wał napędowy, przełożenia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wał napędowy, przełożenia
Aktualnie jedyny dostępny wał tuningowy do 3.7 jest tu:
focus.c-f-m.com/driveshaft-shop-1-piece-aluminum-or-carbon-fiber-driveshaft-for-2011-13-mustang-v6-3-7l-auto-and-manual.aspx
A taniej można go kupić powołując się na to forum i zamawiając telefonicznie:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... k-cfm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podobno coś się zaczęło pokazywać również na AM.
Może być potrzebny przy zmianie przełożeń aby śmigać vmax.
Fabrycznie 2005 ma max safe ok 220 na 3.31, ten około 235 na 2.xx, nie pamiętam dokładnie końcówki, więc 3.55 da bezpieczny max ok 200, na 3.73 ok 180.
Oczywiście zdarza się, że rozpadnie się przy trochę mniejszych prędkościach, skrę nie jest powiedziane, że nie wytrzyma więcej.
Odnosnie przełożeń, do tego modelu w auto i manualu ideałem wydają się 3.55 dla n/a, 3.73 to dla niektórych może być za dużo, 3.55 to górna granica dla doładowanego, optymalna 3.31.
Na 3.55 średnie zużycie powinno zostać takie samo, mniejsze w mieście, trochę większe w trasie.
Wkrótce relacja z dwóch takich v6 na 3.55.
focus.c-f-m.com/driveshaft-shop-1-piece-aluminum-or-carbon-fiber-driveshaft-for-2011-13-mustang-v6-3-7l-auto-and-manual.aspx
A taniej można go kupić powołując się na to forum i zamawiając telefonicznie:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... k-cfm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podobno coś się zaczęło pokazywać również na AM.
Może być potrzebny przy zmianie przełożeń aby śmigać vmax.
Fabrycznie 2005 ma max safe ok 220 na 3.31, ten około 235 na 2.xx, nie pamiętam dokładnie końcówki, więc 3.55 da bezpieczny max ok 200, na 3.73 ok 180.
Oczywiście zdarza się, że rozpadnie się przy trochę mniejszych prędkościach, skrę nie jest powiedziane, że nie wytrzyma więcej.
Odnosnie przełożeń, do tego modelu w auto i manualu ideałem wydają się 3.55 dla n/a, 3.73 to dla niektórych może być za dużo, 3.55 to górna granica dla doładowanego, optymalna 3.31.
Na 3.55 średnie zużycie powinno zostać takie samo, mniejsze w mieście, trochę większe w trasie.
Wkrótce relacja z dwóch takich v6 na 3.55.
Ostatnio zmieniony 2013-08-26, 11:44 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wał napędowy, przełożenia
Pierwszy pojechał, nowe, więc nie można było przybutować dla sprawdzenia, ale np prędkości vs rpm:
50-60 rpm 1000
90 rpm 1500
120 rpm 2200
A więc całkiem przyzwoicie, może nawet można się pokusić o 3.73:)
50-60 rpm 1000
90 rpm 1500
120 rpm 2200
A więc całkiem przyzwoicie, może nawet można się pokusić o 3.73:)
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: wał napędowy, przełożenia
i uzupełnienie.
trasa częstochowa - warszawa, około 1:00 w nocy więc mały ruch na drodze.
obroty 2000rpm
prędkość na zegarach 100km/h
prędkość GPS 99km/h
prędkość ustawiona na tempomacie
średnie spalanie na tym odcinku około 200km wchało się na wskazaniu między 7 a 8 l/100km , biorąc poprawkę na moje opony, i zmiany w silniku oraz programie.... nie jest źle
trasa częstochowa - warszawa, około 1:00 w nocy więc mały ruch na drodze.
obroty 2000rpm
prędkość na zegarach 100km/h
prędkość GPS 99km/h
prędkość ustawiona na tempomacie
średnie spalanie na tym odcinku około 200km wchało się na wskazaniu między 7 a 8 l/100km , biorąc poprawkę na moje opony, i zmiany w silniku oraz programie.... nie jest źle

- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: wał napędowy, przełożenia
ja dodam od siebie ze 3.73 w automacie i kolami 20" to wcale nie jest za duzo i pokusze sie o stwierdzenie ze doladowanie kompresorem zrobi z takiego auta potwora na starcie z problemami trakcyjnymi ale z duzym FUN jak to pisza w usra - dont fear the gear!
gdyby nie to ze planuje sie doladowywac to napewno bralbym 4.1!!!!!
gdyby nie to ze planuje sie doladowywac to napewno bralbym 4.1!!!!!
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: wał napędowy, przełożenia
Bart.... ale nie zapominaj, że ty masz model przed 2011 !!!!!
masz inne przełożenia w skrzyni, dla 2011+ 3.55 to tak jak 4.10 dla twojego...
a fabryczne 2.73 to mniej wiecej jak 3.31 dla twojego (czyli tak jak wiekszosc miala)
i fajne porownanie z czego to wynika:

z tego forum:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... -73-a.html
i jeszcze link do arkusza, można sobie samemu podstawić przełożenia i sprawdzić jak to wyjdzie
http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... _ratio.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
podstawiając przełożenia dla posiadanej skrzyni poniżej dla V6 od 2011, w tabelce sa dla V8 manualnej :
TRANSMISSION
Standard 6-speed manual
Gear ratios
1st 4.236
2nd 2.538
3rd 1.665
4th 1.238
5th 1.00
6th 0.70
Final drive 2.73 or 3.31
Optional 6-speed automatic
1st 4.171
2nd 2.340
3rd 1.521
4th 1.143
5th 0.867
6th 0.691
Final drive 2.73 or 3.31
Dobrze wypełniając, można policzyć, że dla dyfra 3,55 i skrzyni automatycznej od 2011r, na 2 biegu przy 100km/h będziemy mieli około 6400RPM, czyli jeszcze przed odcinką
... na 2 biegu spokoinie do około 110km/h pojedzie.
zmieniając przełożenie na 3,55 zwiekszamy i to bardzo przyspieszenie do 100km/h
masz inne przełożenia w skrzyni, dla 2011+ 3.55 to tak jak 4.10 dla twojego...
a fabryczne 2.73 to mniej wiecej jak 3.31 dla twojego (czyli tak jak wiekszosc miala)
i fajne porownanie z czego to wynika:

z tego forum:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... -73-a.html
i jeszcze link do arkusza, można sobie samemu podstawić przełożenia i sprawdzić jak to wyjdzie

http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... _ratio.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
podstawiając przełożenia dla posiadanej skrzyni poniżej dla V6 od 2011, w tabelce sa dla V8 manualnej :
TRANSMISSION
Standard 6-speed manual
Gear ratios
1st 4.236
2nd 2.538
3rd 1.665
4th 1.238
5th 1.00
6th 0.70
Final drive 2.73 or 3.31
Optional 6-speed automatic
1st 4.171
2nd 2.340
3rd 1.521
4th 1.143
5th 0.867
6th 0.691
Final drive 2.73 or 3.31
Dobrze wypełniając, można policzyć, że dla dyfra 3,55 i skrzyni automatycznej od 2011r, na 2 biegu przy 100km/h będziemy mieli około 6400RPM, czyli jeszcze przed odcinką

zmieniając przełożenie na 3,55 zwiekszamy i to bardzo przyspieszenie do 100km/h
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: wał napędowy, przełożenia
i jeszcze dla tych co nie wiedzą jak to policzyć, taka sama tabelka dla silnika V6 2011, skrzynia automat i dyfer 3,55.
62mph to oczywiście 100km/h
62mph to oczywiście 100km/h
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: wał napędowy, przełożenia
masz racje konrad - ja pisze o swoim 05-09 i na dodatek automacie, bo to podobno tez roznica 

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wał napędowy, przełożenia
Tak, jest różnica.bart pisze:masz racje konrad - ja pisze o swoim 05-09 i na dodatek automacie, bo to podobno tez roznica
- Radziu
- Forumowicz
- Posty: 496
- Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
- Model: 2012 Premium Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: wał napędowy, przełożenia
Paweł, czy ja dobrze rozumiem, że zmiana na 3,53 da bezpieczny max ok 200km/h, ale tylko jeśli wcześniej wymienisz wał na alu? jest aż taki spadek max speed przez to przełożenie?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wał napędowy, przełożenia
3.73 to ok 180km/h, 3.55 około 200, 3.31 220, tak szacunkowo, mówię o prędkościach przy jakich wał może wpadać już w wibrację.