felgi od Ferrari - czy w ogóle 'da się' - pytanie za 100pkt.

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

felgi od Ferrari - czy w ogóle 'da się' - pytanie za 100pkt.

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-01, 02:56

Witam,
może ktoś się zna na temacie i zechce coś doradzić. Ja w tematach technicznych jestem lajkonikiem ;) ale jak przemówić do mnie prostym językiem, to zrozumiem.
A sprawa wygląda tak, że mam do kupienia felgi od Ferrari. Ich parametry to:
- 8J X 19 ET 43.5 mm
- 11J X 20 ET 63.8 mm
(ET - offset)
- rozstaw śrub to 5x114, rozmiaru śrub nie znam
Opony do tego to np. 245/40ZR19 i 305/35ZR20.

Wydaje mi się, że u mnie rozstaw śrub to może być 114.3, taką wartość znalazłem na forum, a pomiar ręczny miarką 'na oko' to potwierdza.

Już wyczytałem w innych postach tutaj, że 11x20 to będzie walec nad walce i ogólnie bez sensu, ale z wzięciem 4 szt. 8x19 może być problem. O ile w ogóle 8x19 będą pasować -?
Abstrahując od walorów estetycznych, czy takie kołą da się zamontować do Mustanga GT Convertible 07?
Z góry dzięki za pomoc :)



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-01, 07:57

wszystko się da tylko jak to będzie wyglądało

rozstaw srub 5x114 lub 5x114,3 to jest to samo
ale et 63 to bedzie bardzo wchodziło do samochodu i w środku będzie obcierało trzeba będzie zastosowć dystanse ok 5 cm czyli te walce będą wystawał poza obrys
a więcej poczytaj tutaj:
viewtopic.php?t=447&postdays=0&postorder=asc&highlight=felga&start=45
viewtopic.php?t=484&highlight=felga



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-02-01, 20:33

A jaki felga ma otwór centrujący


Obrazek

pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-02, 02:34

Dzięks :)
RAFAŁ pisze:rozstaw srub 5x114 lub 5x114,3 to jest to samo
no to super, jeden problem wyeliminowany :)
RAFAŁ pisze:ale et 63 to bedzie bardzo wchodziło do samochodu i w środku będzie obcierało trzeba będzie zastosowć dystanse ok 5 cm czyli te walce będą wystawał poza obrys
- z tego, co poczytałem w podanych linkach rozumiem, że jak ET jest za małe, to kibel i nic się nie da zrobić. Natomiast duże ET daje większe pole do działania, bo można zastosować wspomniane przez Ciebie dystanse. Czyli ograniczeniem tu byłaby sama szerokość opony, bo odpowiednio dobierając dystanse przy dużym ET można wstawić maksymalnie dużą felgę/oponę - tak dużą, jak na to pozwalają wymiary samochodu/nadkola. Dobrze rozumiem?
tu był omawiany temat prawie tak szerokich felg (10,5) ale tam ET było 26.
viewtopic.php?t=855

Pytanie - czy nie da się tak dobrać tych dystansów, żeby felga 11 i opona 305 nie wystawały poza obrys? Jaka jest ta graniczna szerokość?
Bo jak ma wystawać, to na pewno odpuszczę te 20-ki.
Ostatnio zmieniony 2010-02-02, 09:11 przez pANtOMAS, łącznie zmieniany 1 raz.



pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-02, 03:16

A jaki felga ma otwór centrujący
niestety nie wiem, ale już zapodałem gościowi temat i czekam na odpowiedź.

thx



pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-02, 04:00

dr.killer pisze:A jaki felga ma otwór centrujący
na razie mam info, że prawdopodobnie 67mm,
a w Mustangu ile jest? Bo znalazłem wersje od 74 do 76 mm.

Tak czy siak, prze je ba ne... jak już się zgodzi jeden parametr, to zaraz się okazuje, że jest następnych kilka na jego miejsce i rzeźba w stolcu... :(

Można rozwiercić otwór w feldze o te kilka milimetrów?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-02, 07:12

nawet jak dobierzesz dystanse tak żeby felga nie obcierała to będzie wystawać poza obrys ze 2 cm oprócz tego będziesz musiał utwardzić zawieszenie żeby opona nie zachaczała o rant nadkola.

nie rozwierca się felgi tylko tak się dobiera dystans żeby na piastę nachodziło z wymiarem dla mustnga a z drugiej strony był wyniar na dystansie pod felgę

a tak apropo ile kosztują te felgi ?


http://allegro.pl/item877277231_nissan_ ... _g_35.html



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-02-02, 10:59

Piszecie o Dystansach - zauwazcie prosze ze tu sa dystanse z wtlaczanymi szpilkami i maja pewne ograniczenai szerokosci ( min 23mm ) . Wiec moze byc problem . A koszt takich dystansow jest znaczny . Wiec moze nei bedzie warto inwestowac w te akurat felgi tylko kupic takie jak powinny byc.



pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-02, 12:02

RAFAŁ pisze:nawet jak dobierzesz dystanse tak żeby felga nie obcierała to będzie wystawać poza obrys ze 2 cm oprócz tego będziesz musiał utwardzić zawieszenie żeby opona nie zachaczała o rant nadkola.
a jak to się ma do tego, co umieścił na forum AluStar, czyli:
http://www.americanmuscle.com/05-09-tire-sizes.html
tam jest opcjonalnie opona 305/35-18 na feldze co prawda 18x10, no ale szerokość ta sama,
więc może da się, żeby nie wystawały...?
śnił mi się dzisiaj Daewoo Tico z oponami od F1, nie chciałbym, żeby mój tak wyglądał

zadam kolejne lamerskie pytanie - czy zamiast utwardzania nie da się inaczej podnieść tyłu samochodu o te kilka cm?

bardzo mi zależy na tych konkretnych felgach ze względu na ich nietypowy dizajn, a nie ze względu na atrakcyjną cenę, bo ta jest cholernie NIEatrakcyjna, gość chciał za nie 3 tys. USD, razem z oponami, a na czym stanie to zobaczymy

apropos cen, to szukając parametrów tych felg wchodziłem na fora użytkowników Ferrari. Oni tam nie rozmawiają o felgach, tylko o zegarkach za 100 000 USD pod choinkę, takie mają chłopaki problemy ;)
Ostatnio zmieniony 2010-02-02, 12:17 przez pANtOMAS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-02, 13:46

WRZUĆ ZDJĘCIA TYCH FELG



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-02-02, 17:23

Teoretycznei mamy bardzo duzo miejsca w nadkolu . fabryczne felgi do tego modelu raczej wychodza na zewnatrz . Te o ktorych piszemy wchodza do wewnatrz. ( to lepiej ) Masz racje mozemy to nadgonic dystansami ale tak:
dwa wyjscia :
1) Dystanse przelotowe nie szersze niz 10mm max
2) Dystanse ze szpilkami o grubosci 23mm > w gore ..

mamy martwe pole miedzy 11mm - a 22 mm . Mysle ze jak bys zalozyl 10mm to byloby super . No i opone nie szersza niz 305 . ( Na tyl ) bo przod to max 275 .

Zdajesz sobie sprawe z trakcja przy takich szerokosciach .

Pokaz mi felge od wewnatrz. Chodzi mi o sr centrujaca.



pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-03, 02:22

AluStar pisze:Mysle ze jak bys zalozyl 10mm to byloby super . No i opone nie szersza niz 305 . ( Na tyl ) bo przod to max 275 .
tam są fabryczne opony na przód 245/40ZR19 i na tył 305/35ZR20, jeżeli tylko wyjdzie, "że się da", to je kupię , a jak już będę miał je w rękach, to będzie można pokombinować z tymi dystansami
Pokaz mi felge od wewnatrz. Chodzi mi o sr centrujaca.
proszę bardzo
Zdajesz sobie sprawe z trakcja przy takich szerokosciach
nie mam doświadczeń z tak szerokimi kapciami, więc mogę się tylko domyślać:
- na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni będzie gorsza przyczepność
- takie koło ma dużą bezwładność, więc ucierpi na tym przyspieszenie
czego jeszcze się spodziewać?
Załączniki
felga wnetrze.jpg
felga rzut1.jpg
felgi z oponami 305 oraz 245.jpg
8J X 19 ET 43.5 mm + 245/40ZR19
11J X 20 ET 63.8 mm + 305/35ZR20



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-03, 07:15

ładne ,fajne


wydaje mi śię że za duże jest to et jak na mustanga to wielkie walce
niepozostaje ci nic innego jak podjechać samochodem i przymieżyć ,zdjąć swoje koło i włożyć to nowe do nadkola ile tego dystansa będzie potrzeba żeby w środku koło nie obcierało



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-02-03, 09:53

a co z kątami zawieszania? napewno stosując dystanse o grubości 3-5cm coś się poprzestawia,Lożyska kół dostają ostro popalić przy takim odsadzeniu, ja tam bym większych dystansów do takiego samochodu nie ryzykował jak 1-1.5cm(czasem 2cm) wszystko powyżej to już muszą być przykręcane do piasty, ryzyko spore uszkodzenia takiego dystansu,czasem pękają, niedokręcona,poluzowana jedna z śrub może grozić nawet urwaniem koła szczególnie przy takim momencie jaki posiada twoje V8,pomijam już że obwód tych kół jest o kilkanaście cm. większy od serii jakieś 5% niby nie wiele ale przy np. 100km/h licznik pokaże ci 95km/h :P


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

pANtOMAS
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-01, 01:26
Model: Mustang GT Convertible 07
Silnik: V6 4.0
Kolor: brudny czarny

Post autor: pANtOMAS » 2010-02-05, 01:06

michal@ pisze:a co z kątami zawieszania? napewno stosując dystanse o grubości 3-5cm coś się poprzestawia,Lożyska kół dostają ostro popalić przy takim odsadzeniu, ja tam bym większych dystansów do takiego samochodu nie ryzykował jak 1-1.5cm(czasem 2cm) wszystko powyżej to już muszą być przykręcane do piasty, ryzyko spore uszkodzenia takiego dystansu,czasem pękają, niedokręcona,poluzowana jedna z śrub może grozić nawet urwaniem koła szczególnie przy takim momencie jaki posiada twoje V8
Ponieważ po wszystkich powyższych wskazówkach widzę jednak jakąś szansę zamontowania tych felg w jakiś sensowny sposób, to je kupię. Sprzedawca ma je w USA, więc chwilę to potrwa zanim dotrą. A jak już będę je miał w garści, to będzie można kombinować łatwiej. I tak nie będę się z nimi sam bawił, tylko muszę się udać do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu, niestety nie mam nikogo ze specjalizacją "felgi". I wtedy zobaczymy na żywca, czy dystanse przelotowe wystarczą, czy konieczne będą ze szpilkami, czy w ogóle większa jakaś rzeźba będzie konieczna.
michal@ pisze:pomijam już że obwód tych kół jest o kilkanaście cm. większy od serii jakieś 5% niby nie wiele ale przy np. 100km/h licznik pokaże ci 95km/h
obawiam się, że przy tych kołach z tyłu nie znajdę aż tak długiej prostej, żebym mógł osiągnąć te 100 km/h ;)

Dzięki za pomoc chłopaki :padam: , mam nadzieję, że się uda, będę informował.
Bo jak się nie uda, to będę miał calkiem fajne felgi do sprzedania ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”