod 29 stycznia w San Jose CA czyli silnik musial prawie całe stany przejechać nim trafił do komory silnika stąd rozbieżności czasowe
podsumowując kluczowa jest data odlania bloku względem vinu auta i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy silnik jest faktycznie z mustanga, chociaż nie wiem czy np osprzęt silnika jak pompa wody czy obudowa rozrządu nie da dokładniejszej odpowiedzi na to pytanie
ten sam artykuł wyjaśnia, że za matching numbers engine ( a w zasadzie blok) należy uznać blok odlany około 2-6 tygodni przed wyprodukowaniem pojazdu co pewnie wynika z tego że na bierzaco montowali silniki i nie mieli nic na zapasie
trzeba też dodać czas na złożenie reszty silnika i osprzętu co jest udokumentowane tabliczką znamionową silnika

czyli np. u mnie blok jest z końca listopada, silnik na gotowo zbudowano 6 stycznia 66r w Clevland a samochod 29 stycznia w San Jose CA czyli silnik musial prawie całe stany przejechać nim trafił do komory silnika stąd rozbieżności czasowe
podsumowując kluczowa jest data odlania bloku względem vinu auta i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy silnik jest faktycznie z mustanga, chociaż nie wiem czy np osprzęt silnika jak pompa wody czy obudowa rozrządu nie da dokładniejszej odpowiedzi na to pytanie
Ostatnio zmieniony 2014-04-03, 00:29 przez ERTE, łącznie zmieniany 3 razy.
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
eee jakby był k-code to bym zwariowałmarcinp pisze:dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)



- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Pierwsza odznaka purysty zdobyta, gratulujeERTE pisze:eee jakby był k-code to bym zwariowałmarcinp pisze:dzięki za wyjaśnienia - no to jesteś szczęściarzem:)ale i tak trafiło się ślepej kurze... bo jak kupowałem kobyłe to nie słyszałem o forum i ekipie purystów
skupiłem się na stanie blacharki

- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Czyli generalnie ten silnik 289 co u mnie stoi może być od wszystkiego
Też mi się wydaję, że przy takim popycie na Stangi nie zastanawiali się jaka literka na silniku jest tylko montowali żeby sprzedać... ja bym tak zrobił aby zaspokoić potrzebę rynku 


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Dawno nic nie aktualizowałem, ale nie obijam się 
Nagrzewnica zreanimowana, jeszcze tylko wentylatorem musze się zająć który jest z 65r :O

Chcąc wybić sworznie z dolnych wahaczy musiałem użyć ściagacza przeznaczonego do tirów i metrowej przedłużki, jak dokręcałem tą rurą od C.O. to miałem wrażenie że sciągacz się podda...

Gniazda pod łożyska w tylnym moście napawane i wytoczone, spasowanie bardzo ciasne:D, niestety musze szyko znaleźć nowe uszczelniacze ;/

no i coś na deser
przymiarka konwersji do zwrotnic - wszystko P&P


Nagrzewnica zreanimowana, jeszcze tylko wentylatorem musze się zająć który jest z 65r :O
Chcąc wybić sworznie z dolnych wahaczy musiałem użyć ściagacza przeznaczonego do tirów i metrowej przedłużki, jak dokręcałem tą rurą od C.O. to miałem wrażenie że sciągacz się podda...
Gniazda pod łożyska w tylnym moście napawane i wytoczone, spasowanie bardzo ciasne:D, niestety musze szyko znaleźć nowe uszczelniacze ;/
no i coś na deser

przymiarka konwersji do zwrotnic - wszystko P&P
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
ERTE jak Ci tak dobrze z nagrzewnicą poszło to może Tobie moją podesłać
Idzie ładnie a napawanie zdało egzamin. Uszczelniacz ja dobierałem na oś z zewnętrzną najbliższą jaka była i lekko szlifowałem..., możesz tak zakombinować albo ściągać bo u nas ciężko z tym tematem.... Jak znajdziesz kogoś w PL to podeślij namiary tak na przyszłość 
Ciekawe kiedy zakończysz całą sprawę ... ?


Ciekawe kiedy zakończysz całą sprawę ... ?
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Jak wypiaskujesz te blaszki to moge ogarnac 
Plan jest taki żeby w połowie sierpnia było już wszystko złożone na gotowo, i jest to całkiem realne
Pożyczę dolny wahacz (albo dwa) na 3-4tygodnie, stan obojętny byle gwinty były ok, potrzebuje go tylko do postawienia auta na koła na czas lakierowania.
tymczasem dyfer został rozebrany na czynniki pierwsze



Plan jest taki żeby w połowie sierpnia było już wszystko złożone na gotowo, i jest to całkiem realne

Pożyczę dolny wahacz (albo dwa) na 3-4tygodnie, stan obojętny byle gwinty były ok, potrzebuje go tylko do postawienia auta na koła na czas lakierowania.
tymczasem dyfer został rozebrany na czynniki pierwsze
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Taka sytuacja.....
Podwozie zabezpieczone

to trzeba stanga zdjąć z ramy "siłom'" własnych rąk (i brata), troche zabawy z paletami i cegłami i przód uwolniony

tył też, to pora zamontować świeżo pomalowany proszkowo most i resory

Po dniu przerwy druga runda do 2 w nocy
Wpierw wieża z palet zaczyna znikać

Pomimo zrobienia shelby dropa stwierdziłem że nadal jest za wysoko więc użyłem paczke trytek, Carol pewnie też tak robił

Skoro shelby drop v2.0 zamontowany to pora czymś wyhamować ta bestie

2.15 w nocy pora spakować bałagan i wracać do domu

Ale to nie koniec aktualizacji
po 2 etapach czyszczenia kanały wodne w silniku zaczeły przypominać nówki sztuki

tak było przed myciem karcherem co niestety usuneło tylko luźną rdze (nie mam foty po myciu pod ciśnieniem ale szału nie było):

cały blok zresztą był sodowany, po tym jak magik co czyścił kanały wodne nie zabezpieczył reszty przed korozja

pod miską olejową widać kolejną date

Teraz myjka ultradźwiękowa i szlif pod nowe tłoki ]:->
Podwozie zabezpieczone
to trzeba stanga zdjąć z ramy "siłom'" własnych rąk (i brata), troche zabawy z paletami i cegłami i przód uwolniony
tył też, to pora zamontować świeżo pomalowany proszkowo most i resory
Po dniu przerwy druga runda do 2 w nocy

Wpierw wieża z palet zaczyna znikać
Pomimo zrobienia shelby dropa stwierdziłem że nadal jest za wysoko więc użyłem paczke trytek, Carol pewnie też tak robił
Skoro shelby drop v2.0 zamontowany to pora czymś wyhamować ta bestie
2.15 w nocy pora spakować bałagan i wracać do domu
Ale to nie koniec aktualizacji
po 2 etapach czyszczenia kanały wodne w silniku zaczeły przypominać nówki sztuki
tak było przed myciem karcherem co niestety usuneło tylko luźną rdze (nie mam foty po myciu pod ciśnieniem ale szału nie było):
cały blok zresztą był sodowany, po tym jak magik co czyścił kanały wodne nie zabezpieczył reszty przed korozja

pod miską olejową widać kolejną date
Teraz myjka ultradźwiękowa i szlif pod nowe tłoki ]:->
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
No ładnie ładnie jesteś jakieś dwa tygodnie przed moją kobyłą
Powiedz mi czym spód zabezpieczałeś ostatecznie ?? Tak nawiasem to nie bałeś się zbyt głębokiego uszkodzenia gładzi cylindrów bo widać że są zmatowione... ?

pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
2 tyg z robotą i 1,5 miesiąca nabierania mocy urzędowych
Co do gładzi cylindrów to porażka bo były ok (o 0,15mm rozjechane), ale pordzewiały (bo koleś który czyścił kanały wodne nie smarował ich olejem po każdym płukaniu bloku) więc oddałem cały blok na sodowanie, które nie uszkadza powierzchni metalu. Można zedrzeć stempel z jajka albo farbe z puszki napoju gazowanego bez uszkodzenia powierzchni więc nie boje się że zebrało więcej niż szlif na 0,020" czyli 0,508mm plus 0,05 luzu pod tłok
Jak wróci do mnie obudowa rozrządu po napawaniu kanałów wodnych to wstawie fote jak wygąda amelinium po sodowaniu
Jako że szlifierz jakimś dziwnym trafem ma do zrobienia 3 bloki od mustangów i jeden od cheviego to ustawi raz maszyny i za tydzień zaczynam składanie silnika

Co do gładzi cylindrów to porażka bo były ok (o 0,15mm rozjechane), ale pordzewiały (bo koleś który czyścił kanały wodne nie smarował ich olejem po każdym płukaniu bloku) więc oddałem cały blok na sodowanie, które nie uszkadza powierzchni metalu. Można zedrzeć stempel z jajka albo farbe z puszki napoju gazowanego bez uszkodzenia powierzchni więc nie boje się że zebrało więcej niż szlif na 0,020" czyli 0,508mm plus 0,05 luzu pod tłok
Jak wróci do mnie obudowa rozrządu po napawaniu kanałów wodnych to wstawie fote jak wygąda amelinium po sodowaniu
Jako że szlifierz jakimś dziwnym trafem ma do zrobienia 3 bloki od mustangów i jeden od cheviego to ustawi raz maszyny i za tydzień zaczynam składanie silnika

- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła
Qźwa gdybym miał już bebechy do swojego to by miał 4 bloki
Napisz mi na PW gdzie sodowałeś i za ile ... ? Jak możesz podaj też mi namiary na swoją szlifiernie.
No coś czuję że na wrzesień się uzbroisz i wyruszysz w stronę zachodzącego słońca

No coś czuję że na wrzesień się uzbroisz i wyruszysz w stronę zachodzącego słońca

pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69