Mustang przez lata

Nasze Mustangi

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Mustang przez lata

Post autor: Radek » 2008-10-10, 11:07

Przedstawiam uproszczoną historię jak Mustang zmieniał się przez lata. Będzie miło jak będziemy wspólnie uzupełniać fotki :)

[b:274e2995bf]MUSTANG '64 i '65[/b:274e2995bf][/size:274e2995bf]
Pierwszy Mustang sprzedany został w kwietniu 1964 roku. Oficjalnie wszystkie są modelem 65. Był dostępny jako Cabrio, hardtop i fastback. Silniki to 171 lub 200 cali - R6. i 260 i 289 cali V8. Duża gama opcji łącznie z GT. Ogromny sukces sprzedaży 680 tys sztuk sprzedanych!!!! 101tys z nich w wersji cabrio.
Pierwsze Shelby: białe GT350.

[b:274e2995bf]1964:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.wequoteyourinsurance.com/ima ... tang64.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.923thefort.com/Portals/0/ima ... 20half.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://farm2.static.flickr.com/1189/144 ... 1c.jpg?v=0[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.svs.com/zim/mustang/images/64-F.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang64_3.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.mustangsmustangs.com/ford/st ... k_w7_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.silcom.com/~vroom/3393.jpg[/img:274e2995bf]


[b:274e2995bf]1965r.[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.mustangdreams.com/1965-musta ... rtible.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.desoto58.com/shotzone/mustang65c.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang65_1.jpg[/img:274e2995bf]




[b:274e2995bf]MUSTANG '66[/b:274e2995bf][/size:274e2995bf]
Podobny do 65r. ale drobne zmiany w grilu (cross bars dropped om most models ?), wnętrzu, 5 wskaźników, dekle, chromy itp. Dodany silnik 171 cali. Milion Mustangów sprzedane.
[b:274e2995bf]Shelby[/b:274e2995bf] GT 350 zaczęto sprzedawać w innym kolorze niż biały oraz dodanu kilka detali.

[b:274e2995bf]1966:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang66_4.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang66_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang66_1.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/gt350_3.jpg[/img:274e2995bf]



[b:274e2995bf]MUSTANG '67[/b:274e2995bf] [/size:274e2995bf]
Główne zmiany konstrukcyjne i stylizacyjne, nowy gril, tylne światła, przemodelowany model fastback, dodane nowe wskaźniki, szerszy rozstaw kół, silnik 302cale V8 zastąpił 289. Wprowadzono silnik 428 cali.
[b:274e2995bf]Shelby[/b:274e2995bf] przemodelował nosek i wprowadził silnik 428 cale V8 - GT500.

[b:274e2995bf]1967:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang67_GT500.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang67.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang67_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_3.jpg[/img:274e2995bf]



[b:274e2995bf]MUSTANG '68[/b:274e2995bf][/size:274e2995bf]
Podobny do 67r. Zmiany w grilu, w trimach (chromach). Tarcze hamulcowe w opcji do V8 427cali. 289cali V8 zastąpione nowym 302cale V8. Wprowadzone 428cj.
[b:274e2995bf]Shelby[/b:274e2995bf] przemodelował przód, wprowadzono cabrio.

[b:274e2995bf]1968:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_6.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_4.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_1.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/68gt500kr_1.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_6.jpg[/img:274e2995bf]

[b:274e2995bf]GT CS:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_gtcs.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_hcs2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang68_hcs.jpg[/img:274e2995bf]




[b:274e2995bf]MUSTANG 69'[/b:274e2995bf] [/size:274e2995bf]
Kompletne przemodelowanie. Dłuższe i szersze nadwozie, nowy gril, gwałtopnie pochylony dziób. Wprowadzenie 6 cyl 250cali i V8 351 i 428SCJ. Pierwszy MACH, BOSS 302.
Shelby kompletnie przemodelował przód i tył.

[b:274e2995bf]1969:[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_302boss_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_5.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_302boss_4.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69GT_2vert.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_2.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69GT_1.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_3.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/Mustang69_1.jpg[/img:274e2995bf]

[b:274e2995bf]Mach1[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_mach1.jpg[/img:274e2995bf]

[b:274e2995bf]Boss[/b:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_429boss.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_302boss_1.jpg[/img:274e2995bf]
[img:274e2995bf]http://www.thander.com/images/mustang69_302boss_3.jpg[/img:274e2995bf]




[b:274e2995bf]No to na razie tyle. Sukcesywnie będę uzupełniał.[/b:274e2995bf]

Fotki na zewnętrznych serwerach, więc nie obiążają forumowego. Zdjęcia kopiowane z internetu, stron polskich i zagranicznych. Treść opisów, tłumaczona przez mnie ze stron zagranicznych.


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-10-10, 11:11

Och! Extra! Fajowo fest! :padam:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-10, 14:53

[b:a65699541c]alfatech[/b:a65699541c], mam taką pracę że raz siedzię od rana do 17tej w pracy, wracam do domu i do nocy siedzę przy laptopie, weekendy z laptopem... i tak czasem miesiąc - dwa ciągle, a raz wręcz przeciwnie :) :hyhy:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-10-12, 02:28

[b:b983740f10]Radek[/b:b983740f10], Genialne! Naprawdę gratki za zrobienie tego i czekam na dalsze roczniki :)
Moje ulubione to fastbacki '67/'68 i 05+ :]


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-10-28, 23:09

Ktp pierwszy odgadnie co to za Mustang jest i ile trzeba zapłacić (można się pomylić o 50 000 $ :rotfl: ) jeśli się zechce takiego zamówić, na Zlocie stawiam duuuże piwo vel drinka vel łódkę :hyhy:
[url=http://imageshack.us:2629u1ar][img:03c897cbb5]http://img91.imageshack.us/img91/3252/z ... angzt9.jpg[/img:03c897cbb5][/url:2629u1ar]
[URL=http://g.imageshack.us/img91/zagadkowymustangzt9.jpg/1/][IMG]

[url=http://img91.imageshack.us/my.php?image ... g:2629u1ar][img:03c897cbb5]http://img91.imageshack.us/img91/2766/z ... eb3.th.jpg[/img:03c897cbb5][/url:2629u1ar][url=http://g.imageshack.us/thpix.php:2629u1ar][img:03c897cbb5]http://img91.imageshack.us/images/thpix.gif[/img:03c897cbb5][/url:2629u1ar]


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-10-28, 23:31

[quote="LIZZARD":18rtg1wc]Ktp pierwszy odgadnie co to za Mustang jest i ile trzeba zapłacić (można się pomylić o 50 000 $ :rotfl: ) jeśli się zechce takiego zamówić, na Zlocie stawiam duuuże piwo vel drinka vel łódkę :hyhy:
[url=http://imageshack.us:18rtg1wc]Obrazek[/url:18rtg1wc]
[IMG]

[url=http://img91.imageshack.us/my.php?image ... g:18rtg1wc][url=http://img91.imageshack.us/img91/2766/z ... eb3.th.jpg]Obrazek[/url:18rtg1wc]
[url=http://img91.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/url:18rtg1wc][/quote:18rtg1wc]

Obsidian CoupeR Mustang lub inaczej Obsidian SG-One Mustang.
900HP cena bodajze 1,3 mln $ ;)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-28, 23:33

heh znowu się sypło i nie będzie wiadomo kto wygrał :hyhy:
" onclick="window.open(this.href);return false;


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-10-28, 23:37

[quote:6037e95463="SeaBiscuit"]heh znowu się sypło i nie będzie wiadomo kto wygrał :hyhy: [/quote:6037e95463]

Znaczy się: THE WINNER IS [b:6037e95463]SeaBiscuit[/b:6037e95463] :hurra:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-10-29, 00:39

Obstawiam, że to połączenie modelu '05+ z fastackiem '66-'68(buda) :)


Pozdrawiam,
Tomek

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-10-29, 10:11

według mnie 69r po modyfikacjach, np. lampy od 05r. reszta to części tuningowe.

Sto razy bardziej wolałbym po prostu fastbacka z 69r. wg mnie najpiękniejszego z Mustangów.



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-29, 10:12

[quote:aa3be3f868="Anonymous"]według mnie 69r po modyfikacjach, np. lampy od 05r. reszta to części tuningowe.

Sto razy bardziej wolałbym po prostu fastbacka z 69r. wg mnie najpiękniejszego z Mustangów.[/quote:aa3be3f868]

to pisałem ja :P


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-10-29, 10:31

[quote="LIZZARD":d3srowlw]Ktp pierwszy odgadnie co to za Mustang jest i ile trzeba zapłacić (można się pomylić o 50 000 $ :rotfl: ) jeśli się zechce takiego zamówić, na Zlocie stawiam duuuże piwo vel drinka vel łódkę :hyhy:
[url=http://imageshack.us:d3srowlw]Obrazek[/url:d3srowlw]
[IMG]

[url=http://img91.imageshack.us/my.php?image ... g:d3srowlw][url=http://img91.imageshack.us/img91/2766/z ... eb3.th.jpg]Obrazek[/url:d3srowlw]
[url=http://img91.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/url:d3srowlw][/quote:d3srowlw]


He... Akurat o tym Mustangu napisano spory artykuł w październikowym numerze American Car World. :)



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-29, 18:59

[b:768b24b3a3]alfatech[/b:768b24b3a3], hehe fajnie wygląda pierwsze zdanie posta do podpisu :)

Super że będzie serwerek, robimy jakąs skąłdkę, czy coś?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-02-04, 00:26

Jeśli można - parę sprostowań

MUSTANG '66
Podobny do 65r. ale drobne zmiany w grilu (cross bars dropped om most models ?), wnętrzu, 5 wskaźników, dekle, chromy itp. Dodany silnik 171 cali.


Cross bars - to ramiona grilla w kształcie krzyża czyli pozioma i pionowa listwa...

Silnik 171 (naklejki na filtr są 170) był tylko w 1964 1/2 i nigdy później ... no może od 1974 do 1986 był 170 ale jako v6 o europejskich korzeniach ;-)


MUSTANG '67
Główne zmiany konstrukcyjne i stylizacyjne, nowy gril, tylne światła, przemodelowany model fastback, dodane nowe wskaźniki, szerszy rozstaw kół, silnik 302cale V8 zastąpił 289.

Tarcze hamulcowe w opcji do V8 427cali




Tak naprawdę tarcze hamulcowe od późnego 1965 były w opcji dla każdego v8 (cena dla 65 - 58 $ + wspomaganie hamulców za 42$) i już hamował. Niestety i6 miały 4 wheel drums :-/

No i oczywiście każdy Shelby od początku miał tarcze z przodu....



Wracając do meritum

Niemal żadnej wspólnej części blacharskiej to nie nowy grill i tylne światła....
Model fastback został zmieniony tak samo jak coupe i cabrio więc o czym tu szczególnie pisać ;-)

Silnik 302 dopiero w 1968 ...

Natomiast warto wspomnieć o dostępnych od tego roku 390 bigblockach .... (czyli ten z fastbacka Franciszka B. z '68).



MUSTANG '68
Podobny do 67r. Zmiany w grilu, w trimach (chromach). Tarcze hamulcowe w opcji do V8 427cali. 289cali V8 zastąpione nowym 302cale V8. Wprowadzone 428cj.
Shelby przemodelował przód, wprowadzono cabrio.


Zamiast pionowych linii "prostokątna" obwódka w grillu. Trimy to nie chromy - zasadnicza różnica to kierunek szwów na fotelach, ze względów bezpieczeństwa dodano boczne kierunkowskazy w błotnikach przednich, odblaski w błotnikach tylnych, zmieniono zasadniczo kierownicę i troszkę innej kosmetyki (jest tego nawet sporo). Choćby pseudowloty w tylnych błotnikach zamieniono listwą, tylne obwódki lamp miały w środku czarne wypełnienie i takie tam niuanse...

Tak wprowadzono cabrio - aczkolwiek powstało kilka sztuk cabrio modelu 66....
W 1968 w GT350 zmieniono 289 na 302 pozostawiając moc na tym samym poziomie tj. 306 HP ;-)


Zdjęcie nr2. dla 1968 to 67 ;-)
A Shelby w jakiejś paskudnej pozycji - no, ale lepsze to niż ten przód "rekina" dla 68 ;-P


Jeśli potrzeba zdjęć Shelby 69-70 to chętnie się podzielę ;-)

A Bossa do Bossów , Machy do Machów ;-)


Najlepszy do opisywania i tak jest 1972 i "drastyczne" moce więc powodzenia :]

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”