Moze ktos ma jakis pomysl. Brakuje mi wiedzy w tym temacie zeby cos wymyslic sensownego, ale zaczne od poczatku.
Jakis raz na tydzien wyskakiwala mi kontrolka CHECK ENGINE od kiedy kupilem auto - blad zawsze ten sam P0430 czyli na polski - wydajność systemu katalitycznego poniżej normy [Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)]. Wiekszosc stron internetowych ktore omawiaja ten blad mowi o przyczynach takich jak:
niska wydajnosc katalizatora
nieszczelnosc ukladu wydechowego
bledne odczyty sond lambda
Od tygodnia mam nowy blad P0401 - zbyt niski przeplyw na zaworze EGR [Insufficient EGR Flow], mozliwe przyczyny to:
DPFE (differential pressure feedback EGR) sensor podaje bledne odczyty
Niedrozny przewod do zaworu EGR
Zuzyty zawor EGR lub zbyt niskie cisnienie przeplywu zeby go otworzyc
Problem w tym ze o ile pierwszy blad pojawial sie sporadycznie to blad P0401 pojawia sie od nowa przy kazdej jezdzie po rozgrzaniu silnika. Obydwa bledy nie powoduja zadnych niezwyklych zachowan samochodu. wszystko dziala tip-top. Tzn. od kiedy pojawia sie ten drugi blad pierwszy juz sie nie wyswietla.
Moje pytanie jest takie, czy te bledy moga byc powodowane przez jeden problem, czy moga byc ze soba powiazane, obydwa dotycza w sumie ukladu wydechowego tak jakby.
W samochodzie moim kolektory wylotowe sa szczelne jeszcze ale z tego co ustalilem z mechanikiem powoli sie rozszczelniaja, przy dodawaniu gazu sluchac swiergot, ale jeszcze nic ponoc nie ucieka. Wg. mechanika mam czekac az sie pogorszy, narazie nie ma co sie martwic.
Zastanawiam sie co zrobic. Zmieniac zawor EGR z calym tym dodatkowym osprzetem? Poczekac az poza kontrolka CHECK ENGINE zacznie sie cos dziac namacalnego?
Moj skaner daje mozliwosc podgladu odczytow sensorow na zywo ale nie wiem na co mam zwracac uwage...Tam sa po prostu rozne wartosci ktore sa wieksze, mniejsze, bogate, ubogie, napiecia na sondach...skad mam wiedziec czy odbiegaja od normy skoro nawet nie wiem jaka jest ta norma...?
To wszystko wydaje sie byc bardzo ciekawe, duza frajda jakby to rozwiazac samemu ale nie wiem od czego zaczac...
Wczoraj pojezdzilem autem z podpietym kopmuterem, generalnie pedal w podlodze gdzie sie tylko dalo, zeszlo mi cwierc baku paliwa no ale chcialem go konretnie sprawdzic. Odczyty mi nic nie wyjasnily. Nie wiem po prostu na co patrzec. Sondy lambda, wtryski? Blad P0401 pojawil sie oczywiscie znowu, samo auto jednak zachowuje sie perfekcyjnie...
Bledy OBD2 P0430 i P0401
Moderatorzy: stang232, celibad
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
jak slychac swiergot to znaczy ze sa rozszczelnione. do wydechu dostaje sie wiecej powietrza (ale nie do silnika), skutkuje to odczytem biednej mieszanki na sondach i zarazem zwiekszeniem dawki paliwa w silniku, ktory defacto nie potrzebuje wiecej paliwa, bo rzeczywiscie ma dobry sklad mieszanki (sondy wariuja).
objawia sie to rowniez zwiekszonym zuzyciem paliwa.
a katalizatory rowniez beda w takiej sytuacji wariowaly.
objawia sie to rowniez zwiekszonym zuzyciem paliwa.
a katalizatory rowniez beda w takiej sytuacji wariowaly.
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Przyczyn może być wiele, ale możesz sprawdzić czy EGR nie jest zapchany,odkręcasz 2 śruby i sprawdź czy dziura nie jest zapchana. Często wysiada DPFE sensor, a kod p430 też miałem u siebie, tylko,że ja nie mam już fabrycznego wydechu (brak katow i X Pipe) i musiałem wyłączyć programatorem tylne sondy.Masz wydech seryjny?Jak masz live data to sprawdź jakie są napięcia na poszczególnych sondach po nagrzaniu. Tak naprawdę p430 może być związany z awaria sondy a jest ich 4
Poniżej masz CV 98 jak będziesz musiał wymienić EGR.
Poniżej masz CV 98 jak będziesz musiał wymienić EGR.
- Załączniki
-
- egr_CV_98.pdf
- (37.73 KiB) Pobrany 620 razy
- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
Dzieki. Czekalem na tak rzetelne odpowiedzi. Podgladalem live data ale nie za bardzo wiem jakie napiecia powinny miec sondy wiec nie wiem czy odbiegaja od normy czy tez nie. Po czym to poznac. Wydech fabryczny...jeszcze...chce zalozyc flowmastery. Narazie nie chce wymieniac zaworu EGR czy sond, byc moze to nie jest konieczne, natomiast jezeli mam nieszczelnosc na wylocie to na pewno musze to zrobic wczesniej czy pozniej, tym bardziej, jak sie okazuje, wplywa to na konsumpcje paliwa co by tlumaczylo dosc wysokie splalanie. Zastanawiam sie tylko czy do wymiany uszczelek pod kolektorami trzeba unosic silnik...malo tam miejsca. Wydaje mi sie ze w przypadku koniecznosci podniesienia silnika cala operacja moze byc dosc droga...
Dzieki jeszcze raz.
Dzieki jeszcze raz.
www.roadrunners.pl
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Powinno oscylować napięcie 0-1V (w praktyce u mnie 0,2-0,8V), w zasadzie najważniejsze żeby nie stało w miejscu - u mnie zepsuta sonda ciągle pokazywała 0.05. Co do wydechu w Mustangu SN 95 4.6 2v można wymienić kolektory i uszczelki ale jest to cholernie czasochłonne,ze względu na dojście, poszukaj na forach CV na pewno jest jakiś opis. Moim zdaniem problemem nie są uszczelki a DPFE sensor, jak wyeliminujesz zapchanie EGR. To częsta awaria w 4.6.
- tomek.ciupak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2014-03-25, 11:10
- Model: 1999
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żółty
Re: Bledy OBD2 P0430 i P0401
Żeby nie otwierać nowego tematu napiszę w tym. Otóż kupiłem Mustanga IV z silnikiem 3.8 i pali mi się CheckEngine. Odczytałem błędy i mam właśnie P0430 oraz P0401. Chwilę jeździłem i wykasowałem błędy - check enginge już się nie pojawiło mimo że gasiłem silnik itp. Dopiero następnego dnia, gdy uruchamiałem zimny silnik, błędy znowu wyskoczyły (nie wiem czy oba bo jeszcze nie sprawdziłem - dziś to zrobię). Podejrzewam sondę bo one chyba do prawidłowego działania potrzebują odpowiedniej temperatury i chyba nawet czasami były podgrzewane. Co myślicie o mojej teorii? Co jeszcze w układzie wydechowym jest zależne od temperatury?