[TomS] 1966 Coupe

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_, Pavulon_, Hans

TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

[TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2011-08-29, 19:39

A więc zaczęła się moja przygoda z Mustangiem...
W związku z brakiem znajomości w USA postanowiłem poszukać czegoś na naszym "podwórku". Ofert spełniających moje kryteria nie było wiele i znalazłem w końcu auto które mi cenowo w miarę odpowiadało (bez silnika, z NY- więc rdza kompletna ale fajny był:)), jednak właściciel coś "kombinował" i przestał oddzwaniać- ponoć na wakacje wyjechał. Ale bardzo mu za to dziękuję bo w sumie znalazłem o niebo lepszą ofertę- parę groszy drożej ale jednak z Californii, zarejestrowany w PL i na chodzie. Po wstępnych oględzinach, jeździe próbnej, konsultacji z "lepszą połówka" padła decyzja... BIORĘ
I oto on:
MUSTANG COUPE 1966r
KOLOR: Czerwony (oryginał był jasny niebieski)
SILNIK: 286 CI 2V
SKRZYNIA: 3-biegowy automat
TAPICERKA: Czarna custom :dobani:
PRZEBIEG: :D
IMG_0462 m.jpg
Pierwsze, nieśmiałe spojrzenia
IMG_0467m.jpg
Powrót do domu i weekend z objazdem znajomych i rodziny... w sumie 600 km bez najmniejszych problemów. Jedyne co przeszkadza to brak wspomagania hamulców...

Samochód szybko trafił do warsztatu i zacząłem go rozbierać i zdzierać ok 5 warstw lakierów i podkładów. Na szczęście pod tyloma warstwami lakieru jest blacha!!! Kupując samochód który ma 45 lat myślałem że będzie to sito a tu taka miła niespodzianka. Na całym aucie do tej pory znalazłem tylko dwie małe dziurki na tylnych słupkach, dziurkę na drzwiach, dziurkę na rynience, dziurkę w bagażniku i powierzchniową rdzę na przednich panelach podłogi. Dziurki są wielkości ok 3-4 mm więc nie ma dramatu a rdza na panelach schodzi szczotką drucianą.
P1200639m.jpg
P1200728m.jpg
IMG_0512m.jpg
P1200739m.jpg
P1200787m.jpg
P1200791m.jpg
IMG_0525m.jpg
IMG_0526m.jpg
W miarę zdzierania powłok zastanawiam się jaki kolor nadwozia i wnętrza wybrać. Na razie koncepcja jest taka że chciałbym ciemną czerwień lub wiśnię z białymi pasami oraz czarne oryginalne wnętrze z czerwonymi pasami bezpieczeństwa i dołem deski rozdzielczej w kolorze nadwozia.

W miarę postępu prac będę wklejał nowe foty... A od forumowiczów liczę na konstruktywną krytykę ;)

Pozdrawiam i "back to work"



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: Pavulon_ » 2011-08-29, 20:47

witaj TomS,

widzę że nabyłeś autko z Siedlec, zgadza się ? dobrze że blacha jest w "california stanie" :D dobra baza do odnowy

tapicera do wymiany, to fakt, wygląda jak w Wartburgu :dobani:
kolorek doradzam oryginalny :wstyd: ale jak koniecznie chcesz inny to wybierz jakiś taki których nie ma teraz na ulicach, czerwony jest oklepany, wiśnia już lepsza ale jak wiśnia to wybierz emberglo czyli taka wyblakła wiśnia, generalnie miażdży system !



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: arek900 » 2011-08-29, 20:59

mogł bym spytać o cenę tej sztuki? :)
gratulacje i powodzenia w odnowie biologicznej, lada dzień czeka mnie podobne jak nie większe wyzwane ;)



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2011-08-30, 07:39

Rzeczywiście auto jest z Siedlec z Classic Mustang... Ogólnie polecam ich wszystkim bo uczciwie podchodzą do tematu.

Jeżeli chodzi o kolor auta to mam konkretne zadanie dla Mustanga po jego odnowieniu i chcę aby był bardzo rozpoznawalny. My, właściciele Mustangów mamy trochę inne podejście do tematu oryginalności auta, ale mi chodzi o to aby ten konkretny rzucał się w oczy- oczywiście bez przesady, nie może być np żółty, różowy itp.
Dlatego na czele listy jest wiśnia, chociaż emberglo dał mi dużo do myślenia :cool:
Przy okazji czy możecie polecić jakiegoś lakiernika który najlepiej jest w okolicach Warszawy (tak do 200- 300 km) i nie zedrze ze mnie skóry za polakierowanie auta?

Jeżeli chodzi o cenę jaką zapłaciłem to powiedzmy że skoro kosztował w ogłoszeniu 32 tyś to po delikatnych negocjacjach zmienił właściciela ;)



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2011-11-16, 17:35

Auto zostało obrane ze skóry i wypiaskowane:
IMG_0895.JPG
Wnętrze:
IMG_0898.JPG
Komora silnika:
IMG_0899.JPG
Podłoga wyjątkowo zdrowa:
IMG_0974.JPG
Wszystkie detale też dostały piachem:
IMG_0897.jpg
Blacharz jednak trochę popracuje:
IMG_0911.jpg
Po powrocie auta z piaskowania obawiałem się co z niego zostanie, ale jestem niesamowicie zadowolony że tak mało blacharskiej roboty będzie.



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: Pavulon_ » 2011-11-16, 22:01

gratuluje, miło widzieć tak zdrowego stanga z oryginalnymi blachami !



Patrickol
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2010-06-05, 00:28
Model: Convertible 1965
Silnik: V6 3.8

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: Patrickol » 2011-11-19, 19:15

Rowniez dolaczam sie do pytania wspr. lakiernika :) macie moze cos w okolicach Warszawy niedrogiego i dobrego :), wiem ze te dwie rzeczy rzadko ida w parze, ale moze cos takiego odkryliscie ?


Tam, gdzie zaczyna sie pasja, konczy sie ekonomia.

venceremos
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-04, 17:13
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: venceremos » 2011-11-22, 00:06

Miło zobaczyć auto, które wyszło spod naszej "ręki" :)
Miło też zobaczyć, że trafiło w inne dobre ręce, no i przede wszystkim, że spełnia oczekiwania nowego właściciela.
Co do lakiernika, to tak jak ktoś tu zauważył, trudno połączyć dobrą robotę z tanią robotą - polecam jednak człowieka, z którym współpracuję już od lat i który Mustangi i ich tajemnice zna na wylot - a jest to w tego typu przypadkach nieoceniona przewaga.
Namiar na jego warsztat znajdujący się 20 km od Siedlec znaleźć można na mojej stronie http://www.classicmustang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji zapraszam też do zapoznania się z naszą nową ofertą - w październiku byliśmy na zakupach w Kalifornii - owocem tych zakupów jest 9 samochodów, w tym 7 Mustangów, które mają dotrzeć do Gdyni 20.12. Teraz już można obejrzeć sobie na stronie sporo zdjęć i kilka filmików.
Zapraszamy!

Michał Szymani
http://www.classicmustang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
604 559 883



lituma1
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-27, 21:17
Kontakt:

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: lituma1 » 2011-12-31, 17:44

Gratuluję fajnego Mustanga. Sam się przymierzałem do kupna jakiegoś w Siedlcach, ale jak to w życiu bywa pewne wydarzenia pokrzyżowały moje plany. Może uda mi się zobaczyć coś z nowego transportu, który jest już w Polsce.


Zapraszam na mojego bloga
http://www.motobloger.pl

TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2012-02-22, 17:42

Oto najnowsze zdjęcia Mustanga. Jest on w trakcie ubierania i już widzę światełko w tunelu...
Sprawdza się jednak stara zasada, że stary samochód składa się 2x dłużej niż rozbiera :(
IMG_1242.jpg
Lakier jeszcze ciepły...
IMG_1241.jpg
IMG_1304.jpg
IMG_1327.jpg
Stanąłem jednak przy montażu podsufitki. Co za "inżynier" ją wymyślił...?! Trzeba będzie się chyba pogodzić z tym że nie będzie idealna.
Obiecałem sobie że auto wyjedzie z warsztatu o własnych siłach ostatniego dnia marca 2012 i jest szansa że tak się stanie- no chyba że zatrzyma mnie jakaś niespodzianka.

Pozdrawiam, Tomek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: rick » 2012-02-22, 17:50

fajny :super:



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2012-04-05, 20:33

Powoli nadchodzi wiekopomna chwila ukończenia ponad półrocznej pracy... Wnętrze już na 100%:
IMG_1359małe.jpg
IMG_1360.JPG
A dzisiaj przyszły nowe zabawki, bardzo świecące. Od razu znalazły sobie miejsce między głowicami:
IMG_1483 małe.jpg
Coraz bardziej mi się podoba :D



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: arek900 » 2012-04-19, 07:12

byłem, widziałem i dostałem kopa motywacyjnego!.
Rewelacja! :ok:



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2012-04-20, 16:08

arek900 pisze:byłem, widziałem i dostałem kopa motywacyjnego!.
Rewelacja! :ok:
Dziękuję za uznanie, w poniedziałek odbieram hamulce i we wtorek pierwsze jazdy próbne...



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [TomS] 1966 Coupe

Post autor: TomS » 2012-05-26, 11:56

Kropka na "i" został postawiona. Mustang został ukończony z pełnym powodzeniem. Pierwsza jazda testowa 150 km nie przyniosła żadnych problemów. Po prostu rewelacja :hurra:
Kilka zdjęć ukończonego auta:
P1240242-1.jpg
P1240245-1.jpg
P1240244-1.jpg
P1240262-1.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”