Światła przeciwmgielne jako długie

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-17, 09:11

Witam,

Przedstawię sposób na przeróbkę świateł przeciwmgielnych przednich tak aby załączały się razem ze światłami długimi. Generalnie jest to banalnie proste, ale od czegoś trzeba zacząć a może komuś się taki poradnik przyda....

Mnie akurat takie rozwiązanie motywowało przede wszystkim dlatego, że miałem światła przeciwmgielne w ogóle nie podłączone, więc to mnie bolało że lampy są a nie świecą. Przeciwmgielne przednie mi nie są potrzebne, więc postanowiłem zrobić z nich "drugie długie".

Co będzie potrzebne:

1. Kabel - minimum 1mkw, ja dałem 1,5mkw - tak z 6-7 m.
2. Przekaźnik samochodowy. Ja kupiłem taki na 30A.
3. Podstawa bezpiecznikowa samchodowa
4. Bezpiecznik 10A
5. Zaciski (konektorki)

6. Lutownica
7. Materiały pomocnicze typu izolacja opaski kablowe i taka tam drobnica... :)

Obrazek

Więc zaczynamy. Najlepiej narysować sobie schemat połączeń na kartce i według niego najpierw polutować kable. Ja połączyłem szeregowo, ale nie polecam - za słabo świecą :wstyd: ale przynajmniej fajnie wyglądają :hyhy: . Będę przerabiał na równoległe połączenie jak się cieplej zrobi - teraz jest za zimno w garażu :)

1. Najpierw lutujemy wszystko w ciepełku w domu. Ja jestem zwolennikiem połączeń lutowanych. Skręcanie kabli jest nietrwałe i prowizoryczne, więc nie polecam. Gotowa "uprząż" dla konika wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
Na zdjęciu jest tylko jedna żarówka bo nie chciało mi się drugiej wykręcać. Wcześniej warto jest przejść się do auta i pomierzyć długości przewodów.

Problem miałem z kupnem wtyczki do żarówek - jak wspomniałem na początku w moim modelu w standardzie nie było halogenów, więc nie ma też okablowania. Mam tylko grilla i zderzak z V8. Wtyczki nigdzie nie dostałem kupić, więc podłączyłem żarówki konektorkami - trzymają się dobrze.

Obrazek

Może nie jest to jakieś fachowe rozwiązani, ale nic innego nie dopasowałem. Ważne że nie ma zwarcia i że się trzyma :)

2. Zabieramy wszystko i idziemy do garażu. Najpierw trzeba ściągnąć panel plastikowy znad chłodnicy. Tutaj doradzam wyposażyć się w zapasowe klipsy bo oryginalne fordwskie są badziewne i jednorazowe.

3. Trzeba znaleźć sobie jakieś sensowne miejsce na przeaźnik, u mnie było to obok skrzynki bezpiecznikowej. Mniej więcej umieściłem to tak:

Obrazek

4. Teraz należy przeciągnąć kabel zasilający pierwszą żarówkę pomiędzy chłodnicą a zderzakiem tak, aby wystawał na dole pod zderzakiem. Kładziemy się wygodnie na podłodze :cool: (chyba że ktoś ma kanał to ma super) podłączamy żarówki do konektorka (jak mówię - u mnie było to szeregowo, więc podłączyłem pierwszą żarówkę, a do niej drugą i tą drugą do masy).

Obrazek

Żarówki można wyjąć/założyć bez konieczności ściągania grilla a nawet panelu nad chłodnicą. Żarówki mozna zakładać od spodu. Jest to trochę niewygodne, aczkolwiek wykonalne. Należy je przekręcić o 90 stopni i po prostu wyciągnąć. Zakładanie jest analogiczne tylko w drugą stronę. Jak już założymy obie żarowki, pozostaje tylko podłączyć masę z drugiej strony. U mnie wygląda to mniej więcej tak (widok z góry):

Obrazek

Uwaga. Sprawdźcie, czy żarówka dobrze weszła. Powinna w miarę symetrycznie wejść w klosz:
Obrazek

Tak wygląda źle włożona żarówka:
Obrazek

Zasilanie podłączyć najlepiej do skrzynki bezpiecznikowej - bo blisko. Tu uwaga - montaż jak na poniższym zdjęciu, czyli od spodu istniejącego kabla, bo inaczej nie zamkniecie pokrywy :)

Obrazek

Zasilanie mamy gotowe. Teraz sterowanie. Wyciągamy wtyczkę z reflektora (nie z halogenu tylko z reflektora świateł długich/mijania). prowadzą do niej trzy kable - żółty, czarny, zielony.
U mnie zółty był do długich, zielony do mijania i czarny do masy, ale sprawdźcie to sobie czy przypadkiem nie macie na odwrót - nigdy nie wiadomo. Teraz ważna decyzja! Jeżeli chcecie żeby halogeny świeciły się razem z długimi to przecinacie żółty przewód, jeżeli chcecie żeby halogeny świeciły się razem z światłami mijania - przecinacie zielony przewód:

Obrazek

UWAGA ! KONIECZNIE ŚCIĄGNĄĆ KLEMĘ Z AKUMULATORA!

Do żółtego kabla dolutować jeden przewód zasilający cewkę przekaźnika. Drugi przewód cewki do masy. Odradzam "wpinanie" cewki w obwód światła długiego, bo może świecić trochę słabiej niż drugie. Teraz kiedy na żółty przewód podane zostanie napięcie (włączamy długie światła) zamyka się przekaźnik i włącza również halogeny.

Obrazek

Na tym elektromontaż zakończono. Pozostaje kosmetyka. Przekaźnik dobrze jest zaizolować, żeby się na niego woda nie lała, kable połapać opaskami kablowymi (również za zderzakiem) i tyle. Efekt taki jak na poniższym filmiku.

Obrazek

Ostatnio zmieniony 2012-01-17, 12:44 przez rzabsky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-17, 12:45

Poprawiłem link i filmik już działa.

Żarówki z halogenów są trochę żółte w porównaniu do długich, bo te w długich są niestandardowe, czytaj "lepsze" :) Chyba muszę kupić żarówki halogena o większej temperaturze barwowej (bielsze)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: YoDa » 2012-01-17, 23:00

Super opis , gratuluje !!

Ja tak miałerm w swoim , zupełnie niechcąco bo elektryk który mi przerabiuał światła myślał że to są w ogóle długie i tak mi zrobił. W sumie fajny efekt ale trzeba by zmienić żarówki na jakieś mocniejsze czy dalekośiężne bo w ogóle nie ma różnicy czy się środkowe palą czy jak się długie daje.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-18, 01:45

YoDa pisze:Super opis , gratuluje !!

Ja tak miałerm w swoim , zupełnie niechcąco bo elektryk który mi przerabiuał światła myślał że to są w ogóle długie i tak mi zrobił. W sumie fajny efekt ale trzeba by zmienić żarówki na jakieś mocniejsze czy dalekośiężne bo w ogóle nie ma różnicy czy się środkowe palą czy jak się długie daje.
Yoda, a do tego polaczylem je szeregowo zeby jak mi się jedna lprzepali, to druga zeby sie tez nie swiecila,bo to by komicznie wygladalo :wstyd: wiec dodatkowo slabiej świecą. wiec jak pisalem trzeba kupic mocniejsze. Albo przelaczyc zeby sie zawsze swiecily. Pomysle jeszcze ....



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: YoDa » 2012-01-18, 10:01

Grubsze kable trza dać , te które dochodzą do głównych świateł ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-18, 23:44

Po co grubsze kable? 2x55W =110W co przy 12V daje 9,17A. Ja dalem kabel 1,5mm. grubszy raczej nie ma sensu.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: YoDa » 2012-01-19, 10:53

Całą instalację wymieniałeś na 1,5mm czy tylko do halogenów dałeś 1,5mm? bo te 1,5mm to chyba podpięłeś do cienkiego kabla do długich?


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-19, 13:41

Cewkę przekaźnika wpiąłem do obwodu długich. Zasilanie reflektorów jest bezpośrednio z akumulatora i to wszystko jest 1,5mm.

Kabli do długich nie wymieniałem.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Światła przeciwmgielne jako długie

Post autor: rzabsky » 2012-01-21, 11:53

przelutowalem swiatla rownolegle. Swieci tak mocno,ze w nocy przed autem jest dzien.nie wiem co mi przyszlo do glowy jak porwz pwszy to laczylem....:-)


nagrałem w końcu filmik. Poniżej możecie zobaczyć jak to wyglada połączone równolegle - różnica jest spora.




ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”