Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU
Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Pozwole sobie dac linka do forum jak by kogos to interesowalo .
Moj Faworyt dla nas to Nitto ( do jazdy na codzien http://www.nittotire.com/ )
http://www.racingforum.pl/Dobrze-klejac ... 74113.html
Moj Faworyt dla nas to Nitto ( do jazdy na codzien http://www.nittotire.com/ )
http://www.racingforum.pl/Dobrze-klejac ... 74113.html
Ostatnio zmieniony 2010-06-02, 12:08 przez AluStar, łącznie zmieniany 2 razy.
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
prawie w temacie ale
link do strony z 360-cioma miejscami na świecie z profi torami dragowymi dragstrip z czego ponad 300 w samych USA
U nas niestety czegoś takiego nie ma wiem,że kiedyś SSS chciało położyć warstwę specjalnej nawierzchni "kleju" na jednym ze starych lotnisk ale niestety nic z tego nie wyszło bo jak wiadomo to to są "cenne wojskowe obiekty"
i nie można ich niszczyć.
http://www.staginglight.com/links/trackfinder.html
Tylko można sobie pomarzyć zobaczyć auto które na starcie staje dęba
a jest kilka takich samochodów w Polsce które nie miały by z tym problemu miedzy innymi Shelby Alustara


link do strony z 360-cioma miejscami na świecie z profi torami dragowymi dragstrip z czego ponad 300 w samych USA


U nas niestety czegoś takiego nie ma wiem,że kiedyś SSS chciało położyć warstwę specjalnej nawierzchni "kleju" na jednym ze starych lotnisk ale niestety nic z tego nie wyszło bo jak wiadomo to to są "cenne wojskowe obiekty"

http://www.staginglight.com/links/trackfinder.html
Tylko można sobie pomarzyć zobaczyć auto które na starcie staje dęba

a jest kilka takich samochodów w Polsce które nie miały by z tym problemu miedzy innymi Shelby Alustara


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
Moim Marzeniem i poniekąd pomysłem na interes jest Wybudowanie takiego Toru w Polsce.
Gdzies Raczej w Centrum Polski. Cos slyszalem ze cos takiego juz sie robi ale jako tor krety a nie tor do 1/4 mili.
U nas jest jeszce jedna cicha sprawa, o której nie powinienem mowic ale co tam:
- Na zawodach SSS niektore firmy i osoby maja zakaz wjazdu i uczestnicta ( i to najszybsze samochody w PL ) ..
- TVN nie pokazuje zawodow 1/4 mili ( zauwazcie ze wszystko jest oprocz 1/4)
- itd.. Uklady ukladzikii ..
A my chcemy cos zainwestowac u nas w Kraju. Trzeba najpierw wybudowac nielegalnie a potem zaplacic kare za samowolke .. !!
Gdzies Raczej w Centrum Polski. Cos slyszalem ze cos takiego juz sie robi ale jako tor krety a nie tor do 1/4 mili.
U nas jest jeszce jedna cicha sprawa, o której nie powinienem mowic ale co tam:
- Na zawodach SSS niektore firmy i osoby maja zakaz wjazdu i uczestnicta ( i to najszybsze samochody w PL ) ..
- TVN nie pokazuje zawodow 1/4 mili ( zauwazcie ze wszystko jest oprocz 1/4)
- itd.. Uklady ukladzikii ..
A my chcemy cos zainwestowac u nas w Kraju. Trzeba najpierw wybudowac nielegalnie a potem zaplacic kare za samowolke .. !!
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
No to przecież wiadome gdzie są pieniądze tam korupcja i przekręty...
No bo stertować w takich zawodach zero opłacalności tak jak mówił Alustar taki wyskok kosztował go 1tyś nawet jak by wygrał dostał by śmieszne 500zł a by wygrać musi zainwestować parę tysięcy i to nie jest pewne że wygra a jak nie to przy dobrym szczęściu dostanie puchar za 20zł...
To jest wszystko kpina bo ktoś zawsze napcha se w kieszenie a inni za to płacą
Alu to kiedy budujemy ten tor ?? w Oleśnicy jest lotnisko do kupienia, a we wrocku opatentowali jakiś super asfalt gumowy i będzie git lotnisko spore to se można jakiś tor na drift czy szkołę dodatkowo zrobić..
Robimy z zrzutkę potrzebne chyba jakieś drobne 5 mil
No bo stertować w takich zawodach zero opłacalności tak jak mówił Alustar taki wyskok kosztował go 1tyś nawet jak by wygrał dostał by śmieszne 500zł a by wygrać musi zainwestować parę tysięcy i to nie jest pewne że wygra a jak nie to przy dobrym szczęściu dostanie puchar za 20zł...
To jest wszystko kpina bo ktoś zawsze napcha se w kieszenie a inni za to płacą
Alu to kiedy budujemy ten tor ?? w Oleśnicy jest lotnisko do kupienia, a we wrocku opatentowali jakiś super asfalt gumowy i będzie git lotnisko spore to se można jakiś tor na drift czy szkołę dodatkowo zrobić..
Robimy z zrzutkę potrzebne chyba jakieś drobne 5 mil

- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
dokładnie tak jest jak piszesz VTG nie ma wstępu na zawody SSS,o co tam chodziło nie wiem ale napewno była jakaś "potyczka słowna"
kilka hektarów ziemii na "uboczu" z dala od miasta worek pieniędzy i tor gotowy
największy problem to zapewne "moherowe berety" z okolic toru,"obrońcy natury" i urzędasy
kilka hektarów ziemii na "uboczu" z dala od miasta worek pieniędzy i tor gotowy

największy problem to zapewne "moherowe berety" z okolic toru,"obrońcy natury" i urzędasy

13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
no pewnie że jest różnica, tylko powiedz jaka jest mieszanka...
co do takich slików na co dzień jest jeden mankament to że opona zbiera z asfaltu wszystkie kamyczki piasek i mocno naparza w nadkola a że mamy metalowe to trochę denerwuję i np umnie koniec zderzaka pozdzierało lakier jak po piaskowaniu
co do ciśnienia to niema zbytnio reguły, wszystko zależne od imprezy auta temperatury i stylu jazdy, do dryftów daje się nawet ponad 4 a na rajdy po zanieczyszczonych drogach z 2,5... w Kielcach właśnie przednie opony na brzegach mi się potopiły bo miałem za mało powietrza, bo na nich przyjechałem z trasy wiec zapomniałem doładować i lipa...
jestem tego zdania że na tor lepiej dać z 3-3,5 i będzie można poszaleć bez stresu że brzegi opony się posypią, niema co patrzeć na zawodowców co po jednej trasie zmieniają opony bo je zajechali spalili.
co do takich slików na co dzień jest jeden mankament to że opona zbiera z asfaltu wszystkie kamyczki piasek i mocno naparza w nadkola a że mamy metalowe to trochę denerwuję i np umnie koniec zderzaka pozdzierało lakier jak po piaskowaniu
co do ciśnienia to niema zbytnio reguły, wszystko zależne od imprezy auta temperatury i stylu jazdy, do dryftów daje się nawet ponad 4 a na rajdy po zanieczyszczonych drogach z 2,5... w Kielcach właśnie przednie opony na brzegach mi się potopiły bo miałem za mało powietrza, bo na nich przyjechałem z trasy wiec zapomniałem doładować i lipa...
jestem tego zdania że na tor lepiej dać z 3-3,5 i będzie można poszaleć bez stresu że brzegi opony się posypią, niema co patrzeć na zawodowców co po jednej trasie zmieniają opony bo je zajechali spalili.

Co do mieszanki to nie mam pojecia bo nie mam ich ( planuje kupić jakies na tor np Poznan )
Ale chce sie cos wiecej dowiedziec.
- Jezeli chodzi i cisnienie to roznie pisza od 2,0 do ... jak piszesz 4 ..
Dzieki za wskazowki...
znalazlem cos takiego :
"...
I tak:
optymalna temperatura pracy to 200F czyli okolo 92C. Zalecali nie mniej niz 180 a nie wiecej niz 220F czy jakos tak.
Cisnienie na jazde po torze. Na ogol jest to wysokie 30psi do niskich 40psi na cieplo. Oczywiscie w glowie mamy, ze jak widac na sciankach bocznych, ze opony sie za bardzo kladą to mozna troche podpompowac.
....
normalnie. sa takie bajery jak termometr do opon. wystarczy popalowac np. po ustalonym wczesniej okregu, zmierzyc jak i gdzie sie grzeja i w zaleznosci od pomiaru ustawic cisnienie. jak napompujesz za duzo, to przegrzejesz opone na srodku, jak ustawisz za malo - przegrzejesz ja na bokach, jak dobierzesz wlasciwe cisnienie - opona bedzie sie nagrzewala rowno na calej szerokosci i mozliwe, ze dzieki temu jej temperatura bedzie bliska optimum. to taka straszna fikcja? .....
.....
ty opisales metode pomiaru odpowiednich katow... co prawda jest troche prawdy w tym co piszesz jednak niedopompowana opona bedie sie zwijac bardziej i tez wewnetrzna strona nie bedzie pracowac...
a co do temp pracy opony to jak najbardziej... kazda mieszanka ma jakas swoja najlepsza temperature klejenia... jazda na zimnym slicku to jak jazda po lodzie... przegrzany topi sie i tez plywa... ale to racznie nie termometr a czasy na torze pokaza ze trzeba zmienic styl jazdy ."
itd...

- Jezeli chodzi i cisnienie to roznie pisza od 2,0 do ... jak piszesz 4 ..
Dzieki za wskazowki...
znalazlem cos takiego :
"...
I tak:
optymalna temperatura pracy to 200F czyli okolo 92C. Zalecali nie mniej niz 180 a nie wiecej niz 220F czy jakos tak.
Cisnienie na jazde po torze. Na ogol jest to wysokie 30psi do niskich 40psi na cieplo. Oczywiscie w glowie mamy, ze jak widac na sciankach bocznych, ze opony sie za bardzo kladą to mozna troche podpompowac.
....
normalnie. sa takie bajery jak termometr do opon. wystarczy popalowac np. po ustalonym wczesniej okregu, zmierzyc jak i gdzie sie grzeja i w zaleznosci od pomiaru ustawic cisnienie. jak napompujesz za duzo, to przegrzejesz opone na srodku, jak ustawisz za malo - przegrzejesz ja na bokach, jak dobierzesz wlasciwe cisnienie - opona bedzie sie nagrzewala rowno na calej szerokosci i mozliwe, ze dzieki temu jej temperatura bedzie bliska optimum. to taka straszna fikcja? .....
.....
ty opisales metode pomiaru odpowiednich katow... co prawda jest troche prawdy w tym co piszesz jednak niedopompowana opona bedie sie zwijac bardziej i tez wewnetrzna strona nie bedzie pracowac...
a co do temp pracy opony to jak najbardziej... kazda mieszanka ma jakas swoja najlepsza temperature klejenia... jazda na zimnym slicku to jak jazda po lodzie... przegrzany topi sie i tez plywa... ale to racznie nie termometr a czasy na torze pokaza ze trzeba zmienic styl jazdy ."
itd...
- cesiek46
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
- Model: GT/CS Vortech HO
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
Re: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
AluStar pisze:Pozwole sobie dac linka do forum jak by kogos to interesowalo .
Moj Faworyt dla nas to Nitto ( do jazdy na codzien http://www.nittotire.com/ )
http://www.racingforum.pl/Dobrze-klejac ... 74113.html
Jeździłem z tym kompletem Nitto na początku ale ze względu na uszkodzenie jednej tylnej opony teraz z tyłu mam Yokohamy z twardej mieszanki. Z przodu zostały nitto.
Są to opony bardzo miękie. Na 1/4 na pewno jak się rozgrzeje to się fajnie kleją.
Przy jeździe na co dzień wolę twardsze gumy. Na pewno porównując te dwa rodzaje opon czuje się dużą różnice w jeździe - przede wszystkim na zakrętach.

Czuć że Nitto są bardzo miękkie.
- lukasz
- Forumowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
- Model: 4.6 V8 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: RED
Re: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
z tym torem dobra myśl - zdaje sobie jakie to ogromne koszty - ale jak coś to z chęcią wchodzę do spółki jako udziałowiec 
