[gryfis] 1966 convertible 289

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

Boczkaja
Posty: 1
Rejestracja: 2015-05-26, 08:40
Model: cabrio
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Boczkaja » 2015-05-26, 08:45

Witam
Remontuje Mustanga 1966 Cabrio i potrzebuje parę informacji, czy jest mozliwość o nr. do Ciebie
Pozdrawiam Piotr



Gryfis
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-07, 15:27
Model: v8 cabrio 66
Silnik: V6 4.0
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Gryfis » 2015-06-20, 21:01

poszla na priva



Gryfis
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-07, 15:27
Model: v8 cabrio 66
Silnik: V6 4.0
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Gryfis » 2015-07-28, 09:49

wreszcie cos zaczelo sie dziac u mnie :) po wielu latach, nadal pozostaje kilka brakow ale juz blizej niz dalej :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d99 ... 122fc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e05 ... 8dd6a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/399 ... acd74.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek



Gryfis
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-07, 15:27
Model: v8 cabrio 66
Silnik: V6 4.0
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Gryfis » 2015-07-29, 08:42




Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Pavulon_ » 2015-07-29, 09:04

ładniutki, gratulacje finiszu renowacji. Dla mnie jednak trochę za wysoko siedzi. Wstaw jeszcze foty wnętrza i silnika.

p.s.poprawiłem wyświetlanie fotek. nastepnym razem na fotosiku zrób "kopiuj adres obrazka" i takie linki wstaw klikając uprzednio na "img"



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: simontlc » 2015-07-29, 09:28

Też rzuciło mi się to w oczy,że wysoko stoi ,mam taki sam problem, ale wynik ładny


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Gryfis
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-07, 15:27
Model: v8 cabrio 66
Silnik: V6 4.0
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Gryfis » 2015-07-30, 07:59

Cześć

według mnie tez wysoko stoi zwłaszcza przód, jednak nie wiem za bardzo co z tym zrobić :( Ciachnąć sprężynę?? Tył to stare resory wyhabrowane jednak siadły po 2 tyg :/ Jakieś porady ??

Proszę nie śmiać się z cięgła gazu , próbuję je ogarnąć :)

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: anbr64 » 2015-07-30, 08:39

Zmierz różnice pomiędz y tyłem a przodem, powinna wynosić ok 1-1,5cm. wtedy wyglada fajnie. Ja w swoim obciąłęm spręzyny. Róznica była ok 4cm. Teraz jest ok! To jedyny I najprostszy sposób na obniżenie.
Pozdrawiam ANBR64


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Gryfis
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-07, 15:27
Model: v8 cabrio 66
Silnik: V6 4.0
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Gryfis » 2015-07-30, 08:51

anbr64 pisze:Zmierz różnice pomiędz y tyłem a przodem, powinna wynosić ok 1-1,5cm. wtedy wyglada fajnie. Ja w swoim obciąłęm spręzyny. Róznica była ok 4cm. Teraz jest ok! To jedyny I najprostszy sposób na obniżenie.
Pozdrawiam ANBR64

a możesz zmierzyć jakie masz teraz wartości? u mnie jest 2 cm tył niżej :( ile obciąłeś? ile Ci to dało?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Rezor » 2015-07-30, 09:12

To zdecydowanie nie jest dobrze. Tu nie tylko rozchodzi się o wygląd ale i o właściwości jezdne. Prześwit z przodu powinien być mniejszy niż z tyłu poprawia to docisk auta do jezdni (taka naturalna dyfuzja)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: anbr64 » 2015-07-30, 13:26

Rezor pisze:To zdecydowanie nie jest dobrze. Tu nie tylko rozchodzi się o wygląd ale i o właściwości jezdne. Prześwit z przodu powinien być mniejszy niż z tyłu poprawia to docisk auta do jezdni (taka naturalna dyfuzja)
U mnie wycięte było ok 3/4 zwoju sprężyny. Przód opadł o ok 3,0 cm. Wcześniej róznica wynosiła 4,5cm Rezor, wszystko racja co napisałeś ale jeżdzę sam lub w 2 osoby z przodu więc z automatu go dociążam. Trzeba to też wziąć pod uwagę.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: Rezor » 2015-07-30, 13:30

Co do przycinania sprężyn jako pomoc doraźna: OK ale w dłuższej perspektywie radziłbym się zaopatrzyć w nowy zestaw. Przycinanie pasuje do Golfa 3ki ale nie do klasyka :P

EDIT:
Można np tak:
Obrazek


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

harry
Stowarzyszenie MKP
Posty: 410
Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: żółty
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: harry » 2015-07-30, 20:24

Witam
Jeszcze jedna metoda na obniżenie to dać spręzyny do kowala i bez problemu obniży
o 2 do 3cm.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: anbr64 » 2015-07-30, 23:45

Rezor pisze:Co do przycinania sprężyn jako pomoc doraźna: OK ale w dłuższej perspektywie radziłbym się zaopatrzyć w nowy zestaw. Przycinanie pasuje do Golfa 3ki ale nie do klasyka :P

EDIT:
Można np tak:
Obrazek
Rezor nikt z nas nie jest "palcem robiony". Zawieszenie mam fabrycznie nowe, łacznie z resorami, spręzynami I amortyzatorami. A trafiłem jak trafiłem. A kto mi zagwarantuje że następne zamówione spręzyny będa Ok? Ze w USA zapakują to co zamówie a nie to co im pod rękę wpadnie bo zalega na magazynie? A jaki mam wpływ na jakość sprężyny wykonanej przez chińskiego 13 latka? Zamówionego zamiennika nie dało się założyć Obciąć oryginał to najmniejsze zło konieczne! Nie kładę klasyka "na glebe" jak dres Golfa tylko równam przód z tyłem. Największe problemy są z tzw "przejściówkami" czyli 66/67/68/73 gdzie nie wiadomo za bardzo co jeszcze zostało ze starego modelu a wbudowano juz nowe. Ja mam np fabryczny blok 302 z przeznaczeniem na 289 bo taki został zamówiony. Jak zaczniesz to rozkminiać to co 3 miesiące coś nowego tylko czy od daty produkcji czy od daty zamówienia? Modyfikacje dotyczyły wszystkiego, zwłaszcza układu jezdnego a w mniejszym stopniu napędu. Są rozwiązania które w danym roczniku funkcjonowały tylko 2/3 miesiące a następnie zmodyfikowane stosowano przez pare następnych lat. I to jest urok tych aut!
Harry - kowal to metoda wg mnie gporsza od obcinania. Kowal zmniejsza skok spręzyny pomiedzy zwojami przez co istnieje realna szansa że spręzyna "się zejdzie" na wybojach. Poza tym musi ja najpierw rozhartować, ścisnąc I ponownie zahartować. Jestem zdecydowanie za obcięcieciem (mądrym) sprężyny.
Pozdrawiam ANBR64


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: [gryfis] 1966 convertible 289

Post autor: pieron » 2015-07-31, 10:34

Andrzeju dobrze napisane pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”