LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-05-26, 15:57

Hej,
Emulator mam już od jakiegoś tygodnia zamontowany..
Zrobiłem tak jak pisałeś, zwiększyłem ciśnienie do 1,3 bar.



A w związku z napięciem, to poniżej filmik, tylko nie jestem pewien co do tego czy wybrałem odpowiednie wskaźniki.



Nie wiem, też czy czy te sondy dobrze działają, bo ostatnio wyskoczył mi check engine związany z błędem katalizatora. U mechanika powiedzieli, że jest to naturalne zużycie katalizatora i trzeba go wymienić (a takie coś jest strasznie drogie :/ ) więc myślałem też o wycięciu katów.. co by też podwyższyło moc..



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-05-26, 16:00

Jeżeli chodzi o dysze to na filmiku widać rozmiar 2,8



nie znalazłem innych wskazań odnośnie dysz..



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-05-26, 16:46

mix jest taki, ze dysze prawdopodobnie sa za duze, u mnie podobna moc na cyl wychodzila i jak mialem Magic jety dysze wyszly mi przy cisnieniu 1,0 2,4mm, a u ciebie przy cisnieniu 1,1 (wazne ile w programie ustawione) masz dysze 2,8 co moze powodowac zalewanie silnika w trybie open loop (moze byc zdecydowanie za bogato), czyli jak depniesz do dechy.
i to moze właśnie uszkodzić katalizatory.

właśnie zobaczyłem filmik z napięciem - 0,98 - zdecydowanie za bogato.

można z tym powalczyć , ale przy obecnych dyszach czasu na wolnych obrotach sa jak na pb, czyli w zimie jak dojdzie korekta po temp albo cisnienie skoczy za wysoko, to czasy lpg wyjda tak krotkie, ze wtryskiwacz sie nie otworzy.

co zrobic aby te dysze mogly zostac:

1. sprawdz jakie cisnienie paliwa jest ustawione na lpg
2. sprawdz jakie jest cisnienie jak przelaczysz na PB
3. zmienic cisnienie w programie na poczatek na 1,0 i na reduktorze na 1,2
4. przy zalozeniu ze cisnienie z punktu 1 i 2 jest takie samo mozna skasowac mape benzyny i lpg i jechac w trase i zebrac je od nowa, po zebraniu kliknac ustaw model, zapisac, skasowac mape lpg i zebrac ponownie mape lpg i zobaczyc jak sie pokrywaja.
w przypadku ze na pb cisnienie bedzie np ponad 400 a na lpg emu daje np 285 to ze zbierania mapek nici i trzeba ustawiac wg wskazan obd.

w zaleznosci od tego co wyjdzie trzeba bedzie (albo nie) jeszcze zmniejszyc cisnienie do 0,9.

W zakladce diagnostyka jest taki test wtryskiwaczy, zrob go rowniez i daj tu wynik,
(ale jeszcze nie akceptuj zmian ktore bedzie proponowal po tescie).
moze byc tak ze ten test nie zadziala jak bedzie rozbieznosc cisnienia paliwa pb vs lpg.



daj jeszcze mapki, ale nie musza byc jako filmik, wystarczy ze je wstawisz tu jako obraze



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-05-26, 20:25

Teraz jak zwiększyłem cisnienie to faktycznie jest bardziej zamulony, i dzwięk silnika sie troche zmienił..

Na razie Stang będzie stał do soboty, bo jutro rano lece do Dusseldorfu w Biznes Trip ;) i mnie nie będzie.

W takim razie w sobote postaram się wam dostarczyć wszystkie dane ( mapy, zrobie ten test - > wszystko według instrukcji powyżej)

Wielkie Dzięki za doradztwo :padam:

Będziemy walczyć jak wróce.

Pozdr



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-05-26, 20:38

Aha, jeszcze jedna sprawa..

Kilka dni temu byłem w trasie Warszawa - Nowy Sącz, i przy połowie baku gazu samochód przy ostrej jeździe (jak np. wyprzedzałęm już 5 auto) (tryb jazdy gaz do dechy, hamulec, gaz do dechy) nagle przy kolejnym wciśnięciu do dechy nagle silnik jakby albo się zalał i nie ma obrotów, albo nie dostał paliwa i też nie ma obrotów i jedziemy na luzie.. :zdziwko: Po 200 metrach powoli odzyskujemy ogień w cylidrach i jedziemy dalej.. Zażyło mi się to 2 - 3 razy ale na gazie ze stacji Statoil.
3 dni później jechałem autostradą 220 km/h i nie było problemu.. (no ale nie przyspieszałem i nie zwalniałem tak gwałtownie jak na zwykłej drodze)

Przyczyny muszą być ewidentnie powiązane z regulacja instalacji.. może nasuwają się jakieś pomysły..

Pozdr



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-05-26, 22:40

w takiej sytuacji ewidentnie zamarza reduktor...

trzeba go wymienić na np magic III w nowej wersji, jak nie wystarczy, to dwa trzeba.

to ze jest zamulony po podniesieniu cisnienia, do dlatego ze jest za bogaty,
trzeba zrobic to co mowilem.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-05-27, 10:23

GAZ JEST CHODZI JAK TA LALA NAWET LEPIEJ NIŻ NA BENZYNIE :D caniggia, dzięki za namiary na tego "gazownika" do polecenia na przyszłość pełna profeska!!!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-05-31, 18:24

Mapa link:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2d76e.html



Nie udało mi się zrobić testu wtryskiwaczy - > wyskoczył komunikat za duże obciążenie test został przerwany.

A co do sprawdzenia cisnienia pb, to gdzie mam na nie patrzeć?

jeżeli chodzi o te wartości przy głównym odczycie Benzyna [ms] i LPG [ms] to po przełączeniu na gaz i samo pb są takie same...



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-02, 20:10

mrjackson pisze:
A w związku z napięciem, to poniżej filmik, tylko nie jestem pewien co do tego czy wybrałem odpowiednie wskaźniki.

mrjacson,czego uzywasz do nagrywania obrazu z komputera? Frapsa?

a odnosnie tematu lpg, to ktos z Was zrobil juz na lpg mustangiem wiecej niz 20tys.km ?
ciekawia mnie klopoty z instalacja przy wiekszych przebiegach, no i zuzycie silnika jesli nastapilo-wypadaloby zmeirzyc cisnienie na kazdym cylindrze przed montazem lpg, no i po zrobieniu np 50tys na lpg- silniki w naszych konikach i tak sa mocno odprezone, wiec mysle ze dobrze zniosa lpg, nie wiem jak zawory i cala reszta.. no i nawet jesli silnik nie dostal po dupie to co sie psuje w samej instalacji przy takich przebiegach, wtryskiwacze, reduktory itp itd bo w sumie oszczednosc na gazie musimy policzyc wliczajac ile wiecej czasu tracimy w serwisach, bo wiadomo czas-rzecz bezcenna-stracone nerwy tez.. no a koszty takiego serwisowania swoja droga..

sam najchetniej kupilbym nowego mustanga 2011 z nowym silnikiem V6 305KM i zalozyl lpg i jezdzil nim na codzien, a obecnego GT tylko w weekendy i na wyscigi ;) szkoda ze lpg nie mozna zalozyc do 600konnego mustanga, ale ja sie z tym godze i tylko czasami go tluke po naszych ziurawych drogach, teraz mysle o zalozeniu felg 20" i juz nie wyobrazam sobie jazdy po mojej dziurawej miescinie, jak mam jechac do szpitala to klne jak szewc, mimo ze audi a4 nie odczuwalem tam zadnych nierownosci..
teraz jednak a4 poszla do zyda i jezdze bardzo niechetnie po dziurach mustangiem, az serce bolli i cisneinie skacze, co innego jak wjedzie sie na rowny asfalt to wtedy czuje sie sama przyjemnosc i frajde z jazdy :)
ale poki drogi u nas sie nie poprawia to GT bede uzywal tylko na zloty i wyscigi i w weekendy starajac sie omijac dziury, czego si enie da zrobic uzywajac mustanga na codzien-wiem bo poprzedni moj mustang V6 z lpg uzywalem na codzien i wszedzie i zawieszenie dostalo bardzo po d upie, w sumie skore tez wytarlem bo jezdzac wszedzie nawet do sklepu wszystko sie zuzywalo w zastraszajacym tempie..
a wycackanego wymarzonego mustanga ciezko przeznaczyc na auto do tluczenia na codzien po naszych mocno kiepskich drogach..:/
co nie znaczy ze nie chcialbym nowego mustanga 2011 z lpg -jezdzilbym nim ile by tylko sie dalo wtedy ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-02, 20:40

ja mam 20k okolo, moze nawet wiecej.
Rozpisze sie pozniej, bo teraz z telefonu. Jak narazie nie wiem ze mam gaz.
od dawna wiadomo, ze gaz szkodzi tym co na nim nie jezdza:)



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-08-02, 21:15

mama mówiła mi zawsze tak;

"Jesteś tym co jesz"

więc mojego konia złowrogim gazem LPG karmić nie będę :] nie dla tego,że stać mnie na "drogi owies" czym jest PB98 dla niego,ale dlatego,że mało objeżdżam :P

choć z drugiej strony jakby wszyscy traktowali swoje mustangi tylko wekendowo ze względu na koszt zakupu paliwa to mało kiedy można by zobaczyć na drodze mustanga :(
ale jak ktoś już musi jeżdzić na LPG to niech chociaż postara się ukryć ten okropny kurek wlewu gazu bo w tylnym zderzaku wygląda to delikatnie mówiąc żałośnie,
czasem, a nawet często jadąc za "zagazowanym" samochodem okropnie "bije" tym specyficznym odorem LPG (pewnie kwestia dostrojenia układu) to również nie wzbudza pozytywnych emocji :znudzony:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-02, 21:16

to moze zrobmy liste ile koni w klubie jest na lpg ? wiem ze sporo v6 ale ciekawi mnie ile V8 na nim jezdzi :)

a jaka liczbe oktanowa ma lpg ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-08-02, 22:37

koral pisze:a jaka liczbe oktanowa ma lpg ?
ok.103 :)

Powiem brutalnie jakbym miał auto które spalało by 10-12l PB lub jeździłbym 10-20km dziennie to gazu bym nie zakładał :)

http://www.autogazczech.eu/cms/7,kalkul ... nosci.html

Łatwo policzyć że za rok przy przebiegu 1000km miesięcznie zwróci się instalacja i zostanie jeszcze na fajny gadżet do Mustanga,a w następnym roku jesteśmy 5 tyś.do przodu.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-02, 23:07

jak macie pisac o tym czy montowac czy nie, czy owies czy pasza dla konia, to sobie odpuscie i najpierw poczytajcie wczesniejsze strony, bo po to zostal zalozony osobny dzial aby ci co z lpg nie chca miec nic wspolnego tu nie zagladali i nie zasmiecali tematu.

Ja znam conajmniej 2 v8 dzialajace na lpg, rowniez bez awaryjne, silnik z tych samych materialow, nawet mniej koni na cylinder, wiec latwiej, bo mniej wymagajace wtryski trzeba.

Postawie sie na 0-60 albo na quater z kazda v6 na pb98 jezdzaca:) i jestem przekonany ze wygram.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-03, 00:08

mrjackson pisze:Mapa link:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2d76e.html



Nie udało mi się zrobić testu wtryskiwaczy - > wyskoczył komunikat za duże obciążenie test został przerwany.

A co do sprawdzenia cisnienia pb, to gdzie mam na nie patrzeć?

jeżeli chodzi o te wartości przy głównym odczycie Benzyna [ms] i LPG [ms] to po przełączeniu na gaz i samo pb są takie same...
jak po przelaczeniu masz pb takie same, emulator cisnienia znaczy dziala, mapa - za malo benzyny aby przyrownac.

aby odczytac cienienie pb, to trzeba skaner obd, tam sie wyswietla fuel pressure.

z tej mapy wcisnij po prawej przycisk oblicz nastawy, przelaczy cie na zakladke kalibracji ale naniesie zielone punkty, daj screena z tego.

z filmu wynika ze wtryskiwacze tez nie za rowno chodza, ale wazniejsze narazie co wyzej napisalem.

Jeszcze dopatrzylem filmik z napieciami, dobre wybrales, ale po tym filmiku nie zalecałbym jazdy na pełnym buccie na lpg powyzej 3k rpm, bo mieszanka robi sie biedna jak szlag.

daj screena co napisalem wyzej, po obliczeniu nastaw.

koral, jakbyś czytał, to wiedziałbyś, że do filmików to FF Flash Back: http://www.bbsoftware.co.uk/BBFlashBack_FreePlayer.aspx

odnosnie tej v6 305m, na szczescie sa juz nowe wtryski w mire porzadne co obsluguja 50km/cyl, ale wez po uwage, ze to auto jest jeszce bardziej osczedne przy swojej mocy od obecnej v6, a po nastepne jest na wtrysku bezposrednim co sprawia ze na obecna chwile i tak zuzywa ca 10-15% paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”