Strona 1 z 1

GT 2015 a LSD i Torsen

: 2015-10-05, 22:33
autor: morphling
Witam,


Panowie i Panie,

Mam pytanie co do wyposażenia nowych GT, czy w tej wersji ford daje szpere (LSD) nie znalazłem info na ten temat w katalogu, ale jednocześnie nie ma w nim mowy o TORSEN który "powinien być" bazowym wyposażeniem modelu. katalog i wiedza sprzedawców jest dość skąpa... może dlatego, że jest to nowe auto a może dlatego, że salony forda sprzedają raczej mondeo a nie mustangi.
Z ciekawostek powiem, że sprzedawca w salonie w Łodzi zaproponował mi mondeo bo to lepsze auto ze względu na pojemność bagażnika :szok:

Próbuję doszukać się różnic między mustangami oferowanymi na rynku US i EU... wygląda na to, że większość pakietu performance jest standardem w EU ale nie wszystko, czy ktoś może już pochylił się nad tym tematem i wyważam otwarte drzwi?

pozdrawiam,
Alex

Re: GT 2015 a LSD i Torsen

: 2015-10-05, 22:58
autor: kkk
Według mojej specyfikacji jest:
3.55 ratio limited slip axle


Więcej:
INFORMACJA PRASOWA
Aktualności dotyczące firmy Ford, zdjęcia oraz filmy w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronach prasowych
firmy Ford Motor Company http://fordmedia.eu" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://media.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Odwiedź nas na http://www.twitter.com/FordEu" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://www.youtube.com/fordofeurope" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/fordofeurope" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.twitter.com/FordEu" onclick="window.open(this.href);return false;
FORD MUSTANG – SPECYFIKACJE WERSJI EUROPEJSKIEJ
NADWOZIE
Konstrukcja
Nadwozie samonośne, stalowe, spawane, pokrywa silnika i przednie błotniki z blachy aluminiowej
Wersje nadwoziowe
Fastback i kabriolet; kierownica po lewej lub po prawej stronie
Montaż końcowy
Flat Rock, Michigan, USA
SILNIK
2,3 litra EcoBoost
5,0 litra Ti-VCT V8
Materiały
Aluminiowy blok i głowica
Aluminiowy blok i głowice
Kolektor dolotowy
Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi
Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi i przepustnicami regulacji strumienia powietrza dolotowego
Kolektor wydechowy
Trzykanałowy, zintegrowany z aluminiową głowicą
Rurowy, ze stali nierdzewnej
Układ rozrządu
DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu
DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu
Średnica/skok zaworu
Ssanie 31 mm/8,31 mm
Wydech 30 mm/7,42 mm
Ssanie 37,3 mm/13 mm
Wydech 31,8 mm/13 mm
Tłoki
Aluminiowe, odlewane
Aluminiowe, odlewane
Korbowody
Stalowe, kute
Stalowe, kute
Zapłon
Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach
Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach
Średnica cylindra x skok tłoka
87,55 mm x 94 mm
92,2 mm x 92,7 mm
Pojemność skokowa
2300 cm3
4951 cm3
Stopień sprężania
9,5:1
11,0:1
Sterowanie pracą silnika
PCM (sterownik układu napędowego)
PCM (sterownik układu napędowego)
Moc maksymalna
>309 KM (227 kW) przy 5500 obr/min (szacunek na podstawie specyfikacji dla USA)
>426 KM (313 kW) przy 6500 obr/min (szacunek na podstawie specyfikacji dla USA)
Maksymalny moment obrotowy
>407 Nm @ 2500-4500 obr/min (szacunek na podstawie specyfikacji dla USA)
>529 Nm @ 4250 obr/min (szacunek na podstawie specyfikacji dla USA)
Pojemność zbiornika paliwa
59 l
61 l
Układ paliwowy
Wtrysk bezpośredni
Wtrysk sekwencyjny, wielopunktowy, sterowany elektronicznie
Olej silnikowy
5,7 l z filtrem, 5W-30 (wymiana co 16.000 km)
7,6 l z filtrem, 5W-20 (wymiana co 16.000 km)
Aktualności dotyczące firmy Ford, zdjęcia oraz filmy w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronach prasowych
firmy Ford Motor Company http://fordmedia.eu" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://media.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Odwiedź nas na http://www.twitter.com/FordEu" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://www.youtube.com/fordofeurope" onclick="window.open(this.href);return false;
2
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Układ
Napęd kół tylnych, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu
PRZEKŁADNIA
2,3 l EcoBoost
5,0 l Ti-VCT V8
Wyposażenie standardowe
Sześciobiegowa manualna, z asystentem ruszania na wzniesieniu
Przełożenia
1
4,236
3,657
2
2,538
2,430
3
1,665
1,686
4
1,238
1,315
5
1,00
1,00
6
0,834
0,651
Przekładnia główna
3,55:1
3,55:1
Wyposażenie opcjonalne
Sześciobiegowa automatyczna, z łopatkami przy kierownicy
Przełożenia
1
4,17
2
2,34
3
1,52
4
1,14
5
0,87
6
0,69
Przekładnia główna
3,55:1
ZAWIESZENIE KÓŁ
Przód
Niezależne, kolumny MacPherson, dwuprzegubowe wahacze i rurowy drążek stabilizatora
Tył
Niezależne, zintegrowane wielodrążkowe ze sprężynami śrubowymi, stabilizatorem pełnym, amortyzatorami dwururowymi (2,3 l EcoBoost) lub amortyzatorami jednorurowymi (V8)
UKŁAD KIEROWNICZY
Typ
Elektrycznie wspomagany, zębatkowy
Przełożenie
16:1
Średnica zawracania (między krawężnikami)
12,2 m
Aktualności dotyczące firmy Ford, zdjęcia oraz filmy w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronach prasowych
firmy Ford Motor Company http://fordmedia.eu" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://media.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Odwiedź nas na http://www.twitter.com/FordEu" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://www.youtube.com/fordofeurope" onclick="window.open(this.href);return false;
3
HAMULCE
2,3 l EcoBoost
5,0 l Ti-VCT V8
Typ
Tarczowe, wspomagane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac
Tarczowe, wspomagane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac
Przód
Tarcze wentylowane 352 mm x 32 mm, czterotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe 46 mm
Tarcze wentylowane 380 mm x 34 mm, sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe Brembo 36 mm
Tył
Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny
Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny
KOŁA I OPONY
Standard
Opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9
Przód: opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9 Tył: opony 275/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9,5
WYMIARY
Fastback
Kabriolet
WYMIARY ZEWNĘTRZNE
Rozstaw osi
2720
2720
Długość
4784
4784
Szerokość
1916
1916
Wysokość
1381
1394
Rozstaw kół przód/tył
1570/1637
1570/1637
WYMIARY WEWNĘTRZNE
Ilość miejsc
4
4
Odległość od siedziska do dachu z przodu
955
956
Maksymalna ilość miejsca na nogi z przodu
1131
1131
Szerokość na wysokości ramion z przodu
1430
1430
Szerokość na wysokości bioder z przodu
1395
1395
Odległość od siedziska do dachu z tyłu
884
907
Maksymalna ilość miejsca na nogi z tyłu
777
783
Szerokość na wysokości ramion z tyłu
1327
1135
Szerokość na wysokości bioder z tyłu
1203
1111
Aktualności dotyczące firmy Ford, zdjęcia oraz filmy w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronach prasowych
firmy Ford Motor Company http://fordmedia.eu" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://media.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Odwiedź nas na http://www.twitter.com/FordEu" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://www.youtube.com/fordofeurope" onclick="window.open(this.href);return false;
4
OBJĘTOŚCI
Objętość przestrzeni pasażerskiej
2392 l
2287 l
Pojemność bagażnika
408 l
332 l
Uwaga: podane parametry techniczne mają charakter wstępny i odpowiadają stanowi rzeczywistemu w chwili przekazywania niniejszych materiałów do publikacji, jednakże w związku z prowadzoną przez firmę Ford polityką stałego udoskonalania wytwarzanych produktów, zastrzega się prawo do zmiany danych w dowolnej chwili bez uprzedniego powiadomienia.
# # #
Informacje o firmie Ford Motor Company
Ford Motor Company z centralą w Dearborn, w stanie Michigan w USA, wytwarza i sprzedaje pojazdy na sześciu kontynentach, zatrudniając około 181 tys. pracowników i prowadząc produkcję w 65 zakładach na całym świecie. Obecnie do koncernu należą marki samochodów Ford i Lincoln. Firma świadczy także szeroką gamę usług finansowych za pośrednictwem spółki Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat produktów i aktualnej oferty rynkowej można znaleźć odwiedzając witrynę internetową http://www.corporate.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 47 tys. pracowników we własnych oddziałach i łącznie około 67 tys. osób po uwzględnieniu spółek typu joint venture oraz działalności nieskonsolidowanej. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 22 oddziały produkcyjne (13 spółek całkowicie zależnych lub skonsolidowanych typu joint venture oraz 9 nieskonsolidowanych typu joint venture). Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford Motor Company. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.

Re: GT 2015 a LSD i Torsen + lakier

: 2015-10-06, 00:58
autor: morphling
Dzięki, za szybką i kompleksową odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie... lakier. jeżeli komponenty są wytwarzane w jednym miejscu to standardowo powinna obowiązywać jedna paleta kolorystyczna: kilka kolorów metalizowanych i standardowych (z reguły o mniejszej twardości i grubości). gdy porównuję specyfikację kolorystyczną krajów EU to nie wiem co myśleć... kolor który w Polandi jest uważany za standardowy jest w Czechach za dopłatą. skupmy się na dwóch o których myślę: biały (oxford white) i czary (black) - nomenklatura z katalogu PL.

Polska: Biały - Free / Czarny -Free
Czechy: Biały - Free / Czarny - 17 400 koron
UK: Biały Oxford White solid - 250 funtów / czarny (jedyny czarny występujący w palecie to shadow black metalic) - 595 funtów
Niemcy: Biały (Liquid Wise) - Free / czarny (iridium schwartz) - 700 euro
USA: biały (oxford white) - free / czarny (black) - free

O co tu chodzi? przecież auta powinny być lakierowane w fabryce i przejeżdżać/przypływać gotowe z Michigan, USA (czy coś mi umknęło i lakierowanie następuje na każdy kraj oddzielnie?)
Nie za bardzo rozumiem takie różnice, zwłaszcza w EU...

Pozdrawiam,
Alex

Re: GT 2015 a LSD i Torsen

: 2015-10-06, 09:51
autor: kkk
Wszystko sie zgadza z lakierami.
W 2015 czarny byl niemetalic, od 2016 wchodzi black metalic.
Widocznie w czechach i UK juz zaktualizowali cennik, bo pojawia sie wprost slowo metalic w nazwie, stad wyzsza cena.
Polski cennik jak zwykle w tyle :)