"Moje pasy się nie blokją"
Moderatorzy: stang232, celibad, Rezor
"Moje pasy się nie blokją"
Znalazłem taki tekst w tym wątku
viewtopic.php?f=83&t=4331" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja miałem ten sam problem (co bardzo mnie irytowało), więc postanowiłem to rozeznać minionej soboty i rozebrałem cały bok (plastyk) i tylne siedzenie (inne rzeczy do zrobienia).
Do tej pory pasy z którymi miałem doczynienia blokowały się po mocniejszym pociągnięciu - nawet te przy tylnym siedzieniu, a te przednie nie.
Po rozebraniu okazało się że mechanizm posiada pod spodem mały ciężarek zawieszony na krzywym mini-drążku (same zębatki są troche pod kątem) z taką podpórką-tarczką na górze, która (jak się ciężarek przechyli - głównie do przodu pojazdu ) podnosi taką blaszkę która z kolei blokuje zębatki rolki pasa. (ufff... ale zdanie)
Czyli są to w pełni bezwładnościowe pasy, ale bazjące na bezwładności pojazdu.
Tak sobie pomyślałem, że może kogoś to również irytuje, a nie spotkałem tu wyjaśnienia więc napomknę o tym.
Istnieje również szansa że o czymś nie wiem i źle to interpretuję - w takim razie będę wdzięczny za korektę.
viewtopic.php?f=83&t=4331" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja miałem ten sam problem (co bardzo mnie irytowało), więc postanowiłem to rozeznać minionej soboty i rozebrałem cały bok (plastyk) i tylne siedzenie (inne rzeczy do zrobienia).
Do tej pory pasy z którymi miałem doczynienia blokowały się po mocniejszym pociągnięciu - nawet te przy tylnym siedzieniu, a te przednie nie.
Po rozebraniu okazało się że mechanizm posiada pod spodem mały ciężarek zawieszony na krzywym mini-drążku (same zębatki są troche pod kątem) z taką podpórką-tarczką na górze, która (jak się ciężarek przechyli - głównie do przodu pojazdu ) podnosi taką blaszkę która z kolei blokuje zębatki rolki pasa. (ufff... ale zdanie)
Czyli są to w pełni bezwładnościowe pasy, ale bazjące na bezwładności pojazdu.
Tak sobie pomyślałem, że może kogoś to również irytuje, a nie spotkałem tu wyjaśnienia więc napomknę o tym.
Istnieje również szansa że o czymś nie wiem i źle to interpretuję - w takim razie będę wdzięczny za korektę.
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: "Moje pasy się nie blokją"
To są tak zwane "aktywne pasy bezpieczeństwa" (mnie osobiście denerwują). A oparcia foteli blokują Ci się jeszcze?
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Pasażera - chodzi o przechył do przudu? Kierowcy w ogóle nie mam blokady i lata luźno.
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Ja z tymi pasami odkryłem to dopiero podczas tegorocznego MR Przy gwałtownym hamowaniu w górach nagle zaczynały blokować W jakimże ja bylem szoku, tym bardziej, że zdążyłem w miedzy czasie zamówić nowe Co do foteli to żaden mi się nie blokuje, tzn. w samochodzie, bo kiedy były wyjęte to blokowały się oba
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Uściśle - pasażera się daje regulować i chodzi na ogół luźno, ale czasem się przycina. Kierowcy - static - tyle że mogę je przechylić do przodu i żadnych blokad.
No szkoda tych zakupów jak się okazują dobrę rzeczy. Ja tak pompkę od paliwa kupiłem i nawet bak zdjąłem jak nie chciała załapać. Ale przed wyjęciem pompki sprawdziłem napięcia na kablach i nie było. Powodem był niestykający przekaźnik pompki znajdujący się pod fotelem kierowcy - wystarczył pstryczek i paliwo leci, a pompka leży...
No szkoda tych zakupów jak się okazują dobrę rzeczy. Ja tak pompkę od paliwa kupiłem i nawet bak zdjąłem jak nie chciała załapać. Ale przed wyjęciem pompki sprawdziłem napięcia na kablach i nie było. Powodem był niestykający przekaźnik pompki znajdujący się pod fotelem kierowcy - wystarczył pstryczek i paliwo leci, a pompka leży...
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: "Moje pasy się nie blokją"
U mnie nie blokują się oba. Ponoć wynika to z dziwacznej konstrukcji blokady, w której znajduje się magnesik, który z czasem traci swoje właściwości magnetyczne.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-09-01, 17:20
- Model: '82 Fox Notch
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Dzięki za wyjaśnienie!
Miałem zamawiać pasy które były na mojej liście jako niesprawne a tu taka niespodzianka Temat mój i jeszcze na targach w tym roku rozmawiałem o tym z bathrustem. Innym problemem w pasach jest fakt popękania plastików przytrzymujących metalową wkładkę przy klipsie wiszącym na pasie, przez co metal swobodnie się wysuwa i klips może odczepić się od pasów...
A siedzenia mi również się nie zatrzaskują ale to chyba norma...
Teraz walczę z pompom wspomagania, ale to już w innym temacie...
Edit: btw - rysik, pamiętam miałem kupić od Ciebie tego Mustanga dokładnie rok temu pisaliśmy, zanim kupiłem obecnego białego dobrze, że został w rodzinie
Miałem zamawiać pasy które były na mojej liście jako niesprawne a tu taka niespodzianka Temat mój i jeszcze na targach w tym roku rozmawiałem o tym z bathrustem. Innym problemem w pasach jest fakt popękania plastików przytrzymujących metalową wkładkę przy klipsie wiszącym na pasie, przez co metal swobodnie się wysuwa i klips może odczepić się od pasów...
A siedzenia mi również się nie zatrzaskują ale to chyba norma...
Teraz walczę z pompom wspomagania, ale to już w innym temacie...
Edit: btw - rysik, pamiętam miałem kupić od Ciebie tego Mustanga dokładnie rok temu pisaliśmy, zanim kupiłem obecnego białego dobrze, że został w rodzinie
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Taa, w sumie to i żona teraz jest zadowolona (ale trzeba było przekonywać...) Powiem Ci że najgorsza jest niewiedza o budowie - z czasem coraz lepiej go poznaje, tylko żeby jeszcze dostęp do części był lepszy.GreyD pisze:
Edit: btw - rysik, pamiętam miałem kupić od Ciebie tego Mustanga dokładnie rok temu pisaliśmy, zanim kupiłem obecnego białego dobrze, że został w rodzinie
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Rysik, jak chcesz to moge podeslac Ci manuala do Foxa, skopiujesz sobie i mi odeslesz
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Jaaa, super by było - ja mam "Haynes Repair Manual", i parę razy mnie poratowała, ale i tak często nie ma tam pewnych szczegółów których czasem potrzebowałem. A Ty co masz?
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Mam Haynesa i Chiltona Jak co to na PW daj adres i damy rade GreyD Ciebie tez to dotyczy
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-09-01, 17:20
- Model: '82 Fox Notch
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: "Moje pasy się nie blokją"
Haynes u mnie gości i daje z nim radę z rzeczami które dotychczas robiłem. Jeżeli będę potrzebował jakiś porad będę wiedział do kogo zgłaszać się pierwszego Dzięki
Re: "Moje pasy się nie blokją"
A jak to jest w Chiltonie - czy są generalnie te same informacje co tej drugiej czy w pewien sposób różne?
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8