Felgi 18x8.5 + opony 285/35?

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-03, 21:23

escalar pisze:ja bym sie nie zastanawial i kupil po prostu szersze felgi a nie ryzykowal...
tak zrobilem z felgami 20" i terez czekam na nowe pirelki 285 (tyl) 255 (przod)
...kola to jedna z tych czesci w aucie od ktorych zalezy nasze zycie wiec nie eksperymentujmy nakladajac na waskie welgi szerokie opony...

http://www.americanmuscle.com/18inchwheels.html

tutaj masz cala liste mozliwosci zakupu felg 18x10 :)
nie mam teraz kasy ,no i moje felgi mi sie podobaja i nie chce wiekszych na nasze dziurawe drogi.. dlatego szukam opon pod felgi ktore mam..
ale masz racje,jesli mialoby wystapic jakiekolwiek ryzyko zalozenia takiej szerokiej opony to rezygnuje,dlatego pytam i sie radze,co robic bo cene koles mi dal dobra.. i opony tez bdb, tylko szerokie.. jakby byly 255 to bym nie pytal tylko bral..
michal@ pisze:fakt, te 270 to szerokie gumy jak na 8.5" chociaż jak je założyć się da.
no ale jak je zaloze to nie beda stanowic zagrozenia,jezdze czesto pow 250km/h .. nie straca swojego indeksu predkosci ? sprzedajacy twierdzi ze zakladal je na felgi 9" i nie odstawaly wiec moze na moich tez duzego balona nie bedzie ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-03, 21:40

michal@ pisze: Toyo R1R podobne jak R888 tylko lepsze na wode. mogły byc wyższe większy obwód ale cóż........, gadałem z sprzedającym,są w idealnym stanie pojeżdził na nich tylko kilka razy w porsche...odda je za 900 z wysyłką :]
podobne jak r888 ? no ale r888 lepsze ? bo jakby mi profil 35 pasowal to kupilbym te http://allegro.pl/item981051702_255_35_ ... imowa.html ale 35 to bardzo niskie opony i jak dobrze kiedys zauwazyles im nizsza opona tym gorszy czas na cwiartke.. zreszta przod mam 255/45 nowe i muslabym je teraz za grosze sprzedac i na przod kupic tez z profilem 35..
dlatego dobor slikow na tyl u mnie nie jest jednak latwa sprawa.. szukam wysokosci 680 a szerokosci 250-260


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-04-04, 01:38

escalar byłem raz w Krk z kuznem.. Mercem 2003 SLK na właśnie 20".. i drugi raz tak się niewygłupilibyśmy :P Śmiałem się wtedy, że co by się tu działo gdybyśmy mustangiem na 20kach teraz jechali.. bo nie ma się co czarować zawieszenia w tych auta mega się różnią i chyba nie miałbym serca jeździc tak po tych torowiskach, falach dunaju (tudzież Wisły :P) z bruku , koleinach , dziurawych asfaltach :znudzony:
Także szacun, bo dla mnie trochę hardcorowo sie to zapowiada ;)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-04, 07:05

Karol obawiam się że w Polsce nie kupisz semi slicka z taką wysokością jak masz w serii 680mm, toyo max co robi 660mm,a najczęściej 640mm jak te R1R z aukcji allegro,dalem do nich linka bo są praktycznie nowe a cena za sztuke wychodzi 450zł uważam że cena dobra,a R888 napewno w jakimś stopniu są lepsze na suchym...tak twierdzą użytkownicy choć z tego co wiem R888 i R1R mają dokładnie tą samą mieszankę gumy,różnią się tylko bieżnikiem.

Jak do Twojego auta na codzień najlepszy wybór będzie takie opony jak ma Alustar tylko a bym nie brał takich szerokich :oczami: jak sie nie mylę 29.5 cm styku z afaltem


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-04, 11:14

michal@ pisze:.tak twierdzą użytkownicy choć z tego co wiem R888 i R1R mają dokładnie tą samą mieszankę gumy,różnią się tylko bieżnikiem.
no a ktore wg Ciebie sa lepsze te R1R czy te micheliny http://www.allegro.pl/item977013175_mic ... wykle.html ??

micheliny mi raczej wejda na felge ,a ze maja szerokosc 270 to duzego balona nie bedzie, no i sa wysokie wiec auto dobrze sie na nich bedzie zbierac.. tak ja sadze ale moze sie myle,sprzedajacy twierdzi ze te toyo to g.. wg tych michellin, ale ja slyszalem same dobre opinie zarowno o tych R1R jak i r888..
tylko jakbym sie zdecydowal na te toyo to musialbym sprzedac te moje fuldy 255/45 i na przod tez zalozyc o profilu 35.. no ito mi nie pasuje bo nawet teraz na zimowych oponach 235/50 auto jest bardzo niskie, na profilu 35 bylby to chyba najnizszy mustang na forum,a nie chce uwazac na kazdej dziurze i garbie.. dlatego jesli mi napiszesz ze te michelliny sa lepsze od tych toyo to zdecydownaie wole je, nie musze wtedy sprzedawac tych fuld no i auto bedzie mialo w miare przeswit..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-04, 12:50

Piotrek_W pisze:koral, podjedź do pierwszego lepszego wulkanizatora i zapytaj co Ci doradzi. Nie wiem dlaczego chcecie na siłę zakładać tak wielkie opony. Jak już to wypada się pierwsze zaopatrzyć w szerszą felgę a nie na siłę wciskać opony które wyglądają jak klepsydra.

To odwrotny przypadek gościa z allegro który do swojego golfa założył felgę R17 10,5 cala i na nią oponę 195 . Wyglądało to co najmniej komicznie.

Jeżeli dana felga ma jakiś zakres szerokości opon to dlaczego wkładać większe? Przepraszam, ale zupełnie tego nie rozumiem :kwasny: .....

Warto się nad tym zastanowić, przemyśleć dwa razy czy to ma sens.
Może dlatego wkładać większe opony bo dobre felgi to koszt 3-4 tys. ? A nie każdy tyle ma żeby po zimie od razu inwestować. W zakładzie wulkanizacyjnym powiedzieli mi tylko, że będzie szybciej bieżnik na bokach żarło nic więcej, co myślicie?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-04, 16:21

Karol, moim zdaniem te micheliny na codzień to lekki hardcor,ze slickiem jest troche inaczej jak ze zwykłą oponą drogową to znaczy albo masz przyczepność albo nie, co najgorsza,że może cię to spotkać powiedzmy jadąc sobie na normalnej drodze w zakręcie.To jest jakbyś wyszedł na dwór w słoneczny dzień w sandałach a nagle zaczyna padać deszcz :hyhy:
Wyobraż sobie że mieszanka gumy tych opon jest stworzona do jazdy na mokrym podłożu przy temperaturze otoczenia powiedzmy 20*c po rozgrzaniu do ich 60*C w takich warunkach mega klei do podłoża i według miedzy innymi takich wytycznych dobiera się rodzaj slicka do danego wyścigu,
ale na normalnej drodze warunki co chwilę się zmieniają wilgoć deszcz,wysoka temperatura,niska temp,różne rodzaje nawierzchni,piasek itp. dlatego takie opony jak te micheliny nie nadają się do codziennej jazdy bo albo je zużyjesz do zera po 500 kilometrach,albo nie miło pewnego razu Cie zaskoczą w jakimś zakręcie :zdziwko:
Dlatego właśnie są takie opony jak Toyo R1R i R888 które są kompromisem między drogową oponą a oponą wyczynową (do sportu)
Podobno R888 są lepsze na suchym, a R1R na mokrym,a tak w ogóle to wszyscy się spuszczają nad tymi Toyo bo niczego innego u nas nie dostaniesz,a amerykańskie odpowiedniki w rodzaju M/T street radial,M/T sportsman pro,bfgoodrich dragradial,M&H Racemaster Drag Radials itd.... biją na łeb toyo jeśli chodzi o trakcję, ale niestety nie są dostępne w Europie nad czym ubolewam,choć jeśli samochód ma skręcać to lepiej jednak szukać czegoś nie amerykańskiego :P

Dlatego jak już pisałem wcześniej
DO AMERYKAŃSKIEGO WOZU TYLKO AMERYKAŃSKIE OPONY!!!!! :]
Nie jestem ekspertem od opon nie miałem nawet okazji na większości z nich pojeżdzić,ale wiem jak zachowują się slicki i jak marnie wypadają seryjne Europejskie opony w stosunku do amerykańskich wytworów stworzonych do jazdy na wprost :hyhy:

Mam nadzieję za jakieś 2 tyg. opisac jak jezdzi sie na takim czymś 26/12.5 R15 w skrócie opona dragowa z bieżnikiem idealna na nawierzchnie każdego rodzaju wymagający dętek 15 cali :hyhy:


Obrazek


Delfinnn wąskie felgi mają też sporo zalet są przede wszystkim sporo lżejsze od tych szerokich,tańsze w zakupie,jak nie planuje się jeżdzić na mega szerokich oponach to szkoda wozić ze sobą zbedny balast :hyhy: z tego co wiem to każdy kilogram na kole to jak 2 a nawet 3 w aucie.
Jeśli nie będziesz przesadzał z ciśnieniem w tych 285 to bieżnik powinien zbierać się równo....a tym bardziej,że mustang ma sztywny most :P


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-04, 17:27

michal@ pisze: Dlatego właśnie są takie opony jak Toyo R1R i R888 które są kompromisem między drogową oponą a oponą wyczynową (do sportu)
a myslalem ze te r888 tez sa typowo wyczynowe i na codzien nie za bardzo sie nadaja, planowalem nawet zakupic takie 275/40 za 1100/szt ale finansowo sytuacja mi sie zmienila.. kupujac je czy te micheliny wiem ze musialbym na codzien uwazac, z tym ze myslalem ze micheliny beda znacznie lepsze w deszczowe dni..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-04, 18:28

a co myslicie o federal rs http://www.allegro.pl/item970065836_235 ... owosc.html ? dobra cena a na http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 4992&st=40 pisza ze sa ciut gorsze od r888 ale lepsze na wode i od r1r


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Felgi 18x8.5 + opony 285/35?

Post autor: pudel » 2010-04-04, 20:06

Delfinnn pisze:No właśnie mam taki dylemat. Przymierzałem wczoraj opony od kumpla 285/35 na moją felgę 8.5j. Tak wiem trochę chora szerokość na taką felgę ale nawet mi się podoba taki balon. Pytanie tylko czy opona mi nie zjedzie z obręczy przy dużych przechyłach? Tak to wygląda:

[url=http://img26.imageshack.us/img26/9294/zdjcie020z.th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img249.imageshack.us/img249/4844 ... 22p.th.jpg]Obrazek[/URL]
a jeszcze taka kwestia bo ja założyłem z przodu 255 z przodu i przy skręcaniu na maksa trze mi z przodu trochę o ramę!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-04, 20:08

michal@ pisze:Delfinnn wąskie felgi mają też sporo zalet są przede wszystkim sporo lżejsze od tych szerokich,tańsze w zakupie,jak nie planuje się jeżdzić na mega szerokich oponach to szkoda wozić ze sobą zbedny balast :hyhy: z tego co wiem to każdy kilogram na kole to jak 2 a nawet 3 w aucie.
Jeśli nie będziesz przesadzał z ciśnieniem w tych 285 to bieżnik powinien zbierać się równo....a tym bardziej,że mustang ma sztywny most :P
Właśnie dlatego zostawiam swoje, pójdą w czarny mat i jazda ;) 8,5 jednak jest sporo lżejsza niż np. 10 calowa która by była git do opony 285. Nie przesadzał z ciśnieniem czyli ile? Przeważnie pompuje około 2,2 bara.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-04, 20:52

2.0-2.3 JEST OK. pisałem żeby nie przesadzać bo niektórzy ładują nawet 3 bary


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2449
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-04, 21:17

pudel,
jak trze ci o ramę to masz źle zbieżność ustawioną albo fela ma niewłaściwe ET
ja mam z przodu załóżoną felę ET 22 9' i oponę 255 i jest dobrze



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-11, 20:13

RAFAŁ pisze:pudel,
jak trze ci o ramę to masz źle zbieżność ustawioną albo fela ma niewłaściwe ET
ja mam z przodu załóżoną felę ET 22 9' i oponę 255 i jest dobrze
miałeś rację mam ET 38 ale o tym już w innym temacie napisałem...


BDW co to za SEAT?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-12, 17:33

michal@ pisze:przeglądałem felgi na allegro na sprzedaż i natknęłem sie na to...to są 10" szerokie koła i opona 225 :]
225 na 10j to jeszcze nic ;) Czasami do germanów pakują na 9,5j 195 o niskim profilu, to jest dopiero HC :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”