Białe tablice / dostosowanie?

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski

Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: Brano » 2013-04-07, 22:31

Kurcze, mam teraz problem, czy białe czy żółte :/
Czy wyjazd za granicę to problem, czy w praktyce można olać zgłaszanie tego konserwatorowi?
Czy modyfikacje trzeba zgłaszać?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: stang67 » 2013-04-07, 23:48

Brano pisze:Kurcze, mam teraz problem, czy białe czy żółte :/
Czy wyjazd za granicę to problem, czy w praktyce można olać zgłaszanie tego konserwatorowi?
Czy modyfikacje trzeba zgłaszać?
Modyfikacje z teorii trzeba zgłaszać, ale i tak tego nikt nie sprawdza. Ja nie mam problemu, nawet kolor zmieniłem. Wyjazd za granicę trzeba zgłaszać, ale przecież w UE nie ma granic.
Ja obstawiam za żółtymi. ;)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-08, 07:52

Musi mieć powyżej 50 lat zeby zgłaszać, wiec i tak kilka lat przed tobą luzu;D



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: marcinp » 2013-04-08, 21:12

Zobacz na to, w kwestii możliwości remontu klasyka na żółtych blachach.
viewtopic.php?f=32&t=6183#p111609" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: Brano » 2013-04-08, 22:32

Czyli zostaja mi 4 lata :/ Niektorym 2...



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: CzyTyTez » 2014-02-18, 14:46

marcinp pisze:Rozpoznawałem temat „zabytkowości”, jak zaczynałem remont swojego klasyka.
Konserwator zabytków powiedział mi, że jeżeli mam samochód wpisany do ewidencji pojazdów zabytkowych a nie do rejestru zabytków, to mogę robić remont bez żadnego zgłaszania.
Jest różnica pomiędzy pojazdem zabytkowym (rejestr zabytków) a wpisanym do ewidencji pojazdów zabytkowych. Do ewidencji pojazdów zabytkowych na Dolnym Śląsku są wpisane setki pojazdów, (tak jak pewnie większość klasycznych mustangów). Natomiast do rejestru już tylko pojedyncze egzemplarze (kryterium tutaj jest takie, że samochód musi być przedwojenny, chyba że jest młodszy ale jest to jakiś szczególny egzemplarz – wygrywał wyścigi itp.)
Z tego co wiem, to jeżeli pojazd jest wpisany do ewidencji i jego wartość nie przekracza 32 tyś. zł lub ma mniej niż 50 lat to nie trzeba żadnej zgody na wyjazd za granicę.
Inaczej jeżeli jest wpisany do rejestru zabytków – to wtedy zgoda jest konieczna.
czyli jeżeli postaram się o żółte tablice i wpis do "ewidencji" a nie do "rejestru" pojazdów zabytkowych mogę robić remontu do woli (ofc, w granicach rozsądku, tj. bez tuningu, ale z ewentualną zmianą koloru nadwozia)?
Jak możecie to podpowiedzcie jak to zrobić od a do z bo czeka mnie w najbliższych latach remont (nie w tym roku), a mój Mruczuś stoi na białych blachach i jeszcze nieprzerejestrowany po zakupie na mnie.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: Piotrek86skc » 2014-02-18, 14:56

heh, Do rejestru to trafiają zabytki muzealne np 100 letnie mercedesy na silniki parowe itd. Wszyscy trafiamy do ewidencji. Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś robił remont z konserwatorem, ale może ktoś się pochwali? Co do podróżowania to teoretycznie w granicach UE raczej nie powinni złapać. Zresztą ludzie z Polski jeżdzą na zloty na Węgry, do Skandynawii może ktoś ma jakiegoś znajomego z autem 50+ żeby podpytać...



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Białe tablice / dostosowanie?

Post autor: CzyTyTez » 2014-02-25, 13:22

dziś dowiedziałem się bardzo miłych rzeczy na temat rejestrowania samochodu na żółte tablice, m.in. tego że opinię mogę zrobić sobie sam, dlatego też jeżeli można prosiłbym o przykłady takich opinii w celu napisania własnej ;)

potwierdziły się również poprzednie wpisy forumowiczów odnośnie zalet posiadania żółtych blach przy jednoczesnym braku upierdliwości o ile nie wpiszemy swojego qunia do rejestru zabytków a do ewidencji zabytków :)

z góry dziękuję za nadesłanie przykładów opinii/wniosków:
czytytez@gmail.com



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”