Otwory w oryginalnych felgach do SN197

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Otwory w oryginalnych felgach do SN197

Post autor: ERTE » 2013-05-01, 02:45

Mam pytanie:

po co są te wgłębienia w otworach na szpilki?
Obrazek

dodam że felga forda oryginalna z lat 2004-2009

w piaście nie ma żadnych podkładek czy zgrubienia wokół szpilki, tak samo tarcze są gładkie w miejscu styku z felgą
Obrazek


Pytam, bo dokręciłem kiedyś felge do dystansu (przykrecanego) zbyt długimi śrubami. A że mam za dużo siły a za mało wyczucia to śruba wjechała 2mm w tarcz (aż po zdjęciu tarczy wgnioty te wypadły [dziura na wylot]). W mustangu są szpilki więc taka sytuacja jest akurat niemozliwa.

Zmierzam do tego, czy są jakieś podkładki na szpilki między tarcz a felge??? Boje się że dokręcając felge zerwę ten otwór przytrzymujący felge do piasty. Czy może jeśli nakrętka ma stożkek w miejscu styku z felgą nie ma na to szans? (póki co, mam nakrętki płaskie)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Otwory w oryginalnych felgach do SN197

Post autor: pudel » 2013-05-01, 07:17

ERTE pisze:Mam pytanie:

po co są te wgłębienia w otworach na szpilki?
Obrazek

dodam że felga forda oryginalna z lat 2004-2009

w piaście nie ma żadnych podkładek czy zgrubienia wokół szpilki, tak samo tarcze są gładkie w miejscu styku z felgą
Obrazek


Pytam, bo dokręciłem kiedyś felge do dystansu (przykrecanego) zbyt długimi śrubami. A że mam za dużo siły a za mało wyczucia to śruba wjechała 2mm w tarcz (aż po zdjęciu tarczy wgnioty te wypadły [dziura na wylot]). W mustangu są szpilki więc taka sytuacja jest akurat niemozliwa.

Zmierzam do tego, czy są jakieś podkładki na szpilki między tarcz a felge??? Boje się że dokręcając felge zerwę ten otwór przytrzymujący felge do piasty. Czy może jeśli nakrętka ma stożkek w miejscu styku z felgą nie ma na to szans? (póki co, mam nakrętki płaskie)
użyj klucza dynamometrycznego i po kłopocie ;)


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Otwory w oryginalnych felgach do SN197

Post autor: Madasek » 2013-05-01, 19:28

Przy montażu fabrycznym zakłada się spinki na tarcze/bęben żeby nie spadały chyba. Tak miałem u siebie w każdym fordzie :P we fiacie chyba też? także każda OEM felga ma jakieś tego typu rozwiązanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”