Szerokość felgi
Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU
- 2012.terminator
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
- Model: V6 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Szerokość felgi
Mam pytanie planuje zakup felg do V6 z 1997 i moje pytanie jaką szerokość felg polecacie na przód i tył 8, 9 czy moze 10,5 lepiej szersze tył czy jednakowe dodam obecnie mam opony 255/45 17 i chciałbym je jeszcze wykorzystać
jeśli ktoś mam jakiś adres www gdzie mozna jeszcze znaleźć ciekawe felgi będę wdzieczny poza americanmuscle
jeśli ktoś mam jakiś adres www gdzie mozna jeszcze znaleźć ciekawe felgi będę wdzieczny poza americanmuscle
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
Re: Szerokość felgi
9 maks zamulisz2012.terminator pisze:Mam pytanie planuje zakup felg do V6 z 1997 i moje pytanie jaką szerokość felg polecacie na przód i tył 8, 9 czy moze 10,5 lepiej szersze tył czy jednakowe dodam obecnie mam opony 255/45 17 szerokości felgi niestety nie mierzyłem i trochę z tyłu wchodzą do środka

255 to juz duzo 10.5 to juz 275 ale to naprawde pontonik i trzeba miec moc do takich opon
http://www.stage3motorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cruizinconcepts.com/mustang_ ... d_rims.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.latemodelrestoration.com/pro ... itt-Wheels" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wheelreplica.com/bullittwheels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Szerokość felgi
Poszukaj też w UK , bliżej i szybciej bez cła
, np. w http://www.alloywheels.com/search.asp?P ... 4-94-to-04" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam
Yoda

Yoda
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2131
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Szerokość felgi
do v6 max 8,5 cala i najlepiej opony 235mm przód i tył
Ja miałem przez ostanie dwa sezony zestaw 235 przód i 255 tył w v6( i auto traciło na dynamice), także polecam 235mm na dwie osie
Adriank9 ma do sprzedania 17x8" wzór cobra 2001 pasują idealnie, opony 255 też na nie założysz, sam mam takie zimówki właśnie teraz założone
viewtopic.php?f=34&t=5880&p=106808#p106808" onclick="window.open(this.href);return false;
tak wyglądają u mnie + 25mm dystans z tyłu

Jeśli jednak wolisz wybrać chińczyki to pamiętaj żeby miały takie parametry
rozstaw śrub 5x114,3mm
otwór centrujący 70,4mm
ET25
jak będzie większe ET to będziesz musiał zainwestować w dystanse (600zł), (duże ET spowoduje właśnie, że opony będą siedzieć głęboko w nadkolu i co spowoduje obcieranie o nadkola lub w najgorszym wypadku nawet o zaciski)
Z drugiej strony to jak decydujesz się na dystanse to dopasujesz praktycznie każdy wzór felg
Ja miałem przez ostanie dwa sezony zestaw 235 przód i 255 tył w v6( i auto traciło na dynamice), także polecam 235mm na dwie osie
Adriank9 ma do sprzedania 17x8" wzór cobra 2001 pasują idealnie, opony 255 też na nie założysz, sam mam takie zimówki właśnie teraz założone
viewtopic.php?f=34&t=5880&p=106808#p106808" onclick="window.open(this.href);return false;
tak wyglądają u mnie + 25mm dystans z tyłu

Jeśli jednak wolisz wybrać chińczyki to pamiętaj żeby miały takie parametry
rozstaw śrub 5x114,3mm
otwór centrujący 70,4mm
ET25
jak będzie większe ET to będziesz musiał zainwestować w dystanse (600zł), (duże ET spowoduje właśnie, że opony będą siedzieć głęboko w nadkolu i co spowoduje obcieranie o nadkola lub w najgorszym wypadku nawet o zaciski)
Z drugiej strony to jak decydujesz się na dystanse to dopasujesz praktycznie każdy wzór felg

- 2012.terminator
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
- Model: V6 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: Szerokość felgi
Jak jest różnica w et w porównaniu z rocznikiem z 1997 a modelami 2005-2009 sprawdzałem na americanmuscle podobne co mogę znaleźć w pl i w specyfikacji są identyczne
te z 2005-2009 http://www.americanmuscle.com/solidblac ... -0513.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i 1994-1998 http://www.americanmuscle.com/solidblac ... -9404.html" onclick="window.open(this.href);return false;
te z 2005-2009 http://www.americanmuscle.com/solidblac ... -0513.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i 1994-1998 http://www.americanmuscle.com/solidblac ... -9404.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2131
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Szerokość felgi
1997 - ET24
2005 - ET45
czyli jak założysz bez dystansów felgi od 2005 to będą obcierać, bo będą siedzieć za głęboko.
wejdź w zakładkę fitment a zobaczysz ze specyfikacje jednak sie różnią
2005 - ET45
czyli jak założysz bez dystansów felgi od 2005 to będą obcierać, bo będą siedzieć za głęboko.
wejdź w zakładkę fitment a zobaczysz ze specyfikacje jednak sie różnią

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Wg Forda - Laser Red
Re: Szerokość felgi
Witam
Ostatnio dość intensywnie przerabiałem temat dopasowania felg i dystansów do Konika ( Alustar i Stang232 mnie pewnie przeklną za trucie Du.. ).
Sprawa polegała na tym, że kupiłem felgi 17" ET 38 centra 67,1 rozstaw 5x114,3 ( bo mi się wzór podobał i rozstaw pasował ), potem zaczęły się schody.
Problemy jakie napotkałem:
1.
Problem - Likwidacja różnicy ET
Rozwiązanie - bardzo proste - Dystanse ( kwestia przelotowe, czy z wtłoczonymi śrubami zależy od grubości dystansu ( pod warunkiem, że mamy ten sam rozstaw w piaście co i w felgach, jeśli rozstaw śrub jest inny to tylko dystanse z wtłaczanymi śrubami )
2.
Problem - Likwidacja zmiennego centrowania, zaczynają się schody. Mamy dwa wyjścia:
2a. Roztaczamy otwór centrujący w felgach ( pod warunkiem, że jest na tyle materiału, żeby nie osłabić wytrzymałości felg ) - ale i tak musimy zakupić dystanse żeby zlikwidować różnicę odsadzenia ( jak by nie patrzeć pozostaje nam 14 mm różnicy )
2b. Dystanse ze zmiennym centrowaniem z 70,4 na 67,1
Rozwiązanie - Dystanse ze zmiennym centrowaniem ( na cholerę roztaczać felgi skoro i tak trzeba kupić dystanse? ).
Skończyło się na tym, że kupiłem dystanse ze zmiennym centrowaniem i wtłoczonymi śrubami 25 mm na przód i 30 mm na tył.
Niestety okazało się, że fabryczne szpilki są za długie i nawet przy dystansach 30 mm trzeba je skracać ( albo nawiercać felgi ).
Czy skracać szpilki czy może nawiercać felgi - kwestia sporna.
Ja zrobiłem pół na pół.
Z tyłu skróciłem szpilki żeby nie wystawały ( 7 mm), a z przodu skróciłem szpilki o 7 mm i nawierciłem felgi na 6 mm ( żeby za bardzo nie osłabić zarówno szpilek jak i felg )
Kupę roboty przy tym było.
Jest to temat rzeka ( Alustar i Stang232 wiedzą o tym więcej niż ja )
i ciekawy jednocześnie, ( np. inny skok gwintu na jednej szpilce w każdym kole, na którą pasuje tylko nakrętka antykradzieżowa a pozostałe się klinują ).
Fakt, faktem po tych wszystkich przebojach założyłem w końcu "nowe" koła na Konika.
Efekty:
Zdjęcie przed ( z czasu jak kupiłem Mustanga od Aleksandra25 ) poza wymianą lamp na asymetryczne nic nie zmieniłem w wyglądzie, opony 205/65/15:

Zdjęcie po: robione na szybko komórką, 5 - 10 minut po założeniu dystansów i kół, ze zdjęcia wymazałem adres firmy w której zamawiałem i zakładałem dystanse, nie będę uprawiał reklamy ani kryptoreklamy ( jak ktoś chce namiary to info na PW ), opony 215/45/17

Opony założone obecnie to 215/45/17 na wszystkich kołach, na tył niestety trochę za wąskie, na przyszły rok planuję założyć 225/40/17
( szerszych na felgę 7" nie wsadzę ).
Wnioski:
Koszt dopasowania felg:
700 PLN - dystanse na obie osie 30mm/25mm + koszty pracy ( cięcie śrub + wiercenie felg ponad 2,5h roboty )
Efekty:
11 mm wysunięte felgi ( w stosunku do fabryki ) na stronę na przedniej osi
16 mm wysunięte felgi ( w stosunku do fabryki ) na stronę na tylnej osi
Prowadzenie w zakrętach dużo lepsze, przy parkowaniu kur...a człowieka bierze, bo się promień skrętu zwiększył ( albo mi się tylko wydaje ).
Optycznie, dużo lepiej niż na kołach oryginalnych ( przynajmniej wg mnie ).
Pozdrawiam
Wojtek "Lestat"
Ostatnio dość intensywnie przerabiałem temat dopasowania felg i dystansów do Konika ( Alustar i Stang232 mnie pewnie przeklną za trucie Du.. ).
Sprawa polegała na tym, że kupiłem felgi 17" ET 38 centra 67,1 rozstaw 5x114,3 ( bo mi się wzór podobał i rozstaw pasował ), potem zaczęły się schody.
Problemy jakie napotkałem:
1.
Problem - Likwidacja różnicy ET
Rozwiązanie - bardzo proste - Dystanse ( kwestia przelotowe, czy z wtłoczonymi śrubami zależy od grubości dystansu ( pod warunkiem, że mamy ten sam rozstaw w piaście co i w felgach, jeśli rozstaw śrub jest inny to tylko dystanse z wtłaczanymi śrubami )
2.
Problem - Likwidacja zmiennego centrowania, zaczynają się schody. Mamy dwa wyjścia:
2a. Roztaczamy otwór centrujący w felgach ( pod warunkiem, że jest na tyle materiału, żeby nie osłabić wytrzymałości felg ) - ale i tak musimy zakupić dystanse żeby zlikwidować różnicę odsadzenia ( jak by nie patrzeć pozostaje nam 14 mm różnicy )
2b. Dystanse ze zmiennym centrowaniem z 70,4 na 67,1
Rozwiązanie - Dystanse ze zmiennym centrowaniem ( na cholerę roztaczać felgi skoro i tak trzeba kupić dystanse? ).
Skończyło się na tym, że kupiłem dystanse ze zmiennym centrowaniem i wtłoczonymi śrubami 25 mm na przód i 30 mm na tył.
Niestety okazało się, że fabryczne szpilki są za długie i nawet przy dystansach 30 mm trzeba je skracać ( albo nawiercać felgi ).
Czy skracać szpilki czy może nawiercać felgi - kwestia sporna.
Ja zrobiłem pół na pół.
Z tyłu skróciłem szpilki żeby nie wystawały ( 7 mm), a z przodu skróciłem szpilki o 7 mm i nawierciłem felgi na 6 mm ( żeby za bardzo nie osłabić zarówno szpilek jak i felg )
Kupę roboty przy tym było.
Jest to temat rzeka ( Alustar i Stang232 wiedzą o tym więcej niż ja )
i ciekawy jednocześnie, ( np. inny skok gwintu na jednej szpilce w każdym kole, na którą pasuje tylko nakrętka antykradzieżowa a pozostałe się klinują ).
Fakt, faktem po tych wszystkich przebojach założyłem w końcu "nowe" koła na Konika.
Efekty:
Zdjęcie przed ( z czasu jak kupiłem Mustanga od Aleksandra25 ) poza wymianą lamp na asymetryczne nic nie zmieniłem w wyglądzie, opony 205/65/15:

Zdjęcie po: robione na szybko komórką, 5 - 10 minut po założeniu dystansów i kół, ze zdjęcia wymazałem adres firmy w której zamawiałem i zakładałem dystanse, nie będę uprawiał reklamy ani kryptoreklamy ( jak ktoś chce namiary to info na PW ), opony 215/45/17

Opony założone obecnie to 215/45/17 na wszystkich kołach, na tył niestety trochę za wąskie, na przyszły rok planuję założyć 225/40/17
( szerszych na felgę 7" nie wsadzę ).
Wnioski:
Koszt dopasowania felg:
700 PLN - dystanse na obie osie 30mm/25mm + koszty pracy ( cięcie śrub + wiercenie felg ponad 2,5h roboty )
Efekty:
11 mm wysunięte felgi ( w stosunku do fabryki ) na stronę na przedniej osi
16 mm wysunięte felgi ( w stosunku do fabryki ) na stronę na tylnej osi
Prowadzenie w zakrętach dużo lepsze, przy parkowaniu kur...a człowieka bierze, bo się promień skrętu zwiększył ( albo mi się tylko wydaje ).
Optycznie, dużo lepiej niż na kołach oryginalnych ( przynajmniej wg mnie ).
Pozdrawiam
Wojtek "Lestat"
W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2131
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Szerokość felgi
Super wyszło
Droga długa i kręta ale efekt końcowy wynagradza mękę.
Zdecydowanie lepiej wygląda na 17". Szerokość 7" dla V6 wystarczająca profil możesz spokojnie dać 50 będzie wygodniej.
Wrzuć lepsze zdjęcia ( zdjęcie od tyłu obowiązkowo).
Dla dystansów mniejszych od 25mm niestety trzeba skracać szpilki wystające z piasty. Ale spokojnie można to zrobić bo skraca się szpilkę o 8mm które są bez gwintu.
Droga długa i kręta ale efekt końcowy wynagradza mękę.
Zdecydowanie lepiej wygląda na 17". Szerokość 7" dla V6 wystarczająca profil możesz spokojnie dać 50 będzie wygodniej.
Wrzuć lepsze zdjęcia ( zdjęcie od tyłu obowiązkowo).
Dla dystansów mniejszych od 25mm niestety trzeba skracać szpilki wystające z piasty. Ale spokojnie można to zrobić bo skraca się szpilkę o 8mm które są bez gwintu.

-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Szerokość felgi
Heh fajnie że jeździ:D
A czy jest różnica w jeździe na dystansach i bez? Pytam bo zielony w temacie jestem:D
A czy jest różnica w jeździe na dystansach i bez? Pytam bo zielony w temacie jestem:D
302 HOooooo