
Mam zamiar kupić Mustanga III generacji, interesują mnie tylko auta z 5.0 pod maską, najlepiej notchback (sedan), choć nie koniecznie (byle nie cabrio), i mam w związku z tym kilka pytań:
- jak wygląda dostępność części? Podobno sporo gratów mechanicznych czy zawieszeniowych pasuje od SN95? A co z blachami, lampami, elementami wnętrza itp? Z czym jest najgorzej? Jest jakaś różnica w dostępności gratów do aut z początku produkcji w porównaniu do tych po lifcie?
- jak odróżnić 4.2 od 5.0 i różne wersje 5.0 jeśli w danym roczniku występowało ich kilka (np w 84 i 85 roku były 2 warianty mocy)? Z tego co wiem nie ma żadnych numerów? Nie chciałbym odkryć po zakupie że np 210 konne 5.0 to tak naprawdę 165 konny kastrat, albo nie daj boże 4.2.
- kupując foxa z automatem proszę się o kłopoty, czy te skrzynie są raczej bezproblemowe? Automat dużo traci na osiągach w porównaniu do manuala, czy nie ma tragedii?
- jakie są typowe bolączki tych aut i na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki i miejsca którym trzeba się szczególnie dokładnie przyjrzeć, gdzie najczęściej gniją, itp
- czy te auta były kiedykolwiek oficjalnie sprzedawane w europie? Ogłoszeń jest mało, ale stosunkowo często trafiają się auta z wczesnych roczników w krajach beneluxu, zbieg okoliczności, czy były tam w sprzedaży?
- nie jestem na bieżąco z przepisami, można sprowadzić auto w tym wieku np z Niemiec, czy jest jakieś ograniczenie? U nas foxów jak na lekarstwo, zwłaszcza z V8 pod maską, więc może warto wyskoczyć za miedzę? Tam też szału nie ma, ale zawsze to większa szansa że się coś ciekawego znajdzie