
RUNDA 1
17 kwietnia 2011
Warszawa
(Lotnisko Bemowo)
RUNDA 2
15 maja 2011
Lublin
(ul. Jana Pawła II)
RUNDA 3
czerwiec 2011
Śląsk
(szczegóły w lutym 2011)
RUNDA 4
17 lipca 2011
Kołobrzeg
RUNDA 5
wrzesień
FINAŁ
(szczegóły w lutym 2011
W Polsce też kiedyś robiono takie zabawki. Największy silnik okrętowy, który zbudowano w poznańskim Cegielskim miał (chyba) 29 000 km i wysokość jednopiętrowego domkusławekw pisze:a ja myślałem, że tylko Caterpillar produkuje takie giganty...PMN pisze:Jeśli dobrze widzę, jest jeden z większych obecnie produkowanych silników okrętowych - dwie firmy mają takie w ofercie, jedna z nich to MAN.
Największy obecnie silnik tłokowy ma 14 cylindrów, ponad 100 000KM
Niestety jest mało kompaktowy - niecałe 30m długości i 2300ton masy silnika.
Co ciekawe (jakby dotychczasowe informacje nie były takie), jest to dwusuwowy turbodiesel
Pojemność (dla 14cyl) 25480litrów.
Moment obrotowy to...: 7,603,850Nm, przy 102RPM
Ile to pali? - ktoś pewnie spyta.
Otóż, przy pełnym obciążeniu wtryskiwane jest ok.160g paliwa do jednego cylindra w czasie jednego cyklu pracy.
Aż boję się przeliczać ile to wychodzi dla 14cyl na godzinę
edit:
znalazłem. Dla chcących poczytać więcej:
1. MAN
http://viewer.zmags.com/publication/85f ... f6afef/100
2. Wärtsilä - obcenie największy i najmocniejszy:
http://www.wartsila.com/,en,press,0,tra ... 302A,,.htm
super wynikpkarol1 pisze:moj najlepszy czas jak do tej pory to 12.4@ 115mph(186km/h)
no to wymien te poloski na steeda i bedzie ok,bo na tych gumowanych torach start jest bdb ale wszystko wlasnie leci..03-04 cobry maja Independent Rear Suspension, znane za latwa lamiace sie pol-oski. w ta wiosne moim celem jest 11 sekund.
mocniejsze poloski kosztuja okolo $1500, jedyne modyfikacje jakie mam zrobione do tylu to Billetflow IRS Brace i tyle, wiecej pieniedzy w IRS nie pakuje bo wole predzej czy pozniej wymienic na Solid Rear Axle i sie nie martwic poloskami itp.koral pisze:no to wymien te poloski na steeda i bedzie ok,bo na tych gumowanych torach start jest bdb ale wszystko wlasnie leci..
tak, 2003 i 2004 mialy supercharged DOHC v8 i fabrycznie 390 konikoral pisze:piekna masz ta cobre, ja nie rozumiem ludzi ktorzy u nas majac ok 40tys usilnie szukaja modelu 2005+ czesto kupujac po dzwonach, zamiast wlasnie kupic cobre z lat 98-2004,chyba w 2003 dostaly mocniejszy silnik,no a sa lekkie i mi osobiscie ta buda tez sie b.podoba a Twoja cobra jest tego doskonalym przykladem
15 and 16" calowe felgi na tyle z oponami na tor (slicks), no i sporo wagi wyciagnac czyli wywalic siedzenie pasazera, tylne siedzenie (obecnie mam rear seat delete kit, ktorego tam nie bylo jak ostatnio bylem na torze), opone zapasowa, przedni sway bar (sorry, nie wiem jak sie to po polsku nazywa haha), i z bagaznika amp rack.koral pisze:a jak chcesz zmodyfikowac cobre zeby robi³a 11stki ?