
Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski
Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Witam. Jak chyba każdy szczęśliwy posiadacz Konia muszę dostosować tylnie lampy do wymogów europejskich. Znajomy elektryk zaproponował mi dość nietypowy sposób doprowadzenia stopów nie ingerując w SJB. Otusz wypięcie jednej z wtyczek czujnika stop ( są dwie i chyba chodzi o tę pierwszą) przy pedale hamulca i wyprowadzenie do niej wiązki na tył auta po drodze uzbrajając w napięcie. Oby wszystko działało poprawnie musi zablokować mechanicznie jedną z elektrocewek ( chyba dobrze to nazwałem) tą odpowiadającą za zmianę pozycji dźwigni na wygaszonym silniku. Po prostu teraz dźwignia daje się przesuwać bez użycia pedału. Wynikiem tego będzie brak sygnału do SJB a co za tym idzie reakcji świateł stop minusem brak reakcji na hamowanie w trybie z jazdy z włączonym tempomatem ( raczej nie używałem w poprzednich autach) , Auto nie posiada ABS . Opisałem tak jak zrozumiałem zasadę działania. Co sądzicie o tym rozwiązaniu 

Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Straszne.
Poszukaj na forum bo jest poradnik jak przerobic swiatla po ludzku.

Poszukaj na forum bo jest poradnik jak przerobic swiatla po ludzku.
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Co uważasz za straszne odłączenie tempomatu który jest mi zbędny. Rozwiń wypowiedź . Mostkowanie lutowanie itd. w SJB to też nie małe ryzyko które może wyjść po pewnym czasie uwalając go na cacy.s4e pisze:Straszne.![]()
Poszukaj na forum bo jest poradnik jak przerobic swiatla po ludzku.
Interesują mnie opinie osób które mają pewne doświadczenie oraz znają się na elektryce elektronice tego auta. Czy ta ingerencja ponosi za sobą jakieś ryzyko o którym nie wiem.
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Kolego, nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. W tym modelu masz to wszystko precyzyjnie opracowane, przetestowane na dziesiątkach pojazdów i przede wszystkim bezpieczne. Będzie działać całe wyposażenie samochodu (w tym tempomat), tryb hamowania silnikiem i nie będzie zagrożenia dla innych elementów instalacji, jak PCM i SJB. Po co się bawić w niesprawdzone pomysły? Tu już nie jedna osoba musiała później kombinować, żeby poprawić pracę "sprytnych" elektryków i dojść do prawidłowego rozwiązania.
Masz tu obszerny wątek:
viewtopic.php?f=11&t=1108&p=23440&hilit ... lne#p23440" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak będziesz miał problem z kolorami przewodów i wtyczkami, to też się coś znajdzie (napisz).
Nie trzeba nic lutować w SJB. Mostkuje się kable poza nim w wiązkach, a to jest akurat najprostsza sprawa, bo najwięcej roboty, to chyba przeciągnięcie kabli z przodu do tyłu auta
Skorzystaj z tego, że mamy w klubie kolegę Caniggia, który wiele lat temu precyzyjnie opracował prawidłowe przeróbki
Masz tu obszerny wątek:
viewtopic.php?f=11&t=1108&p=23440&hilit ... lne#p23440" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak będziesz miał problem z kolorami przewodów i wtyczkami, to też się coś znajdzie (napisz).
Nie trzeba nic lutować w SJB. Mostkuje się kable poza nim w wiązkach, a to jest akurat najprostsza sprawa, bo najwięcej roboty, to chyba przeciągnięcie kabli z przodu do tyłu auta

Skorzystaj z tego, że mamy w klubie kolegę Caniggia, który wiele lat temu precyzyjnie opracował prawidłowe przeróbki

- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Ty go odłączysz a kolejny właścicel nie wiedząc dlaczego bezpiecznik jest wyjęty go sobie "naprawi", zaraz potem wjedzie komuś do dupy bo mu się tempomat nie wyłączy przy wciśnięciu hamulca...
Że też ludzie (ba "elektryk") się nie wstydzą proponować takiego druciarstwa, nie umiem to nie umiem, odsyłam do kogoś innego, a nie robię z samochodu taczkę...
Że też ludzie (ba "elektryk") się nie wstydzą proponować takiego druciarstwa, nie umiem to nie umiem, odsyłam do kogoś innego, a nie robię z samochodu taczkę...
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Jeśli chcesz mieć opinię osoby, która ten problem przerabiała, to proszę bardzo: Ja miałem światła zrobione przez takiego niezorientowanego elektryka (robił szybko wszystkie amerykańskie auta, jakie mu firma sprowadzająca podsyłała). W efekcie jego pracy mnie akurat irytował tempomat wyłączający sam się po kilku minutach, natomiast inna osoba po podobnej przeróbce musiała oprócz hamowania użyć przycisku temp off, żeby nie walczyć z silnikiem pozostającym na obrotach. A to i tak były tylko zewnętrzne objawy nieprawidłowej pracy SJB, PCM i Bóg wie czego jeszcze (u Ciebie potencjalnie może to wpływać na pracę automatycznej skrzyni biegów). Te podzespoły zastępują przekaźniki, testują obciążenia i mają dość złożoną budowę, więc jakakolwiek nieprawidłowa praca wyposażenia elektrycznego samochodu pod wpływem niefachowej ingerencji może właśnie doprowadzić do przeciążenia i spalenia części układu. Nieraz to już było opisywane na tym forum.yaroo_p pisze:
Co uważasz za straszne odłączenie tempomatu który jest mi zbędny. Rozwiń wypowiedź . Mostkowanie lutowanie itd. w SJB to też nie małe ryzyko które może wyjść po pewnym czasie uwalając go na cacy.
Interesują mnie opinie osób które mają pewne doświadczenie oraz znają się na elektryce elektronice tego auta. Czy ta ingerencja ponosi za sobą jakieś ryzyko o którym nie wiem.
U mnie na szczęście nic nie zdążyło się spalić i kiedy przy kolejnym przeglądzie diagnosta powiedział: dość, wróć, jak zrobisz porządek z instalacją, to sam ją doprowadziłem do zgodności ze schematami Caniggi, dodając przy okazji przekaźnik na stop i tylne światło przeciwmgłowe. Jak sam się w to wgryzłem, to z przerażeniem oceniłem co ten pierwszy elektryk mi nawywijał. Nawet do niego pojechałem ze schematami i zgłosiłem reklamację dotyczącą pracy tempomatu po jego przeróbce. Stwierdził, że nic nie zrobi, bo zna się na swojej robocie, a zleceniodawcą była firma sprowadzająca auto i ma mnie w d... Tyle w kwestii odpowiedzialności elektryka, któremu przeróbka się nie udała.
Stąd życzymy Ci, żebyś od razu miał z górki i nie musiał za jakiś czas opowiadać swojej historii kolejnym forumowiczom

- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Druciarstwu mówimy stanowczo NIE !
Jeśli ten elektryk proponuje takie prowizorki to pojedz do takiego, który się będzie orientował .
Jeśli ten elektryk proponuje takie prowizorki to pojedz do takiego, który się będzie orientował .
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
yaroo_p pisze:Co uważasz za straszne odłączenie tempomatu który jest mi zbędny. Rozwiń wypowiedź . Mostkowanie lutowanie itd. w SJB to też nie małe ryzyko które może wyjść po pewnym czasie uwalając go na cacy.s4e pisze:Straszne.![]()
Poszukaj na forum bo jest poradnik jak przerobic swiatla po ludzku.
Interesują mnie opinie osób które mają pewne doświadczenie oraz znają się na elektryce elektronice tego auta. Czy ta ingerencja ponosi za sobą jakieś ryzyko o którym nie wiem.
Skorzystaj z jednego ze schematow z tematu podlinkowanego przez pavlito i nie kombinuj. Sam tez wole chadzac wlasnymi sciezkami ale po co na nowo odkrywac Ameryke skoro caniggia dawno ja znalazl? Zrobilem swiatla z wykorzystaniem po jednej zarowce led na lampe i jest cacy.
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Mała korekta. Na szczęście po wypięciu wtyczki z czujnika tempomat wcale nie daje się uruchomić. Właśnie to sprawdziłem. Ale skoro jednak tak szerokie grono bardziej doświadczonych forumowiczów odradza mi ten pomysł będę posłuszny i zastosuję się do wskazówek. Po prostu chciałem znać Waszą opinię na ten temat. Faktycznie Caniggia opracowania są bardzo dokładne i fachowe. Dziękuje za wypowiedzi opinie.speedster pisze:Ty go odłączysz a kolejny właścicel nie wiedząc dlaczego bezpiecznik jest wyjęty go sobie "naprawi", zaraz potem wjedzie komuś do dupy bo mu się tempomat nie wyłączy przy wciśnięciu hamulca...
Że też ludzie (ba "elektryk") się nie wstydzą proponować takiego druciarstwa, nie umiem to nie umiem, odsyłam do kogoś innego, a nie robię z samochodu taczkę...
Moje kolejne pytanie :
Jaki stożek wybrać. Obecnie jest Spectre który prosi się już o wymianę.Co się sprawdza w Waszych Koniach

Czy samo wypięcie jakiejś kostki może powodować rejestrację błędu w pamięci komputera i czy istnieje domowy sposób na wykasowanie ich?
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Przeróbka oświtlenia - tył Mustang 2006
Jeśli chcesz odczuć różnicę po montażu stożka, to najlepiej wgrać później program pod nowe części. Niektórzy producenci programatorów wyślą Ci program pod części, które zamontujesz i wgrasz go sobie do programatora i następnie do auta.
Najbardziej jednak popularne rozwiązanie to wizyta u Caniggia z zamontowantymi częściami, żeby zrobił Ci do nich program, bo będzie dużo lepiej dopasowany do Twojego auta i Twoich modów.
Zatem faktycznie kontakt z Caniggia przed zakupami jest wskazany.
Najbardziej jednak popularne rozwiązanie to wizyta u Caniggia z zamontowantymi częściami, żeby zrobił Ci do nich program, bo będzie dużo lepiej dopasowany do Twojego auta i Twoich modów.
Zatem faktycznie kontakt z Caniggia przed zakupami jest wskazany.